Imetys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai kauheeta jos pitäis vielä yöllä vessassa jaksaa käydä.. mulle riittää jo kyljen vaihtaminen imetysten välisä ja ei sitäkään meinaa jaksaa tehdä xD Mut taidan olla muutenkin liian kuiva tapaus kun en päivän aikanakaan vesassa montaa kertaa käy :confused:

Kyljen kääntämisestä tulikin mieleen ihan loppuraskaus ja se kyljeltä toiselle kääntö! Oli meinaan operaatio ainakin minulla kun oli tosi iso maha :grin

Älä kuule Niranda muuta sano.. sai ottaa mahasta kiinni ja heittää yli ja kroppa seuras perässä.. :D Ei ny ihan, mut kyllä jenkkisänky pomppii komiasti, ku tää mamma siinä kääntyi. Loppuraskaudessa piti melkei nousta istuun ja siitä sitten toiselle kyljelle.. kyl sillo oli vähn tuskane olo.. ja öisin niin hirvee hiki, vaik päivisin nautin lämpimistä kesäpäivistä täysin rinnoin.

Miun ei onneksi tarvitse yöllä normaalisti juosta pissillä eikä vettä juomassa. Silloin yks yö, kun olin pitkästä aikaa tajunnut venytellä kunnolla, muutakin kuin niska-hartiaseutua, niin silloin jouduin käymään KOLMESTI yöllä vessassa. Lähti vissiin jotain shaibaa liikkeelle. :D Enkä edes illalla juonut mitenkään erityisen paljon. Ja vaikka illalla joisinkin paljon vettä, niin yleensä vaan aamulla on armoton vessahätä, joskus harvoin joutuu yölläkin käymään. Mutta tuota vettä pitäisi kyllä killittää enemmän, pitäisi joku pullosysteemi varmaan kehittää, että täyttäis aina aamulla jääkaappiin jonkun 1,5 litran pullon ja sen pitäisi illalla olla tyhjä. Tajuaiskohan sitten juoda tarpeeksi.

Joo, tästä toisesta raskaudesta ei kyllä jää kaipaamaan sitä kyljen vaihtoa. Miulla on vielä tapana illalla kääntää kylkeä muutaman kerran, ennen kuin pystyn nukahtamaan. Harrastapa sitä ison mahan kanssa. Kyllä siinä piti ihan eri strategiat kehittää, että onnistui. :D

Hih, sit siinä Kellitys käy niin että illalla huomaa et ai niin toi kannu on tuol jääkaapis, ja vetäsee sen puoltoista litraa kerralla :D

Minun piti viime yönä käydä juomassa pitkästä aikaa vettä yöllä. Pisti vissiin janottaan, kun jumppas ees taas sängyn ja pinniksen väliä, kun ipanaa kitisytti.

Tääl alkaa heppu kieltäytyy tissistä. Jos syö, ni ei enää niin paljoa ku ennen. Pitää alkaa henkisesti valmistautuu imetyksen lopettamiseen.

Kultashiini mä oon kans viimesen viikon ajan alkanu valmistautuu imetyksen loppumiseen, vielä tulee kyl maitoo ja eilen taiski rinnat taas täyttyä kunnolla. Mulha oli alkuperänen tavote et sais sen puol vuotta imetettyy, ja sittemmin se muuttu niin et niin pitkälle jos pääsis ettei tarvis korvikkeita käyttää. Mut saa nähä kuin käy, kuitenkin syöntitiheys on harventunu jo paljon ja ens viikol olis tarkotus ottaa se puuro mukaan, eka aamuun ja sit ku siihe tottunu ni iltaan se puuro siirtyis. Veikkaan et jos se yösyönti loppuu ni ei taida enää maito riittää päivällekään.

Meillä ei näy tissinsyönnille loppua vielä ainakaan... tissin kun lyö ukkelille suuhun, niin sillä kääntyy silmät ylösalaisin ja menee hitaasti kiinni ja alkaa vetään oikein nauttien maitoa.. :D Huvittavan näköinen aina.. sit kun nousee tissiltä, nii näyttää ku ois vetäny tosi tanakkaa tavaraa ja että on iha maitohuppelissa.. :D

Mul ei oo aavistustakaan paljo sitä maitoo pitäs mennä noiden kiinteiden rinnalla ? Tosin eipä sitä pysty mitenkään seuraamaankaan. Tissit ei oo enää semmoset pinkeet, mut kyl niistä maitoa tulee ja heruu. En tiiä syönkö/juonko liian vähän. Eilen meinasin jo ostaa sen alkoholittoman kaljanki, ennenku tajusin, et en mä juo kaljaa. Mies vaan repes, ku kysyin, et maistuuko se kaljalle ? No daa :D

Suunnilleen 7 kertaa tuo maitoa ryystää, mut ne on semmosia muutaman minuutin pätkiä. Jotenki ei malta yhtään olla aloillaan. Yösyöttö taitaa olla helpoin. Mul oli tarkotus sinne vuoden ikään imettää, mut saa nyt nähä. Ei jaksa stressata. Korvikkeita en kyl aio antaa. Täytyy toivoa, et riittää maito niin pitkälle, et saa antaa ihan oikeeta maitoa.

Bettie mä en kyl allekirjoita tota yösyötön tärkeyttä maidontuotannossa. Jossain vaiheessa toi heppu nukku koko yön. Eli söi illalla joskus 22 ja heräs syömään 8.00. Sillon riitti maitoa ihan hyvin. Ne on noi pirun kiinteet, mitkä sotkee. Toisaalta, maito on enää vaan semmonen jälkkäri/välipala. Ei kai sitä kuulukaan enää hirveesti mennä.

Maidosta vauva saa tärkeitä rasvoja joten siksi se on kiinteiden ohella tärkeä. Jos ei mene tarpeeksi maitoa, nii pitää vissiin kiinteisiin sit lisätä ite tai sit jos syö kaupan soseita, nii niissähän jo on.

No sepä se... mä syötän tissiä joka aterian jälkeen ja välipalaksi.. toivon, että se on tarpeeksi. Milläs sitä oikein mittaakaan.. :D

No tollee mäki teen. Välillä ei vaan sit huoli. Sit ootan puol tuntia/tunnin ja koitan uudestaan. En mä nyt vielä luovuta, mut valmistaudun kuitenki :) tosin tossa yks päivä, ku herra laski tissistä irti, ni sieltä suihkus maitoa. Eli luultavasti sitä kuitenki tulee tarpeeks, vaikka itestä tuntuu, et on tyhjät tissit.

Ei meilläkään Kiira enää niin hyvin tissillä viihdy, kun on niin kova meno päällä, että kaikki muu kiinnostaisi enemmän. Mutta kun löytää sen sopivan hetken imetykselle, niin ihan hyvin se syö. Mutta miulla tulee sitä maitoa kyllä sen verran, että kun alkaa herumaan, niin toisen ei tarvi ku niellä. Joten ei siinä monta minuuttia mene, kun on saanut jo tarpeekseen. Ei meillä esikoisenkaan kanssa kauaa ne tissittelyhetket kestäneet. :D

Meillä tissi kelpaa parhaiten, kun on hitusen väsynyt eli joko ennen päikkäreitä tai niiden jälkeen. Makuultaan muutenkin onnistuu parhaiten, siinä tuo vähiten katselee ympärilleen. Ja tietysti tarjoan maitoa useammin kuin tuo nukkuu. :D Mutta kun muut syötöt saattavat olla sellaisia pikkuhörppäisyjä, tai siltä tuntuu, kun se niin lyhyen aikaa siinä viihtyy. Vai vetääkö se vaan "ykkösellä". :D Mutta jokaista ruokailua vastaa myös imetys jossain kohtaa. Kyllä niitä päivän mittaan varmasti riittävän useita tulee.

Määristä nyt ei tosiaan osaa sanoa mitään. Kaverille oli joku neuvolantäti sanonut, että kyllä täysimettävät tietävät, paljonko sitä maitoa menee. :D Siis että muka pitäisi osata sanoa millilitrat, paljon vauva rinnasta syö. Eipä tuossa mittaria näy! :D Vai onko se joku lisäosa, jonka sais ostaa jostain? Jos kasvaa hyvin tällä ruokavaliolla, niin hyvä on. :)

Meillä kans makuultaan syö parhaiten. Istuessa ei enää malta ollenkaan. Onneks nykysin voi lähtee käymään jossain helpommin, ku tietää, ettei tarvi välttämättä imettää, jos on paha paikka. Kuulostaa kellitys samalta toi teidänki syöminen. Meillä on pisin ruokailu tainnu olla puol tuntia, sekin ihan pienenä. Jossain vaiheessa meni vartti, nykyään sit se muutama minuutti.

Mä en myöskään allekirjoita tuota, että jos öisin ei imetä nii päivälle ei maitoa riittäisi. Esikoistani imetin vuoden ikään asti, ja se ei syöny koskaan öisin vaan nukkua posotti. Meillä on yösyönnit vähentynyt (viime yönä nukkumaa 21 ja eka syöttö ennen 6, luksusta! o/) ja kyllä on maitoa riittänyt. Imetysaika ei meilläkään kauaa ole, välillä 5 minuuttia välillä 15minuuttia. Riippuu imetystilanteesta ja pojan maltista. Meillä neuvolantäti sanoi, että olikohan se noin 6-7 kertaa päivässä pitäisi olla imetyskertoja niin se takaa sen, että maitoa menisi tarpeeksi. Jos on useampi päivä peräkäin ettei täyty tuo 6-7 kertaa niin sitten pitää kiinteitä vähentää jotta imetyskerrat nousee. Äh, en oo kyllä varma oliko se juuri tuo 6-7 ... Mutta kyllä mä imetän vielä vuorokaudessa suunnillee noin 7-10 kertaa (riippuu paljon yöstä).

Tyyneki on nopea syöjä ja yleensä jos kylässäki joudun imettämää niin tulee ihmettelyä et joko se jo söi. Eli useimmiten mahan saa täytee vajaassa viidessä minuutissa. Sit jos kestää pitempää tulee itelle sellanen olo, et etkö vois jo lopettaa ja aika tuntuu ikuisuudelta :oops: Silloin ehtii myös paikat väsymää, ku joudun vieläki imettämää sillee et oon ite kyynärpään varassa ku kyljellään ollaa. Ja en oo enää varma osaisinko mä muuten enää imettääkää vaik alkuu meni sillee makuultaan helposti.

Takaisin