En nyt oo lukenut kaikkea, ku ei jostain syystä näy, mitkä on uusia viestejä.
Mulla on imettämisen kanssa sellanen ongelma, että toisesta tissistä vauva ei oikeen saa otetta ja molemmista imee jotenkin väärällä otteella, koska nänni muotoutuu sellaiseksi kapeaksi huulipunapuikoksi ja menee yläreunastaan verelle. Oon käyttänyt jonkin verran rintakumia, erityisesti siinä rinnassa, josta vaikea saada ote ja haavoja parannellakseni. Haluisin kuitenkin päästä kumista eroon.
Laitoksella kaikki imuotetta tarkkailleet kätilöt sanoi, että ote näyttää hyvältä ja oon itekin lukenut ohjeita ja en löydä, mikä otteessa vaatisi korjausta. Rasittavaa, kun ei tiedä mikä on ongelma.
Oon imettäny vasta kyljelläni (selkä ei kestänyt istumista edes ennen raskautta), mutta pitäis ehkä kokeilla muitakin asentoja ja se istuen imettäminenkin joskus opetella, että saa käytyä myös kodin ulkopuolella.
Mietityttää myös, mistä tietää, että vauva on saanut yhden rinnan tyhjäksi. Ja miten varmistaa, että rinta tyhjenee joka puolelta. Toinen rinta etenkin kainalon puolelta koko ajan kova ja kipee.