Täälläkin on vähän ongelmia imetyksen kanssa... tunteet vielä käy ihan ylikierroksilla niin itse hermostun ja itken joka päivä. sairaalassa imetys tuntui sujuvan tosi hyvin, mutta kun kotiin päästiin, en ole saanut vauvaa hyvään otteeseen rinnalle kuin muutaman kerran. rinnat ovat olleet verillä ja rikki, nyt oon taas pystynyt eilen ja tänään imettämään. maanantaina tunsin itseni täydellisen epäonnistuneeksi kun jouduin turvautumaan korvikkeeseen, kun ei siitä imettämisestä tullut yhtään mitään.
kova on halu imettää ja oon alusta asti toivonut, että saisin ja pystyisin imettämään lapseni. hermostun vain itsekin todella helposti kun ei heti onnistu. vauvan pää vain heiluu aina väärään suuntaan, kun yritän saada rinnalle.
toinen mikä turhauttaa on se, että kun viimein ja vihdoin saan lapsen rinnalle hyvin hän viihtyy siinä vain 5-10min... tänään aamupäivällä oli ensimmäistä kertaa kotona puolisen tuntia rinnalla. öisin en meinaa jaksaa sitäkään vertaa koittaa imetystä. viime yönä pari kertaa annoin rintaa, sitten en enää jaksanut yrittää, joten annoin korviketta.
maitoa kyllä tulee, ei mielestäni mitenkään aivan liikaa, mutta runsaasti kuitenkin.
anteeksi, tämä mun selitys on varmaan tosi sekava, mutta jos joku jaksaa lukea...
tänään oli kuitenkin jo kotikäynti ja paino oli lähtenyt jo nousuun, onneksi. ensi viikolla on uusi aika neuvolaan, onneksi. ihanaa, kun on nyt alussa näin useasti noita käyntejä, niin jaksaa vähän paremmin ja saa apua ja tukea ja varmuutta tähän.