Zibbh: Luin jostain, että rintamaito hajoaa vauvan suolistossa paljon nopeammin kuin korvikemaito, mikä osaltaan aiheuttaa sen, että rintaruokittu lapsi syö useammin. Ei siis välttämättä suoraan tarkoita sitä, että maitoa tulisi vähän. Kun itse jätin korvikkeen pois, niin olen kyllä saanut myös rintaa antaa päivisin 2-3 h välein. Toki se voi johtua siitäkin, että rinnasta tulee vähemmän, mistäs sen tietää...Kun tietäisikin!!! Neuvolantäti oli sitä mieltä, että tuo 2 h välein syöminen on ihan normaalia. Vaippoja kastuu päivän mittaan, kakkavaippaa tulee, joten tuntuu tuo saavan riittävästi ruokaa. Toivoin neuvolaan ylimääräistä punnitusta, jotta pääsisi tästä "riittääkö-eiköriitä" -jossittelusta, mutta oma terkkatäti on saikulla ja tuuraava oli sitä mieltä että kuulostaa niin hyvältä, ettei tarvi mennä...Vähän ehkä harmitti. Nyt täytyy jaksaa odotella ens viikon perjantaihin, jolloin on myös eka pojan lääkäri. Jännittää se painonkehitys nyt todella paljon.
En ennen vauvan syntymää ollenkaan tajunnut, kuinka paljon stressiä ja huolta tästä imettämisestä voi tulla! Olin ajatellut, että tissi vaan suuhun ja hyvin menee. Etukäteen suunnittelin, että sitten pakastan rintamaitoa, että saa mies mun poissaollessa sitä pullosta antaa jne. Ja paskat, kun pumpaten määrät on ihan olemattomia.
Tiikerililja: Tsemppiä pumppailuun! Tosi positiivista kuitenkin, että sulla pumpaten irtoaa maitoa hyvin. Itse en suoraan sanottuna ihan ymmärrä tätä asennetta, että läheisyyttä jäisi jotenkin puuttumaan jos ei imetä...Kyllähän sitä sylitellä voi muutenkin. Mielummin tyytyväinen äiti ja vauva ja paljon syliä, kun oksentava vauva ja stressaava äiti! Itse pumppailin joka syöttökerran jälkeen sairaalasta tulon jälkeen pari viikkoa ja se alkoi kyllä puuduttaa aivan urakalla. Että kovasti vaan jaksamista!