Imettävät kuumeilijat

Mun pitää varmaan yhtä nopeasti poistua ryhmästä kun tulinkin :o
Eilen päätin, että nyt loppuu imetys. Mä vaan niin paljon haluan menkat takas ja niitä odoteltu pitkään ja yritetty tulla raskaaksi monta kuukautta. Ensimmäinenkin raskautuminen oli siis jo todella vaikea (mulle sanottiin etten välttämättä luonnollisesti pysty raskaaksi tulemaan sekä hoidoissa käytiin ja lääkkeitä söin).
Tänään oon imettänyt vaan kerran ja pikku herralle maistuu maito nokkamukista.
Melkeen 11kk imetystä takana ja ylpeä olo, sillä alku oli todella vaikea. Mulle tungettiin sairaalassa heti rintakumi kouraan ohjeineen päivineen rankan synnytyksen jälkeen. Siitä en ikinä päässyt eroon vaikka kaikki imetysvastaanotot kävin sun muut. Aluksi meinasin lopettaa imetyksen koska stressasi niin paljon, mutta sisukkaasti jatkoin rintakumilla. Ja kannatti. Pojan kanssa on ollut niin ihania imetyshetkiä❤️ Nyt vaan odottelemaan että pikkukakkonen tulisi masuun☺️

Hei kaikille taas! :)

Hempuliinille suuret pahoittelut täältäkin. :(

Tervetuloa uusille ja tsempit ja tietty niitä plussatuulia kaikille! :D

Täällä on vissiin kp 21 meneillään ja nyt jännään piteneekö kierto viime kuun 23 pv:stä yhtään normimpaan. Yhtään ei ole menkkaolo kyllä eikä ole niitä viime kierron tiputtelujakaan näkynyt (viimeksi jo kp 19 tuli vaaleanpunaista, jota toiveikkaana kiinnittymisvuodoksi kuvittelin, kun ei moista koskaan ennen ole ollut). Viikonloppuna tai viimeistään ens perjantaina pitäis menkkojen ja uuden kierron alkaa ja katse on sinne jo lujasti. Mitään oloja muuhunkaan ei ole ja hirveä flunssa vaivaa, joten empä jaksa oireita kyylätäkään. :D Muuten elämään on tullut sellainen iso muutos, että lopetettiin yöimetys ja kolme yötä on nyt tissittömänä oltu ja unikoulua pidetty. Hyvin valvonut äiti siis täällä, päivää! :D Päivisin tissittelyä on vielä aamulla, päikkärien alla ja illalla. Sekin vähentynyt siis roimasti ja täytyy sanoa, että näin on hyvä. :)

Eliza millasen unikoulun piditte? :) Itellä myös toiveena yöimetyksien lopettaminen.
Itellä nyt kp33 jo eikä mitään oloja puoleen eikä toiseen. Kierto on vaihdellut 28-34 välillä. Aattelin jos testais vasta tyyliin kp 40 ettei liian aikasin :woot: ei oo testejäkään kotona vielä. Jotenki ei vaan usko raskauteen kun ei mitään oireita, esikoisen kanssa oli tissit kipeänä vähän ja hajut oli tosi voimakkaita. Mutta oisko oireet ees voinu alkaa vielä hmm.

Popcorn83 ihan vaan tassuttelua, silittelyä ja hyssyttelyä on nyt tehty. Iltarutiineista koitetaan pitää tiukasti myös kiinni, että saatais yöt rauhottuun..meillä tuo tenava siis heräili tunnin välein tissitteleen, eli minä toimin tuttina... Eka yönä imetin kerran eka unipätkän jälkeen, mut sitten olen pysynyt tiukkana. Pinnasänky on edelleen meillä sivuvaununa niin rauhoittelu on helppoa sinänsä ja pian (max 5minsaa on hyssyttelyyn mennyt per kerta) poika on kyllä jatkanut uniaan vaikka usein, varsinkin toissa yönä on heräillytkin. Viime yö oli jo parempi, ehkä pari-kolme herätystä oli ja koitan pitää vaan mielessä, että se on max. viikko ja tää homma on ohi. Tiitiäisellä on oma huonekin ihan meidän makkaria vastapäätä, mutta mulla ei vielä sydän anna periksi pientä sinne roudata. Se on sitten se seuraava askel. :)

Ääh kylläpä ärsyttää tää kroppa.. ei sillä en jotenkin ollu edes valmistautunu että näin aikaisin alkais toimia mutta ku se gyne sano että ois kierto käynnissä. Vieläkään ei ole menkkoja eikä plussaa ilmestynyt. Ekan ovis plussan sain siis 9.9 ja uuden 18.9. sori omanapa :(

Voi vitsi esikko1! On kyllä suoraan sanottuna syvältä tuollainen epätietoisuus siitä, että mitä helvattia siellä kehossa tapahtuu. Jospa 9.9 oli jotain lh-yritystä ja silloin 18.9 sitten vasta oikeasti.. ovis about 19pvä sitten? Eihän siitä vielä ole kahta viikkoakaan! :) hyvin voi plussakin sieltä pärähtää.. vaikka onhan se odottaminen ihan syvältä:banghead:

Mitenkäs muilla sujuu? :) kohta ollaankin jo lokakuussa! Tuntuu, että aika juoksee ja matelee samaan aikaan :D

Nyt itsellä kp16 ja Flo ennustaa ovista maanantaille. Oon tikuttanut kp7 lähtien 2xpäivässä ihan vain testimielessä. Kohta A4 paperiarkki täynnä siihen liimattuja ovitikkuja :D
saa nähdä saanko ovulaation kiinni tikkuun vklopun aikana. Kunpa nyt edes ovuloisin:smiley-angelic001

Eilen jäin pyyhittäessä pari tippaa kirkasta verta, mutta varmaan jokin pieni haava vain. Varsinkin, kun jätettiin liukkari pois (ja mulla taipumusta kuivuuteen) kun halutaan varmistaa ettei se ole esteenä raskautumiselle :)

Vaiana, yk2, kp16

Twisted, joo se on se PreSeed, mutta kun netistä löytyi tämä:

"Parhaan testituloksen sai Pre-Seed-liukuvoide, joka on suunniteltu hedelmöitystehtävään. Voide vähentää siittiöiden määrää vain muutamalla prosenttiyksiköllä. DNA-muutoksia ilmeni seitsemälle prosentille siittiöitä."

Niin päätettiin nyt kokeilla kuitenkin ihan ilman :grin vaikka tosi vähäiset haitat tossa kyseisessä onkin, niin halutaan minimoida nekin:rolleyes: jos kuivuus alkaa vaivata, niin sitten lähtee tuo tilaukseen!

Kiva aihe mut yks vaihtoehto vois olla esim Vagisan, sellainen kosteuttava voide, ilman hormoneja? Tai ihan paikkojen öljyäminen aamuisin? Mulla on sama ongelma, johtuu täysin imetyksestä mulla ainakin, silmätkin kuivuu päähän :D mut mulla on auttanut limakalvojen öljyäminen :) Ja toi Vagisan pitää kosteana pitkään kun aamuisin käyttää :)

Aika paha toi DNAmuutoksien ilmeneminen :F mä voisin kuvitella et se tekee siittiöistä huonoja?

Kiitos vinkistä Twisted! Taidan ottaa kokeiluun nuo :)
Ja tosiaan aika pahalta kuulostaa minustakin.. samassa artikkelissa luki muistaakseni että muissa testatuissa liukkareissa DNA muutosta havaittu jopa 15 prosentista siittiöistä! :eek:

Vaiana ja Twisted, sekaannun aiheeseen myös. :) Ceridal öljy on tosi hyvää kosteuttaan paikkoja! Suihkeena vielä älyn helppo käyttää. Sitä mulle suositeltiin viime raskausaikana kun paikat oli ku sahara. Ja auttoi!

Se olikin tietyssä merkissä, mutta siis näin:

"Liukuvoiteet aiheuttavat pH-muutoksia vaginassa. Sperman oma pH-arvo on neutraali (7-8,5). Useat liukuvoiteet ovat kuitenkin reilusti happamia.

Pahimmillaan liukuvoide voi nujertaa melkein kaikki siittiöt. Ärhäkkä voide laskee hedelmöittymisen mahdollisuutta oleellisesti.

Liukuvoiteet aiheuttavat myös DNA-muutoksia siittiösoluihin. Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan esimerkiksi apteekin myymä KY-Jelly aiheuttaa 10 prosentille siittiöistä DNA-muutoksia. FemGlide-voide aiheuttaa vaurioita jopa viidelletoista prosentille siittiöistä. "

Vaiana ja Twisted, sekaannun aiheeseen myös. :) Ceridal öljy on tosi hyvää kosteuttaan paikkoja! Suihkeena vielä älyn helppo käyttää. Sitä mulle suositeltiin viime raskausaikana kun paikat oli ku sahara. Ja auttoi!
Joo sitä käyttänyt muuten joskus ennenkin! Pitääkin tehä apteekkireissu :D

Ovistestaus aloitettu, tänään kp 13. Oletettavasti ovis on vasta viikon päästä kp18-20. Mut tänään on ihmeellisesti tuikkinut tuonne oikealle munasarjoihin, folli siellä kasvamassa?

Mitä tulee tuohon liukkariin, ni me ollaan käytetty vauvaöljyä jos ollaan tarvittu. Liukkarit tuppaa mulla ärsyttämään paikkoja ni tuo ei oo aiheuttanut oireita.
Zoria kp13/28-31 yk4? + 1v7kk poitsu

Liitteet

• IMG_7303.JPG
    IMG_7303.JPG
    398.9 KB · Katsottu: 99
Aika vahvaa viivaa (no ei toki plussa) Zoria! Voihan se ovis yllättääkin jo aikaisemmin :)

Haa, vauvaöljyäkin löytyy kaapista. Johan tuli vaihtoehtoja. :grin

Niin ja taktiikkana on joka toinen päivä kaataa tuo mies ainakin ensi viikon. Aloitettiin jo kp11 (vähän innostuneesti yöllä ja päivällä :D ). Ja nyt meinasin ettei lopeta siihen ovikseen (monesti ei oo enää ehtinyt sitten) vaan jatkaa ainakin pari kertaa viel lisää. Tiedä jos ovis onkin ollut myöhässä..

Hyvä suunnitelma! Meilläkin nyt vähintään joka toinen päivä ja myös yli oletetun oviksen. Toivotaan että tärppää :)

Mies lähti eilen aamulla työpaikan virkistysrisyeilylle, joten tänää pitäisi talletella kun eilinen jäi välistä.. ei vaan oikein inspiroi, kun ovesta astui sisään haiseva, krapulainen ja väsynyt ukko:meh: kommentilla "ei tullu paljoa nukuttua" ja painui kuorsaamaan. Ite valvoin poskihampaita huutavan lapsen kanssa viime yön, niin hieman sapettaa.
Siis nämä hetket kun tavallaan pitäisi jotain puuhastella, mutta toinen suoraan sanottuna hieman vituttaa, ovat kyllä niiiiin pläääh:arghh:

I feel you Vaiana! Mulla lähti ukko tänään viettään äijäviikonloppua ja vaikka kovasti lastas fatbikeja oikein kaksin kappalein auton perään niin tiijjän, että sunnuntaina kotiin raahustaa aika nuutunut, haiskahtava ja järkyttävän krapulainen ukko. Mulla on kans vaikea sitä sietää..se haju on jotain niin karseaa. Tsemppiä meille! ;)

Ah, Eliza79! Tsemppiä meille todellakin! ;)
Mullekin se haju on pahinta.. ugh.
Noh, onneksi näitä on harvoin :D

Takaisin