Imettävät kuumeilijat

Noin spontaanisti sanoisin, että jos kontrolli niissä toimii niin ihan päteviä testejä. Tokihan varmuus ei yhtä varmaa kun jos päiväys ei olisi mennyt ohi. Mutta käytä ihmeessä pois :)

Kiitos kun saan jäädä roikkumaan. Henkisestihän tässä vielä tuntee itsensä imettäjäksi varmaan aika pitkään :P

Mä oon viimeks ollut reilu vuosi sitten kipeenä, kun aloin kuopusta oottaa, oon muuten aina alkuraskaudesta ollu jossain supernuhassa ja viimeks tosiaan keuhkoputkentulehdus ja aloin jo verta yskiin sit. Se, alkuraskaus, työt ja kaks lasta plus mies tekemässä pitkää päivää. Hohhoi. Onneks tajusin jäädä saikulle kun alkoi vielä viikolla 14 supisteleen. Sen koommin tosiaan en oo sairastanut mut veikkaan et myös hoitajan uralla on jotain tekemistä. Sitä kun lappaa paskaa töissä ja mummot köhii varmaan tubia päälle niin vastustuskyky nousee :D

Meillä kans lupsutellaan joskus ja sit kun vedät äkkiä nännin pois niin kauhee "mä en oo vielä valmis" - huuto alkaa vaikka ois jo aivan unessa. Onneks tän saa jo tyynnyteltyä siitä aika hetkessä taputtelulla tai silityksellä mut sillon ihan vauvana ei auttanut kun tissi takas suuhun :D

Eliza, oliko miehellä ja exällä yhteishuoltajuus ja muutosta sovittiin yhteistuumin? Toi on paskaa, mua säälittää miehet jotka jää alakynteen yleensä huoltajuusjutuissa. Exä aikoinaan oli oman exänsä kanssa tossa tilanteessa ja sillon kyllä exä kävi sääliksi kun poika muutti 200km päähän. Sitten me muutettiin Pirkanmaalle ja poika asui 400km päässä että itse tietoisen valinnan. Nyt en ees tiiä mikä tilanne, eikä enää kiinnosta, oma tilanne on hyvä ja se riittää :) saatan kuulostaa itsekkäältä mutta en jaksa enää vaivata päätäni muuta kuin oikeasti läheisten asioilla.

Katjusha, kyllä täällä vaan porskutellaan. Kaikki on hengissä ja isommat leikkii vaikka nokat ois kuinka tukossa. Keskimmäinen itki yöllä (se on sellainen superpoika muuten ettei koskaan oikein kitise kivusta esim) että "äiti paranna minut jooko, joko minä paranen" kun reppanalla oli ihan nenä tukossa. Yritin pelkillä keittistipoilla oloa helpottaa, onneks tänään saatiin Otrivin aukomaan nenää.

Veikkaan ettei ne oikeasti vanhaksi niin mene. Steriilisyyden takia niihin lyödään leima et millon vanhenee. Ja kun ei voida taata että testi on enää steriili kun päiväys on mennyt niin ei voida taata etteikö siihen olisi joku bakteeri päässyt ja niin ollen tulos voisi olla muuta kuin oikea. Siks mä en epäilisi. Todennäköisyydet siihen et testi ei toimi on todella pienet :)

Nepala, oot sä imettäjä vielä pitkään, ei se lähde hetkessä pois. Aika kauan oot "kaivamassa" tissiä esiin tutussa tilanteessa, niin veikkaan. Mäkin vielä puoli vuotta imetyksen lopetuksesta ekan kans kaivelin tissiä iltaraivareille.. :/ ja pieni kaiveli nänniä vuoden lopetuksen jälkeen, oli myös sille tärkeä. :)

Voi tsemppiä kaikille pienten potilaiden hoitajille.. En osaa edes kuvitella Twisted kolmen kipeän kanssa selviämistä, kun tämä yhdenkin kanssa oli niiin rankkaa! :D

Tuo melkein tyhjän tissin lupsuttelu on kyllä tuttua! Meillä syödään nykyään se kerran päivässä (yleensä aamuyöstä klo 5 aikaan) ja siinä sitten viihdytäänkin tunti tolkulla juurikin tuohon lupsuttelu vaiheeseen. Sitten kun siinä turhaantuu ja ottaa tissin suusta, niin poika päättä usein herätä tai vaan kiukutella ;) ihania ne hetket, kun harvoin vaan kääntyy ja jatkaa unia<3

Täällä ovistestit näyttää negaa ja itseasiassa tänään alkanut olla vähän kosteampaa ja arat rinnat.. eli ovis varmaan vasta tuloillaan. Uskoisin että sen tunnistan, kun viimeksikin oli niin selkeät olot, että ohjasivat testin pariin :D

Joo, ei tää herkkua oo, mutta selvittävissä. Kolme flunssaa ei oo paha, mut kolme oksennustautia on perseestä. Oikeesti. Ja monesti sanon et "voi kun äiti vois ottaa flunssan teän puolesta" niin mä sanon että onneks ei voi. Lapset paranee sata kertaa nopeammin entä aikuiset, mä en pysty koskaan rehellisesti lepää kun ei niitä lapsia kukaan osaa hoitaa jos oon kipeenä ja ei se nuha oikeasti vaivaa ees lapsia jos ei kuumetta, se vaivaa enemmän aikuista. Mun on helpompi parannella kolme pientä entä olla itse kipeenä kun on kolme tervettä lasta :D nyt vaan toivoisin olevan kotona, reissussa on ikävä sairastaa. Huomenna on 8h ajomatka kotiin, onneks ei tarvi ite ajaa muuta kuin se aika kun vauva nukkuu. Äitin kanssa matkataan :)

Kiitos tsempeistä, täältä noustaan :)

Vaiana, pian se plussa tulee. Onko mitään kasvukipuja? :)

Kävin sit gynellä tän satunnaisen tiputtelun ja maha kipujen kanssa. Ei löytynyt muuta syytä ku että kierto on käynnissä vissiin! Oli aktiivisen näköiset munasarjat ja limakalvokin jo 6mm :D hurjan aikasin käynnistyy kierto tällä kertaa täysi imetyksestä huolimatta!<3

esikko1 hyvältä kuulostaa! :)

Twisted: joo onhan heillä yhteishuoltajuus, mutta turha luulo että jotain olisi muuton suhteen kysytty tai neuvoteltu. Sepä se.. Mitä nyt olen exästä ymmärtänyt niin neuvottelu on hänelle tuntematon käsite. Kiukuttelu ja tuulella käynti sitäkin tutumpaa. Mutta tosiaan tämä käsitys on muiden puheista tullut, itse en ihmistä ole koskaan edes tavannut enkä haluakaan, koska hän on niin "kauniisti" minustakin puhunut.. Meitä on moneen junaan. Mua v#tuttaa nimenomaan miehen puolesta nää heidän turhanpäiväset kärhämöintinsä. :shifty:

Eilen saatiin vihdoin jotain vipinää aikaiseksi makkarissakin, ei ihan unohdu, miten homma toimii. Mut taitaa saada loppukierron testailut unohtaa, ei oo tarvetta ellei tässä äkkiä meno piristy. Nyt on kp13 ja olo on sellainen, että ovulaatio on ke-to akselilla.. Jospa suunnittelis jonkun rentoutus-ketutuksenkarkoitusretriitin miehelle niin alkais kiinnostaa. :joyful:

esikko1, mulla on sama vaiva, satunnaista tiputtelua ja menkkajomoa, voiskohan mullakin olla kierto käynnissä...? Tein jo raskaustestinkin, raskaus selittää aika pitkän liudan epämääräsiä oireita :p

Eliza79, kuulostaa hyvältä sun retriitti, anna palaa! :)

Twisted: No ei kyllä oo sitten mitään.. on kyllä pitänyt kiirettä sen verran, että eipä ole ehtinyt jokaista jomotusta ja nippailua kuulostelemaan. Ehkä ihan hyvä niin :D

Kuulostaa kotikissa lupaavalta! Jospa se kierto sielläkin olisi meneillään ;)

Mullakin oli niitä jomoja ja vaikka mitä pitkään ennen ekoja menkkoja. Tein aika monta raskaustestiä :D

Hiphei, sehän retriitti sohvalöhöilyilyllä, halailulla, hellimisellä ja hieronnalla tehosi ja saatiin tää kierto kuitenki hyödynnettyä, jos siis mun viime päivien olot paikkansa pitää. Toivottavasti pitää. :rolleyes: Nyt sit koitetaan taas unohtaa koko asia ja testataan vasta jos menkat ei alakaan. Siinäpä homma meikäläiselle. :meh: :facepalm: Miten Vaiana, oi kiertokaksoseni sä oot saanu ittes niin kiireiseksi, ettei ehi oloja tarkkaileen? :grin

Autokaupoille tässä lähetään kyllä, tila-auto hommataan, että mahutaan kunnolla kyytille. Nyt jo alkaa farkku käydä pieneksi reissuilla kun kolme tenavaa ja koira on kyytillä. Suksiboksi katolla on ehoton. Tarkotus on toinen koira hankkia ja jos tässä pikkusisaruskin vielä suodaan niin ei toivoakaan, että mahuttais kaikki kerralla mukaan. Seitenpaikkaisen metästystä siis. :)

Hyvä Eliza79, että saitte hyödynnettyä!! Meilläkin menee kyllä auto vaihtoon, jos sisarus suodaan.. varmaan menee muutenkin, kun..noh miehen autokuume :D Mekin haluttaisiin toinen koira!

Kiirettä on pitänyt ihan vaan nähdessä ystäviä ja sen sellaista. Missio lapsen talvivaatetuksen hankkiminenkin on alkanut :hilarious:

Eilen sitten väänsinkin itkua, kun laitettiin päiväkotipaikka hakemusta :( yhtään en tammikuussa haluaisi pientä laittaa hoitoon, mutta vissiin rahallisesti pakko.. Aaargh.

IMG_4886.JPG
Ja Heei, joko näyttäisi viimeisin plussalta? Tänään siis Kp17 :woot:

Eilen ei puuhasteltu(muutoin joka päivä on ollut actionia). Täytyy tänään kellistää mies, vaikka kuinka väsyttäisi!

Kyllä Vaiana näyttää hyvältä, eikun talletuksia tekemään ;)

Kumma kun ehkäsyä käytettiin tärppipäivät niin silti jännää alkaako menkat xD

Kävinpä muuten imetyksen loppumisen kunniaksi verta luovuttamassa kun tarve on suuri. Kolme vuotta sitten oon viimeks käynyt :O Minne se aika menee!

ON:
Äh, ei onnistu taas kuvan lisääminen..
sain vähän paksumman ja vahvemman saman päivän iltana, eli eilen. Sitten loppuikin testit :'D Viiva ei ollut yhtä räiskyvä kuin viime kuussa.

Mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että tänään on ollut aivan järkyttävät ovulaatiokivut! Jos nämä ei olekaan oviskipuja, niin pitäisi varmaan lähteä päivystykseen :dead::grin
Ikinä ennen en ole edes ovista tuntenut niin mene ja tiedä.. netistä vaan luin samanlaisia kipuja muilla olleen.. Huhhuh, toivottavasti ei aina tälläistä.

Edit: oon juonu greippimehua koko tämän kierron ajan. Liekö sillä vaikutusta näihin hurjiin tuntemuksiin o_O

Muokattu viimeksi:
Vaiana, mulla tuntuu että pian munasarjat poksahtaa - että täällä pn samantyyliset oireet käynnissä! En tiiä montako päivää tätä nyt duunataan, tuleeko ovis vai munasarjakysta ... aika näyttää ja testejä kuluu. Haha, kohta pitää tilata lisää Raskauskeijulta :D
Onnea talokaupoista Twisted :)

Vaiana, mulla tuntuu että pian munasarjat poksahtaa - että täällä pn samantyyliset oireet käynnissä! En tiiä montako päivää tätä nyt duunataan, tuleeko ovis vai munasarjakysta ... aika näyttää ja testejä kuluu. Haha, kohta pitää tilata lisää Raskauskeijulta :D
Onnea talokaupoista Twisted :)

Joo samoin kohta varmaan tilaus menemään :D kävi kyllä kysta mielessä itsellänikin näiden kipujen kanssa.. Plaah, on tää naisen elämä kyllä :wacky:

Takaisin