Mä oon viimeks ollut reilu vuosi sitten kipeenä, kun aloin kuopusta oottaa, oon muuten aina alkuraskaudesta ollu jossain supernuhassa ja viimeks tosiaan keuhkoputkentulehdus ja aloin jo verta yskiin sit. Se, alkuraskaus, työt ja kaks lasta plus mies tekemässä pitkää päivää. Hohhoi. Onneks tajusin jäädä saikulle kun alkoi vielä viikolla 14 supisteleen. Sen koommin tosiaan en oo sairastanut mut veikkaan et myös hoitajan uralla on jotain tekemistä. Sitä kun lappaa paskaa töissä ja mummot köhii varmaan tubia päälle niin vastustuskyky nousee :D
Meillä kans lupsutellaan joskus ja sit kun vedät äkkiä nännin pois niin kauhee "mä en oo vielä valmis" - huuto alkaa vaikka ois jo aivan unessa. Onneks tän saa jo tyynnyteltyä siitä aika hetkessä taputtelulla tai silityksellä mut sillon ihan vauvana ei auttanut kun tissi takas suuhun :D
Eliza, oliko miehellä ja exällä yhteishuoltajuus ja muutosta sovittiin yhteistuumin? Toi on paskaa, mua säälittää miehet jotka jää alakynteen yleensä huoltajuusjutuissa. Exä aikoinaan oli oman exänsä kanssa tossa tilanteessa ja sillon kyllä exä kävi sääliksi kun poika muutti 200km päähän. Sitten me muutettiin Pirkanmaalle ja poika asui 400km päässä että itse tietoisen valinnan. Nyt en ees tiiä mikä tilanne, eikä enää kiinnosta, oma tilanne on hyvä ja se riittää :) saatan kuulostaa itsekkäältä mutta en jaksa enää vaivata päätäni muuta kuin oikeasti läheisten asioilla.
Katjusha, kyllä täällä vaan porskutellaan. Kaikki on hengissä ja isommat leikkii vaikka nokat ois kuinka tukossa. Keskimmäinen itki yöllä (se on sellainen superpoika muuten ettei koskaan oikein kitise kivusta esim) että "äiti paranna minut jooko, joko minä paranen" kun reppanalla oli ihan nenä tukossa. Yritin pelkillä keittistipoilla oloa helpottaa, onneks tänään saatiin Otrivin aukomaan nenää.
Veikkaan ettei ne oikeasti vanhaksi niin mene. Steriilisyyden takia niihin lyödään leima et millon vanhenee. Ja kun ei voida taata että testi on enää steriili kun päiväys on mennyt niin ei voida taata etteikö siihen olisi joku bakteeri päässyt ja niin ollen tulos voisi olla muuta kuin oikea. Siks mä en epäilisi. Todennäköisyydet siihen et testi ei toimi on todella pienet :)
Nepala, oot sä imettäjä vielä pitkään, ei se lähde hetkessä pois. Aika kauan oot "kaivamassa" tissiä esiin tutussa tilanteessa, niin veikkaan. Mäkin vielä puoli vuotta imetyksen lopetuksesta ekan kans kaivelin tissiä iltaraivareille.. :/ ja pieni kaiveli nänniä vuoden lopetuksen jälkeen, oli myös sille tärkeä. :)