Imettävät kuumeilijat

Mä löysin yhden YouTube kanavan rakennushommista ja innolla seuraan. Sisko on rakentanut mut siitä on jo 10v niin perhana se ei muista mitään mistään :D

Me ostettiin vuosi sitten meidän ensiasunto.. nyt haaveissa olis edes rivitalo/paritalo omalla pihalla.. mutta se saa kyllä odotella :D olisi vaan kahden lapsen (sitten joskus kun pikkukakkonen meille saadaan) kanssa hieman helpompaa kuin tässä hissittömässä kerrostalossa :grin

Haluaisin tavallaan rakentaa, mutta ei meidän hermot taida kestää edes kauheasti remontoimista :hilarious:

Ei me hirveesti levitellä budjettisuunnitelmia kun taikauskoisena pelkään sen heti pettävän kun ääneen sanoo xD Mutta koska itse tehdään paljon niin ei se "normirakentamiselle" paljoa häviä. Eli siis vaikka projekti on vähän isompi kuin kaava-alueelle rakentaessa ja rakennukset isompia, niin kustannus varmaan jopa halvempaa kun talon rakennus jonnekin, missä pelkkä tontti maksaa jo sata tonnia. Aikaahan tähän tosin sitten hukkuu enemmän :)

Okkei Nepala ymmärrän :D me saatiin just vika tarjous meän talosta, taloedustaja lähti ajaan kotiin vartti sit :D meän budjetti pysyy ja pelivaraakin vielä on. Huomenna pankkiin :)

Vaiana ja Katjusha, me ei osata miehen kans tehä mitään. Mä haluaisin mutta en osaa. Siks päädytään avaimet käteen. Meillä jää ulkomaalaus ja pihatyöt, ne voidaan tehä ite :)

Kotikissa, en oo Finnlamelliin muuten ees tutustunut. Täytyykin käydä kurkkaan. Meille tulee Muurame, otettiin se koska vakiolämpönä on siinä maalämpö :)

Nyt apuja! Miulla ois lokakuun alussa tiedossa työmatka Saksaan, 2-3 yötä. Nyt pitäs päättää lähenkö.. mies on sitä mieltä et hyvin voin lähtee (mies jää siis lasten kaa kotia..), mutta miten toi pienempi pärjäis :( matkan aikaan ois just 1v1kk. Imetyksiä on nyt 2-3krt/vrk, joten voi olla et reissun aikana vierottus. Toisaalta voi olla et neiti vierottuu jo aiemmin, isosiskonsa lopetti 1v1vko iässä. Miulle ei toisaalta oo väliä vaikka imetys tuohon loppuskin.. mutta miten ihmeessä mie selviin :s toisaalta haluisin lähtee, ja ajatus 2-3 yön nukkumisesta rauhassa :eek:, mutta sit toisaalta toinen on vielä niin pieni.. mutta sit taas toisaalta pienikin sais olla kotona ja isin kanssa.. miten tämmöstä päättää?!

Mannikka toi on hankala päätös varmasti! Mutta sinun kannattaa kuunnella vain itseäsi ja oletteko siihen valmiit? Jos olet valmis kannattaa ehdottomasti lähteä kyllä lapsi pärjää oman isän kanssa äidistä en ole varma mutta se kestää sen :D :)

Mannikka: Varmasti vaikea päätös.. Isi pärjää aivan saletisti kotona ja pienellä kaikki on hyvin, mut ymmärrän täysin sen äidin tuskan.. Mä oon ite tosi haluton jättämään 8kk poikaa hoitoon yhtään pidemmäksi aikaa. Leffassa tai syömässä ollaan miehen kans käyty niin, että mummi on ollut lapsenvahtina, mutta se on se max.3 tuntia kun oon ollut pois. Eikä kyse ole siitä, ettei luottaisi hoitajaan.. itelle tulee vaan paha olo. Ihan fyysisestikin siis. Mutta minäkin oon töihin lähdössä vuoden vaihteessa, joten paras ois totutella vaan. Viikonloppuna lähdetäänki taas miehen kanssa kahdestaan viettämään laatuaikaa. Leffaan nääs...Pimeässä ei tarvi puhuakaan toiselle..eipä ainakaa saada riitaa aikaseksi. :hilarious::grin:laughing005

Asuntokeskusteluun saan minäki lyyä lusikkani. Me ostettiin pari vuotta sitten okt ja ollaan rempattu kohta koko huusholli. Voi ristus, voin vaan sanoa, että onneksi ei rakennettu, ei ois meille sopinu. Tää remonttikin on välillä kiristäny hermoja ihan liikaa. Mulla mies osaa tehdä kaiken mahollisen ja myös tekee. Eli kaiken rempan ja muun touhun myötä (niin siis mieshän toki huoltaa mm. autotkin ite :meh:) oon aika lailla ollu yh koko ajan. Mut sit toisaalta ompahan kiva illalla olla lähekkäin sohvalla sen aikaa kun ehtii. Onneksi elettiin monta vuotta etäsuhteessa ennen kuin tää yhteinen koti ostettiin niin ollaan totuttu siihen, että kummallakin on ne omat touhut, mutta kyllä mulle välillä iskee se syli- ja halipula jos toinen liikaa on omissa hommissaan. Ja sit tulee turhaa kiukuttelua. Minä olen nainen, minä tarvin huomiota. :wink:joyful:

Päätin että en lähde. Lentoja vilkuillessa alkoi näyttää siltä, että reissu kestää 4 täyttä päivää.. ihan liian pitkä aika 1vn olla erossa äidistä (ja äidin 1vstä :D ).

Varmasti oikea päätös mannikka. En itsekään olisi valmis vielä 4päivää olemaan erossa. Ja en siis kritisoi ketään, joka olisi vaan tarkoitan, että itsehän sen tietää milloin aika on kypsä olla erossa pidemmän aikaa. :)

Nyt kun oot päätöksen mannikka tehnyt niin mie laitan lusikkani siihen soppaan. En olis itse pystynyt lähtee. Esikoisen ja tokan kanssa en oo ollut yötä pois koskaan ennen kuin erosin isästä ja pojat oli ekan kerran isän kanssa heidän olleessaan 3v ja 1v 4kk. Ja nyt ovat mummolassa olleet muutamia kertoja ja mun siskolla kerran. Mut kuopus. Nyt vasta oon pari tuntia ollu pois. Syömässä illalla kerran, mustikassa pari h, ja käynyt täyttää kirppis pöytää tms. Mut yleensä kun nukkuu. Mulla tekee tuskaa. En voinut jättää anopille hoitoon kun oli siskon häät. En vaan voinut. Ahdisti ajatus et jätän pienen. Tiedän kuinka tissinkipee poika on. Isän kans rauhoittuu mut kun tuun takas kotiin niin asuu tissillä koko illan. Ja jos poistun huoneesta niin kyllä huutaa perään. Monet varmaan pitää että takerrun liikaa, mutta tässä asiassa alan samaistuu niihin kiintymysvanhempiin. Tulee fyysisesti huono olo ilman vauvaa ja järkyttävä huoli! Sit kun oon sellainen stressaaja ja aina joku worst case scenario mielessä niin en pääse siitä yli. Kai toi vielä armeijasta tullessaan lomille käy tissillä ja nukkuu kainalossa :D ei vaan. Oonko mä ihan hullu? Hatun nosto (ehkä) niille jotka voi lähtä viikonlopuksi lomalla. Kaveri lähtee töiden takia Lontooseen ens vkl ja on 3vrk. Sekin imettää 9kk. Nyt kaveri pelkää et imetys kosahtaa ja kaikki kusee :(

Mulla ei oo mitään pidempiä eroja tiedossa vuorokausissa, mutta tota töihin paluuta mä kyllä kipuilen... Entinen esimies soitti eilen ja tarjosi töitä. Sanoi että lokakuussa vois alottaa. Vauva on sillon 8 kk, joten mudta tuntuu että on vähän no go kun on vielä ainakin niin tissilapsi, kiinteät uppoaa tosi huonosti. :( Ajattelin tönään ehdottaa sille että mitä jos tulisin joulu-tammikuussa ja tekisin lyhyempää päivää. Jos se ei käy niin ei käy. Tuntuu tyhmältä kieltäytyä mutta jos ei tässä kohtaa ymmärrystä tule niin ei sitten varmaan jatkossakaan... Ajateltiin et aluksi mies olis isäkuukauden ja sit pph:lle.

Twisted, kyllä musta ainakin tuntuu että oon vähän erikoinen kun vieraalle ihmiselle hoitoon jättäminen tuntuu pahalle. Miehelle voin jättää ihan hyvin mielin, mutta ajatus siitä että jättää vauvan jollekin tuntemattomalle pph:lle niin saa voimaan pahoin, vaikka vauva olis 11-12 kk. Tarhaan vieminen tuntuu vielä huonommalta. Mutta mä nyt en olekaan rennoimmasta päästä ihmisiä :D

En muista ihan tarkkaan, mutta esikoinen oli ehkä lähemmäs puoltoista vuotta, kun meni ekan kerran yökylään.. nyt on ollut pari kertaa jopa 2 yötä ja kerran 3 yötä (2,5v), ja ei sen pidempää voi kyllä antaa. Meillä pitkä välimatka rajoittaa, ei ihan yhden yön takia viitsi eestaas ajella (päälle 900km). Eli ei tää kakkonenkaan oo varmaan hetkeen yökylään menossa. Ja ennen kun viime viikolla alotin työt, olin ollut muutamia tunteja erossa pienemmästä. No, ihan hyvin nyt on sujunut isin kanssa kotona. Toki vähän aikaa halitaan äitiä, kun tuun töistä. (Lue: tulee roikkumaan jalasta, että ota syliin)
Siis kyllä meilläkin oli eroahdistusta, eli tuli perässä ja huuti jos menin toiseen huoneeseen, mutta onneksi nyt ehti vähän jo helpottaa ennen töihin menoa..

Maalämpöhän meillekin :)

Mä olin tytöstä ekaa kertaa öitä erossa kun se oli 1v2kk. Olin ajatellut, että jos vierottuu siinä reilun kahden vuorokauden aikana niin en pety. Kävin siis ihan Lontoossa hyvää ystävää moikkaamassa perjantai-illasta sunnuntaihin. Tosi hyvin oli isän kanssa mennyt ja rekkamiehen annoksia ruokaa oli vetänyt :P Mulla varmaan oli pahempi koska me kaverin kanssa käveltiin paljon ja kierreltiin museoita koko se lauantai ja sit suoraan teatteriin niin mun tissit oli aivan järkkytäynnä ja jossain vessassa yritin lypsää pahimpii pois xD Olin siis aatellu et käydään kotona ennen teatterii ja sit pumppaan siellä, mutta sitten se päivä olikin jo kääntynyt iltaa kohden :P Sunnuntaina kivat tukokset (mulla tukoksia tulee tosi herkästi), mutta tyttöpä sitten heti imasi molemmat tissit aivan tyhjäksi kun kotiin pääsin iltaimetykselle!

Meillä minä olen ollut muistaakseni max 8,5h poissa pari kertaa.. sekin ollut jo ihan kamalan pitkältä tuntuva aika (ystävän kanssa konsertissa ja syömässä). Hyvin on aina isin kanssa pärjätty ja viimeksi jopa oli saanut pojan nukkumaan :)

Noin kerran kuussa on myös isovanhemmilla 3h kerrallaan kun me käydään leffassa tai syömässä yms. Poika rakastaa isovanhempiaan (miehen vanhemmat) hulluna, ja me ollaan aina ihan ilmaa heidän läsnäollessa :D
Yöksi en kyllä millään raaski toista antaa vielä piiiiitkään aikaan<3

Niin se vaan on, että kaikki tavallaan ja mielestäni ei ole yhtä oikeaa tapaa :)

Mun ei kans ois tarvinnut edes pohtia mitään yön yli -reissuja.
Teki pahaa laittaa poikaa hoitoon edes 5,5h ajaksi kun olin auttamassa muutossa. Ja poika oli 5km päässä mummolassa :D hyvin oli kuitenkin mennyt ja ruoka maistunut.
Meille (mulle) sopiva hoitoaika on sellanen 2-3h ett kerkee just leffassa käydä, eikä poika tuota yhtä kertaa lukuun ottamatta ole sen pidempää koskaan ollutkaan ilman äitiä :)

Tsemppiä rakentamiseen ja remppaamiseen!

Oon alkanut kuulee anopilta kommenttia että miks en anna heille hoitoon. Oon sit sanonut et kyllä se vielä joutaa. Anopilla selkä ollut huonona ja monesti jos siellä ollaan ja poika kitisee niin tuo mulle heti. Miks mä sit antaisin lasta sinne hoitoon jos tuntuu et pikku kitinästä tuodaan äidille. Oltiin pankissa tänään. Poika alko vähän kitisee tylsyyttä ja mume lähti sitä kävelyttää sinne käytäville. Pari min ja tuli huutavan pojan kans takas :D

Takaisin