Imettävät kuumeilijat

Mun sisko on kans kovasti kysellyt vauvaa hoitoon. Mut ymmärtää kyllä sen että mä oon nihkee antamaan vauvaa mihinkään hoitoon jos ei oo pakko. Enemmän kyllä haluaisin että mies olis vähän pidempiä pätkiä vauvan kanssa. Olis kuitenkin tuttu ja turvallinen hoitaja. Kun se aina stressaa että tunnin päästä vauva suurinpiirtein kuolee nälkään jos ei saa tissiä. On kuitenkin juonut myös pullosta (tosin vaihtelevalla menestyksellä) ja syö jonkun verran kiinteitä. Ei tee hirveesti mieli mennä mihinkään kun toinen on ihan et " voi voi, mitenköhän me nyt pärjätään" :/

Pöh. Raskaustesti oli negatiivinen, mikä olikin odotettavissa oleva tulos. Nyt mua vaan kiinnostaa että mitä nämä alavatsajomottelut on...

No voihan kökkö, kotikissa! Mikäs dpo sulla olikaan nyt? Vai oliko tiedossa edes? (Sori, nyt ei muista :D )

15 dpo, tosin ovis saattoi olla myös kuviteltu, mutta oireet oli selkeät! Menkkoja ei myöskään kuulu, niin että mitähän hittoa...

Vaikuttais siltä että mun pitäis nyt vaan laittaa reilusti jäitä hattuun ja odottaa että kierto käynnistyy oikeasti, eikä vaan kuvitella itelleni jotain oviksia ja raskauksia. Sitä vaan niin kovasti toivoo... :(

Ymmärrän tunteen kotikissa :(
Toivotaan, että jotain nyt tapahtuu. Suuntaan jos toiseen!

Itsellänikin veikkaan, että kierto on vielä sekaisin. Ei vielä mitään ovulaatioon viittaavia oireita havaittavissa.. paitsi imetys sattuu hieman! Katsotaan, katsotaan.

Onko sulla Vaiana käsitystä että missä kohtaa ovis pitäis olla? Ootko tikutellu? (Sori, minäkään en muista :D)

Tikutellut oon, mutta vielä ei ainakaan ole viiva kauheasti vahvistunut. Tosin voihan ne viivat heitellä miten sattuu ja sitten iskeä vahvana juuri lh -piikin aikaan (niinkuin kuuluukin).

Mutta kierron pituudesta ei mitään tietoa, kun tosiaan vasta ekojen kuukautisten jälkeistä ovista metsästän.. niin ei ehkä
voi ihan oletusarvona pitää perinteistä 28pvää (mikä minulla oli ennen esikoisen raskautta).
Jatkan tikuttelua ja toivon bongaavani oviksen :smug: ahkerasti on ainakin peittoa heilutettu joka päivä, mutta ei sitäkään ehkä viikko tolkulla jaksa:hilarious:

Vaiana kp13, yk1

Vaiana, vähän samaa tilannetta täällä oviksen metsästyksen kanssa, kun ei yhtään tiedä minkä pituinen kierto vois olla :rolleyes:

Voisinpa tehdäkin asiasta pienen gallupin, jos joku haluisi jakaa oman kokemuksensa.
Eli;
-Kuinka pitkä kiertosi oli ennen raskautta?
-Kuinka pitkä raskauden jälkeen?
-Kuinka monta kuukautta/kiertoa meni kuukautiskierron tasoittumiseen, jos se ei ollut suoraan säännöllinen? :)

Mä olen jo pitempään lukenut ja kuumeillut taustalla. Meillä on 1v 7kk ikäinen taapero, joka käy vielä kerran päivässä (aamuisin) rinnalla. Tämä on ensimmäinen kierto näin vähillä imetyksillä, kun uni-imetykset jäivät pois sen myötä, kun itse kävin pyörähtämässä pari viikkoa työelämässä. Tjottailua meillä on ollut kierron käynnistymisesta saakka (joulukuu 2016) ja vähän vakavampaa yritystä nyt meneillään yk 5. Toiveikas olen, että imetyksen vähentymisen myötä se uusi plussakin joskus tulisi...

Nennan galluppiin voin vastata sen verran, että kierto on käynnistyttyään ollut säännöllinen (parin päivän heitolla suuntaan tai toiseen). Radikaalein muutos kuitenkin on kierron lyhentyminen viikolla (aiemmin 5 viikkoa, raskauden jälkeen 4 viikkoa). Jonkinlaisia vuotohäiriöitä mulla on hidastuttamassa yritystä, mutta niitä oli jo ennen esikoisraskauttakin.

Vaiana, vähän samaa tilannetta täällä oviksen metsästyksen kanssa, kun ei yhtään tiedä minkä pituinen kierto vois olla :rolleyes:

Voisinpa tehdäkin asiasta pienen gallupin, jos joku haluisi jakaa oman kokemuksensa.
Eli;
-Kuinka monta kuukautta/kiertoa meni kuukautiskierron tasoittumiseen, jos se ei ollut suoraan säännöllinen? :)

Kierto ennen raskautta oli 26-28kp. 5kk kesti kierron käynnistyä ja sitten oli kolme vaihtelevaa kiertoa, jonka jälkeen tasaantu lyhkäseen 25 päivän kiertoon. Kunnes... aloitettiin yritys ja alkoi taas temppuileman. Ollaan seilattu 21-30 päivää.

Meillä on nyt viikko menty ilman imetystä :O Ikää tytöllä 1v9kk... Saanko mä silti hengailla ja kuumeilla teidän kanssa? :S

Tietty saat Nepala!<3 ihanan pitkä imetystaival teilläkin ollut. Ja ehdottomasti tänne saa jäädä kuumeilemaan, jos siltä tuntuu (ainakin minun mielestä). Vaikkei enää imettäisi niin silti pystyy vaihtamaan ajatuksia ja neuvoja yms imetyksen suhteen. :)

Muokattu viimeksi:
Tottakai saat <3

Mun kierto ennen raskautta on ollut ihan säännöllinen 28päivää. Ei oo tainnut oikeesti vieläkään käynnistyä kierto kun ei sen kesäkuun jälkeen oo tullut mitään. :S

Eli;

-lyhyt ja vähän epäsäännöllinen, ehkä noin 24 pv
-ei oo käynnistynyt vielä
-toivottavasti muuttuu säännöllisemmäks! :D

Nepala, jää ihmeessä!

Nennan galluppiin:
Kellontarkka 28 päivää oli kierto ennen raskautta. Nyt raskauden jälkeen eka kierto oli 105pv :grin mut sen jälkeen tasaantui ja kolme viimeistä ovat olleet jo siedettävät 27-31pv eli suht. normaaleja.

Tervetuloa starling!

Kotikissa mulla on nyt viimeisimmän synnytyksen jälkeen alkanut ovulaatiot tuntumaan kropassa ja kun kierto alkoi käynnistymään, mä luulin onnessani olevani raskaana vaikka ne mun tuntemani "oireet" oli vasta just se ovulaatio (joka siis tuli vaan niin myöhään kierrossa, ettei osannut älytä sitä suorilta). Seuraavina kiertoina sitten jo tajuskin mitä ne juilinnat ja turvotukset tarkotti. Mutta siis kroppa toimii nykyään ihan eri tavalla kuin ennen raskautta. Ennen sattui menkkojen aikaan/juuri niitä ennen, nyt taas ovulaatio on tosi helppo erottaa kipujen takia, mut menkat onkin täysin kivuttomat. :grin

Eliza79, hyvä tietää että noinkin voi käydä! Mulla meni niin, että ensin oli pari päivää vatsakipua ja menkkajomoa, sit tuli muutama tippa verta jota seuras ovislimat, vatsa oli turvonnut, olo oli halukas (ei ois seksi voinu vähempää kiinnostaa aikasemmin, synnytyksestä jo 6 kk). Sit oli ainaki viikko ihan kuivaa, ei mitään oireita, mutta sitten alavatsakipua ja taas muutama tippa verta. Tästä mä ajattelin innoissani että jee, varmaan kiinnittymiskipuja. Siitä lähtien menkkajomotusta, turvotusta, väsymystä, päänsärkyä, ajoittaista pahoinvointia, ärtymystä, hajuherkkyyttä (vauvan pää haisi oksennukselle, mies ei haistanut mitään, en tiedä mitä oli vai oliko mitään). Tosi samanlaista meininkiä mitä mulla oli viimeksi alkuraskaudessa. Siksi teinkin toiveikkaana testin, mutta oli nega. Hämäävää on että nää menkkajomot jatkuu edelleen!

Tiiättekö sen tunteen kun nukutatte vauvaa yöllä tissille toista tuntia ja se vaan imee ja imee ja imee muttei nukahda. Sit luovuttaa, ottaa tissin pois, istuu sängyn reunalle ja toinen vaan kääntyy sängyssä mahalleen ja urvahtaa siihen tyytyväisenä maha täynnä. :rolleyes:

Ainiin, kun 3/3 lasta on kipeenä reissussa 500km päässä kotoa niin katoaa vauvakuume, on muuten tutkittu juttu, ihan itse totesin. Ja ennen reissua mietin vain et voi vitja jos siellä kipeeks tullaan. Onneks ite oon terve. Tosin, mä en sairasta koskaan. Joku flunssien jumalatar säälii mua et tää pakka pysyy kasassa :D:confused:

Tiiän sen tunteen kun vauva on unissaan lupsuttanu tissiä niin että sieltä ei oo enää pitkään aikaan tullu mitään, ja sitten kun lähtee vetämään nänniä pois niin alkaa hirvee hamuilu "hei, mihin se tissi nyt menee, mulla on ihan sairas nälkä!" :D Sitten kun vaan kylmästi laittaa vauvan sänkyyn niin unet jatkuu. Mutta sai mua kyllä monta kuukautta "vedätettyä" tolla hamuilulla kun aattelin että voi voi vauva parka, sillä oli vielä syöminen/tms. kesken. Kunnes tajusin että unet jatkuu ihan helposti ja se tissi vaan haittaa kunnon uneen vaipumista.

Mä en oo myöskään sairastanut sitten vauvan syntymän. Kop kop kop. Mies on ollut kahdessa ja vauva yhdessä flunssassa. Flunssajumalatar on ollut myös minulle suotuisa. :)

Twisted: juu u. Tiijjetään! Juuri viime yönä meilläkin niin kävi. :hilarious: Aamulla saatiinkin sitten nukkua jopa yli kahdeksaan mikä on täysin historiallista. Yleensä tuo touhukki alkaa hihkumaan kuuden jälkeen.

Pläääh, täällä saattaa hyvinkin mennä tää kierto harakoille. Miestä stressaa työt ja muuttunut tilanne tyttärensä huoltajuudessa (eksänsä muutti toiselle paikkakunnalle ja kun ennen tyttö oli meillä joka toinen viikko niin nyt vain viikonloppuisin..) ja on touhut makkarissa jääneet vähälle. Nyt kun ovulaatio koputtaa ovelle, muakin alkaa v#tuttaa, ettei toista kiinnosta. Ärn. No, vauva tulee kun tulee sitten kun/jos miehenikin niin tekee sopivaan aikaan! :rolleyes:

Täällä ollaan yölupsutteluista päästy suunnilleen kokonaan parin viikon ajan, mitä nyt on pikkuisen joutunut muutamana aamuyönä joustamaan, kun tyttö oli kipeenä flunssassa. Mulla käväisi sama flunssa, mummi on ollut meillä kaikkein sairain, välillä ihan kokonaan petipotilaana.
Twistedillä onkin ollut aikamoinen koetus. Mä oon kans miettinyt, että miten ihmeessä sitä selviää toisen pienen kanssa, jos tuohon vuoden päästä pärähtäis vauveli tai jopa kaksoset, oh dear...! (siitä aasinsiltana eteenpäin vaaroja uhmaten...)
Noh, tänään jälleen kerran alkoi tuntumaan, että joskohan se ovis sieltä tulis, mutta vielä mitä ihan tyhjä ovistesti... Onko muilla kokemusta, miten ovistestit toimii sen jälkeen, kun niiden exp. date on ohi? Mulla on siis puolisen vuotta sitten umpeen menneitä testejä, joita ajattelin pissailla pois. Luotettavuudesta en tiiä. Limat kermaiset, ei ovislimat. Katsotaan, miten mimmin käy. Periaatteessa ovuloisin jossain kp 14-17 välillä ehkä. Eipä sillä, mummi häärää täällä toista viikkoa, joten ei pysty intiimiin kanssakäymiseen varmuuden vuoksi. Perjantaina hän aikoi lähteä. Jos o-plussa ilmestyy, niin sitten on kyllä kiire vaikka "mustikkaan" miehen kanssa :joyful:

Takaisin