Imettävät kuumeilijat

Kotikissa, tee ihmeessä testi jos siltä tuntuu :)

Onko kellään tietoa, voiko Letrozoleja ottaa jos imettää?
Takana siis lapsettomuus ja mulle on määrätty silloin letrot kun ei muuten ovista tullut, tai se oli erittäin heikkolaatuinen.
Pohdin vaan jos nyt meinaa olla samaa ongelmaa, niin onko ainut vaihtoehto lopettaa imettäminen että voi saada apua raskautumiseen...

Ainakin yhden letro-valmisteen pakkausselosteessa (Fimean sivut) lukee että ei saa käyttää raskauden ja imetyksen aikana koska voi aiheuttaa vauvalle haittaa. Eli en käyttäis mitään letro-valmistetta. Tietty voit kysyä esim. siltä lääkäriltä joka sen on alunperin määränny että onko sen käytöstä imetysaikana jotain ei-tutkittua tietoa.

Mä mietin nenna ihan samaa ja lueskelin että ei saisi :/ eli sit vasta kun imetys on loppu voi ottaa käyttöön.. täällä varmaan nimittäin sama edessä jos ei ihmettä tapahdu. Ja haluan imettää ainakin vuoden eli vielä ois pitkä aika odottaa...

Melkein kaikissa lääkevalmisteissahan lukee, ettei saisi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Kuitenkin niitäkin lääkkeitä määrätään. Ilmeisesti siis lääkefirmat vain pesevät kätensä mahdollisista haittavaikutuksista jotka voisivat ilmetä vauvassa tms...
Silläkin on aika paljon merkitystä, minkä ikäistä imettää, vrt esim 2kk täysimetyksellä tai 1,5v 1-2krt/vrk. Samoin taaperon keho osaa jo käsitellä eritavalla ja laajemmin eri aineita kuin pikkuvauvalla :)

Pitänee kysyä apteekin chatista tai soittaa teratologiseen ja varmistaa asia :)

Esikko, meillä ei ois pitkä aika enää siihen yhteen ikävuoteen, mutta haluaisin imettää paaaljon pidempään, mikäli vaapero sitä haluaa. Ja näillä näkymin haluaa, oikea tissitakiainen öisin! :D

Onnea menkoista nenna! Itsellä juuri eilen loppui ensimmäiset kuukautiset ja poika 1v1kk :) samoin toivottu toista nopeasti joten odottelu ollut turhauttavaa
, kun ei pääse edes yrittämään!
Nyt päästään! Ja tärppionnea teillekin ;)

Testiä, testiä kotikissa! Ehdottomasti!

Nenna, jätä soittoaika sua hoitaneelle lääkärille ja keskustele hänen kanssaan. Kyllähän mäkin jouduin imettäessä tokaa jouduin käyttää ssri-lääkkeitä ja rauhoittavia. Ja kummassakin lukee ettei imetyksen aikana. Vana kun vaihtoehtoja ei oo niin sillon niitä pitää käyttää. Mutta mä toivon sun ei tarttis lopettaa imetystä ja tulisit spontaanisti raskaaksi nyt kun menkat alkoi, onnea siis! Aiotko tikuttaa ovista?

Kotikissa, joo testiä testiä! :)

Twisted, sitä todella toivon myös! :)

Mulla on muutama ovistikku kaapissa, ja ne aion ehkä kastaa tässä kierrossa. Saas nähdä muistanko kuitenkaan, kun tässä välissä on pojan synttärit ja teen niistä kovaa stressiä :D
Enskiertoon vois sit ehkäpä tilata lisää testejä :)

Vaiana, niinpä, todella turhauttavaa ja raskasta oli... Mutta nyt tärppionnea meillekin, kun päästiin kummatkin vihdoinkin kunnolla mukaan! :)

Pahoitteluni Zoria :(

Twisted, esikoinesta plussasin kun olin tilannut melkein 100kpl testejä ja sain ne kotiin, melkein kahden vuoden yrittämisen jälkeen, eli pitäisiköhän tilata läjä testejä :D

Eih, nenna, mä luulin et 20 on paljon :D mut en oo siis koskaan tikuttanut :D mutta toivon ettei nyt mee niin montaa <3

Zoria, oon tosi pahoillani sun puolesta <3 :(

Voihan pläääh Zoria.. pahoittelut :(

On: Täällä kp5 ja täti pakkasi eilen laukkunsa. Taidan alkaa jo huvikseen tikuttaa ovista, kun testejä lojuu kaapissa iiiiso kasa :D

Pahoittelut Zoria. :sad001

Vaiana, ollaan melkein samoissa kp:ssä. Mulla tänään kp5 ja eilen loppui vuoto. En tosin tikuttele nyt mitään, aamulämpöjä vaan seuraan niin tietää milloin ovulaatio on ollut.

Just oon tässä pitkään leijunu ku selvitään vaan yhdellä yöimetyksellä, vauva 6 kk. Niin mitä oli viime yönä.. öö... 5 imetystä! Alas on tulossa hampaita ja vauvalla on vähän flunssaa, niin kaipa nuo pikkuista valvottaa. Kun ei viittis mitään unikoulujuttuja alottaa kun toisella on muutenki hankalaa :/ Saahan sitä äippä haaveilla että kierto käynnistyis joskus...

Kotikissa meillä kans valvotaan nyt yhtäkkiä kun (vissiin) hampaita tehdään. :shifty: Poika siis 8kk. Herää ähisemään ja kitisemään, tissi suussa torkkuu pitkään ja kun vihdoin saan hivuttauduttua irti niin sellasia parin tunnin pätkiä kunnon unta omassa sängyssä (sivuvaunussa). :meh: Meillon huomenna neuvola niin taidan kysästä hyviä neuvoja. Pelkään vaan, että alkavat puhua yöimetyksen lopettamisesta ja se taas tarkoittais huutoa, jota mun on vaikea kestää. Vielä kun miehen pitäis jaksaa töissä klo 7.00 lähtien niin huoh...

Meillä on ihan sama kuvio ja neuvolassa on jo sanottu että nyt ois aika lopettaa yösyötöt. Mä en vaan näe sitä että miten vauva ei sitä yösyöttöä tarvitse kun energiantarve kasvaa koko ajan, eikä kiinteitä voi laskea koska niitä menee niin vähän. Ymmärtäisin jos vauva söis illalla edes muutaman lusikallisen iltapuuroa, mutta kun tämä neiti ei syö mitään lusikasta. Eli jos on vähän jotain kurkkutikkua näivertänyt niin tuskinpa pitää nälkää pois koko yötä. Kertasyöttö yöllä ois ihan fine, mutta toi 5 alkaa jo olla aika hanurista :meh:

Edit: tiedän, joku herää 10 kertaa, kaikki sympatiat teille <3

Kotikissa, what kuka th sanoo et 6kk lopetettais yösyötöt? Mä en ikinä niin pientä. Ellei vauva ite lopeta. Meillä oltiin pelkällä tissillä 6kk niin ei puhettakaan et lopettaisin. Toki jokainen tyylillään, mutta mulle sanottiin et niin kauan kun kiinteät vähäisiä annoksia niin ei suositella.

Mä uskon et toi on ohimenevä vaihe toi 5 syöttöä. Meillä välillä kun on nuhaa, hammasitkua jne saattaa nukkua koko yön tissi suussa ja nukutaan istualteen. Mut yleensä 2 riittää.

Ja muuten meillä kun ekalta jätin yösyötöt pois niin mun piti tunkee se täyteen puuroa, siis 0,5dl hiutaleita ja se hedelmäsoseen kans et uskalsin sen antaa olla ilman tissiä yön. :D

Ja en missään nimessä soimaa ketään kuka vierottaa 6kk ikäisen, mut mä en usko et vauvalla ei ois nälkä jos ei kiinteitä syö :)

Takaisin