Imettävät kuumeilijat

Kiitos Vulpix :) Tosin pitää nyt tunnustaa että tyttö nukkuu öisin meidän välissä, joten oikeastaan mun on helpompi imettää kuin olla imettämättä :D Ehkä vähän liiankin helposti tulee vaan tökättyä vauvalle tissi suuhun kun vähänkin inahtaa. Oon jo pari kertaa "yrittänyt vähentää yöimetystä" = jaksanut ehkä kaksi minuuttia kuunnella kitinää ja vauva on saanut tahtonsa läpi.

Mulla on muuten jo jonkin aikaa imetys keskittynyt niin voimakkaasti näihin nukutustilanteisiin, että oon oikeestaan lopettanut toisella rinnalla imettämisen kokonaan. Vauva kun aina nukkuu samalla puolella ja muutenkin tää toinen puoli on ollut jotenkin parempi. Toinen tissi onkin nyt jo ihan surkastunut eikä siihen enää maitoakaan pakkaudu. Jännä kokoero näillä. :D

Meillä kans esikoinen tärppäsi heti. Eka odotettiin vaan yhdet menkat pillereiden lopetuksen jälkeen ja sit heti seuraavasta kierrosta tulin raskaaksi... Vähän samaa tässä mietin, että miten jaksaa odottaa varsinkin nyt kun tää imetys tässä näyttää hankaloittavan asiaa.
 
Oi miten hirmuisesti tänne on tullut juttua! Plussatuulia kaikille tasapuolisesti :Heartred

Vulpix, Tuosta painosta, odotin itse kiertoa alkavaksi ja olin imetyksen takia laihtunut alipainoiseksi (muutenkin olen hirmu hoikka) ja lääkäri kehoitti hieman saamaan painoa. Kas kummaa niin se kiertokin sieltä starttasi heti kun muutaman kilon olin kovalla vaivalla saanut aikaiseksi! Voisihan sillä siis myös jotain tekemistä olla asian kanssa.. Onko sulla tutkittu kilpirauhasarvoja?

MW2B, Kyllä se vain on mahdollista! :wink

Gunhilda, Mulla oviksen huomasi siitä että maito tosiaan oli todella tiukassa, etenkin iltaisin! Poika ynisi ja huusi tissille, kun ei sieltä meinannut mitään tulla ja herumisessa kesti tuhottoman kauan.


On: Meidän poika siis syö tissiä aivan hirmuiseen tahtiin, vieläkin vaikka ikää on jo sen 1v3kk. Ajattelin että eikö se kierto koskaan starttaa ja että varmasti tuo imetys myös sotkee kierron käynnistymistä. Kävi mielessä toisinaan vähentää imetystä, en kuitenkaan raaskinut. Vaan näyttäisi siltä että ensimmäisestä kierrosta tärppäsi kun tänään plussasin. Olin aivan varma että imetys sotkee tätä touhua sillä tavalla että seuraavia kuukautisia saa odottaa ja ovulaatiostakaan ei ollut muita merkkejä kuin testi. Tuntui etten tunne omaa kehoani enää.. Halusin kai kertoa että toivoa on, imetyksestä huolimatta! :) Tsempit siis kaikille kanssa sisarille :Heartred
 
Ihanaa, paljon onnea Miitu! En oo tullut edes ajatelleeksi vielä mitään tutkimuksia. Voisiko se lyhyt luteaalivaihe siis johtua kilpirauhasesta? Vai tää painon tippuminen. Täytyy koittaa buustata vaan sitä syömistä kans vielä. Kivahan se on tavallaan, että kerrankin ei tarvi ylimääräisistä kaloreista potea niin huonoa omastuntoa.
 
Gunhilda, meilläkin nukkuu välissä ja silti mä en jaksais lähteä aamulla töihin kun kuitenkin herään niihin ininöihin, vaikkei liikkua tarvikaan ja nukahdan melko nopeasti uudelleen. Meilläkin imetys liittyy vahvasti uniin tai siis nukahtaa ei voi ilman tissiä, joten en jaksa vielä miettiä yövieroitusta kun tosiaan imettäminen on paljon helpompaa. ☺
 
MW2B, tietty se on mahdollista. Milloin meinaat testata? Plussatuulia sulle ja kaikille muillekin!

Testailen varmaan sitten jokunen päivä sen jälkeen kun menkkojen olisi pitänyt tulla. Siis jos niitä ei tuossa ens viikon aikana rupea kuulumaan, niin loppuviikosta sitten :) Harmillista vaan tämä kierron epäsäännöllisyys nyt. Aikaisemmin oli erittäin tasainen 28 päivää. Tosin vaikka oli, vauva kuitenkin näytti saaneen alkunsa 11. tai 12. kierron päivä :wideyed: Olen nyt siis olettanut, että minulla on joka tapauksessa aika aikainen ovulaatio. Ja siihen nyt saatiin ainakin tähdättyä :)

Edellinen raskautuminen kesti 1 vuotta ja 9 kuukautta, ehdittiin tutkimuksissakin käydä toteamassa, ettei meissä ole mitään vikaa. Vitsailtiinkin opiskelukavereiden kanssa, että nyt sitten varmaan ekasta laakista tärppää :grin No, katsellaan nyt.
 
Yöimetykset muuten pitää parhaiten maidontuotantoa yllä ja voi siten vaikuttaa myös raskautumiseenkin. Mutta tiedän kokemuksesta, ettei yöimetyksien lopettaminen ole välttämättä niin helppoa. Meillä onnistui, kun poika oli 1 v. 4 kk. Heräilee edelleen aamuyöstä pyörimään (nukkuu myös meidän välissä), mutta onneksi nukahtaa silitykseen. Mun oli pakko lopettaa yöimettäminen, kun Herra Hampaantekijä nirhi minulle molempiin nänneihin tosi kipeät ja hankalat haavat. Ihan vaan nukkumalla tissi suussa. Minäkin nukuin, kunnes rupesi sattumaan. Ei tullut yöimetyksistä mitään kipeillä nänneillä, joten siihen loppui. Poika huusi ekana yönä alakerrassa isänsä kanssa tunnin verran, minulla meinasi sydän särkyä :sad001 Seuraavana yönä huusi viisi minuuttia. Sitten ei enää. Hän sopeutui yllättävän nopeasti, onneksi :Heartblue
 
Moikka!
Mä seurailen välillä tätä ketjua, tykkäilen juttuja jne. Kuumeilen itsekin ajatuksen tasolla, mutta käytännössä ei ehkä vielä olisi vuoteen seuraavan vauvan aika. Mulla on entuudestaan tyttö 09/13, poika 12/14 ja tyttö 09/16. Imetän tätä 4 kk tyttöä ja toistaiseksi vielä pelkällä rintamaidolla. Menkkoja ei ole kuulunut. Tokan jälkeen ne alkoi pojan ollessa about 7kk ja sitä samaa odottelen nytkin Ehkäisyä ei kuitenkaan ole, että periaatteessa olisi mahdollista tulla raskaaksi. Tätä on kaksi edellistä raskautta alkaneet kun olen vielä imettänyt. Yhteistä on ollut se että yöimetykset ovat loppuneet ja imetyskertoja on ollut enää noin 2xpvä. Itseasiassa olen ollut joulukuusta 2012 lähtien koko ajan joko raskaana tai imettänyt! :D
Haaveissa siis neljäs :) Yritystä varmaan vasta sitten kun juniori vuoden ikäinen, antaa näiden vähän kasvaa. Imetystä olisi tarkoitus jatkaa vähintään sinne vuoden ikään asti :)
Niin joo, ja mulle tehtiin sektio (synnytys ei käynnistynyt ajoissa ja perätilan takia sektio). Lääkäri sanoi että vuosi pitäisi odottaa. Mä nyt lähinnä odotan ihan sen takia kun on kädet täys just nyt kun kolme lasta kolmessa vuodessa :D

Plussatuulia kaikille! :) Luen näitä juttuja. Aktiivisemmin mukana sitten kun kierto palautuu :)
 
Tervetuloa Sandy!

MW2B, se on kyllä tosi vaikeaa kuunnella pienen itkua kun tietää että voisi tissillä toisen rauhoittaa. Pitää henkisesti varautua hyvin ennen kuin tuota yövieroitusta koitan ja miehen myös.
 
Kävin täällä kurkkimassa kuulumisia ja ihanaa että niin monella ne menkat ovat alkaneet! Nyt sitten vain paljon plussia kehiin. :Heartred

Toivottavasti muillakin kuumeilevilla pian kierto starttaa! :)

En tiedä oliko sillä jotain tekemistä asian kanssa omalla kohdalla, mutta olin niin addiktoitunut tähän foorumiin ja se piti ajatukset jatkuvasti kuumeilussa että ilmoitin jääväni taustailemaan. Jotenkin sitä ehkä rentoutui tietyllä tavalla ja ajatukset eivät olleet pelkästään piinailussa, niin sittenhän ne sieltä alkoivat.
 
Miitulle paljon onnea plussasta :Heartred Ja toivottavasti me muut sitten tullaan jossain vaiheessa perässä :) Ja onnittelut niille myös joilla kierto on alkanut löytyä!

Luulen kans että itsellä kierron alkamista estää varmaan just eniten tuo yöimetys... itse asiassa meillä tosin tyttö on nyt juuri välillä nukkunut aika hyvinkin yönsä, yksi yö meni jo ihan ilman herätyksiä kokonaan tai monesti on vähintäänkin aamuyöhön asti menty. (Tosin kai ne unet taas siitä huononevat kun tulee seuraava hammas... :p) Onneksi tää ei enää myöskään ihan tissi suussa nuku, vaan olen saanut reilusti lyhennettyä yöimetyksiä. Ei enää protestoi vaikka vaan tylysti irrotan vauvan tissiltä. :D

Tavallaan vähän haikeaa tämä imetyksen väheneminen, mutta toisaalta jotenkin helpottavaakin. Mulla ei mitään erityistä ideologiaa ole imetyksen suhteen... voin kyllä sinänsä imetystä jatkaa, mutta jos nyt vielä usean kuukaudenkaan päästä ei ala kiertoa löytyä, niin ehkä sitten on mietittävä asioiden tärkeysjärjestystä. Tällä hetkellä ei mikään tragedia oo, vaikken tulisi raskaaksi ihan heti, mutta ehkä se voi jossain vaiheessa alkaa harmittaa. Toisaalta en vaan haluaisi joutua vieroittamaan vauvaa. Kivempi olisi että asia itekseen vaan hiipuisi ja unohtuisi vauvalta...
 
Imetys on kyllä aina tunteisiin vetoava asia, oli sitä sitten ideologiaa tai ei. Itse ajattelen imettämistä puhtaasti biologisena normina, ideologiaa se ei sen enempää kaipaa. Itse toivon myös, ettei tarvitsisi vieroittaa, vaan että tulisin raskaaksi, maidon heruminen hidastuisi ja hidastuisi kunnes toisella kolmanneksella kokonaan loppuisi, jolloin taapero itse vieroittuisi. Mutta katsotaan, miten elämä menee.

Ihan hirmuinen väsymys muuten iski just äsken, en meinannut jaksaa edes tuolissa istua. Selvä merkki jostain, eikö??!! :grin Tänään kierron 23. päivä. Aikas piinaaaaaaaaAAAAARGHHH!! :nailbiting:
 
Mun eka vauva lopetti itse imetystouhun 9kk iässä. Toisen mä lopetin kun vauva oli 1v 4kk, se oli mun mielestä jo korkea aika. Ja kolmosesta en ihan tarkkaan muista mut olisko ollu vuoden ku imetys loppui.

Nyt kun ikää jo 40 ja toiveissa vielä yksi vauva aattelin lopetella imetystä aiemmin. Niin että vuoden päästä olis mahd aloittaa yritys tai kuukautta paria ennen. Saa nähdä.
 
Tjaah, on kyllä ollut tässä selvät kuukautisten alkamisen ensimerkit. Pissattaa ja janottaa, mulla aina näin ennen kuin kuukautiset alkaa. Tänään kp 25. Varmaan huomenna alkaa sitten uusi kierto. Ajattelin ihan mielenkiinnosta mittailla seuraavassa kierrossa aamulämmöt. Jos sen perusteella näyttää siltä, että en ovuloi tai luteaalivaihe on lyhyt, niin pitää sitten miettiä imettämisiä. Ehkä joka tapauksessa imetän siihen kahden vuoden ikään saakka, oli miten oli.
 
MW2B, ehkei toivoa kannata menettää ennen kuin ne menkat tosissaan alkaa? Voihan niitä menkkaoireita tulla vaikka ois tärpännytkin.. ja raskaudetkin keskenään erilaisia jne, niin ehkä ne alkuoireetkin voi vaihdella :)

Mulla saattaa tässä nyt kans alkaa tää parin viikon jännäily. Ihan ku nyt just tänään olis ovulaatio meneillään (päätellen siis limaisuudesta, anteeksi nyt tämä lievä ällöys :D) ja eilen sattui sopivasti olemaan actionia. :P \o/ En nyt tietysti ihan 100% varma ole ovulaatiosta, mutta ainakin jotain hormonitoimintaa tuntuu olevan, rinnat ovat hivenen kipeät myös.
 
Niinpä niin. Eipä kuulu menkkoja, eikä oikein ole enää semmoinen olokaan, että ne alkais. En oikeestaan yhtään tiedä, millainen olo on. Tänään kierron päivä 26. Kahtellaan..... ... :happy8
 
Takaisin
Top