Imettävät kuumeilijat

Mannikka, Tsempit aamuun! :) Ja kyllä, hyvä syy uittaa ;D

PikkuR, Laitoinkin jo tuonne toiselle puolelle että mulla on niin vahvasti sellainen olo että jotain on "pielessä" etten kovin plussaan usko... Mutta kiitos kuitenkin. <3

Oho, muutamilla jo mahdollisia orastavia plussia! Toivottavasti siitä varmistuvat. Itsellä ei taas oo hetkeen ollut mitään tuntemuksia ei niin mihinkään suuntaan. :p

Tuossa kun oli puhetta lasten ikäerosta... niin se on kyllä muakin mietityttänyt. Itsellä on vain yksi sisarus ja meillä on isohko ikäero, 5v. Muistan että lapsena toi tuntui ihan liian isolta, joten sen takia on toiveena, ettei omille lapsille tulisi niin paljon eroa. Toisaalta muistan lukeneeni jostain, että lasten pieni ikäero on vanhemmille/parisuhteelle tosi raskasta, lisää eron riskiä jne... ja sellaistakin muistelen, että alle kolmivuotias ei oikein osaa psyykkisesti käsitellä sellaista asiaa, että saa pikkusisaruksen, vaan kokee sen kilpailijana, stressaantuu tjsp. Ja kieltämättä vähän hirvittää ajatus uudesta pikkuvauva-ajasta, kun tuntui tuon esikoisen kanssa niin raskaalta se muutama eka kuukausi iltaitkuineen. Tosin mukana oli kyllä aika paljon ihan vaan sitä omaa "järkytystä" äidiksi tulosta ja koko siitä elämänmuutoksesta... Ja sekin on taas niin ihan arpapeliä, millainen se toinen vauva sitten olisi, onko itkuinen ja huonosti nukkuva vai jotain ihan muuta.

Tällä hetkellä tuntuis ideaalilta semmonen noin kahden vuoden ikäero. Että toinen syntyisi joskus 2018 keväällä. Oli jotenkin mukava saada kevätvauva, kun keväällä ja kesällä ei ollut niin kamalaa vauvan pukemisrumbaa, helppo ulkoilla, valoisaa jne. Mun pitäisi siis tulla raskaaksi joskus ensi kesänä, jotta tää toteutuis... Harmi vaan kun ei niitä vauvoja voi tilata miten ite haluaa :rolleyes::grin

Mustakin ikäero olisi nyt ihan hyvä, (Jos syntyisi vauva syyskuina niin ikäero olisi reilu 2 v) meillä Kun Ei tosiaan vielä nukuta todellakaan ja tisutellaan hitokseen. Että ei saisi sitä omaa rauhaa siihen väliin :D

Onnea uusista viivoista, toivottavasti vahvistuvat <3

Toivottavasti kaikilla joilla viivat on vahvistuakseen ne myös vahvistuu! :)

Mä en nyt tiedä yhtään mitä mun kropassa tapahtuu. Oli niitä ovistuntemuksia, polttelua oikeassa munasarjassa, ym. Pieniä menkkajomoja itseasiassa tuntunu jo joulukuulta nyt kun mietin? Ja sillon ovistuntemusten aikaan limojen seassa veriviirua. Eilen koski alavatsaan. Nyt ei tunnu taas mitään, suuntaan eikä toiseen. Käynnisteleenöhän mun kroppa itteään vaan näin hitaasti taas liikkeelle?

Täällä on kadonnut kaikki pienetkin tuntemukset, eipä taida tapahtua mitään mihinkään suuntaan tässä kuussa :/

Ihania viivojen vahvistumisia ja tarrasukkia.

Last edited by a moderator:
Kovasti on taas ollu alavatsajomoja ja semmosia vihlasuja kohdunsuulla ja emättimessä :o todella hämärää, kun näitä oli lähinnä loppuraskaudessa :confused: tällä viikolla parikin negaa testattu, että enpä tiedä :(

Mannikka mullakin oli ennen menkkojen alkua niitä vihlasuja, mietin kans et mitähän hittoa eiks nää kuulu vähän eri aikakauteen :D

Huomenna pitäis alkaa menkat mikäli kierto olisi säännöllinen ja 28 vrk. Ehkä en pidätä hengitystä asian suhteen... Imetys on sattunut viimeset kolme päivää, joten siitä päätellen saattais hyvin olla tuloillaan.

Mies kutitti mua kyljistä eilen puuhastelun päätteeksi koska "niin tehdään poikia" :'D.. Okei..

Aubrey, ehkä miullakin ois sit menkat tuloillaan! Ois kyl hyvä :D muistatko yhtään kauan meni vihlasuista menkkoihin? Terveisin kärsimätön :'D toivottavasti siellä tulis tädin sijaan plussa :)

Toivon myös vahvistumisia haamulaisille ja tätiä kylään heille joille ei ole vielä ennättänyt! :)

On: Maidon heruminen on ollut tiukassa mulla viikonpäivät. Joitain päiviä sitten irtosi limatulppa (oletin että ovis tuloillaan) Tein ovistestin johon testiviivalle paljon kontrolliviivaa tummempi viiva, näitä oli useampi. Seuraavana päivänä kaksi haamua myös raskaustestiin. Illalla menkkamaista jomottelua. Tänään ovistestin viiva hailakampi ja juuri ja juuri silmillä nähtävä haamu. Kp 46. Mitä mun kropassa tapahtuu :shifty: Kuulostais kemialliselta jopa, mutta jotenkin limatulpasta olin aivan varma oviksesta ja että r.testi reagoisi ovikseen! Miksei se kierto voisi käynnistyä ja miksei mun keho voisi antaa niitä selkeitä merkkejä oviksesta/menkoista, miksen tunne mun kehoa enää ja miten se toimii.. Turhauttaa. :sorry:

Miitu toivon että ne tuplaviivat sieltä tulee :) tai jos ei niin ainakin selvyyttä kiertoon! Tiedän kyllä mitä tuo turhautuminen on, ärsyttää kun ei tiedä et millon tapahtuu ja mitä! Itsekkin oon nyt tässä saanu muutamia kertoja r-testiin hailuran, mutta koskaan ei oo vahvistunu, eikä oo kyllä mitään tapahtunu :mad:

Täällä uusi imettävä kuumeilija ilmoittautuu! Esikoinen on syntynyt toukokuussa ja isänpäivänä päätettiin, että seuraava saa tulla. Kierto on käynnistynyt jo heinäkuussa, mutta kovin on pitkiä (44-49 päivää) verrattuna aiempaan 31-32:een. Mutta tyytyväinen tietysti olen, että edes harvakseltaan jotain tapahtuu. Oviksia en oo koskaan tuntenut, en ennen enkä jälkeen synnytyksen, mutta yritysaikamme todennäköisesti ensimmäisen oviksen sain tikkuun. Siitä ei tosin seurannut mitään, nyt kp 6 menossa eli tylsä vaihe.

Esikoista aion imettää ainakin vuoden ikään asti ja jos raskaus antaa odottaa itseään imetyksen loppuun niin sitten se on niin. Se on kuitenkin tuolle pienelle niin tärkeää. Itsellä on ikää "jo" 34, joten kovin isoa ikäeroa en uskalla haluta, mutta ajattelin myös niin kuin täällä moni muukin, että koko homma yhdellä rytinällä, en halua päästä helpomman elämän makuun ja sitten aloittaa uuden vauvan kanssa alusta, jos tähän aikatauluun voin vaikuttaa.

Miitu, tsemppiä kehon arvoituksellisuuden ratkomiseen! Aikaa ja uusia testejä vaan, ei kai muuta voi.

Lumikellon pienelle tiukkaa otetta ja kaikille plussatuulia niin ovistikkuihin kuin r-testeihinkin!

Muokattu viimeksi:
mannikka, Niin turhauttavaa.. Kiva kuitenkin tietää että on kohtalotovereita, vaikka ei tätä tietenkään kenellekkään toivoisi. :)Melkoisen herkkä on naisen keho hormoonien vaikutukselle kun tällä tavalla saa sotkuun..

Vulpix, Kiitos tsempeistä! :) Ja tervetuloa myös joukkoomme! Toivotaan että se kierto sieltä asettautuisi aloilleen imetyksestä huolimatta ja että raskaus alkaisi pian. Näinhän se on ettei näihin asioihin voi hirveästi mielensä mukaan vaikuttaa, mutta aina voi toivoa!

Mannikka, en kyllä muista, mulla oireili joku varmaan 6 kuukautta ennen menkkojen alkua Ja vähitellen Se oireilu asettui kuun alkuun. Sitten joulukuussa tuli niukat menkat 18. päivä - Ota sit selvää...

Eipä oo täälläkään mitään tapahtunut mihinkään suuntaan. Latasin sellaisen appin kun en mä muuten muista edes mikä viikonpäivä on kyseessä, ni sen mukaan eilen olis alkanut. Kuinka kauan teillä joilla on jo kierto alkanut meni, Kun säännöllistyi? Monilla jo kuitenki viivoja jos jonkinlaisia :)

Miten teidän maidontuotanto muuten käyttäytyy kierron eri vaiheissa?

Aubrey, Mulla ensimmäiset kuukautiset tuli 30.11 ja toisia ei oo näkynyt. Tänään kp 47.

Muutama päivä sitten ovistesti plussaa ja rtestissä haamu. Nyt rtesti negaa. Joko ovis/raskausyritystä. Ja maidontuotannosta niin heruminen ollut viimeisen viikon todella tiukassa, etenkin iltaisin. Mitenkäs teillä muilla? :)

Esikoisen jälkeen ekat menkat tuli 5kk päivänä. Ovikset tuli n kp20 eli viikkoa myöhemmin kuin normaalisti. Luteaali lyheni 15->11/12. Plussakierrossa ovis tuli kp 16 tai 17. Eli kierrot oli aika normaalipitusia lopulta, 32-34 päivää.. ne ekat 20 päivää ovista ootellessa kyllä tympi :D

Takaisin