Imettävät kuumeilijat

Zoria kylläpä nyt on siellä jännää :)

Twisted, kai keltarauhashormonia voi syödä imettäessä (kerta minipillereitäkin). Ei vaan oo oikeen intoa alkaa soitella.. eka kierto nyt oli 31 päivää, ja normaali n30 päivää. Nyt siis vasta toka kierto synnytyksen jälkeen menossa.

Eveliina suosittelen kaupasta saatavia pregcheck -liuskoja :) ja esim dpo10 voi alkaa testaamaan, mutta kannattaa ottaa huomioon, et jotkut plussaa paljon myöhemmin. Itse saanut plussat dpo16 ja dpo17, ja siis ihan toosi hailurat viivat..

Aivan joo, totta et sitähän samaa se on se tökötti kun pillereissä :D enpäs hoksinu :D kiitos valaisusta :D

Twisted: no meillä alkoi just hampominen! Yksi rintatukos jo eilen ja nyt imetys ihan tuskaa.

Zoria: oireet ja asunto kuulostaa molemmat hyvältä!

Eveliina6: period tracker ja fertilityfriend on kans aika suosittuja appseja. Ite käytän period trackeria.

PikkuR: iik! Alkaa olla jännät paikat ja dpo:t!

Mannikka: toivotaan, että kiertoon tulee joku selvyys!

Mannikka: toivotaan, että kierto normalisoituu! Tympeitä nuo pitkät kierrot!

Zoria: hyvältä vaikuttaa oireet! Nyt plussa tikkuun <3

No täällä ollu vihlasuja oikealla alavatsalla, mutta niitä ollu välillä muissakin kierroissa tähän aikaan. Koitan olla kuvittelematta mitään oireita : D väsymystä myös, mutta se voi johtua mistä vaan. Meillä nukuttiin toissa yönä ensimmäinen kokonainen (7h) yö ja sitä on ihan väsyny, kun saanu ekaa kertaa 1,5 vuoteen nukkunu : D

Kp 25/30 dpo 9/10 yk 5

PikkuR: onnea hyvästä yöstä!

Täällä tuli pysyvä hymynaama! jeeee!
Eilen muuten tuli ikenistä verta. En ois ikinä yhdistänyt, ellei Mannikka ois maininnut! Kahdessa kierrossa oon nyt bongannut joko ovuplussa tai sitä edellisenä päivänä.

Mullakin on oikealla alhaalla vihlaissut tänään pariinkin kertaan, ihan kuin veitsellä ois leikattu. Aamulämmötkin nousi takaisin sinne 36,4 tienoille (eilen kävi 36,29 lämmöt). Ja oon kehittänyt taas yhden oireen lisää, hajuaisti herkempi (haistoin pikkuherran kakan reilusti aiemmin kuin muksun vieressä oleva isä :hilarious:).
Meinasin, et tiistaina aamusta testaan ekan kerran (kotona ei oo ku pari testiä ni pitää vähän säännöstellä, vai laittaisko uusia tilaukseen :grin) ja jos ei siinä näy mitään ni sit vasta lauantaina. Eipä olla tällä näkymin menossa minnekään juhannuksenä ni tartte stressata sen kanssa.

Tääl kans jännään PikkuR:n testiä, oispa se plussa, joka aloittaisi kunnon plussa-aallon ja veisi meidät kaikki mennessään :happy:
Eveliina6 ja Haba taitaa kans päästä jännää testejään samoihin aikoihin, toivottavasti pääsitte hyödyntää ovis plussat hyvin :p

Mahtavaa Haba, kyllä se sieltä tuli vaikka meinasit luovuttaa!

Hyvä oireita, vaikuttaa lupaavalta :)

Oon vähän taas jääny täällä taka-alalle, mut koitan taas parhaani mukaan osallistua pikkuhiljaa :)

Haba, jes o-plussalle!

Zoria, kuulostaa hyvältä, toivottavasti ei turhaan oo hajuaisti herkässä!

PikkuR, pian plussa-aaltoa tekemään :)

Mannikka, hitsin pitkä kierto, sais jo jollain tapaa päättyä :/

Viime viikolla ja tällä viikollakin parina päivänä oli maito tosi tiukassa. Ehtisin jo parin päivän jälkeen alkaa tekee asiasta stressiä, ku normaalisti poika on tissillä n. 5min ja nyt herumisessa meni jo helposti 10min.
Kerkesin jo toivoo ett menkat alkais, mut ei. En yksinkertaisesti keksi mitään syytä tuolle huonolle herumiselle. Ei kyllä ollut suihkutisseistä tietoakaan niinä päivinä edes herumisen yhteydessä.

Täällä yksi keskustelua tovin seurannut. Imetän vain 1-2krt vuorokaudessa 1,5v ikäistä taaperoa, mutta jotain häikkää kierrossa silti edelleen tuppaa olemaan vaikka menkat alkoi ekan kerran synnytyksen jälkeen jo vauvan ollessa 5kk. Tiedä sitten onko syynä imetys vai joku muu häikkä...

Veikkaan et Nepala imetys vain kiertoa sotkee, onko ollut kuitenkin jotain säännöllisyyttä menkoista tuon alun jälkeen? :)

Nenna, mulla ainakin näin "vuotopäivinä" en siis kutsu menkoiksi kun päivän tulee tuhrua niin on monta päivää maito tiukassa ja nimenomaan ennen kuin tämä vuoto alkaa. Älä vielä luovuta, toivotaan et pian starttaa <3

On mulla jotain säännöllisyyttä ollut, mutta pari lyhkäsempää on nyt puolen vuoden sisään tullut. Sillon kun kierto starttas niin meni 3 kiertoo ennen kun lyheni siihen 28 päivään.

Nenna, mulla kun starttasi kierto oli just ennen sitä tollasta herumisongelmaa. Nytkin osuu aina ovulaation kohdalle sellanen herumishitaus. Ja mulla oli kans suihkutissit sillon ekat 8kk niin sen huomasi niin selkeesti kun yhtäkkiä ei meinannu mitään saada lapsparka. Yrität vaan rentoutua ja ohjata ajatuksia muualle :) Mulla usein herumiseen auttaa kun pari todella syvää hengitystä otan jos on tiukassa :) Kyllä se kiertokin sieltä piakkoin olisi alkamassa :)

Ai juu ja itse unohdin omat kikat mainita niin sama mitä Nepala sanoi et rauhallinen hengitys, ajatukset vauvaan ja johonkin positiiviseen. :)

Kp49 :'D
2753a2d0682171d27220346a6ece5087
dippasin toisenkin, kun harvemmin saa tälläset viivat :D

Hienoa Mannikka, selvä ja vahva plussa siellä :happy: Tulihan se ovis viimein, nyt vaan hyödyntämään se. Oliko muita oireita et älysit testata vai ootko pitempäänkin testaillut?

Me saatiin se asunto! :smiley-bounce013 Et sen osin jännitys päättyi hyvin.
Tilasin sitten lisää testejä ni pääsen ensi viikolla testailee :hilarious::facepalm: Jotenkin ei ole yhtään semmoinen olo että olisi tärpännyt..

Zoria, onnea asunnosta! :)

Jee Mannikka vihdoinkin o+!

Kiitos kaikille vinkeistä, koitan pitää mielessä jos viel noin käy :) nyt tuleekin jo taas normaalisti maitoa ja poika on asunu nyt 2pv tissillä, normaalisti käy päivän aikana 5krt ja nyt käyny yli 10krt.
Oi oispa se ollu ovis, tai edes yritys! Varsinaista eggistä ei kyl ollu. Mut mulla onkin aina ollu ongelmaa oviksen kanssa, ne on huonolaatusia lapsettomuuspolin lääkärin mukaan.

Zoria: onnea asunnosta!!!

Mannikka: ihanaa, et tuli viivat. Toivotaan et pian siihen r-testiin kans!

Nenna: mulla auttaa kans herumiseen maidon ja vesiputousten ajattelu!

PikkuR: millon testaat? :)

ON: tallettelut jäi harmillisesti vähäisiksi erinäisten sattumien ja haavereiden takia, mutta pieni mahdollisuus kuitenkin on. Olen siitäkin iloinen :) Lämmöt oli aamulla koholla, mutta katsotaan pari päivää vielä että olisiko se ovulaatio tapahtunut. Tallettelut oli nyt vaan ke ilta ja la iltapäivä, kun ovu+ to.. joten toivotaan, ettei mennyt ohi.

Muokattu viimeksi:
Mannikka: mahtavaa! Nyt hyödyntämään!

Zoria: paljon onnea asunnosta!

HaBa: varmaan ti tai ke aikaisintaan.

Kp 27/30 dpo 11 yk 5

Haba onks siul nyt dpo1? :) Melkein samoissa mennään.. dpo-2 on oikein hyvä päivä talletteluille ;)

Iltapäivän o-testi oli jo negatiivinen (vahva viiva kuitenkin), niin miulla varmaan se huippu meni jo. On aika nopee, kun sain kiinni 9-13, mut 15 oli jo nega.. saapi nähä onko tänään dpo0 vai -1. Miulla monesti on ovis ollut jo samana iltana/yönä, jos aamusta tulee plussa. Näytin miehelle jo viivoja ja ilmotin et tänää vielä varmistellaan :D

Ketäs muita täällä on dpo -päivillä kuin pikkuR ja haba?

Nennalle toivon kierron käynnistymistä :) ootko lukenu myo-inositolista? (En muista sanoinko jo..?) pitäs parantaa munisten toimintaa ja munasolun laatua :)

Takaisin