Imettävät kuumeilijat

Hei! Kysympä täältä:

Onko kellään flunssa/kuume vaikuttanut maidontuotantoon?

Meillä 11vrk ikäinen minimies ja tulin kipeäksi eilen ja yön jälkeen maidontuotanto tuntuu tyssänneen ihan tyystin. Nyt ollaan jouduttu turvautumaan korvikkeeseen jo useammalla syöttökerralla. :(

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Mulla kuumeessa on kans vähentynyt. Mut ootko varma ettei oo mitään rintatulehdusta?

Suosittelen aina ennen lisämaitoa antaa tissiä. Ota itse panadolia se sallittu määrä eli max 3g vuorokaudessa et saisit kuumeen alas.

Mulla myös kuumeessa maidon heruminen ollut hankalaa. Oothan muistanut juoda ja syödä tarpeeksi? Mistä päättelet, että maidontulo on tyssännyt? Vauva saa tarpeeksi maitoa, kunhan päivässä tulee vähintään viisi pissavaippaa ja painoa vähintään 500g/kk. Pissavaippojen määrää kannattaa siis seurailla. Vauvan käyttäytyminen rinnalla ei vielä kerro maidon riittävyydestä. Täällä ei saa mainostaa,mutta nyt vähän kumminkin: imetyksen tuen nettisivuilla on tukiäitien chat, sieltä kannattaa myös kysellä apua aina jos on jotain imetysmurheita. Kovasti paranemisia! :Heartred

Meillä siis takana nyt kolme inssiä, joista tämä viimeisin on tuulimuna. Lääkäri tosi nihkeästi suhtautuu lapsettomuushoitoihin imetyksen aikana, mutta sovittiin että tehdään kolme ja jos ei tärppää, ni sit imetys pitää lopettaa.

No, nyt tärppäsi vaikkakin on tuulimuna. Joten mun logiikalla nyt voidaan siis vaan jatkaa uutta inseminaatiota kohti. Mihinkään järeämpiin hoitoihin ei oo tarvetta, koska meillä ei oo lapsettomuutta taustalla. Vain siittiöiden puute, kun naispari ollaan :grin

Esikoinen on vissiin vaistonnut, että äiti on surullinen ja väsynyt ja yllätti: nukkui koko yön omassa huoneessaan! :wideyed: olipa luonnotonta herätä. Noo kyl hä aika äkkiä tepasteli aamutissille ja sit ei tapansa mukaan huolinut aamupalaa. Syökö teidät murut aamupalaa vielä tissin päälle?

Kadonnut, kiitos, tämä selvensi kyllä asiaa, eihän mulla käynyt tällainen ollenkaan mielessä, ajattelin vain, että kun joskus oon kuullut et kolmannen inssin jälkeen alkaa ivf mutta tosiaan, eihän teillä taida siihen olla tarvetta, ja varsinkin kun siellä on esikoinen ja nyt tuulimuna kertoo että raskaaksi tullaan. :)
Ihan ummikkona saanko kysyä että oliko teillä kuinka päätetty että kumpi on raskaana? Mä oon nyt ihan nolona täällä kun en oo koskaan tavannut naisparia joka olis lasta tekemässä tai saanut. Mun ainoat lesboystävät on lapsettomia tällä hetkellä. :)
Ja minkäs ikäinen teidän tissihiiri on? Meillä vielä ei oo niin tärkeitä kiinteet kun vauva pieni mutta esikoinen jätti joskus aamupalan syömättä ja sit söi lounaan aikaisin.

Mun ehdoton neuvo on kans kääntyä Itu ry:n puoleen. Mä laitoin aikoinaan sinne oman alueen äideille sähköpostia yöllä kahdelta itkien kun imetys sattui. Aamulla soitti tukiäiti ja puhelimessa saatiin jo hyvälle mallille imetys. Siitä sit asiat rullaan ja en varmaan ois jatkanut imetystä ilman mun tukiäitiä.

Eli Luo1988 älä luovuta imetyksen suhteen. :)

Ei tarvii olla nolona, mä oon kauheen avoin vastailemaan kaikkiin uteluihin. Oon sitä mieltä, et tieto lisää suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä puolin ja toisin :Heartred

Meillä oli alusta saakka suorastaan itsestäänselvää, että mä raskaudun ja synnytän. Puolisoni ei halua kokea raskautta ja on onnellinen, että oon mahdollistanut hänelle äitiyden. Oon kyllä hokenut, että mieltä saa aina muuttaa mutta ainakaan vielä ei oo ilmaissut halua tulla raskaaksi (kun mulla taas tulee oikeen fyysisesti paha olla kun vauvakuume iskee oikein kovasti eikä sinne saada asukkia noin vain)

Esikoinen on nyt 1v8kk ja kovasti toivotaan hänelle nyt sisarusta. Harmittaa, kun tää tuulimuna nyt taas hidastaa hoitojen jatkumista kun ei tiiä koska se sitten tulee ulos :BangHead
En siinä shokissa osannut lääkäriltä mitään kysellä.. Hä sanoi tehneensä lähetteen mut voi mennä useampi viikkokin.. Aika kidutusta vaan odotella :sad001 mahtaiskohan neuvolan kautta saada ajan tyhjennykseen nopeammin ? Pääsis toipumaan tästä takapakista :sorry:

Voi ei, pahoittelut kadonnut! En muista millä viikoilla olit, mut ymmärtääkseni tuulimunat yleensä tyhjenee itekseen ennen rv12.. neuvolasta voi varmaan kysellä jos pääsisit jo tyhjennykseen. Toivottavasti lääkäri suostuu jatkamaan inssejä kunhan kierto alkaa..

Joko kohta ois .. nyt menossa kp16, jospa :)
9f1f15c4cc2ca6b689ba9dd21e90614a

Kauheeta jos pitää niin kauan odottaa. Nyt ois tänään ollu 7+3. Soittelen iltapäivästä neuvolaan, tää on kyllä kidutusta odotella et tulis itekseen pois :sad001

Voi kadonnut:( voin vain kuvitella kuinka kauhea olo sulla on. Jotenkin tuntuu käsittämättömältä että tuollaista pitäisi vain odotella yksinään...
Voimia:Heartred

Mulla myös kuumeessa maidon heruminen ollut hankalaa. Oothan muistanut juoda ja syödä tarpeeksi? Mistä päättelet, että maidontulo on tyssännyt? Vauva saa tarpeeksi maitoa, kunhan päivässä tulee vähintään viisi pissavaippaa ja painoa vähintään 500g/kk. Pissavaippojen määrää kannattaa siis seurailla. Vauvan käyttäytyminen rinnalla ei vielä kerro maidon riittävyydestä. Täällä ei saa mainostaa,mutta nyt vähän kumminkin: imetyksen tuen nettisivuilla on tukiäitien chat, sieltä kannattaa myös kysellä apua aina jos on jotain imetysmurheita. Kovasti paranemisia! :Heartred

Oikeestaan siitä, kun alkupäivät maitoa tuli yllin kyllin ja jouduin pumppailla välillä jemmaan, ku oli yli vauvan tarpeen. Sitten 6. päivänä iski varmaan tää kaikki muutos tajuntaan ja hormonit alko heitellä mieltä, jolloin maidontuotanto tipahti ja maitoa ei enää heru eikä "kerry" tisseihin. Muutaman päivän jälkeen olo tasoittui ja maitoa alkoi taas tulla kivasti. Sit tuli tää flunssa. Toissapäivä mentiin täysimetyksellä, mut sit ku kuume nousi niin yölläkään nukkuessani ei rintoihin ollut tullu täytettä yhtään kuten normisti. Ihan tyhjät pienet löllöt kuten ennen raskautta. Sit imettäessä yhesti tunnen et toisesta rinnasta heruu hetken ku vauva syö mut siihen loppuu sitten ja vauva alkaa olla kärsimätön kun ei saa syödäkseen vaikka jaksaa aluks reippaasti raivolla luputtaa.. en tiiä. Toivottavasti tilanne korjautuu. Esikoiselle pitää yrittää kans antaa huomiota ja hoidella vaipat ja syötöt samalla ja vauva ois jatkuvasti tissillä, mut tarttis lisäkädet :(

Pitää yrittää tuota imetyksen tukea..

Luo, muista vaan juoda ja syödä, ota panadolia. Hiilaripitoinen ruoka auttaa herumiseen. Vauvan käytös tissillä tai tissien kovuus/lötköys ei kerro maidontulosta.
35c848947531e07a63c5ef6f5b49e682

Just niinku mannikka sanoi, voit soittaa neuvolaan et voidaanko tehä syöttöpunnitus mutta sekin kertoo jos meette kohta 2viikkos neuvolaan. Ja kunhan pissaa tulee 5 vaipallista. Eli yhteen vaippaan noin 45ml joka on aika pieni määrä :) toki, vauvalla voi alkaa oleen jo eka tiheän imun kausi. Meillä oli eka kahden viikon iässä,siks vauva saattaa käyttäytyä rinnalla erinlain

Tohon maidon kertymiseen: se miltä rinnat tuntuu ei tosiaan kerro mitään. Mulla ei koskaan oikeastaan ollut sellaset maidosta pinkeät rinnat ja hyvin tuo poika on pärjännyt. Ei tullut edes synnärillä sellasta Pamela Andersson -tunnetta niinkuin monilla tulee.

Imetyksessä pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Sitä enemmän rinnoista tyhjenee maitoa, sitä enemmän ne sitä tuottavat. Eli tiheästi vaan imetystä, tarjonta kasvaa parin päivän viiveellä :)

Liitteet

• 19781_743891389060723_6526997278275620286_n.jpg
    19781_743891389060723_6526997278275620286_n.jpg
    109.4 KB · Katsottu: 128
Kadonnut, hienoa ettei tarvi sen pidempään ootella :)

Pahoittelut Kadonnut! Onneksi pääsette nopeasti asiassa eteenpäin ja uuteen yritykseen!

Ihana täällä lukea, että imetyksestä huolimatta on tärppi käynyt. Musta on tullut kunnon laktavisti ja niin toivon, että kierto alkaisi ja plussa tulisi ilman, että joudun imetystä kovasti vähentämään.

Luo: tsemppiä imetykseen. Luota itseesi ja vauvaasi!

Harmittaa kyllä ettei kierto alkanut vaikka niin kuvittelin, kun sain hienon ovisplussan ja limat bongasin. Plaah.

Takaisin