Imettävät kuumeilijat

Joo, varasin. :) Nyt mua huolettaa.. alamahaan sattunut eilisen ja tän päivän. Eilen tuntunut menkkajomona, tänään iltapäivästä jotenkin repivämpänä aina kun nousen ylös ja vähän kävellessäkin. Pelottaa, että menee kesken. Onko teillä kokemusta tällaisesta?

On! Kuopuksesta! Ja voin sanoa että mitä useampi raskaus sitä vaikeampia ne on. Kolmas oli tuskaa plussasta asti. Ekat 10 viikkoa koko ajan maha kipeä, luulin et menee kesken mutta ei, luulen et kasvukipuja ja hormonaalista kipua. Tässä kaikki oireet mitä oli aivan alusta asti: vatsakivut ja kouristelut, vatsa löysällä tai ummella, selkäsärkyä. Sit laski paineet ja pulssi nousi, päätä särki tästä syystä. Ainiin ja viikosta 8. eteenpäin aivan järkyttävä nivelkipu, oikeassa olkapäässä, samoin oikea polvi, en saanut nukuttua varmaan 2 viikkoon. Sit alko samantien närästää. Jo ekalla lääkärikäynnillä sain omepratsoli reseptin siihen. Niin ja viikosta 15 eteenpäin alkoi kivuliaat supistukset, 22 viikosta saikulle ja loppuun saakka. Oireina oli myös vetinen vv heti alusta saakka, joten aina kun lorahti housuun piti tarkistaa oliko verta. Oltiin pulkkamäessä kun olin jollain 6. viikolla enkä uskaltanut laskea mäkeä mahakipujen takia.

Että sellainen taudinkuva niinkun alkuraskauteen. Lopussa tuli vielä kymmeniä oireita lisää :D ainoa mistä en oo kärsinyt on pahoinvointi. Mutta ekaa kertaa alkoi iltaisin etomaan, en voinu syödä iltaisin mitään.

Hui twisted :eek: miulla kakkosen raskaus oli fyysisesti kyllä paljon helpompi kuin esikoisen.. pystyin lopussakin kävelemään kunnolla vielä, esikoisen raskaudessa lyhyetkin matkat oli tuskaa kun rv 17(!!) alko karseet liitoskivut. Ja esikoisen melkein koko maha-ajan voin pahoin.. ja ruokavalio oli tosi rajottunut sen takia. Kakkosen raskaudessa voin pahoin vaan rv7-17 :D

Mulla eka ei mitään, ei muuta kuin loppuajasta närästys ja turvotus. Olin päivää ennen la:a vielä töissä :D

Tokakin oli helppo, ei ees närästänyt kun sai heti lääkityksen. No, pukamat vähän vaivas ja liitoskipuja muutaman viikon. Mut tää kolmas. Ikää tullut.. Oli ihan kamalaa. Ja henkisesti rankin kun joutu saikulle. Myöskin se kun ei jaksanu vanhempien lasten kans samanlain touhuta niin alkoi ahdistaa :(

Hui mitä raskauksia teillä on ollut! Kiitos valtavasti kun kerroitte, lohduttaa mua paljon. Mulla oli esikosta pahoinvointia, ja lopussa liitoskipuja ja närästys, mutta alku meni jotenkin tosi helposti, ei ollut mitään ennen kuin pahoinvointi alkoi, joskus 8-9 viikolla. Siksi pelästyinkin.

Vulpix, mulla oli jo ennen plussaa, ja ainki pari viikkoa plussan jälkeen niin kamalia menkkajomoja, että vetivät ihan lattialle asti pahimmillaan. Oon aina kärsiny kovista menkkakivuista, oon jopa pyörtyny paristi niiden takia vaikka maksimimäärän särkylääkkeitä olin ottanut. Eli oon tottunut kipuun ja silti se oli aivan järkyttävää, vaikka kaikki oli hyvin! :Heartpink

Mulla kans oli kyllä kipuja ja vaivoja oikeastaan koko raskauden ajan. Siks vähän jännittääkin nyt haaveilla toisesta, kun eka raskaus oli niin rankka. Oksensin 24/7 rv6-17 (muistaakseni) ja sit sen jälkeen 41+4 asti enää muutaman kerran päivässä. Parhaimpina päivinä vaan aamulla, ja muutamana päivänä en ollenkaan. Lähes puoliväliin asti olin niin kuiva, ettei edes verikokeita saatu kunnolla otettua:wtf: lisäks kaikki ne supistelut jotka alkoi rv15, ja iskiaskivut samaan aikaan. Paria viikkoa myöhemmin ei pysyny enää öisin lonkat paikoillaan, vaan ne joutui aina paukauttaa takas jos halus kääntää kylkeä tms. Uni oli todella vähissä koko raskauden ajan.
Toisaalta pystyin vielä kahta päivää ennen synnytystä käymään 8km lenkillä, se helpotti kipuja tosi paljon.

Mietin ett miten pärjäisin raskaana taaperon kanssa, jos toinen raskaus ois yhtä raju:bored:

PikkuR paljon paranemisia myös täältä.

Vulpix täällä kanssa on kaikista ollut kohdun kasvukipuja alussa ja jomotuksia.

Mulla tuli toisesta ja tästä kolmannesta kauheet liitoskivut. Voin lämpimästi suositella osteopaattia, jonka löysin tämän viimeisimmän raskauden myötä. Aluksi en päässyt kunnolla enää kävelemään ja osteopaatin käsittelyn jälkeen pystyin palaamaan töihin :happy: Olin kk verran saikulla niiden kipujen takia. Olisimpa tajunnut tuon jo ekalla kerralla...

Vulpix, koita olla stressaamatta, se on paras hoito. Kun sattuu oot aloillasi ja lepäät. Niin mä tein. :) vaikka se on vaikeaa niin mulla toimi sellainen ajatusleikki. Pötköttelin selällään jos sattui. Otin mahan paljaaksi ja silittelin sitä. Juttelin vauvalle et "tiedän et siellä on kaikki hyvin. Tiedän että nää kivut johtuu nyt isosta muutoksesta. Sulla on siellä pieni kaikki ihan hyvin ja äiti pitää susta huolen." Sit koitin vaan hengitellä rauhallisesti ja rentoutua ja kohta huomasin et ne kohtaukset meni ohi :)

Tiedän ainakin että jos vielä tulee niin liitoskipuihin ja nivelkipuihin meen osteopaatille. :)

Tervetuloa kaikki uudet ja paljon onnea Vulpix :love017 Paljon tarraliimaa sinne :)

Mulla on selvästi imetysaivot, vaikka luen teidän tekstejä ni koskaan muista niistä mitään :sorry::grin

Täällä viimein lämmöt pompsahti ihan kunnolla ja appsikin oli sitä mieltä että ovulaatio oli tuossa pari päivää sitten (olin oikeassa merkeistä, mut liian aikaisin selvästi lopetin niiden tutkimisen). Tänä aamuna siis lämmöt 36,89 (perustaso 36,3x). Oon ollut tässä todella väsynyt ja ei osunut peiton heiluttelut tähän (tai yksi kerta dpo -4, et jos siitä nappaa ni ihme on), jään siis odottelemaan menkkoja parin viikon päähän (miten voikaan olla innoissaan niistä :wacky:).
Plussatuulia kaikille ja hyvää huomista äitienpäivää :)

Kiitos kovasti taas teille! Ootte ihan mieletön tuki!

Nenna, hui mikä raskaus! Nostan hattua, että vielä uskallat haaveilla toisesta!

Twisted, ihan kyyneleet tuli silmiin kun luin mitä oot puhellu vauvalle masussa. Mäkin oon huomannut, että kivut helpottaa levossa, joten täytyy tehdä samoin.

Kiitos vinkistä Hilla! Jotenkin on aavistus, että voi tulla tarpeeseen.

Onnittelut oviksesta Zoria! Sit seuraavasta kierrosta tärppi!

Mua niin nyppii kun tää appi saattaa poistaa viestin mitä just lähettää ja tulee joku bugi :(

Vulpix, mä kuvittelin itseäni silloin ison mahan kanssa vielä. Ajattelin ja sanoin vauvalle että "vielä oot ihan pikkiriikkinen, mutta kohta haikeudella muistelen sitä aikaa kun olit ihan pikkuinen ja äitillä ei ollut muuta raskausvaivaa kuin huoli ja pelko":D

Zoria, täällä sama vaiva. Joudun aina kirjoittaessa kelaa jokaisen viestin taaksepäin et tulee sisäistettyä teän teksti :D ja sit saatan vastata ihan puutaheinää silti :D epätodennäköistä on et ois tärpännyt mut jos siellä ois jotain supertyyppejä uimassa ja ne ois jäänyt venailee ovista :D aina on toivoa :) <3 osa siittiöistä voi elää viikon et piinaillaan silti!

Mä palaan tänne kuumeilemaan. Me käytiin varhaisultrassa 7+0 ja siellä todettiin tuulimunaraskaus. Kovasti hajottaa tietysti, onneks esikoinen lohduttaa olemassaolollaan.

Nyt vaan ootellaan, tulisko itellää ulos vai menenkö tyhjennykseen ja sit uutta inssiä kohti taas :sad001

Syvimmät pahoittelut kadonnut :( En voi kuvitellakaan miltä tuntuu. Onneksi siellä on pieni äidin sylissä lohduttamassa <3 Voimia paljon <3

Twisted, onpa ihanasti sanottu.

Kadonnut, oon niin pahoillani. Teille olis kyllä suonut sen vauvan nyt, ettei tarvitsisi miettiä niitä inssejä. Mutta eikö tuulimunakin oo todiste siitä, että sun kroppa toimii imetyksestä huolimatta? Kun jotain kuitenkin tapahtui.

On mun mielestä todiste. Oli vaan tosi huonoa tuuria, et munasolu joku hedelmöittys ni oli viallinen. Tällä kertaa lääkärin sana ei paljon hetkauta. Hän itse totesi, että koitetaan kolme kertaa ja jos ei tärppää, ni sit jatkot imetyksen jälkeen. No nyt tärppäs eli ei voi enää vedota imetykseen mun mielestä.

Imetän vaikka armeijaa saakka eikä sil lääkärillä siihen yhtää mitää sanottavaa:angry4

Ihanaa kadonnut, imetä vaan! Oliko siis eka inssi nyt josta tuulimuna?

Musta se on nimenomaan todiste että kyllä siellä tapahtuu. Ensi kerralla sieltä tulee ihan oikea vauva ja syliin asti, toiselle tissille isoveikan viereen <3

Oli kolmas inssi jo, noo täytyy vaan toivoa että neljäs toisi vauvan kotiin saakka :Heartred

Hyvää äitienpäivää kaikille :love7

Eli vielä kolme kertaa korkeintaan? Ihan takuulla tulee <3 Hyvää äitienpäivää ihanat äidit <3

Ihanaa äitienpäivää kaikki ihanat, kannustavat, upeat äidit!

Hyvä kadonnut! Oikea asenne. Jos vielä kehtaa väittää jotain muuta niin vaihda lääkäriä. Se oli huonoa tuuria, mutta uutta inssiä kohti vaan optimistisin mielin!

Takaisin