Imettävät kuumeilijat

Vulpix, onnea mielettömästi!! :)

Mannikka, enpä tiennyt että kierto voi mennä taustalla :bag: eli siis miten se toimii silloin? Onko toivetta ett jos esim tän sairastelun ja hampaiden tekemisen päätteeksi päästäis taas kokonaisiin öihin, niin kierto käynnistyisi nopeemmin?
Säännöllisesti siis on ollut nyt n 4kk ajan ovislimat ja menkkajomot, mut ei vaan niitä menkkoja :confused:
Toisaalta, ennen esikoista lapsettomuuden syynä oli ovuloimattomuus/huono laatunen ovis. Tuskinpa sitä raskaus ja imetys parantaa:grin

Noi perunoiden suosittelijat, aaaaargh! Sain paljon hyviä neuvoja jopa kavereideni äideiltä, että "alota vaan antaa sitä perunaa, ainkin sit 3kk iässä ni saat itekin nukkua paremmin, ei ne suositukset aina kaikkea tiedä, ja niin minäkin tein!". Ja neuvolan terkka kun vauva oli 3kk; "joo, puklailu loppuu ku annat perunaa! Uuden suosituksen mukaan muutenkin pitäisi aloittaa 4kk iässä viimeistään peruna!" :banghead:
Ite niin rakastan imetystä ja sen helppoutta! Nytkin vauva oksennustaudissa, niin ainut mikä kelpaa on tissi:Heartpink tissitakiainen näkis varmaan nälkää ja kuivuis jos en imettäis:sorry:

Mannikka, mulla on sama, esikoinen oli 10kk ja olin joko just lopettanut yösyötöt tai vasta haaveilin niiden lopetuksesta mut oon kuitenkin raskautunut! :)

Nenna, onpa joo perunaterkkoja myös täällä, meän ex th sanoi just esikoisesta et juujuu perunaa tiheään imuun. Nyt kun tietää asiasta ja terkka on kunnollinen ja oikein imetys myönteinen niin ei ehdotellut mitään perunoita. Antoi kyllä kiinteiden aloitus oppaat 3kk neuvolassa mut sanoin et en aio ees avata niitä. Meillä myös tokan kohdalla sanottiin et sen kaarioksentelu loppuu kiinteisiin. No ei loppunut. No sit sen piti loppua kun oppii kävelee, no ei loppunut. 2v meni ja uus omalääkäri teetti allergiakokeet, refluksin aiheutti maitoallergia.

Tänään oli 6kk ryhmäneuvola jossa kolme vauvaa äiteineen, oli aivan huippu. Ja kun tällä kylällä ei oo itsellä tuttuja, niin yks äiti lähtiessä anto post it lapulla oman numeron ja sanoi moikat lähtiessään :) Laiteltiin viestiä ja mennään sit lasten kans kyläileen ens viikolla, siellä oltiin aika samassa tilanteessa kun täälläkin :) erittäin onnistunut päivä :)

Niin ja muuten toi imetys on varmasti pelastanut satoja vauvoja kuivumiselta oksennustaudissa. Se mamma imeytyy niin nopeasti että vauvan oksentaessa nesteitä on päässyt hienosti jo elimistöön joka estyy kuivumisen. Ja sit kun on vielä kurja olo niin tissi helpottaa -> vauva imee enemmän -> ei pääse kuivahtaa ja on virkeä -> vauva tissittelee enemmän. Eli kyllä, tissiä joka vaivaan! :D

Nenna siis hormonitoiminta on jo käynnissä, follikkelit kasvaa vähän, mut sit surkastuu. Eli ovulaatiota ei tuu.. luulisin et kierrot tuosta tilanteesta starttaa nopeaan :) jos on huono ovulaatio, niin kannattas vilkasta inofolic :)

Ei kyllä oo onneks perunan suosittelijoita ollut :D esikoinen on vielä ollut peruna-allerginen (suoli). Molemmille kyllä alotettu kiinteet siinä 4kk lähellä. Tätä toista meinasin täysimettää vähän pidempään, mutta siinä 4kk kohdilla neitiä kävi ummettaa ikävästi ja päädyttiin sit antaa luumua ja päärynää. Onneks suoli alko sit toimia paremmin..

Kiitos nenna!

Onkohan noi perunaa syöttävät "ei niillä suosituksilla niin väliä" -ihmiset samoja ihmistyyppejä kuin ne, jogka dissaa jo raskaana olevien ruokailuvalintoja. Muistan vaan joskus esikon raskausaikana kun lounasravintolassa tarkasti kyselin, ettei annos sisällä mitään raskaana oleville sopimatonta, niin sain joskus sellaisia "kyllä minä ainakin söin ja ihan terve lapsi tuli" -kommentteja jopa tarjoilijalta. Mietin silloin, että joo, heitänpä sitten suositukset roskiin kun kerran juuri sinun tapauksessasi mitään ikävää ei tapahtunut. Ärsytti silloin ja näköjään ärsyttää vieläkin. :)

Mä oon kans kuullu vinkumista siitä jos raskaana ollessa jätän syömättä tuorejuustoa sisältää juustokakkua tai jotain graavilohta. Tai kun kysyin ravintolassa et sisältääkö pellavansiemeniä leipä niin vastaus oli et ei kai niin pieni määrä haittaa? Ja kun pyysin selvittää niin pyöriteltiin silmiä.. No, ei auta kun kestää.

Joo, jokainen menee niin kuin itsestäni parhaalta tuntuu ja aina suositukset muuttuu. Luumu on just hyvä ummetukseen ja parempikin on antaa luumua entä jotain lääkkeellisiä laksatiiveja :) Näin mä ajattelen. Ja nyt oon oppinut kuuntelee omaa äidinvaistoa, paljon oon kysyny Itu lta mut siltikin niiden vinkkejä soveltaen ollaan menty. :) mitä enemmän lapsia tulee sitä paremmin sitä on oppinut luottaa itseensä ja sivuuttaa ne omasta mielestä huonot neuvot. :)

Vulpix oliko mies aivan liekeissä? Soititko sille vai näkikö livenä tikun ekan kerran? :)

Twisted sitä minäkin aattelin et mielummin annan päärynää ja luumua kuin säilytän täysimetystittelin ja annan laksatiivia. Mentiin kuitenkin kk hyvin pienillä sosemäärillä, lähes pelkästään maidolla :)

Oon törmänny tapaukseen joka oli hysteerinen raskaana kaikesta ruuasta, mutta alotti vauvalle perunavellin 3kk ja hyvin pian sen jälkeen siirty korvikkeelle, koska muka helpompi.. ja 6kk se vauva söi jo keksiä :eek: :s

Hahahaa, siellä oli mannikka oikein kunnon äityli :D äiti just kerto kuinka pikkusiskon isä oli antanut pikku siskolle 3kk iässä jäätelöä :D ihmekkään kun sisko on maito allergikko :D

Voi PikkuR, se on paskaa.. Pikaista paranemista, se voi olla aikuisilla raju. :(

Parenehan pian pikkuR!

Twisted, jätin tikun miehen yöpöydälle kun kiipesin takaisin sänkyyn imettään esikoista. Kun heräsi niin ihmetteli mikä se on ja ei meinannu makkarin pimeässä nähdä lukea tekstiä. Tais olla vähän unenpöpperössäkin, mutta olihan se onnellinen kun tajusi mitä se tikku tarkoittaa. Halailtiin ja pussailtiin siinä sängyssä hetki ja laittoi vielä viestiä töihin päästyään. :) Onhan se ihana hetki kertoa omalle puolisolle tällainen asia. Toivottavasti teilläkin kaikilla on se pian edessä!

Anteeksi nyt kun hehkutan tätä raskautta täällä, mutta kävin ultrassa ja sain melkovarman vahvistuksen raskaudelle. Raskauspussia ei vielä erottanut, mutta ei voinut olettaakaan kun niin varhaiset viikot, vasta dpo 12.

Paranemisia PikkuR

Nenna, mulla on just ollut ovulaatiolimat ja o+ tikussa. Sen jälkeen on nyt ollut 18 päivää juilintaa ja menkkamaista jomotusta. Ovulaatio ei siis varmaan tapahtunut ja keho yrittää jotain tehdä. Aika raskasta kyllä mielelle ja keholle nämä jomottelut ja juilinat kun kestää näin kauan. Alkaa jo mietityttämään, että onko se ihan normaalia vai pitäisikö jossain vaiheessa käydä lääkärissä. Varsinkin vasen puoli (munis?) jomottelee ihan kunnolla. Toivon et siel ois vaan kasvukipuja ja keho valmistelee jotain superovulaatiota. Haha. Toiveessa on hyvä elää.

Nyt valkkari on taas muuttunut valkeaksi ja venyväksi, joten mietin, että voiko keho yrittää uutta ovulaatiota vai mitähän tämä taas on.

Anteeksi nyt kun hehkutan tätä raskautta täällä, mutta kävin ultrassa ja sain melkovarman vahvistuksen raskaudelle. Raskauspussia ei vielä erottanut, mutta ei voinut olettaakaan kun niin varhaiset viikot, vasta dpo 12.

Käviks yksityisellä? :)

Paranemisia PikkuR

Nenna, mulla on just ollut ovulaatiolimat ja o+ tikussa. Sen jälkeen on nyt ollut 18 päivää juilintaa ja menkkamaista jomotusta. Ovulaatio ei siis varmaan tapahtunut ja keho yrittää jotain tehdä. Aika raskasta kyllä mielelle ja keholle nämä jomottelut ja juilinat kun kestää näin kauan. Alkaa jo mietityttämään, että onko se ihan normaalia vai pitäisikö jossain vaiheessa käydä lääkärissä. Varsinkin vasen puoli (munis?) jomottelee ihan kunnolla. Toivon et siel ois vaan kasvukipuja ja keho valmistelee jotain superovulaatiota. Haha. Toiveessa on hyvä elää.

Nyt valkkari on taas muuttunut valkeaksi ja venyväksi, joten mietin, että voiko keho yrittää uutta ovulaatiota vai mitähän tämä taas on.

Mulla on ollut tois puoleisia kipuja nyt reilun kuukauden ja meinaan jo kohta oikeesti jotain lääkäriä varata. Välillä on niin kipee ja juilii et heikottaa..

Joo, yksityisellä. En varmaan julkiselle olis päässy ultraan kun ei mulla varsinaisesti mitään syytä ole. :) muuta ku uteliaisuus.

Vulpix: ihanaa [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]

Twisted: joo todella raskasta nämä juilinat! Alkaa mietityttää kyllä, et onko kaikki kunnossa. Mullakin tuntuu et näkö myös sumenee välillä. En tosin tiedä onko näillä yhteyttä. Kunhan ois vaan kierron alkua eikä joku kysta tai tulehdus..

Yksityiselle on niin helppo, mutta kallis mennä. Tuntuu, että julkisella sanottaisiin vaan, että odottele, että alkaako kierto ja, jos olo pahenee, tule uudelleen..

Vulpix varasiks siis eilen ultran ja sait heti tälle päivälle? :)

Mulla välillä säteilee kivut nivusiin ja sisäreisiin asti. Oon just miettinyt jo et joko on mulla on joku kohdunkaulansyöpä etc.. No, ehkä se voi myös johtua näistä hormoneista. Ei oo helppoa olla nainen. :(

Joo, varasin. :) Nyt mua huolettaa.. alamahaan sattunut eilisen ja tän päivän. Eilen tuntunut menkkajomona, tänään iltapäivästä jotenkin repivämpänä aina kun nousen ylös ja vähän kävellessäkin. Pelottaa, että menee kesken. Onko teillä kokemusta tällaisesta?

Vulpix: mulla oli esikoisesta aika voimakkaita jomoja ja kipuja. Niin, että sisko jo luuli, että saattaisi olla kohdun ulkoinen tms. Kaikki meni kuitenkin hyvin! Tsemppiä <3

Twisted: siis ihan sama mulla, että nivusissa ja reisissä tuntuu! ja välillä kohdussa tuntuu kova paine. Toivotaan, että on normaalia molemmilla!

Paranemisia pikkuR!

Miulla kans oli ennen kierron käynnistymistä vaikka mitä vihlontaa ja jomottelua ja menkkakipua :/ nyt vähenty huomattavasti kun alko kierto pelittää..

Vulpix, miulla oli kakkosen raskauden alussa jonkun verran kipuja.. kohtu kasvo tosi nopeasti! Muistan kun luin jotain rv tekstiä et kohtu alkaa nousta esiin tms ja miulla tuntu pikkasen navan alla :'D toivottavasti siullakin vaan kasvukipuja :)

Takaisin