Imettävät kuumeilijat

Mie söin gelee royaleita esikoista imettäessä. Totta on, ettei luontaistuotteita suositella, koska niiden vaikutuksia ei ole tutkittu. Melkosen googlailun jälkeen päädyin siihen et ne on vähän kuin monivitamiinipillereitä, joissa lisänä estrogeenijohdannainen (johon siis se vaikutuskin perustuu). Imetyksen kannalta kannatta huomioida et estrogeeni vähentää maidon määrää, niin oma kuin ruuasta saatu. Itse en huomannut niitä käyttäessä mitään eroa, enkä myöskään niistä kierroista raskautunut..

Nenna uskon et se valkovuoto on hyvä merkki :) kierto voi jonkun aikaa pyöriä taustalla, eli vuorotellen tulee ovis ja menkkaoireita ilman et kumpiakaa oikeesti tulee.

Haba, voi olla et ovulaatio ei plussasta huolimatta oo tapahtunut. Aamulämpöjen mittaus on ainoa kotikonsti, jolla ovulaation saa varmistettua.. imettäessä taitaa olla ihan yleistä saada o+ ilman ovulaatiota :( mutta toivottavasti pääset uuteen kiertoon pian, jossei nyt plussa tule!
Meillä ei luovuttu yöimetyksistä varsinaisesti ovulaation tai uuden raskauden toivossa, vaan lähinnä parempien yöunien! Mein 8kk neiti on nyt nukkunut 8-10h pätkiä!! :)

Twisted mahtuuko teille pinnis sivuvaunuksi? Pohjan kun pistää sänkytasoa matalammalle, niin vauva ei karkaa sieltä, mutta ei tarvi yöllä nousta sängystä ja voi imettää makuulla ja nostaa vauvan takas :) luin muuten aika monesti ton viestin ja ihmettelin et mikä meni väärin kun nukuit miehes vieressä xD itse siis kutsun miestä myös ukkeliksi :D

Vaiana hienoo et mies nukuttanu! :)

Kaivelin vähän tietoa kk-kierrosta imetyksen aikana.. "Kuukautiskierron käynnistyminen imetyksen aikana on hyvin yksilöllistä. Imetys jarruttaa sukuhormonien eritystä, jolloin munasarjat ovat lepotilassa, eikä munarakkuloita värväydy kasvuun. Ensimmäisissä kierroissa voi munarakkulan kypsyminen olla puutteellista ja mahdollisen keltarauhasen toiminta vajaata. Osalla naisista kuukautiskierto palautuu vasta muutaman kuukauden kuluttua imetyksen lopettamisen jälkeen."
Eli imettäessä tuntuu takkuavan vähän kaikki.. munasolut ei kasva kunnolla, sit ne ei meinaa irrota, sit jos irtoo niin keltarauhanen toimii huonosti :( varmaan hyvä esimerkki on miun viime kierto: pituus normi 31 päivää, mutta ovulaatio vasta kp26 ja menkat alko dpo6 :(
Semmonen vielä, et jos ovulaatio tapahtuu ja keltarauhanen muodostuu, niin kyllä yleensä raskaus tai menkat seuraa. Tietysti on myös mahdollista saada keltarauhaskysta, joka siis tuottaa keltarauhashormonia ja estää menkkojen alun.
Tässä vielä normikierrosta:
ed1dcb05911b3634acb92891a046fc0a

Toivotaan siis mannikalla aiempaa ovista ja pitempää erittävää vaihdetta niin saadaan sinnekin bebe kasvaa :) Ei muuten mahu pinnis sivuvaunuks, kämpän huoneet on kun postimerkit :( sellasta saa jos tarvii 5h + k :D mut ostan vaikka koko oman sängyn ympäri noita Emman turvalaitoja :D Ääh, kai se joskus onnistuu :) Ja ihana, mä joskus harvoin miestä sanon ukkeliks :D

Vulpix, mä oon niin happy sun puolesta! Ihanaa, sulla varmaan leijuu pää pilvissä, ja kyllä muille antaa toivoa et tissihiiren kans voi raskautua! Niin on käyny mullekin :)

Kiitos paljon Vaiana. Ja twisted, en mä ajatellu teitä niin helpolla päästää, että häipyisin. :) Haluan iloita teidän kanssa myös teidän tärpeistä sitten kun ne pian tapahtuu.

Mannikka, mulla oli luteaali joulukuun kierrossa 4 päivää eli dpo 5 alkoi menkat. Tammikuun kierrossa en saanut ovista tikkuun, mut seuraavassa (joka alkoi maaliskuussa kun ovat niin pitkiä) luteaali oli jo 10 päivää ja nyt seuraavasta sitten tuli tää r-plussa ja tänään dpo 11. Eli ne voi siitä pidentyä nopeastikin.

Vulpix, ehkä täälläkin on toivoa :) miulla on nyt tähän kiertoon varattu b6-vitamiiniä luteaalin tueks, kunhan nyt joskus se ovis tulis :D

Kiitos ihanat! :Heartred Mä niin leijun koko ajan ja mietin vaan raskaus- ja vauvajuttuja. Toivottavasti saan teidät pian mukaani odottajiin! Plussatuulia kaikille! :sign19

Ihanaa!!! Onnea Vulpix!!! Oi se tunne, kun tulee noin ihana teksti digiin!! <3

Twisted, meillä kanssa on sivuvaunu toiminut tosi hyvin.

Mannikka: kiitos vinkeistä. Muistankin sut 2014 aikoihin, ku esikoista kuumeiltiin. Silloin mittailin lämpöjä ja sain hyviä vinkkejä sinulta. Nyt en ole mitannut, kun yöt on, mitä on.

Tein aamulla Dpo17 negan eli varmaan ovulaatio ei sitten tapahtunut. Varmasti tosiaan imetys ja erityisesti yöimetys vaikuttaa. Harmi. Menee nyt kivasti yöt (vain) kolmella yösyötöllä ja jotenkin en ole valmis niistä luopumaan.. kuitenkin toista kovasti toivottaisiin. Ei ole helppoa tämä imetys ja kuumeilu!

No toivotaan, että keho yrittää uudelleen ovulaatiota ja onnistuu. Toki limakalvotkin voi olla liian ohuet, että sinne saa tarrattua tai joku muu mättää. Mutta ehkä luonto tietää milloin on oikea aika toisen tulla. Toivotaan niin!

HaBa, ilmankos tuntu tutulta nimimerkiltä :) taidettiin olla samoja aikoja Raskaaksi15 -ketjussa :) olin myös vähän aikaa heinäkuisissa 16..

Nyt muuten kun aloin miettiä, viimeeksi raskauduin kun esikoinen oli 10kk. Sillon ei varmaan ollut pitkä aika yöimetysten lopetuksesta :s :D (yritän tässä löytää toivoo et vois plussatakkin joskus)

Muokattu viimeksi:
Mannikka: just siellä oltiin samaan aikaan.

Toivotaan, että saadaan kaikki pian plussat!

Takaisin