Imettävät kuumeilijat

Onnea täysimetyssaavutuksesta Twisted!

PikkuR, eikös sitä sanota, että vastustuskyvyn ollessa sairastaessa alhaalla kiinnittyminen on todennäköisempää kun kroppa ei taistele alkiota vastaan. Tiedä sitten kuinka paljon perää tuossa on, mutta jos se auttais kestään kuumeen. :)

Tervetuloa mukaan Nenna! Mulla menkat alkoi esikoisen ollessa 2,5 kk ja sain silloin ovistestiinkin plussan kun huvikseni testasin, ei yritetty toista vielä silloin. Ja imetin ja imetän yhä melkein 1-vuotiasta ympäri vuorokauden, joten näissä kierron käynnistymisissä taitaa olla aika paljon vaihtelua eikä se imetyskään välttämättä sitä estä. Pitkiä mun kierrot olleet edelleen, yhtä 32 päivän kiertoa lukuunottamatta kaikki olleet 40-48 päivää ja epäilen sen olevan imetyksen ansiota rai sitten ei vaan oo vielä palautunut. Toivottavasti sun kierto starttaa pian!

Mannikka, maltoin vielä tänään aamulla olla testaamatta, mutta huomenna testaan, jos menkat ei ala ennen ja sen jälkeen testaan kyllä joka päivä menkkojen alkuun asti. Palkintona siitä kun oon urheasti malttanut olla näin pitkään testaamatta. Musta on jotenkin kivempi ajatella toiveikkaana, että voisinkohan olla raskaana kuin tuijotella niitä vitivalkoisia testejä. :)

Vaiana, mulla on sama kokemus tuosta miessukupuolesta. Nukkuu enemmän, mutta on silti väsyneempi. Me äidit vaan ollaan niin sitkeitä, kestetään ja jaksetaan melkein mitä vaan!

Tulipa pitkä viesti, jaksattekohan lukea. :)

Onko kukaan syönyt tuota Gelee Royalia? Voikohan sitä ottaa imettäessä...

Täällä ei siis vieläkään kierto käynnistynyt. Poika 1v 4kk. Hirveet hurraa huudot sain, kun huomasin että valkovuotoa oli tullu :grin Ajattelen siis että se on merkki edes jostain hormooni toiminnan käynnistymisestä.

Moikka,

olen hetken seuraillut menoa ja ajattelin, että uskaltaudun kirjoittamaan.
Imetän päivin ja öin useasti noin 10 kk ikäistä. Kierto on ehkä jotenkin alkanut pikku hiljaa. Yhdet kuukautiset tuli maaliskuussa ja sen jälkeen jätimme minipillerit pois.
Tikutin (cb kahden hormonin digi) ja huomasin ovulaation tässä kierrossa ja talletteluja tehtiin. Oli jo toiveet korkealla, mutta testasin herkällä raskauskeijun testillä negat Dpo9, Dpo11 ja Dpo13.
Nyt mennään Dpo16. Paljon on juilinaa ja jomotusta ja paksua valkeaa valkovuotoa, itse kuukautiset eivät ole kuitenkaan alkaneet.
Vaikea sanoa, että eikö ovulaatio tikutuksesta ja limoista huolimatta tapahtunut? vai onko kierto vaan jotenkin pitkä? Raskaus olisi kovin toivottu, mutta se olisi pitänyt jo näkyä noissa testeissä.
Odotellaan siis uuden kierron alkua. Yöimetyksistä en heti aio luopua vaan toivon, että plussa tulisi jossain vaiheessa ilman unikouluja.

Tsemppiä kaikille

Muokattu viimeksi:
Vaiana, hienosti menny eka yö! Ja 5.40 ois mullakin jo aamutissin paikka, kyllä alkaa vauvalla oleen varmasti silloin jo nälkä :) Miehellä miinuksia viime yöstä, toivottavasti ois enemmän apua tulevina öinä :) Toivottavasti pian alkaa kierto :)

Nenna, toivotaan et kierto starttaa pian, minkä ikäinen tein vauva olikaan? Veikkaan et samaa luokkaa meän vauvan kanssa. :)

Kiitos onnitteluista, olen aikasta ylpeä kun ekalla aloitin kiinteät 3,5kk ikäisenä kun en tiennyt vauvalla olevan vain tiheän imun kausi. Neuvolassakin sanottiin et "joo perunaa vaan jos tissi on 'tyhjä' ".. Aika älytöntä. Tokalla mentiin osittaisella koska luulin et se pullo ois helpompi? Jaa mitäköhän mun päässä on liikkunut.. Vieläpä kun pojalla oli refluksi ja maitoallergia niin sehän oli sillä pullolla vielä enemmän vaikeaa.. Noh, nyt asioihin perehtyneenä ja päättäväisenä me tultiin ekaan maaliin :) Ihanaa et täällä tätä imetyksen tärkeyttä ymmärretään kun ei oo montaa kenen kans tästä puhua. Paitsi yks, se mun narsisti sisko. Se on kans kunnon laktivisti :D joten suurimmaksi osaksi puhutaan näistä tissihiiristä, ei koskaan tästä asiasta negatiivista :)

Voi Vulpix, että mua jännittää sun puolesta huominen <3 sormet ristiin et sieltä tulee plussa!

Hilla, valkovuotoa, jee! Jotain siellä tapahtuu, en tiiä sen sopimisesta imetyksen kanssa mut aivan kun oisin lukenut et sillä on imettäjät kiertoaan käynnistänyt, viisaammat täällä kertokaa :) ;)

Sit vielä omia juttuja loppuun. Yritin eilen toistamiseen vauvaa omaan sänkyyn kun pelkään et se opittuaan ryömiin tippuu alas. Mies oli sitä mieltä et kun syötän sitä niin saatan nukahtaa istualleen ja vauva tippuu. Joten eka syöttö ja ukkeli tuli viereen. Ei mennyt putkeen se. Käytin 4v neuvolassa aamulla ja kysyin et mikä mättää kun vatsa on ollut kipee ties kuinka kauan, viime viikolla niukkaa vuotoa ja jotain ehkä haamua sain testiin. Hän neuvoi vaan odottamaan ja tekee testiä sit kotona. Tänään ihan puhdas nega. Hän sanoi et vuoto on ollut menkat mut limis niin ohut ettei vuoda, voi olla useat menkat niin kun imettää. Aattelin nyt laskea et alkaako kierto nyt jotenkin säännölliseks. :)

Mitenköhän ihmeessä tuun muistamaan teidät kaikki, ku noin "harvalla" on profiilikuvaa, ja aina oon sen perusteella aiemmin menny :D noh jahka ensin vähän tutustun teihin, niin eiköhän se siitä :)

Hilla, mä koitin gelee royalea ku esikoista yritettiin. Muutaman kuukauden ajan koitin, mut ei siitä mitään iloa mulle ollut :P
Imetyksestä sen kans en tiedä, muuta ku ett vissiin yleisesti ei pitäis luontaistuotteita raskaana eikä imettäessä juurikaan käyttää (jos en ihan väärin oo ymmärtänyt).
Jospa se kierto sieltä käynnistyis! :)

Twisted, meillä on nyt 8,5kk ikää :)
Ja onnea täysimetystavotteen saavuttamisesta!
Mekin täysimetettiin 6kk, jolloin alettiin kiinteitä kokeilee, eikä ne vieläkään maistu..

Vaiana, hyvinhän tuo eka yö meni, ensyölle tsemppiä! :)

Vulpix, plussatuulia huomiselle :)

Olin tosi innoissani kun siinä 4kk synnytyksestä tuli ekan kerran kunnon valkovuotoa, aattelin ett nyt alkaa jotain tapahtumaan. Nyt on tullu tasasin väliajoin kunnon oppikirjamaisia ovislimoja, mut ei menkkoja vaan missään välissä. Argh oon malttamaton :P ekaa tosiaan yritettiin lähes pari vuotta, ni pelko toisenkin yrityksen venymisestä on kova.

Luen kohta teidän viestit, mutta pakko tulla iloitsemaan!
Mies tsemppasi ja hän nukutti äsken pojan omaan sänkyyn!!:dance018 Uskomatonta!
Kamalaa huutoahan se oli puoli tuntia putkeen, vaikka miehen sylissä oli.. :(

Nyt kun saataisin tämä yö jatkumaan yhtä hyvin :)

Tervetuloa HaBa!
Kuulostaa kyllä lupaavalta. Turha varmasti olisikin yöimetyksisyä luopua, jos jotain muutoinkin tapahtuu.

Ja Hillalla myös jotain tapahtuu! Hienoa! Pikkuhiljaa kierrot käyntiin :)

Tuolla taustalla on varmasti erityisen hyvä ja onnistunut olo 6kk tätä imetyksestä Twisted. Itselläni äitini jankutti jatkuvasti, että 3-4kk ikäisenä kiinteää ruokaa vain. Itselleni oli tärkeää täysimettää 6kk.. sai siinä pari kertaa sanoa, että ajat ja neuvot muuttuu :D

Vie kyllä aikansa muistaa kaikki nenna :'D
Malttamattomuus on täälläkin paikalla.. kaikenmaailman limoista hihkumista!
Toivotaan, että toista ei teidän tarvitse noin kauaa yrittää!
Eikä tietysti kenenkään muunkaan! Plussatuulia, tarrasukkia ja kiertojen alkuja siis :)

Vaiana +poika 9,5kk

Tervetuloa HaBa, tuli viesti niin yhtäaikaa että sulle jäi kirjoittamatta :) voihan ovulaatio olla tapahtunut mutta nyt esim ymmärsin että jos imetys aiheuttaa ohutta limakalvoa niin siihen ei helposti alkio kiinnity ja sit tietty kierto voi venyä? Korjatkaa jos oon ihan väärässä,mutta niin kauan kun täti poissa on toivoa! Toivotaan pikaista plussaa <3 uskoisin tulevan, meilläkin toka on tullut vaikka esikko roikkui tissillä yöt ja päivät ja just kun oon alkanut haaveilee yötissin vierotuksesta niin oon raskautunut että ei se sitä vaadi, saattaa ehkä auttaa mutta omasta tiedän ettei vaadi :)

Niin ja nenna, totta se on kuitenkin luontaistuote, täytyypä googlailla asiaa :) Kiitos, meillä alko kiinteet puurolla ja vähitellen jotain maistellaan ja sormiruokaillaan, mansikat oli tänään ihan herkkua! Ja kun omista pikku käsistään tippui niin voi sitä huutoa :D

Mahtavaa Vaiana, miehelle iso plussa nyt! Ja hyvä ettet menny väliin vaikka poika huusi, sulle kans iso iso hurraa, se tekee tiukkaa äidille. Alkoko heruttaa kuunnella itkua? Mulla aukee hanat välittömästi jos poika kerkee kauan itkee, tänään viimeks autossa kun itse piti ajaa.. :(

Meillä anoppi vinku kans et pitäis jo perunaa kun 4kk..juu ei. Samaa myös vinkui kun vieressä nukkuu.. Heti sanoi et mä voin murskata vauvan.. Joopa joo :D onneks ajat ei oo enää samat :D

Tervetuloa Haba! Toivotaan pikaista plussaa <3

Twisted hieno saavutus! Meillä täysimetettiin 5,5 kk eli ei ihan tuota 6 kk. Neiti oli niin kiinnostunut siinä vaiheessa ruoasta, että aloin antamaan hiljalleen sormiruokaa.

Vaiana tovottavasti teillä yöt paranee! Seurailen mielenkiinnolla, jos saatais jotain uusia vinkkejä.

Vulpix aamulla sit heti kuvaa tänne ja plussatuulia <3

Hilla valkovuoto lupaa hyvää!!

Kp 20/30 yk 4

Hahah! Meilläkin äitini samoin tuosta vieressä nukkumisesta! Varmasti murskaan vauvan.. juuu..

Kyllä se pahaa teki kuunnella toisen itkua ja todella itsellänikin maitohanat aukeaa heti!

Vulpixin testiä kans odotellaan innolla!

Valkkari on musta hyvä merkki. Mulla se tarkoitti kierron alkua tai ainakin jotain toimintaa.

Mä täysimetin 6kk ja oli kyllä upea fiilis. Kyllä nuo sukulaiset ihmetteli juurikin, ettei anneta vielä perunaa [emoji38] Ja, että imetän edelleen.

Ihanat kanssaimettäjät <3 nostetaan me yhdessä Suomen surkeita imetystilastoja :)

Juu, meillä ihmetteli naapuri kun en 2,5kk ikäiselle ollu perunaa antanut kun kasvoi niin silmissä, semmoinen naapurin 70v mume. Juu, kyllä se voi ihan pelkällä tissilläkin :D

Äitikin sanoi tosta vieressä nukkumisesta et onko muka turvallista mut kun sanoin et on ja kaikki on saanut vieressä nukkua niin sanoi et okei, niin ne muuttuu suositukset ja muut :)

PikkuR saitteko talleteltua? :)

Twisted saatiin sunnuntaina ja maanantaina. Sit iski kuume ja ilmeisesti joku nielutulehdus. Kurkku rakkuloilla. Katotaan riittääkö. Luotto ei oo kovin korkeella.

Yh, kipeänä se on aika ankeeta. Pikaista paranemista, ja toivotaan et ne riitti! Eiks kipeänä kiinnity alkiot paremmin, jonku legendan mukaan :D

Kiitos teille kaikille ihanat kun jännäätte mun kanssa. Mulla on vain digitestejä, mutta tottakai laitan kuvan heti tänne.

Jee Hilla, toivottavasti enteilee kierron käynnistymistä.

Tervetuloa Haba! Ovis on voinut olla myös myöhemmin kuin testi näytti. Jos testin näyttämä lh-piikki ei irrottanut munasolua, on voinut tulla uusi piikki ja siten ovis myöhemmin ja silloin voi olla vielä liian aikainen dpo r-testille. Toivotaan, että vielä vaihtuu plussaksi.

Twisted, mä voin olla väärässä, mutta eikös limis oo liian ohut silloin jos ovis on ollut liian aikaisin eli ei oo ehtinyt paksuuntua tarpeeksi. Jos se on niin ainakin se on sit luultavasti tapahtunut.. mut en oo varma tästä.

Nenna, me ollaan täällä toistemme vertaistukena eikä aiota tentata kuinka monta nimimerkkiä kukin tuntee ja kuinka hyvin heidän asiat muistaa. Rennosti vaan! :)

Vaiana, jee! Toivottavasti hyvä meno jatkuu.

Mulla on ollut niin hyvä tuuri, että läheiset on vaan ihmetelly mun hyvää maidontuotantoa ja oon saanu kuulla monta tarinaa imetyspettymyksistä ja kannustusta jatkaa imetystä. Mutta oon kuullu näitä tarinoita missä epävarmalle äidille syötetään niin kauan ajatusta että maitoa ei tule tarpeeksi että äiti alkaa painostuksesta antaa korviketta tai kiinteitä vaikka haluaisi ja oikeasti pystyisi imettään. Ja se on tosi surullista. Olkaa vahvoja niin nykyisten kuin tulevienkin vauvojen kanssa jos näitä peruna-tyyppejä pyörii lähistöllä.

Digitesti sanoi 1-2 viikkoa raskaana!! En ehtiny ottaa kuvaa kun vauva heräsi ja piti tulla kaivaan tissiä suuhun, mutta laitan myöhemmin. Te ootte ekoja, joille kerron. :) Oon niin onnellinen! Vaikka tässä on kaikenlaisesta pitänyt oppia nauttimaan ihan hiljaa niin vähän oli pitelemistä, etten kiljunut tuolla vessassa. Kiitos kun saan jakaa tämän teidän kanssa ja toivottavasti tämä taas antaa lisää toivoa siitä, että raskautua voi vaikka tissitakiainen roikkuisi rinnalla melkein 24/7.

Takaisin