Imettävät kuumeilijat

Oho,onpas täällä käynyt kuhina sen jälkeen kun viimeeksi kävin. Meillä ollaan kohta vuoden ikäisiä ja imetystä on vuorokaudessa vielä 8-10 kertaa, eikä menkat ole vielä alkaneet. Esikoisen jälkeen alkoi menkat kun imetyksen lopettamisesta oli mennyt pari kuukautta. Kakkonen taas tärppäsi kun imetyksiä oli vaan kahdesti päivässä,muutama kuukausi sen jälkeen kun oli menkat alkanut.
Kirjottelen näköjään mitä sattuu väsyneenä..,menkat siis alkoi edellisellä kerralla sen jälkeen kun olin yöimetyksen lopettanut.
 
Nyt on vihdoin jäämässä yö imetykset pois. Viimeisen viikon aikana on ollut tasan yksi imetys kerta yhtenä yönä. Kierrot on olleet puuduttavan pitkiä ja luteaali on ollut edelleen hieman normaalia lyhyempi, mutta pidentynyt kuitenkin aina päivä kerrallaan joka kierrossa normaalimmaksi.
 
Yötissistä ei tunnu neiti luopuvan millään. Viimeinen viikko ollut aivan kamala :dead: Heräilee monta kertaa yössä ja rauhoittuu vasta kun on saanut tissin suuhunsa. Tutista, tassuttelusta, sylistä, hyräilystä eikä suhinoista tunnu olevan mitään apua. Aiemmin nukkui todella hyvin eikä minua yhtään häirinnyt kerran yössä tapahtuva imetys. Oma olo alkaa olla jo melko zombi. Toiveissa oleva uusi raskaus ei näillä näkymin ala ennen kuin saadaan yöimetykset pois. Kierrotkin tuntuu pitkittyvän ja venyvän kp50+ asti:arghh: Voi huokaus. Alle 2 vuoden ikäero olisi ollut toive, vielä kyllä ehtii mutta taitaa jäädä haaveeksi tällä menolla :sour:
 
Niin ,mietin laitanko sympatiaa vai tykkää. Miten lopetus tapahtui? Miten Taapero otti sen?
Meillä oli äidintahdistettu imetys 4x vrk aina samaan kellonaikaan pari vko ennenkuin täytti 1v (ei yöimetystä enää).
1v synttäreiden jälkeen aloin vähentämään pikkuhiljaa imetyskertoja.
Aina yks imetyskerta pois, viikko väliä, seuraava imetyskerta pois jne.
Viimeisenä meillä jäi ilta imetys ja sitä jatkettiin n. 2vko. Sekin jäi pois kun poika meni yökylään eikä seuraavana päivänä tullut pyytämään rintaa.
Yllättävän kivuttomasti meni vaikka meillä poika oli tosi kova käymään tissillä ja aina nautiskellen söi.
Tämä tahti oli meille sopiva, olin valmis vähentämään hitaammassakin tahdissa jos ei olisi näin hyvin sopeutunut :happy:
 
Yötissistä ei tunnu neiti luopuvan millään. Viimeinen viikko ollut aivan kamala :dead: Heräilee monta kertaa yössä ja rauhoittuu vasta kun on saanut tissin suuhunsa. Tutista, tassuttelusta, sylistä, hyräilystä eikä suhinoista tunnu olevan mitään apua. Aiemmin nukkui todella hyvin eikä minua yhtään häirinnyt kerran yössä tapahtuva imetys. Oma olo alkaa olla jo melko zombi. Toiveissa oleva uusi raskaus ei näillä näkymin ala ennen kuin saadaan yöimetykset pois. Kierrotkin tuntuu pitkittyvän ja venyvän kp50+ asti:arghh: Voi huokaus. Alle 2 vuoden ikäero olisi ollut toive, vielä kyllä ehtii mutta taitaa jäädä haaveeksi tällä menolla :sour:
Kumpi on yrittänyt yöhyssytellä? Sinä vai mies? Meillä edelleen mies on se jonka pitää sanoa "pää tyynyyn" että poika jatkaa unia. Mulle poika sanoo vaan "ämmää!" ja alkaa itkeen jos ei saa äidinmaitoa eli äm...
 
Kumpi on yrittänyt yöhyssytellä? Sinä vai mies? Meillä edelleen mies on se jonka pitää sanoa "pää tyynyyn" että poika jatkaa unia. Mulle poika sanoo vaan "ämmää!" ja alkaa itkeen jos ei saa äidinmaitoa eli äm...
Miksi en tullut ajatelleeksi tuota :rolleyes: Tähän asti se olen ollut minä, mies on niin sikeäuninen ettei herää vaikka mitä tapahtuisi :hilarious: Täytyy kokeilla että hän on vuorostaan se joka hyssyttelee, ei ainakaan tuoksu maidolle :grin
 
Meillä otettiin rutkasti takapakkia ku rupesin tekemään keikkahommia :hilarious: Yö ja päiväimetys oli lopetettu et aamuin illoin vaan. Mut rupes niin kovaks kiukuttelijaks ku en ollutkaa aina nukuttamassa tai päivisin kotona. Ei suostunu rauhottumaan ku tissille ja monena yönäki heräs ja tissi ainoo ku katkas hepulit. :dead:

Nyt tilanne hiukan tasottunu taas, nukkuu lähes koko yön omassa huoneessaan ja ainoastaan jos aamuvuorosta tulen ni saa hepulit ja vaatii päästä rinnalle, ja mähän tietty hellyn :angelic:

Kauhulla odotan mimmonen rumba alkaa ku toukokuun lopulla menee päiväkotiin :hungover: Tätä menoo ei kierto palaudu ikinä. :hilarious:
 
Mäkin liityn tänne höpisemään. Meidän kolmas on nyt 1v4kk ja käy rinnalla vielä muutaman kerran vuorokaudessa. Yötissittely ollaan saatu loppumaan suht helposti tässä muutama päivä sitten. Toisaalta mua ei haitannut se kerran-pari tapahtunut yöimetys, mutta kierto on aivan sekaisin ja toivon että tämä helpottaisi. Nyt on kp 34 ja jo viikon ollut tunne että menkat alkaa, mutta mitään ei näy. Edellinen kierto oli 43 pv.

Olen kyllä tullut jo kahdesti raskaaksi vaikka olen imettänyt myös öisin. Molempia isompia imetin 2-vuotiaaksi asti. Esikoista tandemina keskimmäisen kanssa ja keskimmäisen kanssa lopetettiin noin puolivälissä uutta raskautta, kun maito loppui ja mua ärsytti kaiket yöt rinnalla roikkuva lapsi :D Kerta kerralta tämä kuitenkin vaikeutuu ja kierto pysyy entistä kauemmin poissa, en ovuloi tai menkat jää joltain kuukaudelta välistä :meh: viimeksi taapero oli 1v9kk kun tärppäsi. Nyt toivon ettei ainakaan kauempaa mene.

Muoks. Ferritiini oli vuosi sitten jotain 40. Ennen kolmannesta raskautumista sain hilattua sen 25 ja sitten tärppäsi. Oon menossa uuteen verikokeeseen parin viikon päästä ja samalla otetaan kilppariarvot. Ehkä se on vaan se imetys joka aiheuttaa mulle vaihdevuodet :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Edellisen viestini jälkeen palattiin vielä hetkeksi yö imetyksiin, mutta nyt ollaan oltu ilman taas hetken. Päivällä imetykset jatkuu normaalisti.
Tänään sain kuitenkin selvän plussan raskaustestiin, joten poistun toivottavasti pysyvästi raskautuneiden puolelle! :Heartred Plussa onnea tänne kaikille imettäville kuumeilijoille!:wav
 
Onko pakko luopua imetyksestä kun näyttää siltä että meillä tärppääminen on todella tiukassa imetysaikana :arghh: :sad001
 
Mulla käynnisty vihdoin ja viimein kierto. Esikoinen nyt 11kk. Kylläpä siinä kestiki :bored:

Imetystä lähinnä aamusin enää vaa et saa ite torkkua pidempään:hilarious:

Nyt vaan jännätään et kuin pitkä kierto mahtaa tulla. :hungover: kevät vauva olis haaveissa et toivottavasti täs nyt suht pian tärppäis :rolleyes:

Tsemppiä muillekkin!
 
Meillä imetys on vähentynyt lähes puoleen,mutta menkkoja ei vieläkään kuulu. En tiedä johtuuko se sitten siitä etten ole yöimetyksestä päässyt vielä eroon.
 
Yöt vaikutti mulla kierron alkuun. Ikänä kun yöt väheni ja loppui niin käynnistyi kierto ja ovulaatiokin.
 
Nyt on yöimetykset lopetettu, noin kuukausi sitten. Ja kierto alkoi kuukausi sen jälkeen, saas nähä onko heti säännöllinen. Imetyskertoja on päivässä 3-4.
 
Takaisin
Top