Imettävät kuumeilijat

Laitampa tähän ylös jos joku muu joskus eksyy hakusanalla luget ja oireet :hilarious:
Eli annos 200mg vrk jonka otan jo aamusta. Eli iltaoireet luulis olevan vähäiset. Aloitettu oletetun oviksen jälkeen

Alkuun: ei oireita. Väsymys 1-2h lääkkeen oton jälkeen. Nukahdan lähes aina. Nänniarkuus ovikSesta joka loppuu joskus dpo4-5 kohdalla. Maito tiukalla on off. Lämmöt nousussa.

Dpo6-7 kohdalta mahakipuilut, mahan turvotus. Nänniarkuus palaa. Tissit kipeytyy. Väsymys pahenee. Illallakin nukahdan väkisin. Eläviä ja paljon unia. Väsymys aivan kokoaikaista. Huono olo hiipii. Syke hakkaavaa. Lämmöt kohonneet reilusti.

Dpo8 aamulämmöt tosi korkealla. alkaa kestokankkunen. Kellertävä valkovuotoklöntti missä hieman verta. Tyhmempi vois panna kiinnittymisvuodon piikkiin. Mitään ei tee mieli, hajut tuntuu kilsan päästä. Autossa voin pahoin. Väsymys aivan koko aikaista. Palelee päivisin mut öisin hiottaa (mulla huono asia, raskaana ei hiota). Syke hakkaa ja nenä tukossa. Nenästä verta. Aamuyöllä herään aina viimestään kello 6 vaikka saisi nukkua. Uni ei tule. Pahanolon aallot aamuyöllä. Imetys aiheuttaa huonon olon aallon. Valkovuotoa tullut koko luteaalin ajan.

Dpo 10/11 testattu puhdas blankko ovistikulla ja turha testaus raskaustestillä. Raskauden mahista ei edes ole mut eipähän tuu epäselvyyttä et pistäs minkään ”kiinnittymisyrityksen” piikkiin
 
Tein kellon kans kerrankin tieteellistä tutkimusta. Otin lugen klo 14.05. Klo 14.40 alkoi aivan jäätävä palelu ja autolla ajaessa kauppaan meinasin nukahtaa rattiin. Kaupassa tuntui että olen kuin kännissä, ajatus ei luista, törmäilen tavaroihin. Palelee. Palelee. Olo aivan jäätävä. Eli alle tuntiin tulee todella tuhdit oireet. Onks suun kautta haitat paljon pahemmat koSka en muista aikoinaan samaa vaikka annos oli paaaaaljon iSompi mut emättinem kautta :hungover: ??? Mitä sanot @Nipanderi !?
 
Tein kellon kans kerrankin tieteellistä tutkimusta. Otin lugen klo 14.05. Klo 14.40 alkoi aivan jäätävä palelu ja autolla ajaessa kauppaan meinasin nukahtaa rattiin. Kaupassa tuntui että olen kuin kännissä, ajatus ei luista, törmäilen tavaroihin. Palelee. Palelee. Olo aivan jäätävä. Eli alle tuntiin tulee todella tuhdit oireet. Onks suun kautta haitat paljon pahemmat koSka en muista aikoinaan samaa vaikka annos oli paaaaaljon iSompi mut emättinem kautta :hungover: ??? Mitä sanot @Nipanderi !?

No mähän otan lugen iltaa vasten, just ennen kun meen nukkuu, niin ihan en tiedä. En ole myöskään kokeillut muita progelääkketä kun näitä emätinpuikkoja. Olis mulla teroihinkin resepti, voishan sitä kokeilla, jos tulis vähemmän/enemmän oireita. Ei mulla ehkä ihan noin voimakkaita oireita ole, mutta loppukiertoa kohden olen kyllä melkoisen koomainen, turvonnut ja huono-oloinen:bag:
 
Laitatko sä luget alakautta? En tiedä vaikuttaako ne kovemmin suun kautta kun ei mullakaan hoidoissa (alakautta) olot ollu näin jäätäviä vaik annos oli isompi
Mun pitää kans vaihtaa tää yöhön ens kierrossa :sour:
 
Laitatko sä luget alakautta? En tiedä vaikuttaako ne kovemmin suun kautta kun ei mullakaan hoidoissa (alakautta) olot ollu näin jäätäviä vaik annos oli isompi
Mun pitää kans vaihtaa tää yöhön ens kierrossa :sour:
 
Laitatko sä luget alakautta? En tiedä vaikuttaako ne kovemmin suun kautta kun ei mullakaan hoidoissa (alakautta) olot ollu näin jäätäviä vaik annos oli isompi
Mun pitää kans vaihtaa tää yöhön ens kierrossa :sour:

Juu, emätinpuikkoja, iltaisin just ennen nukumaamenoa:happy:
 
@Nipanderi muistatko kauanko lugen lopettamisesta kesti että lämmöt laskee normaaliks? Vai romahtaako sulla het vuodon alkaessa?

En mittailee, esikoinen herättää yleensä ennen kuutta, niin ei siinä tokkurassa jaksa mitään lämpöhommeleita miettiä:hilarious:
 
En mittailee, esikoinen herättää yleensä ennen kuutta, niin ei siinä tokkurassa jaksa mitään lämpöhommeleita miettiä:hilarious:
No joo. Sama. En mäkää oikeaoppisesti pysty:shy:. Mä mittaan sit summittaisesti joskus herättyä. Mut lugen kans kellosta riippumatta ne on tosi korkeella. Esim nytkin ”kipee olo” ja se 37 lämmöt (normi mitattuna 36.2/4 vaik mittais päivällä. Tämä siis lugea käytettäessä. Mut nyt en muista ollenkaan miten kävi lugen lopetuksesta. Kai ne lämmöt pysy muutaman pv korkealla
 
Jatkan täällä yksinpuhelua :angelic: mutta kävin verikokeissa. Mulla on aina ollu taipumus matalaan hemppaan. Lisäksi tää imetys plus aika ”ankea” ruokavalio (monipuolisuus on kaukana) ja lähes alipaino. Olen ollu aivan varma, että ferritiinit on ihan nollassa ja hemppa laskussa. Pikakokeella nlassa näyttikin, että hemoglobiini on alle viitearvon. Siispä labraan. Ilokseni huomasin että sormenpäänäyte näytti häränpyllyä, hemppa oli 130 ja ferritiini 45 :joyful:! Eli tälläkin ”härän kurkusta” vuotamisella ei varastoraudat ainakaan vielä kolmessa kuussa ole romahtaneet. Jännä vaan miten iso ero oli sormenpäänäytteellä (115) vs verikokeella :eek: tiedänhän mä että eroa on mut että noin reilusti o_O
Mut siis joo! Tämä tieto piristi siltä osin. Vielä haluaisin käydä mittaamassa FSHn onko se noussu entisestään (mulla ollu jo siis pitkään ”yli” hedelmällisyyden ihannerajojen, hieman vaihdellen eli 11-15. Mikä se ny viitearvo on, alle 10 kai se pitäs olla että olis ns normaali) Mut tämä pitäs sit käydä omalla rahalla tietenkin.
 
Ferrit 45 on aika huono. Noin 30 tarkottaa et rauravarastot on tyhjät. Miulla oli ferritiini viime mittauksella 109, ja oli jo oireita. Toki jollain 100 voi olla ihan hyvä, nämähän on yksilöllisiä. Jossain suositeltiin et raskautta yrittävillä ferritiini pitäs olla ihan vähintään 50.

Miulla 8kk aikana imettäessä ja normiruokavaliolla tippu ferritiini lähes 100 yksikköä :wideyed: et imetys kuluttaa ihan hyvin rautaa..
Toinen mielenkiintonen juttu tapahtu myös nyt raudan alotuksen jälkeen, tosi runsaat kuukautiset muuttu ihan normaaleiks! (Vuotomäärää seuraan kuukupilla, mut ei ois voinu olla huomaamatta, kun runsaampien menkkojen aikaan kävi huippaa ihan kunnolla:wtf:)
 
Tänään testattu tyylipuhdas nega, en kyllä muuta odottanutkaan, mutta juhlien takia ajattelin varmistaa. :rolleyes:
 
Ferrit 45 on aika huono. Noin 30 tarkottaa et rauravarastot on tyhjät. Miulla oli ferritiini viime mittauksella 109, ja oli jo oireita. Toki jollain 100 voi olla ihan hyvä, nämähän on yksilöllisiä. Jossain suositeltiin et raskautta yrittävillä ferritiini pitäs olla ihan vähintään 50.

Miulla 8kk aikana imettäessä ja normiruokavaliolla tippu ferritiini lähes 100 yksikköä :wideyed: et imetys kuluttaa ihan hyvin rautaa..
Toinen mielenkiintonen juttu tapahtu myös nyt raudan alotuksen jälkeen, tosi runsaat kuukautiset muuttu ihan normaaleiks! (Vuotomäärää seuraan kuukupilla, mut ei ois voinu olla huomaamatta, kun runsaampien menkkojen aikaan kävi huippaa ihan kunnolla:wtf:)
Ai okei :eek:. Mulle ferritiiniin jotenkin perehtyny ihminen sanoi että 50 olisi joo hyvä ja suotava mutta yli 30 on ok :oops: ettei ainakaan tyhjä. Mut no joo. Kyl mä raudan aloitan silti, vuoto on taas niin hulppeaa. Täytyy kontrolloida sit joskus vielä uudelleen. Sekin kun viimeksi mitattiin niin olin lievässä flunssassa, vissiin voi nostaa reilustikin arvoa..luin vasta myöhemmin. Njäh.

Turotus pahoittelut :oops:
 
Ai okei :eek:. Mulle ferritiiniin jotenkin perehtyny ihminen sanoi että 50 olisi joo hyvä ja suotava mutta yli 30 on ok :oops: ettei ainakaan tyhjä. Mut no joo. Kyl mä raudan aloitan silti, vuoto on taas niin hulppeaa. Täytyy kontrolloida sit joskus vielä uudelleen. Sekin kun viimeksi mitattiin niin olin lievässä flunssassa, vissiin voi nostaa reilustikin arvoa..luin vasta myöhemmin. Njäh.

Turotus pahoittelut :oops:

Tuntuu ihan riippuvan ihmisestä mitä suositellaan :banghead: puoltoista vuotta sitten miun äidillä mitattiin ekaa kertaa ikinä ferritiini, se oli 32, ja heti pistettiin rautakuurille ja seurantaan. Samoja aikoja itse kävin neuvolan kautta, miulla ferrit 34, ja ei ois muka välttämätöntä ollu syyä rautaa :hungover: vaikka olo oli ihan kamala ja kaikenlisäks olin raskaana.. neuvolalääkäri jopa komens lopettaa raudan, oli muka ihan hyvä arvo.
Sanoisin siis et oman olon mukaan. Miulla tosiaan täs imetysaikana alko tulla raudanpuutosoireita ja pyysin päästä mittaa uusiks. Vaikka ferrit olikin olevinaan ihan hyvä (109), niin kummasti ne raudanpuutosoireet hävis kun alotti taas rautalisän:angelic:
 
Ai okei :eek:. Mulle ferritiiniin jotenkin perehtyny ihminen sanoi että 50 olisi joo hyvä ja suotava mutta yli 30 on ok :oops: ettei ainakaan tyhjä.

No siis joo periaattees yli 30 tarkottaa et on varastossa rautaa, jos alle 30 on käytännös tyhjä:shifty: yleensä sopiva ja oireeton arvo ois jossain 50-100 välillä..
 
No siis joo periaattees yli 30 tarkottaa et on varastossa rautaa, jos alle 30 on käytännös tyhjä:shifty: yleensä sopiva ja oireeton arvo ois jossain 50-100 välillä..
Okei.. onks muuten p ferrit ja s ferrit ns yhtä valideja arvoja? Mulla on mitattu näköjään plasman eikä seerumin ferritiini. Mut viitearvot näyttäis olevan samat? Onks sul tästä tietoa?
Tfr arvo oli 3
 
Takaisin
Top