Imettävät kuumeilijat

Onnee Siiru!! :smiley-angelic003:smiley-angelic003 Eli tosiasn ovis voi hujahtaa ties minne imettäessä.

Eiks teillä kellää mee maito ihan sika tiukalle? Etenki raskaana?? Mulla on vähän ennen menkkoja ja oviksen aikaan (estrogeenihuippu) ja sillo ku kerran olin raskaana kakkosen aikaan imettäessä niin lapsi vähän vierottu jo kun maito ei tulvinu samalleen

Miul kakkosta odottaessa maito väheni aika paljon. Esikoinen vierotti ittensä muistaakseni rv14. Sillon oli kyllä ihan tosi tiukilla maito.
 
Kiitos onnitteluista :)
Mulla ei oo maidon kanssa ollu ongelmia, ainoastaan jos taapero on käynyt useammin rinnalla kuin normaalisti niin sitten on mennyt tiukille, mut se lienee normaalia. Mut oon kuullut että maidon tuli loppuisi toisen kolmanneksen aikana, tätä siis odotellessa..
 
Mulla maito tiukkeni ja sit myös herralla kiinostus rinnalla oloon jossain 15+. 18viikolla en enää imettänyt rinnatkin muuttu ihan et ei edes itestä tuntunu et maito nousis. Nyt sit 20+3 niin maito lähtee taas nouseen mut en aatellu enää taaperoo alkaan imettään. Herra tehnyt niin paljon hampaita että loppu imetys oli jo inhottavan tuntuista kun imuote oli väärä.
 
Täällä näyttäs ehkä kopkop luojankiitos luget pitävän ehkä vuodon pois :smiley-angelic001
Onks teidän muiden mussukoita väsyttäny mamman keltarauhashormoni (raskaana tai lugen kans tai muutenkaan)? Tää huonohko nukkuja on nukkunu ny usampana pv yli 3h päiväunta o_O vaikka yötkin on pitkiä ja hyviä. Okei kesärytmikiln on nyt vinahtanut aamuiseksi eli entisen 9-10
Aamuherätyksen sijään herää puol 8. Toki menee vähän aikaisemmin nukkumaankin :confused:
Mä nimittäin itse sammun seinään 2-3h lugesta :sleep011
 
Täällä menossa ehkä dpo7. Ei vuoda vielä ja jatkan luget viel muutaman päivän niin päästään reissu vuodotta :smiley-angelic001:happy093
Muuten ei mitään uutta. Paitsi tuo illan väsymys jaa aamuinen virkeys liian aikaisin
 
Täällä dpo8 tai 9 tai jotain sinne päin. Uitin huvikseni ovistikun joka odotetusti blankko :hilarious: miettin kauanko noita lugeja söisi.. oon ny ottanu tänään 8 päivää niitä. Onks se 10pv semmonen yleinen? Mitä sanoo raati?
Oloja ei ihmekyllä tosta 200mg oo tullu paitsi että olen tyynempi ja mieli tasaisempi kun milloinkaan. Ei tee mieli lopettaa koko nappeja :hilarious:
 
Täällä dpo8 tai 9 tai jotain sinne päin. Uitin huvikseni ovistikun joka odotetusti blankko :hilarious: miettin kauanko noita lugeja söisi.. oon ny ottanu tänään 8 päivää niitä. Onks se 10pv semmonen yleinen? Mitä sanoo raati?
Oloja ei ihmekyllä tosta 200mg oo tullu paitsi että olen tyynempi ja mieli tasaisempi kun milloinkaan. Ei tee mieli lopettaa koko nappeja :hilarious:

Mun ohjeessa on että parin vkon ajan. Oon lopettanut kun vuoto käynnistyy. Aika siinä 8-10 päivän väliä se varmaan on ollut.
 
Mun ohjeessa on että parin vkon ajan. Oon lopettanut kun vuoto käynnistyy. Aika siinä 8-10 päivän väliä se varmaan on ollut.
Okei! Eli ei huolta vielä! Mullahan lukee paketissa kp15-24 mut aloitin ne vasta oletetun oviksen jälkeen joskus kp24. Mielellään vielä viel hetken vedätän, vuotoa ei kuulu mut ennenkään vuoto ei oo tullu niiden läpi. Toki annoskin ollu moninkertainen.
Mites muilla menee?
 
Okei! Eli ei huolta vielä! Mullahan lukee paketissa kp15-24 mut aloitin ne vasta oletetun oviksen jälkeen joskus kp24. Mielellään vielä viel hetken vedätän, vuotoa ei kuulu mut ennenkään vuoto ei oo tullu niiden läpi. Toki annoskin ollu moninkertainen.
Mites muilla menee?

Juu. Ei hätiä. Kyllä mulla aina lopulta on tullut vuoto läpi, yleensä dpo13 viimeistään. Tässä kierrossa vuosin lugeista huolimatta koko luteliaalin. Kierto jäi muutenkin 22-23 päivään. Ens kierrossa varmaan isompaa annosta.
 
Onks sulla @Nipanderi tietoo mitä muuten jos lugen kans raskautuis? Mä olen toki raskautunu lugen kans mut ne on ollu alkion siirtoja lääkekiertoon ja sit pitäny käyttää tyyliin rv 9-12 asti.
 
Ei niistä pitäis mitään haittaa olla. Sitä en tiedä, että pitäiskö sitä sit jatkaa. Voin kysäistä kun meen taas gynelle tos syyskuun alussa:happy: mulla siis tää kierto oli varsinainen hc vuotokierto muutenkin. Koko kierrossa oli vaan 3 vuodotonta päivää.
 
Moi, minäkin liityn joukkoon :) Esikoinen on nyt 9 kk ja vauvakuume pukkasi voimalla päälle. Menkkoja on nyt jo kahdet takana (33 päivän kierto), mutta vauva on ihan tissiposki. Imetän n. 5-8 kertaa vuorokaudessa, joista 1-2 yöllä.

Raskautuminen kesti esikoisen kohdalla n. vuoden, mikä johtui varmaan eniten tosi epäsäännöllisestä kierrosta. Tai oikeastaan joka toinen kierto oli epäsäännöllinen, 25-60 päivää, joka toinen suht säännöllinen. Veikkaisin, ettei mulle tullut ovista ollenkaan niissä epäsäännöllisissä kierroissa. Olin syönyt minipillereitä vuosikausia, ja menkkoja ei tullut koko aikana.

Päätin, etten synnytyksen jälkeen halua aloittaa mitään hormonaalista ehkäisyä, jotten sekoittaisi kiertoa entisestään. Nyt ajateltiin vain jättää kokonaan muukin ehkäisy pois ja katsoa, miten käy. :)
 
Teretuloo Serafia!! Monellahan noi ovuloimattomat kierrot, esim pco rauhottuu raskauden jälkeen hetkeksi ja kakkonen tärppääkin nopeammin :bookworm:

Mites Nipanderi, tuntuuko susta että kun käyttää lugea niin ne olot tavallaan ”kumuloituu”. Eli kun alkuun ottaa niitä muutaman päivän nii ei tunnu missään mut sit tälleen ku viikko takana niin tulee just ne klassiset ”lugeolot”. Siis ku hoidoissakin kävi silleen, mut pistin sen sen piikii et annos oli 600-800mg päivässä plus estrogeenit. Mut nytkin näköjää sama juttu. Eli väsytti noi aluksikin mut tuntuu et olot tavalaan vaan ”pahenee”.
Ja joo ei niistä haitaa oo mut lähinnä et kuuluukohan niitä luomukierrossa jotenki jatkaa jos raskautuu. No ei oo ajankohtaissta mut mietin vaan :wacky:
 
Tervetuloa Serafia! :)

Tänne ei mitään ihmeellistä, joku kesto-pms rantautunut ja sen takia miehen kanssa tulee vähän väliä kinaa. :banghead:
 
Teretuloo Serafia!! Monellahan noi ovuloimattomat kierrot, esim pco rauhottuu raskauden jälkeen hetkeksi ja kakkonen tärppääkin nopeammin :bookworm:

Mites Nipanderi, tuntuuko susta että kun käyttää lugea niin ne olot tavallaan ”kumuloituu”. Eli kun alkuun ottaa niitä muutaman päivän nii ei tunnu missään mut sit tälleen ku viikko takana niin tulee just ne klassiset ”lugeolot”. Siis ku hoidoissakin kävi silleen, mut pistin sen sen piikii et annos oli 600-800mg päivässä plus estrogeenit. Mut nytkin näköjää sama juttu. Eli väsytti noi aluksikin mut tuntuu et olot tavalaan vaan ”pahenee”.
Ja joo ei niistä haitaa oo mut lähinnä et kuuluukohan niitä luomukierrossa jotenki jatkaa jos raskautuu. No ei oo ajankohtaissta mut mietin vaan :wacky:

Tulee kyl. Ihan samalla tavalla ärsyttävästi kun raskausoireetkin tulis, et pikkuhiljaa. Mäpäs kysäisen kantaa siihen. Alkanut tuntumaan, ettei se ole itsellekään ajankohtaista, varmaan ikinä, ja vuodan vaan joka päivä hamaan vaihdevuosiaikaan saakka:hilarious: täällä siis kp2, perus menkkamasikset, jos niin nyt voi edes sanoa. Vaippa housuissa on pitänyt kulkea muutoinkin viimeiset 20 päivää:bag: mut jotain posia, mulla ehtii oleen ens kuussa kaksi ovista, tuplatsäänssit siis:hilarious:
 
Tulee kyl. Ihan samalla tavalla ärsyttävästi kun raskausoireetkin tulis, et pikkuhiljaa. Mäpäs kysäisen kantaa siihen. Alkanut tuntumaan, ettei se ole itsellekään ajankohtaista, varmaan ikinä, ja vuodan vaan joka päivä hamaan vaihdevuosiaikaan saakka:hilarious: täällä siis kp2, perus menkkamasikset, jos niin nyt voi edes sanoa. Vaippa housuissa on pitänyt kulkea muutoinkin viimeiset 20 päivää:bag: mut jotain posia, mulla ehtii oleen ens kuussa kaksi ovista, tuplatsäänssit siis:hilarious:
Joo just toleen. Ärs. Ainoa ihan selkee ero raskausasiaan on se et hikoiluttaa välillä, öisin etenkin jne. Raskaana palelee vaan ihan tauotta.
 
Täytyy kyl sanoa että naisen elimistö on ehkä maailman kummallisin :wtf: tai sanotaanko että lääketiede on maailman kummallisin. Olenhan mä lugeja käyttäny tuhannet kerrat ja tiesin mitä odottaa, mut en IKINÄ olis uskonu että yksi vaivainen aamupv otettu 200mg luge huijaa elimistön täysin sekaisin :hilarious: No NYT tiedän ja aion kirjottaa jonnekin seinään isolla tämän muistiin.
Voiskohan näitä syöttää miehille niin saisivat kokeilla mille tuntuu olla ”alkuraskaudessa” :laughing001:laughing001 Kyl nää huijaa todella uskomattomalla tavalla. Eikä vain sinne päin mut 100%. Nytkin heräsin vahvaan pahaan oloon aamuyöllä enkä voinu nukkuu. Imetys aikaansai samanlaisen pahan olon aallon ku aikanaan ollessani imettäessä raskaana. Ja EN siis ole. En edes käytännössä saati teoriassa. Voi veljet :sick009
Muok ja siis nyt on dpo10/11 vähintäänkin. Kaippa nuo luget vois hissukseen jättää, turha kärvistellä tässä olotilassa :confused:
 
Muokattu viimeksi:
Ainii. Sunnuntaina tuli muuten veskissä kellertävä valkkaria pienellä veriviirulla. Olisko se ollu joku menkkojen alkuyritys ”oikeaan aikaan” mut luget pitää niin hyvin vuodon pois :confused005:grin joskus jostain luin semmostaki et kierto kyl ikäänku rullaa tuolla taustalla lugen aikaan. Liekö sitten niin.
 
Takaisin
Top