Imettävät kuumeilijat

Juu lapset on kyllä kaikista tehokkain ehkäisykeino :hilarious: joskus kun oikeen lemmekkäälle tuulelle meinattu heittäytyä päikkäri/nukkuma-aikaan niin sillon samoin tein alkaa kuulua kitinä pinnasängystä tai itkarista. :shifty::hilarious: joskus ei tarvinnut kuin ajatella ässällä alkavia sanoja (seksi sauna suihku syöminen) niin lapsi heräs tai ei suostunut nukkumaan ollenkaan, joten on meilläkin ollut välissä kausia kun oli hiljaisempaa.

Ja ennen kuin kierto palas niin itsellä oli vähän halutkin hukassa, eikä se seksi kumipuvun kanssa ole todellakaan lemppari. Eikä nyt muutenkaan taivuta enää alkuaikojen hurjasteluihin kun oltiin sängyssä monta kertaa päivässä :joyful: mutta kiva kuulla että teitä on muitakin joilla on viriili seksielämä lapsista huolimatta! Itsellä on omassa tuttavapiirissä pariskuntia, joilla heiluteltiin peittoa jo ennen lapsia huomattavasti vähemmän ja nyt ei varmaan ollenkaan kun on "parempaa/tärkeämpääkin tekemistä" :eek: itsellä on kans myös muutama helluntynkä ollut aikanaan, jotka ilmaisivat etteivät "jaksa olla koko ajan panemassa" niin kyllähän oli ihan lottovoitto löytää isäntä, joka ei kieltäydy kun on tarjolla. :p ei jaksaisi olla miehen kanssa joka haluaa vähemmän!

Voi Blackwood jännää :nailbiting: kuvaa kehiin heti jos ja kun onnistut! Ja soita ihmeessä ennakolta jo sinne neuvolaan niin kuin joku tuolla toisessa ketjussa jo ehdotti!

Ja meillä ois miehen toiveissa kaks lasta, itse aina haaveillut kolmesta niin katsotaan miten käy :angelic:

Mulla on kp 11, sylkitesti eli estrogeenit on nyt huipussa, mikä tarkottaa että LH piikkaa parin päivän päästä. Tylsää, mutta..... herranjumala ku nää seksihalut palaa ku lopetti imetyksen!! Ja mies rakentaa iltakaudet autotallia :shifty:

Vielä on viiva niin heikko, etten kuvaa saanut.. Kunhan ei olisi nyt se surullisen kuuluisa viivanpaikka. En ole kyllä aiemmin sellasia saanut. :O

No ei se taapero imetys kovin yleistä ole, ja ne jotka imettää taaperoa harvemmin siitä puhuu. Ite oon ajatellu että 1- v viimeistään lopetan imetyksen, mut ehkä alan sillon vähentämään sitä ja siitä lopetan hiljalleen jos ei itse tajua lopettaa.. Ja suomalaiset ei varmaan oo tottunu siihen että noin kauan imetetään, esim mun mummo oli iha ihmeissään kun jatkoin imetystä vielä ekan 6 kk jälkeen.. Vaikka kyllähän se joku suositus ulkomailla oli että 2- v asti imetetään.

Mulla on mahassa varmaan niitä kuuluisia haamupotkuja nyt mitä oon kuullut että joillekkin tulee raskauden jälkeen. Varmaan vähän alle viikon ollu :D jos ois raskaustestejä ni vois huvikseen testata, mutta ei nyt ole ja sellaiseen kauppaan mistä niitä edullisesti saa on tunnin ajomatka yhteen suuntaan että olkoon.. Mutta jännä tunne.

Pikkutassuinen, eihän sitä voi kun hyväksyä toisen erilaiset halut ja elää niiden mukaan. Varmasti viimeisetkin halut häviää jos yrittää painostaa, vaikka ymmärrän myös sen että harmittaa jos ovis menee ohi :shifty: vaikka ei ookaan sama asia mutta harmittaa minuakin, jos ovis sattuu miehen töiden aikaan ja jää hyödyntämättä.

ON: me on nyt talleteltu eilen ja tänään, en oikeen tiedä mikä on oviksen tilanne mutta en jaksa sitä nyt stressata!

Kotikissa, voin samaistua, minun halut palasi kun kierto käynnistyi ja olihan ihan mahtavaa :p itseä harmitti tosi paljon kun välillä tuntui, ettei nauti seksistä tai ees halua ollenkaan... Tosin eilen oli vähän käynnistymisvaikeuksia väsyneenä lapsen unille tappelun jälkeen, oon aina ollu vähän huono sellaisen "suunnitellun" seksin kanssa. Mutta mies auttoi tunnelmaan onneksi :joyful:

Minulle tuli tällä viikolla olo, että voisin lopettaa imetyksen :eek: tosin en sitä vielä tee, mutta jotenkin on tuntunut rankalta ja ei enää itselle mieluisalta, neiti on saanut nännin hajalle ja imetys sattuu ja plääh. Toisaalta kun anoppi kuulosti puolitosissaan höpöttävän, että tyttö on jo liian iso tissille, niin tuli olo että imetän prkl kaksivuotiaaksi asti :grin:finger: mutta katsellaan, vuosi on se meidän tavoite ja sen jälkeen sitten miten neiti haluaa, kun minulla on se töihinpaluukin edessä. :hungover:

Mutta aiemmin Suomessa on imetetty lapsia pitkäänkin sen takia, että se on ollut helppoa ruokaa lapselle kun muuten on ruuasta ollut tiukkaa, että ei sen taaperoimetyksen niin vierasta pitäisi olla, pikemminkin voisi sanoa että lyhyet imetystaipaleet on nykyajan juttu. Mutta jokainen tietysti tyylillään, ei ole kenenkään ulkopuolisen asia arvostella/ihmetellä imetti sitten 3 kk, puoli vuotta tai vaikka kaksi. :rolleyes:

Ihanaa viikonloppua kaikille ja talletteluonnea ja tsemppiä kaikkiin eri kierron vaiheisiin tai kierron odotteluun! Ja Blackwood, toivotaan viivalle vahvistumista!

Itse olen ollu aikaisemmin sitä mieltä että taapero imetys nou noi julkisilla paikoilla.

Mutta nyt katsellu kaverin ja sen lapsen menoa niin ei se niin pahalta ole näyttänytkään :D

Miulla oli 8kk tienoilla hetki kun mietin että lopetan imetyksen kun likalle tuli 7 hammas eikä muuta tehny kun puri
Se meni onneksi ohi ja nyt on taas ihanaa imettää :)

Mie olen tissi tainnuttanut aina unille ja nyt mies painostaa että muu tapa pitäisi keksiä :shifty:

Huomio jätä ne anopin puheet omaan arvoonsa.. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;)
Niin mie oon tehny :happy:

Jep, en minä korvaani niille lotkauta mutta aina vaan mietin, että jos oisin yhtään herkempi miniä niin saattaisin joskus ottas itseeni :hilarious:

Meillä on kahdeksan hammasta, eka tuli neljän ja puolen kk iässä :wideyed: onneksi ei ole pahemmin purrut tissejä, lähinnä vahingossa (opetin että maidon tulo loppuu heti jos tahalteen puree) mutta tällä hetkellä purraan kyllä kaikkea muuta.

iLa, laita mies nukutushommiin jos hän on sitä mieltä että tissi ei enää passaa!

Se on joutunut nukuttaa kun oon ollu iltoja töissä..

Ei ole oikein arvostanu niitä hetkiä ja kun oon päässy kotiin niin on mies ollu vähä kiukkunen :D

Meillö tuli ekat kaks 4kk iässä.. Sillon sain viikossa puremisen loppuun kun otin tissiltä pois.
Toi 8kk aikoihin ollu vaihe ei vaan meinannu loppua millään vaikka mitä tein :( 3 viikon jälkeen huomasin että ei enää purekkaan :D

Meillä tuli ekat hampaat neljän kk iässä ja vauva on satunnaisesti purrut. Sillon ku on purrut ni oon sanonu au ja vauva on aina sillon irrottanut itse otteensa ja katsonut säikähtäneesti.. :D

Kylläpä teillä on aikasiin vauvoille hampaat tullut. Meillä on tullu eka hammas vasta lähelle vuotta. Kummallakin. Kuopukselle tuli pari viikkoa ennen imetyksen lopettamista ensimmäinen hammas eikä onneksi kerennyt keksiä nännin puremista. Oli sopiva sauma lopettaa taikka oikeastaan oli pakko lopettaa muista syistä vaikka en olisi halunnut. :)

Meillä tuli ekat hampaat neljän kk iässä ja vauva on satunnaisesti purrut. Sillon ku on purrut ni oon sanonu au ja vauva on aina sillon irrottanut itse otteensa ja katsonut säikähtäneesti.. :D

Kokeilin tätä mutta meillä vaan alettiin nauraa :D

Blackwood siulla on menny si hyvin :)

Miehelle oli kuulemma tullu 5kk iässä ekat ja mulle on tullu 6kk iässä ekat..

Et en tiä onko jotain perinnöllisyys tekijöitä? Osaako joku sanoa?

Tänään tehdyssä testissä näkyy viivanpaikka mutta ei väriä. Voiko siitä vetää vielä mitään johtopäätöksiä? :D huomenna pitäis alkaa menkat, mutta en tietenkään malttanut olla tekemättä testiä (koko viikon jo testannut :D)

Juu meillä kans kiljahdukset ja ait aiheutti vaan naurua silloin kun näki että puri tahallaan :p

Huoh, nukutusrumba on kyllä ihan peestä, joten vähän kyllä ymmärrän miestäsi iLa! Meillä tyttö ei nyt suostu isin nukuttamana unille :shifty: tosin nukahtaa nyt jo aika näppärästi joten voiton puolella ollaan! Ollaan kyllä onnistuttu ihan ilolla miehen kanssa tappelemaan näistä uniasioista, onneksi ei oo tallettelun iloja haitannut kuitenkaan!

Jaiks fikus, uutta testiä kehiin ja kuvia sitten tännekin jos jotain näkyy!

Itselläkin olisi tullut imetettyä varmasti sinne vuoden ikään asti jos ei toi jätkä olis alkanu puremaan niin kovaa että vedet silmissä sai imettää. Se vielä piti sen purennan niin pitkään että ei tuntunu enää yhtään kivalta [emoji53]

Kai se olisi jotain kehitettävä tissi tainnutuksen tilalle.. Onhan likka "jo" 10kk tässä kuussa :D

Meillä taas kuopus nukahtaa paremmin isänsä nukuttamana. Mulle vaan temppuilee ja alkaa huutaa perään. Mies vain käy nakkaa pojan sänkyyn ja lähtee huoneesta ja poika nukahtaa. Isi alko nukuttaa tän kuopuksen sen jälkeen ku tissi piti lopettaa. Yritin välillä nukuttaa vaan... No kyllä se sitte lopulta nukahti ku jakoin taistella vaan sitte ku vaihettiin taas isukki takas, niin jätkä ei mitään temppuillu enää.. Minä en tiedä mikä siinä on, että minulle temppuillaan. Hän jotenkin aina nousee pinniksestä ylös ja alkaa itkee perään vaikka miehelle ei niin tee. Oisko sitten niin kovasti minussa kiinni tms? Jos mies osaakin ottaa nukutuksen rennommin, mitään sen ihmeemmin ajattelematta tms?!

Täällä olikin nyt se surullisen kuuluisa viivapaikka siinä raskaustestissä.. Mutta hei, ei se mitään kun ovistesti oli toissapäivänä plussa :D
Minua jäi mietityttää, että onkohan teillä mahollisesti samaa ku itelläni. Eli kun ovis on tuloillaan ja mies tulee sisään, niin ne lastit katoo jonnekkin? Siis tarkoitan nyt sitä, että ne jää sinne sisälle eikä ulos tule paljon mitään. Ihan ku kohtu jotenki imasis ne sisään. Onko kukaan muu huomannu samaa?
Minä olen laittanut tämän jo aikoja sitten merkille, mutta nyt vasta tajusin kysyä täältä.
Aina siis oviksen aikaan tapahtuu ja periaatteessa siitä tiedän kohta ovuloivani ku ne mällit vaan katoo sisuksiini. :D :D tätä ei tapahdu esim sillon jos harrastaa vaikka heti menkkojen jälkeen. Sillon mälli valuu kyllä heti ulos.
Nyt eilen tapahtui tää katoaminen.
Kyllähän se sisänsä käy järkeenkin kun oviksen aikaan kohdunsuu avautuu ja nousee ylös.
Mulla nyt menossa kp 27 ja womanlog ennustaa ovista tälle päivälle ja varmaan onkin ihan oikeassa. Eli kierrosta on tulossa sellanen 40 päivää eli ihan normaali mulle.

On se kyllä oikeasti ihmeellinen ehkäisyteho tuolla imetyksellä. Näin jälkeenpäin ajateltuna varsinkin. Silloin jälkitarkastuksessa sanoivat että jos imettää kahden tunnin välein niin ehkäisyteho säilyy, mutta heti jos on pidempi väli niin on mahdollisuus tulla raskaaksi. Meillä kuitenkin imetysvälit oli vähimmillään varmaan 4 tuntia ja pisimmillään 12 tuntia. Ja silloin kun poika ollu yöhoidossa niin väli tietysti vielä pidempi. Eikä meillä mitään ehkäisyä ollut käytössä kun seuraava sai tulla sitten kun on tullakseen :) siinä mielessä oon iloinen että imetys päättyi, koska en varmaan olisi raskautunut ennen sen lopettamista. Näissä tietysti on vaihtelevuutta henkilöstä riippuen todella paljon. Ja enhän minä kyllä ihan satavarma ole siitä että olisin nyt edes raskaana :D unohdin aamulla tehdä testinkin :D imetyksessä on siis suurta voimaa <3

Takaisin