Heippa kaikille, oon hetken jo lueskellut taustalla tuota raskaaksi 2018 -ketjua ja tätä ja aattelin osallistua vähän keskusteluunkin, kun en oikein tiedä mistä muualta vertaistukea hakisin.
Eli esikoinen syntynyt 7/17 ja häntä tässä vielä hyvin tyytyväisenä imetellään niin päivin kuin öin, tarkoituksena jatkaa näillä näkymin tuonne vuoden ikään tai ainakin lähemmäs, mutta koska heinäkuun lopulla koittaa paluu töihin, yöimetyksistä häätynee oman jaksamisen vuoksi luopua ennen sitä ja varmaan muutenkin se imetys siitä hiipunee sitten. Ensimmäiset menkat ilmaantuivat pieneksi yllätykseksi nyt tammikuussa ja haave toisesta lapsesta nosti kummasti päätään! Itsellä ikää vasta 28 vuotta mutta mies kymmenen vuotta vanhempi, joten haaveiltu lapsista kohtuullisen pienellä ikäerolla, jotta isikin jaksaa vielä touhuta sitten
miehen puolesta kahden jälkeen lapsiluku olisi sitten täynnä, itse voisin ottaa kolmannenkin, mutta mennään toki lapsi kerrallaan, tästä yhdestäkin olen enemmän kuin onnellinen! Nyt ei kuitenkaan vielä hoppua ole seuraavankaan kanssa, yritys on suunniteltu aloitettavaksi kesäkuussa ja haveena olisi tämän vuoden puolella raskautua MUTTA kun vauvakuume ja haave toisesta on jo kova niin täällähän minä jo roikun.:angelic: Ensimmäinen sai alkunsa hyvin sujuvasti melko pian kun kierto palautui n. 2 kk ehkäisykapselin poiston jälkeen, mutta tämä kierron palautuminen raskauden jälkeen pelottaa kun jotenkin oman kropan tuntemuksista on ihan kujalla... Yhtään ei auta kaikki ympäriltä kuulemani pelottelut "en minäkään suunnitellut lapsille viiden vuoden ikäeroa" henkeen
tekisi mieli jo samantien heittää kortsulla vesilintua, mutta koska toive on että seuraava syntyisi vasta ensi vuoden puolella, niin ihan vielä en sitä tee ja toisekseen ollaan suunniteltu tuonne kesäkuulle miehen lomalle parisuhdeviikonloppua, jolloin en vielä haluaisi olla raskaana, vaan vasta mieluummin raskautua aikaisintaan silloin
no mutta, katsellaan ja odotellaan mille tämä kroppa tästä alkaa! On vain niin hämärää kun yhtäjaksoisesti edellisistä menkoista on jatkunut tällainen hormoninälkäolo, jollainen on yleensä silloin kun menkat alkavat ja nyt tuli yhtäkkiä kesken kierron jotain vuotoa. Edellinen kierto oli kyllä pituudeltaan melko lähellä normaalia (toki oloista ja muutaman päivän viiveestä aloin jo hetkeksi epäillä kortsun pettäneen), mutta vuoto oli tosi niukkaa ja kesti vain muutaman päivän, eikä kyllä oviksesta tietoakaan, vaikka en nyt niin toki seuraamalla seurannutkaan. Mutta joo, tämä oli tämmönen oksennus ja pään tyhjennys, kiva jos joku jaksoi lukea!