Imettävät kuumeilijat

Eli valitettavasti lääkärin vastaus tulee olemaan "lopeta imetys tai sitten odota tai yritä raskautua luonnollisesti".. :(

Eikö tuosta ole lääkärien keskuudessa kahta kantaa? Jotkut sanoo ettei esim yhdistelmäpillerit käy imetyksen kanssa, mutta jotkut niitä voivat määrätä yli 6kk ikäisten vauvojen äideille:think005

En ole kyllä koskaan kuullut, että joku imettävä olisi käyttänyt yhdistelmäehkäsypillereitä. Niissä olevat hormoonit menevät vauvaan eikä ole tutkittua tietoa kuinka se vaikuttaa vauvaan.

En oo minäkään kuullut koskaan et kukaan ois yhdistelmäpillereitä käyttänyt imetyksen aikana vain ja senkin vuoksi että se voi vähentää tai lopettaa maidon tuotannon.

Mulle jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri ehdotti minipillereitä, eli ilmeisesti on todella kahta kantaa o_O

Mutta vaikuttais siltä että odota/lopeta imetys on lääkärin vastaus. Toki siinä ultrassa voisin käydä, missä katotaan että onko siellä ylipäätään munasolua irtoamassa. Nyt kun on periaatteessa jo kohta puol vuotta tässä yritelty (laskien siitä kun kierto käynnistyi), niin ei huvittais enää pyöritellä peukaloita. Ja kohta mulla paukkuu 35 mittariin :nailbiting:

Mun jälkitarkastuksessa gyne sanoi että voi käyttää. En tokikaan itse ottais ja oon vaan kuullu että ne jotka on ottanu renkaan tai yhdistelmät niin maidon tulo vähentynyt :)

Yhden greippimehukuurin vedin jo, kuukautisista ovulaatioon lasillinen päivässä. En ole raskaana :) Pitäisköhän sitä juoda enemmän kuin lasi/päivä...

Mulle jälkitarkastuksen tehnyt lääkäri ehdotti minipillereitä, eli ilmeisesti on todella kahta kantaa o_O

Mutta vaikuttais siltä että odota/lopeta imetys on lääkärin vastaus. Toki siinä ultrassa voisin käydä, missä katotaan että onko siellä ylipäätään munasolua irtoamassa. Nyt kun on periaatteessa jo kohta puol vuotta tässä yritelty (laskien siitä kun kierto käynnistyi), niin ei huvittais enää pyöritellä peukaloita. Ja kohta mulla paukkuu 35 mittariin :nailbiting:

Minipillerit on eri asia, mä syön minipillereitä, niin on keltarauhashormonia vain. :) se ei vähennä maidontuotantoa ollenkaan ja voi aloittaa heti jälkitarkastuksen jälkeen :)

Joo minipillerit on tosiaan aivan eri valmiste kun yhdistelmäehkäsypillerit. Minipillereitä saa syödä juurikin tuon keltarauhashormoonin takia.

Terveisiä tänne kaikille! Viides kierto imetyksen lopetuksesta toi tuloksen:
5DAB952B-A70B-4224-A6A7-E08C808DCC64.jpeg

Vielä on hailakka. Lähtisipä vahvistumaan.
Tsemppiä teille kaikille<3 en malta odottaa että pääsen taas imettämään! Toivottavasti pieni tarraa hyvin kiinni :love7

Tänään alkoi kp 1, lutis 10pv, ehkä just ja just olis riittänyt kiinnittymiseen.. on jotenkin tosi paha mieli. Viime ovisplussan aikana mies oli niin väsynyt ettei jaksanut petipuuhia kuin edellisenä iltana :/

En tiedä kuinka paljon imetys sekoittaa kroppaa, kun oireita oli ja rinnat kipeät, mutta olivatkin kuvitelmaa. Ei oikein osaa erottaa oireita enää. Toinen lapsi sai alkunsa heti seuraavasta kierrosta kun olin lopettanut imetyksen. Nyt kuopus on kohta 1v7kk ja tissi on hänelle todella tärkeä, joten en halua vielä sitä lopettaakaan. Syödään vielä siis päivin öin ahkerasti. Anteeksi avautuminen :)

Vaianalle iso virtuaalihalaus <3

Takaisin