Imettävät kuumeilijat

Katjusha, jäin miettimään omalta kohdaltani sen b6-vitamiinin vaikutusta hormonitoimintaan. On käsittääkseni "hormonivitamiini" ja sitä käytetään esim pms, vaihdevuosi ja raskauspahoinvointioireisiin. Raskaus taisi muistaakseni kuluttaa b6-varastoja. Jäin siis miettimään käynnistiköhän itselläni keväällä syöty kuuri kuukautiset ja auttoikohan nyt tässä plussakierrossa syöty kuuri esim keltarauhaseen. Lyhyt lutis kun oli täälläkin riesana. Täällä imetetään edelleen lapsentahtisesti ja lähinnä öisin (n. 4-10x). Tämä siis vain omaa spekulointia ja selitysten keksimistä omaan tilanteeseen. :)

Gunvor kiitti vinkistä, pitääpä tsekata tuo. Luultavasti B6 tulee kovin vähän mama-vitskusta, että enemmänkin voisi ottaa. Mulla on nyt kaksi viikkoa ollut ovulaatio-oireita, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan. Testit negaa, lämmöt alhaalla. Mutta sekstailtu on, eli kotipesä turvattu :)
Katjusha kp 23.

Kauhee vauva- ja raskauskuume päällä kun fb on ollut täynnä vauvailmoituksia koko joulun ja uudenvuoden. :( Aaltoilevaa tää vauvakuume, ja tulee ihan yllättäen. :/
Ja mulla edelleen sama kierto päällä, oisko yk4, kierto nyt kp 59/28-32. Vois loppua jo! Viikko vielä lomaa, jos ei menkat ala ensi viikkoon mennessä niin menen työterveyden kautta gynelle.
Imetys on ollut loppumassa, nyt imettänyt n kerran neljässä päivässä, eli en usko että imetys enää vaikuttaa.
Tulispa vauva tänä vuonna! Tai ainakin raskaus...

Apua! Tänään kp 18 ja eilen illalla oli huonovointisuutta ja vatsakipuja, kävin vessassa ja pikkuhousuihin oli tullu rusehtavia vuotoa noin teelusikallinen. Pyyhkeessä kirkasta verta. Tänä aamuna ei mitään, mutta äskön taas tuli hieman pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa. Voisiko olla kiinnittymisvuotoa?? Ovista en oo saanu tikkuun mutta petipuuhia harrastettiin viis päivää sitte. Onko teillä muilla ollu kiinnitymisvuotoa? Mulla ei oo aiemmissa raskauksissa ollu..

Metsätähti, kunpa...!
mulla ei oo ollut mitään vuotoa kolmessa alkaneessa raskaudessa. Tosin käytin lugesteronia emättimen kautta, että on voinu mennä ohikin siinä lääketuhrussa :)

Minulla ollut joka raskaudessa kiinnittymisvuotoa dpo 7 tai 8 alkaen. Minulla vuoto kestänyt monta päivää. Aina kun vuodon bongasin, seuraavana päivänä tullut jo roskishaamu tai herkällä haamu.

Vitsi, kyllä nyt nousi toivo pilviin, toivon vaan ettei tulla rytinällä alas:shy: mä meinasin että odottaisin sunnuntaihin asti ennen kun testaan. Silloin olis dpo 11. Mutta nyt kun herttarouva tuon sanoi niin voi että kun sormet syyhyää testata aiemmin:nailbiting::nailbiting::woot:

Toivotaan parasta Metsätähti! Mulla on ollut myös raskauksissa korkea hcg joten näkynytkin ajoissa testissä. Älä menetä toivoa jos testaat ajoissa eikä vielä näy [emoji4]

Sori ällö varoitus :D miten muilla imettävillä, valkovuoto pystyttekö siitä erottaa imetyksen aikana ovulaation? Tuntuu että koko ajan on super limasta ihan kun ovis limaa.. nyt nännit super kipeät mutta tietty voi johtua myös vauvvan tulevista hampaista. Mutta lima senkun lisääntyy ja sitä on jo tosi paljon :D mulla ennen imetystä oli selkeät ovis oireet just limasta ja nännikivusta. Mutta nyt kun limaa tulee käytännössä koko ajan nii on vaikea ajatella... Ja ovis testejä en ole tehny ku niillä sain Sillon monta kk sitte plussaa ilman oikeaa ovista.

Lisään vielä että kierto ei ainakaan vielä ole käynnistynyt! Ja lima on siis ihan selkeää venyvää mutta ei täysin kirkasta kuitenkaan :D

Esikko, mulla puski melko pitkään sitä ekaa ovista, tuntemuksia 2 kuukautta... Kyllä tuli selkeät ovislimat, kirkasta ja liukasta. Siitä tiesin testailla. Sillä kertaa menkat alkoi oviksesta viikon päästä. Seuraava kierto 41 päivää ovuloimaton, nyt on tulossa ehkä 35 päivän kierto (vähän epäselvää ovuloinko tällä viikolla vai en).

Kroppa voi yrittää pitkään ovuloida imetyksen aikana. Just tulee noi limat ja sitä voi tulla useita kertoja ilman ovulaatiota kuitenkaan. Mulla tuli pariin otteeseen ja sit kun tuli vielä kivut lisäksi ja sain ovisplussan niin siitä viiden päivän päästä alkoi ekat menkat.
Meidän vauva on nyt 4,5kk täysimetyksellä eikä tietoakaan mistään limoista.

Mulla ollu muuten suht normaalia valkovuotoa, niukkaa, mutta oviksen aikana sitä tulee sen verran että on tienny testata ja oviskivut olleet kovat.

Omaa napaa: jännittää!!! Mua on vallannu niin kauhee paniikki siitä uskallanko testata huomenna:nailbiting: viime kierrossa ovis oli vasta kp 24 ja jos nyt ei oliskaan tärppi käyny vaan vasta ovis tuloillaan niin en ala! Piti vielä äskön testata huvikseen ovistestillä ja nega sieltä tuli. Limat on ollu koko tän ajan kunnolla ja kun nukutin lapsia niin alaselkää särki samalla tavalla kun menkkakipujen aikana. Pimpsaaki viiltelee inhottavasti välillä ja alavatsa on paineluarka:wideyed:

Mites muilla menee?

Okei kiitos! Täällä vauvva kohta 7kk ja näitä limoja nyt ollu varmaan juts 3-4 kk :D nyt tosin lisääntyneenä ja juts ollu kyllä menkkakipujakin. Jospa se sieltä kohta käynnistys <3

Mulla tuli melko säännöllisesti kuukausittain limat ja ovisoireet helmikuusta asti, ja ekat menkat alkoi vasta elokuussa. Eli tosiaan aika kauan keho voi yrittää :rolleyes:

No joo nenna mäki rupesin just tarkemmin miettimään nii heinäkuussa ku kävin gynellä oireiden takia nii se oli ihan varma ultran perusteella että kierto ois käynnissä! Että taitaa joo keho yrittää pitkään! Ja sieltä asti on kyllä ollu näitä

Samaa juttua täällä: ovislimoja tulee pari viikkoa melkein heti kun menkat on loppunu. Sitten kun tikut näyttää ovisplussaa niin tasan viikon päästä alkaa menkat. Eli jos ovis ylipäätään tapahtuu, niin se 7 päivää ei kyllä riitä mihinkään kiinnittymiseen... :/

Takaisin