Imettävät kuumeilijat

Katjusha, niimpä. Ikä se mullakin alkaa tulla vastaan ja varmasti jo vaikuttaa asioihin. Se vauvakamppeista luopuminen hirvittää itseäkin. Taitaa jäädä miehen hommaksi sitten kun siihen päädytään. Nyt tuntuu taas, että parempi olis yrittää olla vaan onnellinen näistä mun kahdesta ihanasta pojasta ja yhdestä bonustyttärestä, mutta se on pirun helppo sanoa. Kaipuu vielä yhteen ihmeeseen on niin hirveä. Mulla ei mies myöskään tätä mun kaipuuta tajua. Hän vaan tyynesti ajattelee, että jos tulee niin tulee, jos ei, niin sitten se on niin. Välillä tekis mieli lyödä, kun suututtaa, ettei toinen älyä. Huooooh.

Ja tänään piti lähteä asioille! Näillä itkusilmillä ei kehtaa kyllä ihmisten ilmoille könytä. :grumpy:

Mä ymmärrän sua Eliza. Ei meillä mies ees halua enää biologista kakkosta, mulle se ois nelonen. Mä oon aina halunnut 4 lasta ja kotoa puuttuu yksi. Se vois olla jo tuloillaan mun puolesta mutta ei. Ei vaan mies halua. Silti mä elättelen toiveita et jospa minipillerit ois pettänyt ja vaikkei mulla tuu ees kuukautisia niin aina sillon tällöin testaan ja toivon et se ois plussa. :( vauvankaipuu on kamala. Vaikka kuopus täytti just vuoden, viime kuussa, niin silti, ajatus aina että "jos nyt ois raskaana niin kuopus ois jo 1v 10kk kun pikkusisar syntyisi" mut ei :( koko ajan se kaipuu on isompi, välillä kun uhmaa on paljon pojalla niin se kaikkoaa mut silti heti kun tilanne rauhoittuu niin sitä ajattelee. Kaikista eniten vituttaa et naapurin akka uhos kesällä ettei ne enää neljättä tee, ei enää jaksais. Ja mä taas sanoin et mulla on vauvakuume niin se naureskeli et "joo ei enää". Ja mitä, nyt se akka on paksuna ja silittelee toppatakkiaan pihalla.. Että ottaa aivoon. :/

Katjusha, mä en pysty kuvittelemaankaan miltä susta tuntuu kun teillä on taustalla lapsettomuutta ja teän tytär tuli sitten donor-solulla. Onko minkäänlaisia toiveita luomuihmeeseen? Mikä teillä oli lapsettomuuden syy? Silti toivon sydämestäni sitä ihmettä teille tai viimeistään että siirto onnistuu <3

Imetys on kyllä välillä taaperon kanssa raskasta, välillä tekis mieli heittää hanskat tiskiin mutta toinen on ihan tissihiiri <3 onneks jotkut hetket palkitsee. :)

Meillä on kans se tilanne, että mä kuumeilen vauvaa, mutta mies ei. Tänäänkin se sanoi, että mitään ei ehdi tekemään, niin toinenko tähän pitäis vielä saada. Ottaen huomioon, että mä oon se, joka on myös iltaisin pääosin vauvan kanssa, niin otti aivoonntoi kommentti. Varsinkin kun oon kuvitellut, että yhdessä haaveillaan toisesta!

Mitä tuohon tulee, että onko sopiva hetki vauvalle, niin mun elämässä ei ole koskaan ollut sopivia hetkiä vauvalle :D Mun alalla on tarjolla vaan pätkätöitä ja työsuhteita ei jatketa jos pamahtaa paksuksi. Eihän sitä tietenkään ilmoiteta syyksi. Eli mun täytyy vaan tehdä lapset ja toivoa, että elämä kantaa :)

Twisted, on mulla sentään yksi munanjohdin, kaksi munasarjaa, kohtu, miehen simpat miljardiluokkaa... mitään vikaa ei koskaan löytynyt. Vain kilpirauhasen vasta-aineet on koholla. Raskauksia saatu alulle vasta donor-IVF + kortisoni -yhdistelmällä. Ihme ei ole poissuljettu, mutta kyllähän se erikoisen ihmeen vaatisi :) 11 vuotta menty eikä luomuplussaa millään.

Oho, onpa kyllä kummaa, et teillä ei koskaan tullu plussaa vaikka kaikki pääsääntöisesti kunnossa. Mä laitan silti kädet yhteen teän puolesta että saisitte myös biologisen vauvan <3

Kotikissa, meillä kans mies sanoi kerran et miten sä vielä neljättä kun et välillä pärjää ees noiden kolmen kanssa. Olin et mitä vittua äijä selität :D oon yksin kaks vanhinta kasvattanut ja kyllä välillä palaa pinna mut ei se silti tarkoita ettenkö haluais enempää.. Hulluja ukkoja kun uskaltaa imettävälle äidille päätään aukoa :D

Katjusha: ikävä on tilanteesi ja en tiedä raskautumisjuttujanne yms.. mutta mun yhdellä tutulla annettiin diagnoosiksi lapsettomuus luomuna. Tää tuttu ei kuitenkaan uskonu itse tähän diagnoosiin,vaisto sano että hän saa lapsia. Meni toisen lääkärin luo,yksityisen. Lääkäri oli puhutellut kumpaakin ja kysellyt taustoja yms.. pelkällä keskustelulla tämä yksityinen osasi kertoa tälle pariskunnalle ettei vika todennäköisesti ole heissä kummassakaan vaan siinä että sperma työnnetään ulos emättimestä. Antoi heille ohjeeksi että laueta niin syvälle kuin mahdollista,sen jälkeen lantio ylös 10-15min(esim. Jalat seinälle),ja jättää yöksi sisään jos itse haluaa.
Seuraavassa ovulaatiossa tekivät näin ja raskaaksi tuli. Lapsettomuutta/yritystä heillä takana 3,5vuotta. Ei osaa sanoa oliko sattumaa vai tosissaan apua näistä yksityisenlääkärin kertomista keinoista.

Itse kans teen noin mutten ainakaan heti tuu raskaaksi :)

Kirppu, kyllä ihania tarinoita kuulee :) Minäkin ”tunsin”, että saan tyttären, ja kauanhan siinä kestikin. Kuten Twisted sanoi, on oltu jalat ylhäällä ja edelleenkin - vaikka jo pelkkä ikäni on mulle ehkäisymenetelmä tällä hetkellä ;) Meille ei kukaan koskaan sanonut, ettei luomuna voi onnistua. Hyvä niin. 8 vuoden kohdalla sain avuksi luovuttajan munasolut ja onneksi meillä oli mahdollisuus näihin turkasen kalliisiin hoitoihin. Kaikilla ei ole, ja sitten jäädään kahden. Luomuihme olisi voinut tapahtua missä välissä vain.

Muokattu viimeksi:
Voi että ompa ikävää kuulla pitkään lapsettomuudesta kärsiviä:sad001 meidän esikoisen kastepappi oli kärsinyt lapsettomuudesta 10 vuotta ja itse en tätä tiennyt, oli vaan sellainen tunne kun ko ihmisen tapasin että hän on äitityyppiä ja siitä meni 8kk kun hän alkoi odottaa esikoistaan. Nyt heillä on kaksi lasta kun toinen tuli melkein heti perään ihan yllärinä :)

Varmasti sitä saa kuulla kaikenlaisia tarinoita, jotka ei välttämättä lohduta yhtään, mutta ehkä ei kuitenkaan anna toivon kuihtua kokonaan kun vielä yrittää :)

Täällä on menossa dpo 5, eikä mitään tuntemuksia. Koko ajan tietty kuulostelen kroppaa tuntoaistimet höröllään :D Positiivinen näkökulma siihen, että raskaustestiä ei voi tehdä vielä joulunpyhinä: saa vetää graavikalaa ja homejuustoa niin että napa ruskaa! Hyvää joulua kaikille!!

Kotikissa, Ostin graavikalaa ihan reilusti :)
Mulla on kovat ovisoireet, mutta näinköhän sieltä mitään LH-plussaa tulee. Aika pitkä on odottavan aika, kun toivoisi normaalia kiertoa - eipä oo näköpiirissä. Tänään melko lailla nollatulos kp 14... aamulämmöt 35,8 ties kuinka monetta aamua.

Katjusha, oliko sinulla jotain rajoituksia ruokavaliossa nyt? Aivan muistelisin että jotain olisi, niin tuli mieleen, että oletko tarkistanut kaikkien vitamiinien ym. riittävän saannin? Esim. B6, B12, jodi, d-vit. omegat ym. rasvat? Itse kävin msas analyysissä muista syistä ja siinä tuli ilmi, että puutetta oli just esim b6, jodi, rasvat ym. saralla. Ruokavalioni oli tulloin melko rajallinen. Ihan en ole varma miten ko. analyysiin suhtaudun ylipäätään mutta mielenkiintoinen juttu kaikkineen. =) Ja eikös macan pitäisi tasta hormonitoimintaa, olitko sitä testannut? Niin ja sanottakoon vielä, että esikoinen sai alkunsa kierrosta josta en saanut ovisplussaa. Joko oli niin nopea tai lopetin testauksen liian aikaisin. (Viimeinen ovistesti oli kp 16 ja pos.rtesti kp27) Ja anteeksi tämä sekaantuminen kun varmasti tuttuja juttuja, mutta pakko oli varalta sanoa, kun kaikki konstit käyttöön mitä suinkin. :)
Tsemppiä ja ihanaa joulunaikaa kaikille kuumeisille! Ja nauttikaa graavista ja homejuustoista ja viineistä@ ;)

Gunvor, no nyt oon kyllä syönyt pitkälti kaikkea. Mitä vähemmän niin vehnää ja muita gluteenipitoisia viljoja. Kauraa ja tattaria painotan. Mulla menee mama vitsku, omega3, Ubiqinoni ja vitaepro. Imetyksen lopetuksesta on ”vasta” 4 kk ja olen pitkälti viidelläkymmenellä eli eipä kai tässä auta kun vaan odotella.
Macaa laitoin esikoisen teon aikaan aamusmoothieen. Nyt en voi sitä valmistaa aamuisin, ettei koko talo herää ja tuoreeltaanhan viher tms. smoothiet on parhaita.

Kp 1 tuli sitte jouluaattona :( Aika julmaa minusta. :'( Piti sitte yrittää pinnistellä kaikkensa että joulumieli säilyy...

Kotikissa: suuri lohtuhalaus täältä. :Heartred

Minäpä testaan toimiiko tänne kirjoittaminen keinona tän meijän tilanteen selviämiseen (ts.jospa kp1 vaikka tulisi jo.. :bored:) Perjantaina testasin pc:llä oudon haalean haamun (tänään sitä kuivunutta testiä katselin ja aivan selvät kaksi viivaa siinä on) ja lauantaina digi näytti "ei raskaana". Jäin odottamaan menkkoja, mutta eipä ole kuulunut ja eilen niiden piti alkaa. Epäilen kemiallista raskautta. Oireita ei ole mitään..ei siis menkkaoireitakaan, joten tilanne on..hm..mielenkiintoinen. :facepalm: Yksi digi on vielä kaapissa, mutta en haluaisi sitä tuhlata. Ärsyttävää tällanen. Odottelen kiltisti joulupyhien yli ja käyn pc ostoksilla jos tätiä ei kuulu.

Tässä vielä kuva kuivuneesta pc:stä.
8c4f9cd30b6f2be3597de4b47146589a

Kyllähän tuossa selvä viiva on, mikä tilanne on nyt? Ootko malttanut olla testaamatta vielä? Mulla alkaa olla jotain pieniä ovistuntemuksia, mutta vielä testit ei oo näyttäny hymynaamaa. Jotenkin miestäkään ei saa petipuuhiin:sad001 joku sitä ressaa ja sitten kuopus heräilee suhteellisen usein vielä myös illalla, joten kuulemma se häiritsee sitä ettei voi keskittyä puuhaan kunnolla, huoh..

Takaisin