Imettävät kuumeilijat

Kyllähän tuossa selvä viiva on, mikä tilanne on nyt? Ootko malttanut olla testaamatta vielä? Mulla alkaa olla jotain pieniä ovistuntemuksia, mutta vielä testit ei oo näyttäny hymynaamaa. Jotenkin miestäkään ei saa petipuuhiin:sad001 joku sitä ressaa ja sitten kuopus heräilee suhteellisen usein vielä myös illalla, joten kuulemma se häiritsee sitä ettei voi keskittyä puuhaan kunnolla, huoh..

Oon malttanu olla testaamatta. Se digin tulos oli niin tyrmäävä. Ja tänne kirjoittaminen tehosi: tänään kp1. Tiesin kyllä, että näin käy ja toivoin menkkojen pian alkavan, mutta ikävältä silti tuntuu. Huoh, ja toivotaan, että vielä joskus onnistuu.

Kotikissalle pahoittelut menkoista ja plussatuulia tähän kiertoon!

Metsätähti Tsemppiä, toivotaan et ovis tulee ja mies innostuu puuhiin!

Eliza höh! Tärppionnea uuteen kiertoon!

Mä en oikein tiedä et olisko kierto palautumassa vai yrittääkö se vaan. Ihmeellisiä tuntemuksia ollut alavatsalla. Voi kunpa kierto oikeasti palaisi eikä vaan kiusaisi.

Kiitos Heppunen! Lupaavia ne alavatsatuntemukset ainakin on. Mulla kierto lähti juuri niin käyntiin kesällä! :)

Metsätähdelle miehenkaato-onnea tosiaan!

Mulla alkaa viikon päästä työt, joten yritys varmaan jää vähän taka-alalle mielessä ainakin toistaiseksi enkä o-testejä aio tilailla ollenkaan. Aamulämpöjen ja kn ja vv:n tarkastelulla ajattelin mennä. Vehnänalkioöljyn otan nyt testiin myös ja jätän geleet pois. Kaksi kemiallista raskautta kolmen kierron aikana on nyt alla, joten ainakin hedelmöittyminen tapahtuu. Jospa se kolmas kerta toden sanoisi ja sieltä vielä valioyksilö pääsisi kunnolla kyytiin.

On tää vauvankaipuu vaa ihmeellinen asia. Mies on onneksi samoilla linjoilla että lapsia saa tulla lisää:Heartred en edes tietäisi miten reagoisin jos mies yhtäkkiä sanoisikin että nyt riittää, todella tsemppiä teille jotka yksin tämän tunteen kanssa kamppailette.

Elämä näiden kahden ihanan lapsen kanssa olisi jo aika helppoa, mutta molemmilla meillä on sellainen olo että perhe ei ole vielä tässä. Kaipaan sitä raskausaikaa, vaikka se tytön kohdalla oli aika rankka :) tänään kp 11 ja mitään erikoista ei nyt ole eli odotellaan :)

Kiitokset pahoitteluista! Vertaistuki on paras tuki :) Tipuin kyllä aika korkeelta kun oli niin mehevät ovisplussat testissä, todella selkeät oireet, toimintaa juuri oikeassa kohdassa, ovulaatio kp 18 eikä esim kp 33 niinku aikasemmassa kierrossa, ja olo oli sellanen että nyt tärppäsi ja raskausoireitakin oli (joo, dpo 6 kuvitellut oireet, tiedän ;)) ja sitten täti tulee... Mulla näköjään tulee menkat aina tasan viikko ovulaatiosta, aivan sama että mikä kp se ovis on. Ja 7 päiväähän ei tunnetusti riitä kiinnittymiseen. Onko se imetys joka pitää luteaalin lyhyenä, onko jollakulla tietoa?

Imetys voi pitää luteaalivaiheen lyhyenä. Onko ollut monet menkat jo? Se pitenee pikkuhiljaa kierto kierrolta. Mulla oli alkuun viisi päivä lutis ja muistaakseni jo kolmannessa kierrossa oli sitten kymmenen päivää. Kyllä se siitä tasoittuu.

Mulla on ollut kolmet menkat. Kaikissa kierroissa lutis tasan 7 päivää. Ois kyllä hyvä jos noin nopeesti lähtis pitenee ku Herttarouvalla :)

Äh, ja täältä tulee taas valitusta, että pääsis edes lyhyeen luteaalivaiheeseen. Mulla siis yksi ovulaatio tullut synnytyksen jälkeen, siitä 7 päivän luteaalivaihe. Nyt ilmeisesti toinen 40 päivän ovuloimaton kierto menossa. Että kolmisen viikkoa sitten odotellaan menkkoja, voi himputti että tympäsee tämmöinen.
Asiaa ei ilmeisesti pysty jouduttamaan, va mitä olette mieltä? Mulla menee mama vitsku, Q10, Omega3 ja vitaepro, terveellisen ruokavalion lisäksi - että ei pitäis pahoja "puutetiloja" olla kehossa, että jaksais pyörittää. Hmm.. alkais jo uusi vuosi, varaisin akupunktion, jos sillä pystyis asiaa auttamaan. Jotain luultavasti vanhentuneita maca- ja chlorella-kapseleitakin löytynee. Ehkä pitää tarttua niihin.

Muokattu viimeksi:
No kuulema keltarauhashormoneilla voi pidentää lutista. Mutta noista kotikonsteista en tiedä muuta kuin imetyksen vähentäminen/lopettaminen (ylläri pylläri!) Noista jälkimmäinen ei oo ainakaan mulle vaihtoehto. Lisäksi, niin enhän minäkään tiedä että onko siellä irronnut munasolu vaikka o-testi on näyttänyt plussaa... Rupes sekin epäilyttämään kun mulla oli o-testi 2 päivää plussalla, niin joku sanoi että jos on monta päivää peräkkäin tasavahvaa viivaa niin siellä lh yrittää irrottaa munista mutta ei onnistu :inpain: Kyllä, turhauttavaa on.

Mulla kun oli tuo lyhyt lutis, ja vauva oli silloin 8kk ikäinen niin lopetin imettämisen klo 00-06 väliseksi ajaksi. Voi olla, että siitä oli apua lutiksen pidentymiseen. Eka plussa oli sitten kuitenkin tuulimuna ja mietin silloin, olisiko raskaus voinut epäonnistua imettämisen ja lyhyen luteaalivaiheen takia. Sitten jouduin kaavintaan kun tyhjennys ei onnistunut. Siinä kaavinnan jälkeisessä kierrossa oli joku super ovis kun oli niin vahvat oireet, mutta ei tärpännyt. Todennäköisesti kohdun limakalvo oli liian ohut. Kahdet menkat ehti olla ja sitten tärppäsi tuo viime elokuinen.
Nyt taitaa olla minun syytä lopettaa kolmosen kuumeilu kun on avioero tulossa. Ikääkin kohta 35. Voi kunpa vielä joskus löytäisin jonkun ihanan miehen ja ehtisin sen vauvankin vielä saamaan.

Mä en voi edes verukkeena käyttää tuota, että imettäisin - koska imuttelut jäi pois kuukausia sitten. Olen vain jäänyt jengiin hengailemaan, koska edelleenkin kroppani on jäänyt sinne imetysajan hormoneihin :)
Herttarouva, voihan himputti. Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta :/
Mutta joo, ehkä elämä vielä yllättää ;)

Mä tuun tänne myös kuumeilemaan Imetän vielä esikoista joka sai alkunsa terolut+letrot yhdistelmällä. Mulla siis pco vaivaa ja kierrot ollu aina 30-70 päivää.. Nyt odottelen kolmansia menkkoja synnytyksen jälkeen kp44 ja monta negaa testattu.

Miten teillä muilla kierto tasaantunu synnytyksen jälkeen? Elättelen todellakin toivoa raskaudesta, mutta ei se kyllä varmaan mahdollista ole mitenkään. :(

Yritän nyt pikkuhiljaa päästä mukaan teidän juttuihin :)

Pahoittelut Herttarouva:crybaby2:Heartred millä fiiliksillä olet eron suhteen? Varmasti asiat vielä järjestyvät, tavalla tai toisella. Isot tsempit elämänmuutokseen:Heartblue

Kyfille: kierron tasaamista tässä odotellaan vielä, päästy 4 kiertoa ja 53 päivästä 34 päivään kierto eli pikkuhiljaa. Ja itsellä alkoi menkat kun kuopus oli 1v1kk :)

Metsätähti88, olen tosi huojentunut että erotaan. Olen ollut pitkään onneton. Pelottaa toki miten selviän kahden pienen lapsen kanssa. Mies ei tule varmaan kovin isosti osallistumaan lasten elämään. Miehellä on toistuvia masennusjaksoja ja on tosi huonosti kohdellut minua vuositolkulla. Masennus on myös koko perheen yhteinen helvetti. Mun voimat ei enää riitä ja miehellä ei ole mitään mielenkiintoa meidän suhteen.

Herttarouva, kuulostaa siltä, että tulette lasten kanssa pärjäämään ihan hyvin. :) Ja lasten suhde isään voi olla paremmin noin?

Käpynen, olen näin ajatellut, että isäkin jaksaa olla parempi isä lapsilleen kun ei ole heidän kanssa koko ajan. Toivon, että hänen masennuksensa alkaa helpottamaan kun perhe-elämä ei ole kuormittamassa.

Mä en voi edes verukkeena käyttää tuota, että imettäisin - koska imuttelut jäi pois kuukausia sitten. Olen vain jäänyt jengiin hengailemaan, koska edelleenkin kroppani on jäänyt sinne imetysajan hormoneihin :)
Herttarouva, voihan himputti. Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta :/
Mutta joo, ehkä elämä vielä yllättää ;)

Sama homma.. täällä vain hengailemassa :) itsellänikin kyllä selkeästi vielä imetyshormonit häiritsee kiertoa/ovulaatiota. Jospa ajan kanssa..

Herttarouva, halirutistus<3

Täytyy nostaa hattua sinulle Herttarouva, teet rohkean päätöksen <3 moni voisi jäädä vuosikausiksi onnettomaan liittoon eikä kukaan voisi hyvin. Lapsetkin varmasti huomaavat sitten ajan kanssa että näin on parempi ja te pärjäätte varmasti. Voimia tulevaan:Heartpink

Itsellä ei mitään erikoista, kp 15 ja en tiedä menikö se ovis jo vai onko vasta tulossa kun hymynaamaa ei näy ja niitä viivoja katsellessa vähän oli haalistuneet toissapäiväiseen testaukseen. Turhauttaa..

Kiitos teille myötäelämisestä [emoji173]️. Kyllä tämä päätös on ollut elämäni vaikein. Toivon sen tuovan mukanaan hyvää sitten aikanaan. Ensin on käytävä läpi tää prosessi.

Itsellä myös yksi avioero takana ja vaikka meillä ei exän kanssa lapsia ollut niin oli kyllä tosi raskas päätös tehtäväksi. Mitään sen suurempaa draamaa ei ollut ja kun päällisin puolin näytti muiden silmissä siltä että kaikki oli hyvin, niin heille tuli shokkina meidän ero. Vaikeaa se oli itselle kun ihmiset reagoivat kukin tavallaan ja kun sitä tukea ei kovin tullut sille joka pisti eron vireille eli minulle.
Nykyisen avopuolisoni kanssa olen saanut nämä kaksi ihanaa lasta ja en ole katunut eropäätöstöni, näin oli tarkoitus ja nyt on hyvä olla <3

Takaisin