Imettäminen

Jnk kannattaa hakea pumppu, jos mielit ihorikkoisen rinnan pitää tuottavana eikä käsin lypsäminen ole sun juttu. Ihorikkoisesta ei mun ymmärtääkseni sais imettää.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Mä ainakin jostain luin, että ei haittaa, jos imettää verta vuotavasta rinnasta. Ei vaan saa talteen ottaa ja myöhemmin antaa.
 
^ mä muistelin vielä parin vuoden takaista ohjetta. Mulla tuli vain pieni nopeasti parantuva ihorikko esikoisen aikaan, mutta tyyppi pulautteli ne kerrat, kun oli myös verta joutunut syömään. Muuten ei siis juurikaan pulauttanut. Täytyy sitten taas synnäriltä varmistaa uusin ohjeistus, kun saan syöjän maailmaan... :)
 
Meillä on ollut ongelmia sokereiden ja keltaisuuden kanssa, minkä takia synnärillä annettiin kotiutumispäivänä eli keskiviikkona lisämaitoa. Nyt on mietityttänyt oman maidon riittäminen. Neuvola maanantaina. Eiliseen painoon verrattuna painoa oli tullut tytölle lisää 60g. Kuulostaako tämä teidän korvaan hyvältä täysi-imetetyllä? Tyttö 5 päivää vanha. 150g puuttuu syntymäpainosta.
 
Hmh onko vinkkejä? Herään aamuisin maitolammikosta.. Lypsän 2krt yön aikana.. Onko tähän mitään neuvoja..?
 
Leina, tuohan on tosi hyvä painonnousu vuorokaudessa. Vähimmäismäärä on vähän lähteestä riippuen 20-25g/vrk.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Kyllä se munkin korvaan kuulosti hyvältä. Sitä on vaan niin epävarma, vaikka toinen lapsi onkin. En siis vielä ainakaan turvaudu korvikkeeseen :)
 
Nyt sitä verta tulee molemmista rinnoista ja mies lähti korvike-, pumppu- ja rintakumiostoksille. Itse sain ekan tuntemuksen äidin syyllisyydentunteesta :/

Pitää tarkistaa toi verisen maidon antamisen nykysuositus, koska olin itsekin siinä luulossa että sitä ei saa antaa.

Harmittaa kun päällä olleet vaatteetkin on nyt veressä :sad001
 
Jnk, ootko käyttänyt sitä lasihnoll (vai mikä lie) voidetta? Kaalin lehtien sisältämä c-vitamiini voisi nopeuttaa myös paranemista. Paljon tsemppiä!!!
 
Juu, oon ahkerasti muistanut lisäillä sitä joka imetyksen välissä molempiin rinnanpäihin.

Tarkistin netistä, että veristä rintamaitoa saa imettää mutta ei antaa pullosta. Eli periaatteessa rintakumin kanssa voisin imettää jos se kumi lievittäisi kipua. Toisaalta se voi huonontaa imuotetta, vaikeuttaa imetystä parantumisen jälkeen ja ja ja.. On tää nyt hankalaa
 
Jnk, imetä vaan rintakumin avulla jos onnistuu! Laita sitä lansinohia ja anna ilmakylpyjä & suihkuttele rintoja. Mulla oli esikoisen kanssa tollasta ja sain rintatulehduksen. Olisin voinut varmaan välttää sen rintakumin avulla, mut jotenkaan se ei tullut edes mun mieleen!

Ton vaiheen pitäis mennä ohi kyllä kun nännit tottuu. Mutta I feel you!
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Kiitti tsempistä!! Kyllä tää tästä kun saa pahimman kivun pois. Nyt on onneks kumi, pumppu ja pari purkkia korviketta valmiina kaapissa. Eiköhän tää tästä..
 
Tsemppiä! Rintakumi on aika pelastaja siinä vaiheessa, kun imetys tekee kipeetä. Mä käytin ekat viikot jatkuvasti ja sitten silloin tällöin.
 
Sain sairaalasta rintakumin mukaan kotiin joka on ollut pelastukseni vaikka onkin aivan liian iso. En heti edes tiennyt että niitäkin on erillaisia. Kävin ostamaan m ja s kokoa ja ajattelin vähitellen vaihtaa pienempään ja jos onnistuu nin lopuksi jättää kokonaan pois. Uudet kumit ovat kuitenkin paljon paksumpaa muovia joten kesti jonkin aikaa ennen kun poika osasi imeä tarpeeksi kovaa.
 
Taas tein vastaan Neuvolan neuvoja. Annoin pojun nukkua 6 tuntia. Itse haluan nukkua ja poju on aina ollut kiukkuinen jos hänet herätetään. Hän kuitenkin kasvaa. Viime neuvolasta on melkein pari viikkoa ja painoa on tullut 370g lisää. Keskossuositus 150g viikko.

Luin itsekin sitä rinnalla sivua taas ja totesin että bakkanaaliset menot :D on täällä meillä. Syödään ahneesti ja välillä oksennetaan että mahtuu vielä lisää. Aika sairasta ja kamalaa katsoa kun toinen oksuu nenästä ja suusta kaaressa..
 
Mun pikkuinen on melkein luonnonlahjakkuus löytämään oikean otteen rinnasta ilman avustusta. Synnärillä kätilötkin olivat ihmeissään miten pian ote rinnasta oli oikea.
Maitoa tulee hyvin, välillä melkein enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Syötöillä tarjoan sitä rintaa joka tuntuu täydemmältä ettei näistä tule ihan tiiliskiven tuntuiset.
 
Onneks maidon nousukausi näyttäisi olevan tällä erää ohi! Ainakin tunteet rinnoista on tasoittunu :laughing002
huh!
Täällä oon tänään niin selkeesti huomannu, sen et typy tankkas viime yönä vaivihkaa parintunnin välein. Sairaalassa ollessa nukku heittämällä sen kolme-neljä tuntia putkeen päivisin ja nyt viime yön jäljiltä heräillyt vähän väliä kesken unien suoraan sanoen piereskelemään ja pikkusen röyhtäillytkin on. Mutta toisaalta. Nyt kun tietää et toinen on ottanu tankin täyteen sillon ja sillon, ni ei oo ihan ekana tarjoomassa tissiä suuhun vaan vaikka Tutia ja jos se ei kelpaa, niin sitten syliä lisäksi. Siinä sitten rauhottuu uudelleen nukkumaan.
 
En viitsi omaa pulloruokinta-ketjua turhaan aloittaa..menköön tänne. Mä ihmettelen korvikemääriä. Vauva kohta 3 viikkoa ja neuvolassa ohje oli, että max 80ml kerralla. Eikä kasvatettais määrää nopeasti vaan ennemminkin antokertoja. No, nyt vauva tuntuu kuitenkin selvästi aina nälkäiseltä syötyään 70-80ml. Tuntuu tosi turhalta hyssytellä itkuisuutta tunti ja sit antaa lisää maitoa, mikä lopettaa tyytymättömyyden. En ole mikään muiden ohjeiden kirjallinen seuraaja yleensä, mutta kokenut terkkari tuntui olevan hyvin varma asiasta ja piti 70ml kerta-annosta tosi isona silloin puolitoistaviikkoisena.. Ärsyttävää, kun imetysohjeita löytyy pilvin pimein joka tuutista, mutta korvikeruokintaan ei mitään. Neuvolatkin on niin imetysmyönteisyydellä kyllästetty, että yhtä pientä ohjelehtistä ei voida laatia pulloruokinnalle.
 
M&S, oletko tutustunut siihen Pullon pyörittäjien oppaaseen? Olisiko siitä hyötyä? Löytyy netistä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Mikä se suositus sitten oli kun 10päivän ikäsenä 100ml kerta-annos? Sairaalassakaan sitä ei sitten kuitenkaan tarvinnut noudattaa vaan 65ml oli ihan riittävä määrä.
 
Takaisin
Top