Imettäminen

Intsu: Meillä on samanlainen tilanne plus vielä se kun poika hitkii niin oksentaa välissä että mahtuisi enemmän. Eikä osaa sanoa ei pullosyötösdä vaan hiukan ajan päästä oksentaa kun tulikin täyteen. Mites se kuplaton?
 
Meillä kans hotkitaan aika ajoin tosi hurjasti. En ole siihen keksinyt oikein mitään keinoa estää hotkimista. Ainoastaan se mitä yleensä teen, että aina silloin kun se menee ihan mahdottomaksi ja suunnilleen haukotaan henkeä, kun on niin kiire, niin otan röyhtäystauon. Toki vauva ei siitä yleensä oikein tykkää kun pullo viedään pois, mutta sillä se meininkin usein rauhottuu, kun on pieni tauko ja saadaan se röyhtäyskin sieltä pois kiusaamasta. - Ei tosin toimi aina.
 
Olen myös tauottanut väkisin. Siitä tulee aina huuto. Jos en röyhytä useimmiten ei tule pukluakaan. Ja kun röyhytän niin tulee. Välillä jätän röyhyttämättä. Pidän vain tauon.
 
Jaahas. Ymmärrän mamaa hyvin tuon rintojen kasvun kanssa! Tuntu et nää rinnat räjähtää välillä. Ja kukaan muu kun vauva ei saanu koskee niihin. o_O
Mutta. Sitten alkoi ihan valtava yö hikoilu ja nyt alkaa tuntuu sille että vauvalle ei riitäkkään pelkästään rintamaito:anyone
pienet itkut asian suhteen jo tirautin.. onneks oli korviketta kaapissa ni saatiin tyttö tyytyväiseks.
Kummallisia nää hormoni asiat.
 
Eihän vauvat normaalisti pieri? En ole ainakaan paljon kuullut. Syötön jälkeen alkaa aina kauhea paukuttelu..onko kyse ilmasta joka johtuu hotkimisesta vai jostain mitä minä olen syönyt? Eilen oli paljon vähemmän mahanpuruja kuin edellis päivänä. Eilen en syönyt makaronilaatikkoa jossa oli sipulia ja täysmaitoa. Miehen teoria on tuo täysmaito jota aloin käyttämään pari viikkoa sitten jotta maito nousisi paremmin.
 
Kyllä täällä ainakin paukutellaan vaikkei kipeä olisikaan. Kyllä ne vauvatkin piereskelee :). Hyvä vaan kun ilma kulkee. Itse koitan välttää sipulia ainakin suuremmissa määrin. Esikoiselle se aiheutti vatsanpuruja. Mitään ruoka-ainetta sinällään ei kannata vältellä, jollei sitten ole oikeasti kyse mahakivuista tai muista vaivoista. Netissähän noita on luetteloita pientä vauvaa herkimmin allergisoivista ruoka-aineista. Koskee kuitenkin vain pientä osaa vauvoja.
 
Luin väsyneenä huonosti Hepsuli. Onko sun vauvalla siis vatsakipuja?
 
Kyllä vaan vauvat paukuttelevat :) Mutta jos pierut eivät helpota kipristelyä, voi olla syytä miettiä olisiko just joku ruoka-aine joka aiheuttaa. Mutta herkästi tosiaan ei kannata alkaa välttelemään mitään.

Kahvi, suklaa ja sipuli ovat yleisiä vatsavaivojen aiheuttajia ainakin.
 
Kia kyllä sä mun mielestä ihan oikein vvastasit..vauvan vatsakipuihin. Niin edellispäivänä oli kauheet mahanpurut huudon kera. Eilen vain vähän kipristi.
 
Meillä on kans vatsanväänteitä :/ Inhottavaa kun ei voi mitään tehdä ja toinen vaan venkoilee ja inisee epämukavuuksissaan.

Imettäminen on taas kokenut takapakin täällä. Nyt siis pumppaan maitoa ja tarvittaessa annan korviketta. Rinnanpäät ovat aivan tajuttoman kipeät ja yöllä oikea rinta alkoi oirehtia tiehyttukoksen merkkejä. Kivaa! Olis niin ihanaa jos se imettäminen menis kuin kirjoissa mutta kun ei. Onko tietoa kuinka kauan kestää että nännit olis taas pelikunnossa? :D Näissä on siis verenpurkaumia ja kovettumia, paidankin kosketus sattuu
 
Mulle juuri äsken neuvoi kätilö, että ilmakylpyjen lisäksi auenneita nännejä on hyvä hoitaa sitruunalla ja pitämällä maidonkerääjiä vaikka koko päivä!

Tsemppiä jnk, toi on niin tuskallista!
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Jnk, mulla meni oikea nänni rikki la-su yönä ja sen aloin imettämään vain vasemmalla. Hoidin äitiyspakkauksen nännivoiteella (lisäsin tosi usein, yölläkin joka kerta kun heräsin) ja käytin pumppua ja maidonkerääjä tuskan helpottamiseen. Tänään aamulla imetin eka kertaa oikealla ja ei ollut enää kipeä eli pari päivä ainakin menee että helpottaa.
 
Oon kans levitellyt sitä lansinohia joka välissä ja pitänyt ilmakylpyjä. Varmaan tauon pitämättä jättäminen on saanut tän tilanteen aikaan :sad001 Pakko vedellä vaan pullolla tai muuten ei tuu mitään, paitsi tosi paljon kirosanoja ja kyyneliä.

Terkka kävi kotikäynnillä tässä eilen ja näytti amerikkalaisen jalkapallon imetysasennon, joka oli selkeesti ote-ystävällisempi kun kyljellään tai kehtoasento. Vauvan jalat siis on mun takana/kyljen myötäisesti. Suosittelen!
 
Kyllä meidän hieno neiti pumppailee niin että peitto vaan lepattaa! :D Repeillään välillä miehen kanssa, on vaan niin huvittavaa miten noin pienestä ja söpöstä vaavasta voi lähtee niin järkkyjä töräyksiä :) Ja hän ei siis ole vatsavaivainen tms.

Nännikipu voi olla kyl karseeta :eek: Oikeen pelkää sitä vauvan ekaa imaisua. Toiv menee ohi pian, jnk!
 
Meidän neiti ei ainakaan toistaseks oo kovin vatsa vaivainen, mutta nukku täti just sano et jos vaivoja tulee, ni voi alottaa sitten disflatyl? Tai cuplaton tipat helpottamaan vauvan oloa.

Hepsuli:
Meillä esikoinen oli kova pulauttelemaan ja vasta jälkikäteen tuli mieleen että oliskohan sillä refluksia? Nyt ei enää niin vaivaa. Mutta suosittelen kysymään neuvolasta olisko se teillä itkun aiheuttaja? teillähän vauva synty etu ajassakin, ni voi olla et ruokatorvikaan ei oo vielä niin kehittynyt?
 
No siitä ruokatorvesta ne on puhunut. Mutta alussa ei ollut mitään ongelmaa, vasta nyt kun on alkanut syömään isompia annoksia. Torstaina onkin neuvola, kysyn sieltä.
 
Tää on niin tätä. Aloin tänään taas imettämään kun nännit olivat selkeesti paremmat. Pullopäiviä oli siis 1,5 yhteensä. Nythän rinta ei sitten kelpaa kun pitäisi fast foodia saada! Oon kärsivällisesti tuputtanut rintaa vaikka toinen huutaa kurkku suorana.. Koitan tsempata itseäni ettei vauva voi noin "lyhyessä" ajassa unohtaa tissiä. Ongelma on toi toinen rinta josta maidontuleminen alkoi tyrehtyä tai sitten siellä on jokin tukos.. Todella turhauttavaa kun jo ajattelin et hyvin tää lähtee sittenkin käyntiin.

Onko hyviä vinkkejä maidon herutukseen? Imetystee?
 
Meidän poika kyllä paukuttelee oikein kunnolla ja usein pierun mukana tulee vielä vähän kakkaa. Oli mullekin ylläri että vauva voi pieriä niin paljon mutta parempi ilma ulkona kun sisällä.
 
Jnk
Imetystee tai rasvaiset maitotuotteet. Itse ostin oikein kulutus maitoa mutta vauva sai siitä ilmeisesti vatsanpuruja. Mitenkä ois se kotikalja? Pitäiskö itsekin ostaa..lievä aloitus tähän 9kuukauden absolutismiin. :wink
 
Hyvä vinkki noi rasvaiset maitotuotteet! Käytän paljon maitotuotteita mutta ylläri ylläri vähärasvaisia/rasvattomia. Pitänee vaihtaa ne rasvaisiin. Vedenjuontikin varmaan oleellisesti liittyy maidon erittymiseen, siinäkin mulla olis parannettavaa..

Edit: Eihän tässä olekaan herumisesta kyse vaan tiehyttukos! Ihme kun on ollut kuumeinen olo, toivottavasti vaan ei etene rintatulehdukseksi
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top