Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla sitä, että maitoa tulee niin paljon, että vauvalla menee maitoa henkeen? aTuntuu et meillä tää tapahtuu harva se päivä...

Onko muilla sitä, että maitoa tulee niin paljon, että vauvalla menee maitoa henkeen? aTuntuu et meillä tää tapahtuu harva se päivä...
Meillä! Melkeinpä joka kerta. Joutuu nostamaan olalle, että saa köhittyä niin että saa taas henkeä :confused:

Meillä myös! Ja riippuu myös onko vauva niin hätänen, että liian kova vauhti imemisessä :rolleyes:

Kiitos kannanotoistanne!

Rintakumia on s, m ja l koot ja kaikkia kokeiltu. Vauva ei suostu imemään kumilla jostain syystä. Tuttipullona mam anticolic 0-6kk ja tuttina mam 0-3kk silikonitutti, luonnonkumi ei kelpaa.

Suihkutisseistä tuskin on kyse, itse en ole havainnut suihkuamista enkä henkeen vetämistä. Ennemmin kallistuisin refluksin puolelle? Tai sitten imuvimma on niin kova. 3,5h oli taas tissillä ja nukahteli ja lopuksi alkoi huutamaan, kunnes lämmitin maitoa ja laitoin isänsä kanssa syömään että pääsin itse tankkaamaan.

Mies sanoi että mulla ei olisi maitoa, siksi se huutaa ja tyhmää huudattaa ja pitää toista nälässä jne... Se vetää mielen matalalle, entä jos hän on oikeassa?

Jahas. Se huutaa taas...

Muokattu viimeksi:

Täällä kanssa. Mulla on kyllä oikein kunnon suihkutissit, lypsäessä maito tulee oikein suhisemalla purkkiin. Joku päivä onnistuin myös ruiskasemaan maitosuihkun vauvaparan silmään, kun kaivoin tissiä rintaliiveistä.

Kiitos kannanotoistanne!

Rintakumia on s, m ja l koot ja kaikkia kokeiltu. Vauva ei suostu imemään kumilla jostain syystä. Tuttipullona mam anticolic 0-6kk ja tuttina mam 0-3kk silikonitutti, luonnonkumi ei kelpaa.

Suihkutisseistä tuskin on kyse, itse en ole havainnut suihkuamista enkä henkeen vetämistä. Ennemmin kallistuisin refluksin puolelle? Tai sitten imuvimma on niin kova. 2,5h oli taas tissillä ja nukahteli ja lopuksi alkoi huutamaan, kunnes lämmitin maitoa ja laitoin isänsä kanssa syömään että pääsin itse tankkaamaan.

Mies sanoi että mulla ei olisi maitoa, siksi se huutaa ja tyhmää huudattaa ja pitää toista nälässä jne... Se vetää mielen matalalle, entä jos hän on oikeassa?

Jahas. Se huutaa taas...

En usko että on siitä kiinni ettei olis maitoa.. Kun eihän se lopu.. Saattaa kyllä olla kyse siitä ettei lapsi saa imettyä tarpeeksi. Kannattaa käydä tarkistuttamassa se imuote ja onko kireitä jänteitä suussa. Ja sit tietty saattaa olla vaan tosi kova tarve imeä lapsella..

Meillä helpottui huomattavasti imu lapsella kun kielijänne (se kalvo) katkaistiin. Aiemmin oli just huutoa tissillä jne.. Ja nyt se huutaa välillä siksi kun ei ole enää nälkä ja silti haluaa imeä joten annetaan tutti.
Ja siis aiemmin oli ihan sitä että vauva ei vaan jaksanut imeä kovin pitkiä aikoja kerrallaan.. Joten päätyi juuri tommosen maraton imutteluun missä käytännössä aina pari min imee ja 10min nukkuu ja tuo sama toistuu seuraavat 2h..

Joo meillä johtuu toi henkeen vetäminen myös suihkutisseistä! Yks päivä vauva irrotti otteen ja hana jäi päälle, maitoa suihkusi parinkymmenen sentin päähän :joyful:

Joo meillä johtuu toi henkeen vetäminen myös suihkutisseistä! Yks päivä vauva irrotti otteen ja hana jäi päälle, maitoa suihkusi parinkymmenen sentin päähän :joyful:

Jep! Yleensä suihkuaa pitkin vauvan kasvoja ja valuu, toinen ihan ihmeissään että mitäs nyt tapahtuu :joyful:

Täällä kans suihkuaa! Tosin nyt on tytöllä selvästi tiheän imun kausi, asuu suorastaan tissillä. Silloin se maito ei niin kovasti suihkua, kun imetysväli on niin lyhyt. Me ostettiin tytölle mallasuutetta, punnaa kakkaa naama punaisena koko ajan ja välillä itkee ja punnaa. Kakkaa tulee tosi vähän syöntimäärään nähden!

Meillä suihkuaa aina silloin tällöin ja vauva kyllä joutuu yskimään sitä väärästä kurkusta aina silloin tällöin. Joskus selvittelee irrottamatta rinnasta.

Caarina, voisko olla kyse siitä, että vauva on tottunu pulloon ja siihen, että sieltä maito tulee nopeasti ja vaivattomasti. Sen vuoksi turhautuu rinnalla, kun joutuu tekemään enemmän töitä maidon eteen? Kun raivoaa niin menee kauemmin saada maitoa? Vaikea on usein arvioida mikä mistäkin johtuu! Harmi, että kotijoukoilta ei saa tukea imetykseen, en ihmettele, että alkaa voimat ehtyä! Voimia, mitä sitten päätätkin tehdä!

Piti päivittää myös oma tilanne.
Aiemmin jouduin syöttämään pullosta pumpattua imettämisen lisäksi. Imettäessä vauva ei saanut kuin 30-40ml. Otin tästä ihan hirveän stressin eteenkin kun lapsen paino nousi minimimäärän eikä yhtään enempää.

En tiedä mitä tapahtui; imetin rintakumilla pari viikkoa niin, että imettäminen ei enää sattunut nänneihin, en stressanut maitoa vaan syötin reippaasti pumpattua maitoa pullosta sen jälkeen kun lapsi oli ollut rinnalla tunnin. Nyt lapsi syö 90-110ml per imetys ja olen jättänyt pois pullon paitsi iltaisin. Ehkä se, että hölläsin. Ehkä se, että lapsi keräsi voimia keltaisuuden jälkeen. Nyt kuitenkin on ilo imettää enkä stressaa enää painoa :)

Meillä tulee yliväsyneenä tissiraivareita, hamuaa tissiä itkee samalla eikä kumminka huoli tissiä. Joskus auttaa tissin vaihto, tai sit otan syliin ja annan tissin ni se auttaa ainaki. Tänään meni yliväsyneeks ku oli vieraita eikä malttanu nukahtaa.

Meillä on nyt selvästi alkanut uusi tiheän imun kausi. Poika on nyt 6 viikkoinen. Aikaisemmin syöttöväli oli 3-4h. Nyt huutaa jo 1-2h välein nälkäänsä.
Mites muilla? Onko havaittavissa uutta tiheän imun kautta?

Mulla meni toi 3 viikon tiheän imun kausi kokonaan ohi kun oltiin vielä lisämaidolla mut nyt tää 6 viikon tiheän imun huomasin! Normaalisti meillä poika rinnalla 3-4h välein ja nyt eilisestä lähtien 2h välein vaatii rinnalle.

Mä oon vähän pähkäillyt että ottikohan meidän poika tiheän imun kauden jo reilun kahden viikon iässä. Tai kai tässä vaiheessa voi vielä olla muutenkin tiheää imua. Yöllä nukuttavat pätkät lyheni nyt viikonlopun aikana, ensin hän nukku 4-5h ja sen jälkeen 3h pätkiä, nyt nukkuu max 3h pätkiä. Tosin ei näin pienillä rytmiä muutenkaan ole, että ehkä tämäkin on turhaa pähkäilyä..

Olipa jännä tunne kun tyttö äsken imi. Tuntui iha kuin maito virtaisi rinnasta vauvan suuhun. Tyttö tuli myös yllättävän nopeasti kylläiseksi ja nukahti. Tänään huomasin myös että maito muuttunut paksummaksi ja kellertäväksi. Maitoa tulee erinlailla kun vielä viikko sitten. Sitä esim. Tytön yllättäen irrottaessa otteen, suihkuaa vielä rinnasta. Myös nousee helpommin ja jo 10min rinnanvaihdon jälkeen toinen tissi kerkeää tuottaa helppoa etumaitoa ettei tarvi imeä "tyhjää" rintaa.

Kehun kyllä sarviapilakapseleita joita syön 9kpl päivässä ja juon kolme pussillista imetysteetä päivässä. Olen myös imettänyt tiheästi.

Tuskin koskaan päästään täysimetykselle mutta jos edes vähän pidemmälle jatkuisi näillä toimin.

Musta tuntuu et meillä loppui tiheän imun kausi, sillä nyt poika viihtynyt paljon ilman tissiä. Normaalisti tää pyytää maitoa vaikka vartin välein, mutta tänään on tuntunut että poika on viihtynyt pitkiäkin aikoja ilman. (kun en sitä kelloa seuraa, niin saattaa olla kyse tunnista tai puolesta :D)

Takaisin