Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä päästy kans tissittelyn makuun. Toki mun vauva sitten se tapaus, joka haluaa olla rinnalla jatkuvasti, myös nukkuu nänni suussa. Ja jos ei ole rinnalla, huutaa niin sydäntänsärkevästi että äkkiä takasi :)mikäs tässä mulla on aikaa. Nytkin typy nukkuu tissi suussa, söin tässä samalla ja puhuin puhelimessa ym. Aamulla kävin suihkussa ja kätilö hoiti sen aikaa, yhtä huutoa se oli. Kun tulin suihkusta niin siitä asti ollut kiinni... Pitääpä muistella niitä kantoliinasidontoja :P

On muute hirvee jano aina imetyksen jälkeen!
Ja mun tissit on alkanu ny valuttaa iha todenteolla. Toinen tissi valuttaa kun imetän toisesta ja sit kun en oo kerenny alottaa koko imetystä vaan vasta valmistaudun niin kyllä suihkuaa jo hyvällä tahdilla. Ainaki maitoo tulee mutta ois kiva jos yöllä ei tarttis havahtua märkään länttiin xD

Eka hormonimoraali tuska. Tyttö on kuiva, haisee asetonille ja pissa punasta. Mä suostuin lisämaitoon. Tietenkin mun kestää maidon kanssa kun ei oo ees verta riittävästi ja itekki oon kuiva. On ku eri tyttö. Makaa tuossa kärryssään ja tuijottaa isosisarusten tuomaa pupua silmät suurella. Ei huuda eikä noki kokoaikaa. Syyllinen olo kun en heti aamusta edes ajatellut tuota.

Äh. Jo kerkesin olla viikonlopun ilman rintakumia ja tänään taas kipeytyi nännit. Lopetin kyllä särkylääkkeetkin, voiko vaikuttaa rintoihin?

Mun tytöllä on kyl hyvä ote, tosin hätäisenä saattaa napata kiinni vaan jostain ja sit pitää korjata. Mä oon nii herkkä että sattuu heti jos on väärä ote :P

Yöllä pyysin lisämaitoa klo 3 vielä 20milliä. Viiden aikaan huomasin että tissit kivistää ja mun maito oli muuttunut valkoiseksi. Jipii. Aamutissiltä neiti nukahtikin sopivasti ennen mun aamupalaa.

Mikäs juttu tämä on että vauva nukahta ja lopettaa syömisen, vetää itse pois itsensä tissiltä mutta 5-10 min kuluttua hamuilee ja huutaa niin kauan kuin saa taas imutella tissiä. Miten paljon voi niin pieneen mahalaukkuun edes mahtua? Olisi itselläkin jo nälkä mutta eihän tästä mihinkään pääse.
Ja nännit on hellänä vaikka kumi käytössä! Yöllä valvoessani pohdin jo tutin ostamista...

Meillä oli tota eilen. Ilmeisesti halusi lisää maitoa vähän väliä masuvaivoja helpottamaan ja se refluksi saattaa myös tehdä ihan kipeää niin maito lievittää kipua.. Toki myös samalla tavallaan pahentaa refluksia kun syö vaan koko ajan..
Eilen tuntui toimivan tutti että pahimman hädän vei pois ja pystyi rauhoittamaan lapsen sitten ottamalla syliin ja pitämällä pystyssä.

Mun tissitakiainen nukkuu mun kainalossa varmaan vielä 10-vuotiaanakin.:D miten hoidatte yöimetykset niin että vauva jatkaa uniaan omassa sängyssään? Syötättekö istualtaan vai makuultaan? Imeekö vauva nopeasti ja simahtaa?

Mun tissitakiainen nukkuu mun kainalossa varmaan vielä 10-vuotiaanakin.:D miten hoidatte yöimetykset niin että vauva jatkaa uniaan omassa sängyssään? Syötättekö istualtaan vai makuultaan? Imeekö vauva nopeasti ja simahtaa?

Istuen sängyssä ja sit röyhtäytän ja varovasti lasken takaisin kehtoon. Vauva yleensä imee nopeasti ja nukahtaa sit syliin..

Meillä kun ei onnistu, aina hätkähtää hereille ku nostan omaan sänkyyn ja ei suostu nukahtaan ku tissi suussa. Oon siispä nukkunu vauva vieressäni. Iskä on nukkunu eri huoneessa vielä.

Syötän makuultaan, en röyhtäytä, mutta vaippa vaihdetaan, jos edellisestä yli 2 h, koska tyttö kakkii lähes aina syömisen jälkeen. Meillä siis syöttö tissi 1 ->vaippa ->syöttö tissi 2. Kun lopettaa imemisen, tissi pois, odotan että varmasti nukahtanut ja siirrän sivuvaununa olevaan omaan petiin. Ainoastaan jos maha vaivaa, niin noustaan kävelemään/keinumaan.

Mä imetän istualten olohuoneessa ja tyttö nukkuu siis omassa pinnasängyssään. Meillä avainasemassa uudelleennukahtamisessa on kapalointi. Ilman sitä ei tulisi koko hommasta yhtään mitään..

Plääh taas on vasen tissi tukossa... Ties kuin mones kerta jo. Ei oo onneksi mennyt vielä tulehdukseksi, mutta kipeetä tekee ja kohta varmaan nousee lämpö.

Mitä oireita siinä tukossa olevassa tississä voi olla? Vai siis pakkautumistako tarkoitat?

Hei kun tissit tottuu imemiseen nii häviääkö se karheus nännistä vai tuleeko niistä suuttimista karheat? Jatkatteko rasvausta vielä pitkään kun kipu on loppunut? Mulla kipeytyy vielä vähän nännin päät jos ei muista rasvata, mun mielestä imuote on kuitenkin oikea, kipua vain välillä kun aloittaa imemisen. Rinnan iho on herkkä ja aristava kokonaisuudessaan jos kuljen ilman liivejä, toivottavasti se kipu loppuis myös. Oon käyttäny öljyä muualle rintoihin.

Meillä vauva ei suostu nukkumaan muualla kuin sylissä ja vieressä jos nukahtaa makuultaan syödessä. Herää joka kerta kun yrittää nostaa omaan sänkyyn. Niinpä yöllä nukkuu vieressä ja imetän sängyssä makuultaan. Vaippa pitää kyllä vaihtaa aina välissä ja lopuksi röyhtäyttää sillä muuten huutaa vatsakipua ja puklaa.

Meillä vauva syö ja sit siirretään omaan sänkyyn röyhtäytyksen jälkeen

Vius, rintaan tulee kipeä paakku, joka kuumottaa. Mulla lisäksi nousee lämpöä ja heruminen sattuu tosi paljon.

Onko kellään tullut nänniin sellaista valkoista täplää? Se on ilmeisesti jokin maitotiehyen tukos, mutta oisko neuvoja miten sen saa pois? Samassa rinnassa tuntuu sellainen kiristävä, vetävä kipu välillä imetyksen yhteydessä. Vähän niinkin jokin "jänne" tms. olisi kireällä.. Kyllä on ihan yllättänyt kuinka paljon kaikkea pientä vaivaa imetys aiheuttaa... mitenköhän luolamiesten "vaimot" on aikoinaan pärjännyt :wtf::wacky:

Imetyksessä voi tulla kyllä monta ongelmaa vastaan. Itselläni ns. suihkutissit ja pitäisi aina muistaa pumpata liikoja maitoja pois ettei vauva joudu hotkimasn maitoa ja ilmaa. Helpommin sanottu kuin tehty, varsinkaan yöllä ei jaksa lähteä pumppaamaan jos vauva nukkuisikin pidemmän pätkän kuin tunnin. Rintatulehdus kerran koettu, nyt ei sellaista kiitos.

Tajusin että tämä vauva imee nyt oikeasta rinnasta väärälllä otteella, sillä oikea nänni on aina vaan arka ja imun jälkeen huulipunan muotoinen, eli ylöspäin terävämpi. Nyt oon yrittäny työntää rintaa enemmän suuhun, ettei jyystäisi nänniä. Ihme kun huulet on kuitenkin oikeassa asennossa, imu on tosi napakka ja vasemmasta rinnasta saa hyvän otteen ilman apua. Osaa siis möngertää ja hamuilla ketterästi, kun oon kyljelläni. Lieköhän pään asento sitten väärä, kun saattaa pungertaa itsensä liiankin ylös ja joudun vetäisemään aina takaisin päin. Oon nyt imettäny pelkästään kyljellään viikon verran että pääsis nännit kivuttomaks ennen kuin rupee taas käyttämään muita asentoja. Mahan päällä möngerrystä en oo kokeillu synnärin jälkeen.

Takaisin