Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä muita suihkutissejä? Pumppaan aina ennen syöttöä maitoa pois mutta silti tuntuu että tyttö ui maidossa, vaikka imuote olisi alkuun oikein, jossain vaiheessa alkaa kurnutus kuulumaan ja maitoa valuu suupielistä, auttaa kun välillä kuivaa tissiä ja lapsen suuta. Tykkäisin imettää päivisin istuiltaan, mutta makuuasento ilmeisesti parempi koska ei tule niin paineella. Onko kokemuksia olenko tuomittu suihkutissiksi koko loppuimetyksen ajaksi?
Täällä toinen. Esikoisen kans oli sama vaiva. Minä imetän silti aina istualtaan, yritän vaan pitää vauvan kroppaa vähän enempi pystyssä. Sen verran voin lohduttaa että meillä esikoinen oppi ainakin muutamassa kuukaudessa käsitteleen suihkuavaa maitoa hyvin, ei mennyt enää henkeen. Sitte ku alotettiin 5kk kiinteät ruuat rinnalle, loppu puoli vuotta tais mennä ilman suihkutissejä. Paras konsti itellä tais olla se että imetin aina kahdesti peräkkäin samasta rinnasta.

Takamaito oli se rasvainen ravitseva kun taas etumaito on se vetisempi paljon sokeria sisältävä maito. Ite pumpatessa oon huomannut että takamaito on kellertävää ja paksumpaa kun taas etumaito on selvästi vetisempi ja väriltään semmonen harmahtavan vaalea.

Mä rupesin miettiin yöllä et voiko vauvaa ylisyöttää.. ku meil vähintään syödään 4h välein, eka tissit ja sit 50-60ml lisämaitoo ja sit viel lisämaidon päällekki tissiä mihin vauva vaan suostuu sit nukahtaan ja muulloin aina ku vauva haluu niin annan tissiä. Ei kai se söis jos ei ois nälkä? Lisämaidolla mennään tiistaihin asti ainakin, sillon ku on neuvolatädin kotikäynti.

Kysyin just neuvolasta että voinko"ylisyöttää" vauvaa. Sanoivat että ei... välillä vaan tuntuu että vauva on koko ajan tissillä. Ja syöminen on just kausittaista.

Meillä ainakin on nyt huomannut että vauva syö just tasan sen minkä jaksaa.. Tänään esim riitti että söi ensin toisen rinnan ja 10ml pullosta ja sit 2h päästä oli uudestaan nälkäinen ja söi kummaltakin rinnalta niin ettei enää suostunut ottamaan uudestaan nänniä suuhun ja nukahti.

Hei te pumppaajat, kuinka kauan/paljon sitä etumaitoa tulee ennen kuin muuttuu paksummaksi?

Joku pari minuuttia kait.. Tosin pumppaa yleensä muutenkin vaan sen 10min per rinta..

Etumaito on omalla kohdalla melkein kirkasta, ehkä puolen minuutin ajan tulee. Kun oon jo puoltoista kuukautta pumpannu niin ei enää irtoa keltaista rasvamaitoa vaan sellaista valkeeta on väriltään, jäähdyttäessä sieltä kyllä sitä rasvaa erkanee.

Meilläkin syödään nyt ensin rintaa, sitten 40-60ml pumpattua rintamaitoa ja sitten taas rintaa jos haluaa. Sen jälkeen onkin valot pois monta tuntia :grin Kevyesti juo siis 100-150ml /syöttökerta (meillä on neuvolasta vaaka lainassa kun pitää punnita ennen ja jälkeen syöttöjen). Ohjeistus oli, etää vähintään 80ml tulisi juoda joka kerralla.

Valitin aiemmin kipeityneitä nännejä ja ne äityi tosi pahaksi sairaalassa kun pitää pumpata / syöttää / pumpata jne eikä loppua näkyvissä. Jopa niin pahaksi, että molemmat on revennyt hieman vereslihalle. Sain kuitenkin oivan vinkin kätilöltä - maidonkerääjät. Imetyksen jälkeen rasvaa ja sitten maidonkerääjät päälle. Saa nännit ns liikkumatilaa eikä kankaat tms hankaa ollenkaan. Ihan parasta :)

Mun tarvii kans tohon oikeeseen laittaa kerääjä ku on jo vähän auki nänni. Tarvii samalla kattoo tuleeko verta, en uskaltanu nyt siitä syöttää ollenkaan viimeks.

Vähän harmittaa kun ei tämä vauva osaa imeä tissiä ilman kumia :/
Ja imetys istualleen tuntuu hankalalta, vauva ei saa hyvää asentoa tai en saa itselleni hyvää asentoa

Emmä kyllä ikinä voi imettää missään muualla kun kotona kun aina poju onnistuu tän kumin kanssa kippaamaan maidot mun rinnuksille ja pitkin paitaa, on tää niin sotkusta puuhaa :D

Emmä kyllä ikinä voi imettää missään muualla kun kotona kun aina poju onnistuu tän kumin kanssa kippaamaan maidot mun rinnuksille ja pitkin paitaa, on tää niin sotkusta puuhaa :D

Ooks kastellu kumin enneku laitat paikoilleen ja sit se pitää rullaa sillee ku stetsoni et ns imasee nännin sinne :D se tarrautuu aika lujaa sit kyl kii :) mut puklurätti on kyl tarpeellinen imetykses ainaki tääl :D

Juu oon tehny niin mutta hän sen siitä huolimatta imasee tai huitasee nurin kun ensin on heruttanu koko kumin täyteen :D ja harsoja tarvis olla varmaan kolme että saisin kaikki paikat suojattua

Kyl mun on kans pakko pitää jotain harsoa tms lähellä jatkuvasti imettäessä ku välillä poju purskauttaa huvikseen suusta maitoa.. Ja välillä sit taas vaan jää valumaan maitoa niin en kerkeä kyllä niin nopeasti suojaamaan ettei valuis johonkin vähän :D

Juu määki oon kans aina märkä noi vaan vähän ees jelppii :D hah on tää kyä sottasta puuhaa tää imetys :D

Joo toi lentävä maito on kyllä jotain niin hassua aina.. Tossa just yks päivä ihmettelin tosiaan ku en heru enää pumpulle oikein kunnolla mut sit satuin yrittämään käsin lypsää pienen maitotipan tohon ja sit katoin vaan ku maitoa lensi sohvapöydälle! :D

Takaisin