Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mietin vaan onkohan ihan ok kun syö juur sen 10-15min kauheeta vohnoa ja sit nukahtaa ja välillä herää jo herken pääst (10-30min) syömää uusiks.. meil saa olla max 3h ruokailuis välii mut mietin vaa et onkoha tälläsestä haittaa..

Meille neuvolasta neuvottiin, että mieluummin tiheämmin lyhyitä imetyksiä kuin maratooneja. Perusteluina se, että ekat puoli tuntia imemisestä on tehokkainta ja näin myös rinnan iho joutuu vähemmän koetukselle.

Mua kiinnostaa onko täällä muita yösyöjä äitejä? Just hain ruisleivän oivariinilla kun bebe oli syönyt annoksensa ja Aiettä oli hyvää!

Meidän vauvasta on tullut myös aikamoinen lipsuttelija sen jälkeen kun maitoa on alkanut valua rinnoista. Syömisen alussa vain nuoleskelisi rinnan päästä valuvaa maitoa!

Muokattu viimeksi:
Täällä vauva syö tissiä 15-60min kerralla, väliin riittää yksi tissi, väliin molemmat. Sitte välissä nukutaan 10min ja 2h välillä. Varsinkin öisin nukkumavälit lyhyitä...

Täällä ollaan kanssa pääsemässä rintakumista eroon, poika ei enää huoli kumia ja työntää kädellä itse pois, paitsi jos on kärsimätön, väsynyt ja/tai nälkäinen eikä jaksa hamuta kunnon imuotetta. Kyllä tästä taitaa tulla kunnon tissittelijä ja suursyömäri, suun koko kasvanut ja tainnut tajuta et maitoa saa paremmin ilman kumia:smiley-bounce016

Eilen illalla vauva aloitti 22 aikaan jonkun maratoonin imemisen suhteen.. pyysi tissiä ja aina kun lopetti niin meni joku 10-30 min ja alkoi taas hamuamaan. 2 asti yöllä sit käytännössä roikkui tissillä kokoajan . Pitääkö se mua tuttinaan vai mitähän tuo tarkoittaa ?

Meillä syödään 10-20min kerrallaan, yleensä yksi tissi, mutta nyt kun oon kipeänä on välillä syönyt molemmat. Maito taitaa olla vähän tiukemmassa :) ruokien välillä on 1,5-2h, joskus vähemmän. Eipä noilla ajoilla oo väliä kun lapsentahtisesti mennään. Tää vauva syö myös tuttia, niin ei koko ajan tarvitse tissiä toisin kuin esikoinen. Komia kaksoisleuka on pojalle kasvanut, että ei huolta maidon riittämisestä :joyful:

Lumitukka mulla on myös välillä yöllä kauhea nälkä! En oo kyllä jaksanut mitään leipiä alkaa tekemään, niin oon sitten mussuttanut porkkanaa tai mustikkakeittoa :p

Mulla on vaan jatkuvasti jano! Ja siis tuntuu että suu olis täynnä hiekkaa ku aloitan imettämään..

Mie oon pyrkinyt vaihtamaan usein rintaa ihan vaan koska vauva tuntuu hylkivän välillä tota oikeaa rintaa.. Saattaa siis olla jopa vartin putkeen vasemmalla rinnalla imemässä mut oikealla viihtyy usein vaan 5min ja selvästi jää nälkäiseksi sen jälkeen kun jatkaa hamuilua.. Eilen ehkä ekaa kertaa vauva oli oikealla rinnalla vartin tai päälle..

Fuji: jos vauva on jatkuvasti vähemmän toisella rinnalla, se rinta tuottaa vähemmän maitoa ja senkin takia vauva voi jäädä tyytymättömäksi. Meilläkin aluksi vauva söi mielummin vasemmasta, mutta luulen että se johtui asennosta. Kun sen sai korjattua, suostui myös syömään oikeasta hyvin :)

Mulla on kanssa kauhee jano koko ajan en kyllä enää ihmettele miksi koska pojalle painoa tullu 9 vrk aikana 60 g per päivä eli melkein puoli kiloa, nyt poika painaa 3600 g ja tänään vasta laskettu aika :hilarious: mie oon meijeri, mut kyllä huomaa et maidonluovutukseen enää riitä hirveesti eli taitaa kohta loppua tuo homma.

Eikös se ollut niin että ensimmäisten viikkojen/kuukauden aikana vauva tilaa rintoihin sen määrän maitoa, joka sille riittää sitten puoleks vuodeks etiäpäin päivittäiseks tuotannoks. Eli kyllä tätä tiheää imua saattaa tovi kestää :D

Välillä meinaa vähän heikottaa tämä jatkuva imettäminen mutta alkaapa meidänkin pojalla kaksoisleuka hahmottumaan. Nyt oon tänään imettäny molemmista rinnoista ilman kumia ja tuntuu sujuvan tehokkaammin.
Meillä nukkuu vauva vielä kainalossa kun syöttöjä on niin usein ja mun alapää on vielä hieman kipeä. Ajattelin ottaa unipesän sänkyyn ja aloittaa siirtymisen siihen.

Oonkohan ainut jolla tuo imetys tekee hirveen herkkuhimon.. oikeeta ruokaa e i tee mieli oikeen ollenkaan mutta karkki, pullat, kiisselit houkuttaa.. joulusuklaata käyn nappaileen semmosta tahtia päivän mittaan että mieskin vähän jo kohottelee kulmiaan.. ja makeanhimo iskee aina ennen ja jälkeen imetyksen

Mulla on tosi huono ruokahalu vaikka nälkä on koko ajan. Aina on suuri voitto kun saan mahan täyteen.

Windy, mä syön ihan luvattoman paljon herkkuja nyt imettäessä.. oikeata ruokaa ei juurikaan tee mieli, mutta kaikki missä on paljon hiilaria tai/ja rasvaa menee kyllä... osittain mulla kyllä vaikuttaa myös toi radi ja menneiden kuukausien "takaisinotto". Tosin puntit tuli tasattua varmaan jo ekan kahden viikon aikana :shy:

Kuinka moni pumppaa? Minkä verran sastte normaalisti noin pumpattua per rinta?

Kuinka moni pumppaa? Minkä verran sastte normaalisti noin pumpattua per rinta?

Mulla vaihtelee tosi paljon pumpulle heruminen.. Välillä tulee helposti 30ml per rinta ja välillä vaan 5ml.. En tiiä miks näin.. Mut selvästi vauva kuitenkin saa sopivasti irti rinnalta kun välillä on tyytyväinen pelkän imetyksen jälkeen

Mikäköhän on sellanen normaali määrä ku tulee?

Takaisin