Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauvaa röyhtäytän jokaisen syötön jälkeen, koska vauvalla on selvästi muuten vatsavaivoja sekä refluksia.

Meillä kans röyhtäytetään aina koska muuten refluksia ja enemmän vatsanväänteitä. Pitkällä ruokailulla jopa kaksi väliröyhtäytystä ja vielä ruuan lopuksi.
Nyt oon heruneet maidot pakastanut, vauvalle riittää mitä tulee rinnasta ei enää lisämaitoja pullosta.

Meillä kans röyhtäytetään. Ensin rinnalle ja rintaa vaihtaessa röyhtäytän ja sit vielä pullolle siirtyessä sekä syöttön jälkeen röyhtäytys. Ajoittain meilläkin näyttää siltä että nousee tuolta mahasta jotain Vauvan ruokatorveen (ilmeistä ja äänistä päätellen) ja häntä ei meinaa saada millään röyhtäytettyä.. Venyy kyllä nuo ruokailut sen takia ajoittain jopa yli 1,5h mittaisiksi!

Meillä alkoi tää sen jälkeen kun tultiin kotiin ja vauva joutui korvikkeelle imetyksen lisäksi. Huomaan että vähemmän on ilmavaivaa yms oireita vauvalla jos sattuu tulemaan kylläiseksi pelkästään imettämällä..

Meille neuvottiin ettei tarvi röyhtäyttää..
Kotiin jäi opeteltavaksi imettäminen istuen, en kyennyt siihen kuin kerran kun pitkä istuminen sattu.

Joo meillekään ei puhuttu mitään siitä. Ainakin pieru irtoo hyvin, mut miten minä yöllä pääsisin tai jaksaisin nousta vähän väliä ylös röyhtäyttämään. Mulla on jo muodostunut oikein pitkä lista mitä teen sitten kun epparihaava on kivuton :D

Millä ihmeellä pystyy vähentämään Vauvan vatsanväänteitä? Tänään heräsin huonosti nukutun yön jälkeen siihen kun lapsi suoraan sanottuna kiljuu isänsä sylissä! Tekee niin pahaa kun näkee miten toinen kärsii :(

Esikoisella oli myös vatsavaivoja, niin siihen auttoi parhaiten vauvan pierujumppa, eli jaloilla pumppailee ilmaa ulos. Jotkut äidin syömät ruoat voi vaikuttaa myös (esim. suklaa, kahvi, sipulit, ruisleipä). Cuplatonista ei ollut mitään apua. Jos maitoa tulee kovalla paineella ja ilmaa pääsee mukaan, pystymmät imetysasennot voi auttaa. :)

Kävin tänään ostamassa rintapumpun, ihan käsikäyttöisen, kun en enää kestä tätä rintojen pingotusta ja käsin lypsäminen on tosi työlästä. Äsken tossa sitten kokeilin pumppailla ja pullo täyttyi vauhdilla, 125ml pumppasin muutamassa minuutissa ja sitten lopetin vaikka rinnoista ois vielä tullutkin. Olo kyllä helpottui!

Täytyy varmaan pakastaa pahan päivän varalle :D

Täällä ei vauva ime ilman nännikumia. Onko kohtalotovereita tai vinkkejä? Mulla on siis tosi matalat nännit ja kätilöt sano että tulee olee vaikeuksia ilman kumia.

Mirri: Täällä myös pelkästään kumilla kelpaa, tänään neuvolan kotikäynnillä tästä kyselin että saako jotenkin opetettua pois. Nännit voi vielä muotoutua lapsensuuhun sopivammaksi mutta voi kuulemma kokeilla jos vauva ei raivaria saa niin että ensin syöttää hetken kumilla ja sitten ottaa sen pois, vauva vaippasillaan ja oma yläkroppa paljaana, niin että vauva makaa mahallaan ja saa itse vaistojen varaisesti etsiä nännin ja aloittaa imemisen (vähän voi koittaa tietty ohjailla jos ihan eksyy). Kuulema voi mennä tuntikin että alkaa imemään.
Aion ehdottomasti kokeilla tätä :) Itselläni on korkea nänni mutta tosi kapea, ja rinta on pieni ja pinkeä joten vauva ei saa otetta niin suureksi kuin hän haluaisi.

Täällä ei vauva ime ilman nännikumia. Onko kohtalotovereita tai vinkkejä? Mulla on siis tosi matalat nännit ja kätilöt sano että tulee olee vaikeuksia ilman kumia.

Mulla esikoinen söi koko imetyksen kumin kaa ja nyt tää uus vaiva toisesta tissistä kumilla jos se on kauheen täys ni tarvii kumia kun niin matala nänni

Täälläkin kovasti vatsavaivoja! Relatipat ja Cuplaton käytössä mut tuntuu ettei se ilma ja kakka sieltä oikein tuu. Tänäänkin nukkunut max. 1,5h kerrallaan kun herää vatsakipuihin. Jumppaa ollaan tehty mut ei kyllä kauheesti ole auttanut. Esikoisella oli samaa, suolisto kehittyy myös kovaa vauhtia niin aiheuttaa kans väänteitä. Tilasin semmosen sitterin, joka tarkoitettu koliikista ja vatsavaivoista kärsiville vauvoille. Toivottavasti tulis pian ja auttais!

Mulla myös matala nänni. Hyvin tosin muotoutunut nyt kun on sitkeästi vaan ilman rintakumia menty ja pumppaamisen myötä myös hieman muotoutunut.

Mikäköhän on oikeanlainen nänni :grin mulle sanottiin että on niin isot rinnat + nännit et tulee olemaan vaikeuksia imettää.

Tosiaan välillä sattuu ihan pirusti kun on iso nänni ja pieni vauvan suu niin nännistä tulee sellainen huulipunanmuotoinen. Pakko oikeasti keskittyä vauvan asentoon kun imettää. Toivottavasti hieman helpottaa kun lapsi tuosta hieman kasvaa'

Alkuun se nänni ja rinnan muoto vaikuttaa varmaan paljonki, mutta kyllä se parin kuun päästä helpottaa kun vauva saa haukattua isommin.. mulla on mielestäni aika "sopivat" nännit ja vauvat saanu heti kunnolla imettyä mutta silti ekan kuun ajan näkyy olevan tuota huulipunaefektiä, naksumista, ihon rikkoontumista ym. Ei semmosta oppikirjanänniä taida olla olemassakaan :wink

Täällä vauva on kipeän oloinen vain harvoin, mutta pulauttelee paljon ja kakkaa tulee nihkeästi. Läheskään aina ei saada röyhtäisemään vaikka kuinka yritetään. Disflatyl käytössä ja D-tipoissa maitohappobakteeri mukana. Syöttöasento mahdollisimman pysty ja pidetään myös syötön jälkeen pystyasennossa, pierujumppaa ollaan tehty ja massua hierottu. Meillä hassua kyllä ongelmat tuntuivat lisääntyvän kun korviketta on päästy lopettelemaan: kakkaaminen ainakin väheni dramaattisesti, ja myös pulauttelu vaikuttaa näppituntumalta hieman runsaammalta tissiruokailun kuin pullosyötön jälkeen. :wideyed: Kyllä me silti ollaan ne lisämaidot lähes kokonaan purettu pois, mutta täytyy ottaa asia puheeksi neuvolassa, etenkin jos alkaa itkut lisääntyä.

Oisko syy kakan poisjäämiseen se että rintamaito imeytyy paremmin? Meillä ei pihkakakan jälkeen oo tullut mitään (reilu viikko) mutta eipä tunnu vatsa olevan kipeä tms joten oletan, että vauva käyttää kaiken ravinnon :)

Oisko syy kakan poisjäämiseen se että rintamaito imeytyy paremmin? Meillä ei pihkakakan jälkeen oo tullut mitään (reilu viikko) mutta eipä tunnu vatsa olevan kipeä tms joten oletan, että vauva käyttää kaiken ravinnon :)

Voi olla osittain tuotakin. Kakkaa tulee nyt myös kerralla enemmän. Meillä tuli korvikkeella kakat joka syötöllä, ja nyt 90% rintamaidolla tulee joka toinen päivä. :wideyed: Ja kerralla tulee niin paljon, että tulvii vaipasta yli - viimeksikin tuotosta oli kainaloissa asti ja lopulta vaipanvaihdon jälkeen meni kummankin vanhemman vaatteet pyykkiin ja koko perhe suihkuun. :grin Mutta vauva ei ole kipeä ja kakka on koostumukseltaan pehmeää, joten eipä tuo varmaan haittaa muutoin kuin sotkun kannalta.

Meillä on nyt kakkauskerrat lisääntyneet. Alussa tuli vaan yks jättimäinen, nyt tulee pieniä rykäyksiä pitkin päivää.
Huomasin just että on ruvennu rinnat vuotamaan :D just kun oon yrittäny öisin olla ilman liivejä, että sais nännit ilmaa. ..no on mulla onneks iso pyyhe vuoteensuojana tässä minun ja vauvan alla, niin se varmaan kerää enimmät.
Tänään on vietetty koko päivä rinnalla. X_x

Kuinka pitkään keskimäärin teillä vauvat syö?

Takaisin