Imettäjät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vius
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just luin että rinta tyhjenee parhaiten Vauvan leuan puolelta eli asentoa olis hyvä vaihtaa säännöllisesti!

Meillä tänään vedettiin semmonen melkein 3h maraton taas. Poju oli suurimman osan ajasta tissillä ja välissä joutui antamaan hieman pullostakin. Ilmeisesti tehnyt maitotilausta samalla koska saan imetysten välissä pumpattua jonkin verran ylimääräistä :) jos tää jatkuu näin niin saatetaan aika nopeasti päästä sittenkin eroon siitä lisämaidosta :)

Mä pumppasin nyt ja tuli sieltä ihan hyvin, mutta paakut ei lähde. Täytyy kokeilla huomenna eri asentoja jospa se auttaisi

Joo kannattaa niitä paakkuja yrittää saada pois, ettei tuu tukoksia tai rintatulehdusta. Suihkussa ollessa voi myös kuumalla vedellä suihkutella ja samalla kevyesti hieroa tai "painaa" nänniä kohti, niin se maito lähtee sieltä valumaan :)

Onko teillä muilla sellaista oiretta, että välillä on kylmä ja sitten taas kuuma ja hikoiluttaa? Olin jo ihan varma, että kuume on noussut mutta ei onneksi ollut. Varmaan imetykseen ja hormonitoimintaan liittyvää tämä? En kyllä muista, että näin olisi esikoisen aikana ollut..tai sit en vaan muista. :)

Kuulostaa tutulta! Varsinkin öisin herään, niin välillä oon ihan hiestä märkä o_O Ja päivisin palelee.

Kertokaahan viisaammat, että onko normaalia, että vauva on uninen tissillä lähes koko ajan? Käytännössä otan tissille, imee muutaman minuutin ja sen jälkeen lopettaa ja torkahtaa. Välillä olen yrittänyt herätellä tai vaihtaa tissiä mutta heikoin tuloksin. Laitan vauvan yleensä pois rinnalta kun nukahtaa. Tästä menee n. 10 minuuttia ja vauva lipoo ja alkaa itkeä. Sitten sama rumba uudestaan. Muutama min tissillä ja uneen. Kakan ja pissan määrästä päätellen saisi kuitenkin tarpeeksi maitoa..

Meidän tyttö on kans melko uninen rinnalla. Meillä auttaa jonkun verran se, että painelen tyttöä kevyesti lapaluiden kohdalta (vanhemman kätilön vinkki) tai painelen omaa rintaa, niin että vauvalle menee samalla varmaan maitotippoja ja henki kulkee paremmin (nenä on usein aika paljon vasten rintaa). Jos meinaa ihan tyystin nukahtaa, niin saat yrittää ihan nostelemalla herätellä tai vaihtaa vaipan ja yrittää sen jälkeen jatkaa toisesta rinnasta. Tai sitten otetaan ihan kunnon unet.

Juu mua ainakin hikoiluttaa ihan kauheasti! Joka yö herään hikilammikosta! :wtf: Oon kyllä myös flunssassa nyt, mutta uskoisin sen johtuvan imetyksestä.

^^ tuosta rinnan painelusta kanssa luin jostain, mutta eipä se juuri ole auttanut. Täytyy kokeilla tuo lapaluukikka seuraavaksi.

Vauva on normaalin värinen, eli en usko että on bilirubiineista kiinni.

Meillä tosin yösyötöillä ole uniongelmaa, vaan silloin tapitetaan silmät suurina ja syödään antaumuksella. Täytyy toivoa, että kääntyisi rytmi ajan myötä toisin päin.

Vauva ei vielä tuota omaa melatoniinia, joten ainut päivärytmi tulee äidin maidosta. Meillä heräteltiin vauvaa syömään vähentämällä vaatteita ja pitämällä ihokontaktissa. Nyt heräilee jo paremmi itsekin!

Onko muilla rinnoissa "viluväristyksiä"? Mä en osaa kuvailla tätä, ei siis ole kylmistä rinnoista kyse vaan sellainen sisäinen hassu "tärinäaalto". Mietin että mistä voi johtua.

Mulla tulee vilun väristyksiä aina imetyksen jälkeen. Sais aina laittaa tyyliin 2 sukat jalkaan ja villapaitaa päälle jne :D

Mulla nous kuume ja tärisin sillon kun maito nous ja vielä pari päivää sen jälkeen aina kun kipulääkkeen vaikutus hiipui niin iski hirvee hytinä.
Öisin minäkin herään hikilätäköstä, jonka takia mulla on kaks peittoa. Välillä nukun pussilakanalla ja välillä lämmittelen jäsenet paksulla peitolla

Onko muilla rinnoissa "viluväristyksiä"? Mä en osaa kuvailla tätä, ei siis ole kylmistä rinnoista kyse vaan sellainen sisäinen hassu "tärinäaalto". Mietin että mistä voi johtua.

Mulla on ollu tota jo vuosia, tosin nyt ei imettäessä lainkaan. Ei tosiaan johdu siitä että ois kylmä tai puistattais.säukähdin alkuun kun alko aluks vaan vasemmalla että mitäs nyt mutta on niitä molemmissa.. ite oon sit aatellu että ois jotain lihasvärinää rintalihaksissa ku mulla on samanlaisia "elohiiriä" välillä reisissäkin..

Meilläkin on edistystä tapahtunut ihan huimaa vauhtia! Eilen taas illalla vietettiin aikaa imettäen vaikka ja kuinka pitkään! Ja tänä aamuna poju veti itsensä kylläiseksi pelkästään rinnalta! Yritin meinaan antaa lisämaitoa vielä tuon jälkeen mutta ei hän suostunut syömään pullosta yhtään vaan käänsi päätä pois koko ajan kunnes nukahti :)

Röyhtäyttääkö muut vauvoja, missä vaiheessa se pitää aloittaa? Sairaalassa kun kysyin niin sanottiin että ei tarvitse röyhtäyttää, mutta koskeeko se vaan sitten aivan vastasyntyneitä...
Mietin sen vuoksi kun tänään poika pulautti vähän maitoa sänkyyn. Tuo ei kuitenkaan tahdo nukahtaa kuin rinnalle joten miten ihmeessä voi röyhtäyttää herättämättä vauvaa? :D
Tänään on ollut niin virkeenä päivän, normaalisti tuo on syönyt 30min-tunnin ja sen jälkeen nukkunut helposti 2-4tuntia. Tänään on syönyt vähän lyhyemmin ja nukahtanut, kun olen laskenut sylistä nukkumaan niin herää taas hetken päästä 'juttelemaan', ei juuri itke mutta alkaa kuitenkin imemään nyrkkiä ja työntää kieltä ulos joten sitten taas tissiä suuhun ja samaa rataa homma jatkuu!

Äsken syötin 'väkisin' tunnin verran ja nyt on nukkunut jo 30min... :)

Mulle sanottiin röyhtäämisestä, että voi röyhtäyttää jos siltä tuntuu :)
Meillä oli maidonnousun aikaan tavallista, että vauvalle tuli ilmavaivoja joten teen usein niin, että ruokin sängyssä ensin kyljelläni ja lopuksi nostan vauvan vatsan päälle (itse istun) ja syötän siitä vielä hetken. Ainakin vatsallaan, pystyasennossa kuulee miten ilma liikkuu molempiin suuntiin :)

Meillä asuu tankkaaja... viimekin yö meni ensin imettäessä 2,5h sitten nukkui 5h ja sit taas pari tuntia rinnalla ja sen jälkeen unet päälle. Päivisin herää huomattavasti useammin ja syö nopeammin (20-40min).

Takaisin