Moikka kaikille!
Aivan mahtavaa, että saadaan tähän ketjuun koko ajan uusia odottajia :). Tervetuloa mukaan keskustelemaan!
Täällä ei erityistä uutta auringon alla. Raskaus etenee edelleen omasta mielestä oikein mukavasti. Väsymystä on ollut enemmän kuin keskiraskaudessa, mutta nyt kun jäin äitiyslomalle, niin lepäilen ja otan päikkäreitä tarpeen mukaan. Erityisiä kipuja tai muitakaan vaivoja ei edelleenkään ole ollut. Raskaustukivyötä ja tukisukkia olen tosin käyttänyt nyt jo koko ajan kun olen jalkeilla ja uskon näiden ehkäisevän selkäsärkyä ja turvotusta tehokkaasti, kun niitä ei ole esiintynyt. Vatsa kieltämättä painaa jo ja tuntuu olevan usein tiellä, mutta eihän tässä ole enää montaa viikkoa, eihän?!
Hikoilusta on tullut uusi ilmiö. Lämpöä tuntuu pukkaavan joka tilanteessa, välillä vaikka olisi vaan paikallaankin. Toisekseen hengästyn tosi helposti, joten vaikka olen ennen ravannut joka paikassa rappuja ylös alas, niin nyt valitsen suosiolla hissin, jos täytyy kiivetä useampi kuin pari kerrosta. Alaspäin painovoima vie paremmin, eikä hengästytä.
Perjantaina olisi edessä tutustuminen Kätilöopiston synnytysosastoon ja se vähän jänskättää. Positiivisessa mielessä :). On alkanut se itse synnytyskin jo kovasti paljon mietityttämään. Tarjolla on lääkkeetöntä ja lääkkeellistä vaihtoehtoa ja pitäisi osata tietää valita niiden kesken itselle paras vaihtoehto, vaikkei ole mitään käsitystä, mitä tuleman pitää. Yritän suhtautua asiaan rennosti, enkä halua kuunnella tällä hetkellä kenenkään kauhutarinoita aiheesta, kun jännittää ihan tarpeeksi muutenkin :).
Ihanaa uutta vuotta kaikille ihanaisille!