Ikää yli 35 ja esikoinen tulossa, vertaistukea kaivataan :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nyytikki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terveisiä np-ultrasta! Vauvalle kuului hyvää ja kaikki oli niinkuin pitikin. Riskipisteet laskettiin ja ei ole riskiä downille tms. Kaveri on 57,2mm pitkä ja painaa 55g. Löytyi nenä, peukku ja varpaat ja kantapäät. Aivot ja sydän näytti hyviltä. Lääkäri oli tosi ihana ja päästään hänelle myös rakenneultraan helmikuussa. Nyt voi sitten ihan rehellisesti alkaa oleen raskaana ja lakata jännittämästä :)

Heipsan !

Täältä ilmoittautuu 4 + 4 ja toivottavasti tuleva äiti 36 vee :happy093

Isot kysymysmerkit, odotukset ja ihmetykset - ja täl hetkel huimaukset & ällötykset seuranani :confused004

Esikoinen kyseessä - mies vieressä - oma yritys eli olen yksityisyrittäjä, jolla duunia piisaa.

Nyt sitten onkin kova pohtiminen , miten ja missä järjestyksessä laittaa kaikki asiat.

Ensimmäinen rajapyykki taitaa olla tuo 12 vkoa - sitten voi jo ruveta miettimään äitiyslomasijaista, Yel-maksua jnejne-

On tämä hurjaa :excited001

Mäkin kuulun tänne. Eli ikää 35 ja ensimmäinen raskaus kyseessä. Ollaan yritetty lasta jo monta vuotta, ja 11.12 sain sitten kauan kaipaamani plussan. Nyt vaan pelottaa, että menee kesken, kun oli niin vaikea saada. Meillä on varhaisultra heti uuden vuoden jälkeen, joten siihen asti pitää jännäillä :)

Tervetuloa Mihi ja Aarresaari :smiley-bounce012 Kiva kun meitä on jo näinkin monta täällä ryhmässä.

12 viikon rajapyykki saavutettu ja niskapoimu-ultra heti joulun jälkeen pe 27.12, jännää :rolleyes:.

Masu alkaa jo pyöristymään, tosi aikaisessa vaiheessa mielestäni, vai lieneekö turvotusta, miten muilla missä vaiheessa masu alkoi kasvamaan?

Eipä muuta kuin oikein rauhallista joulua kaikille, nautiskelkaa :santa

Heip kaikki ja tervetuloa uudet!

Mulla ainakin alkoi vatsa pyöristyä jo aikaisessa vaiheessa, rv 12 olin jo tovin käyttänyt äitiyshousuja, kun muut eivät enää menneet ja raskautta oli enää vaikea peitellä. Kerroin töissäkin sitten heti ekan ultran jälkeen ja osa olikin jo arvannut :)

Mulla sairausloma jatkuu nyt äitiyslomaan asti eli nyt ensimmäisiä päiviä käytännössä äitiyslomalla. Kaikenlaista kremppaa ja vaivaa on ollut, mutta ihana päästä nyt kunnolla relaamaan ja irtautumaan töistä kohti uusia kuvioita. Pian on pikkutyyppi kainalossa ja raskausajan ongelmat mennyttä aikaa..

Kaikkea hyvää, naiset!

S.

..eikä siinä vielä kaikki! Tietenkään! Kas tässä vihdoin ja viimein HYMIÖKIMARA toivottamaan teille mukavaa, rentouttavaa ja onnellista joulunaikaa!

.................................................................................................................................äh! Yritin ja yritin saada hymiöt toimimaan, mutta EI. No, pistäkää villein mielikuvituksenne liikkeelle - olisi tullut nimittäin aikamoinen kimara. Ehkä tämä sivusto vain suojeli teitä.. Hehe..

S.

Hei kaikki. Joulu se vaan lähenee... Harmi, että on kovin vähäluminen aatto. Ihanaa BeNe, että kaikki oli ultrassa hienosti! Nyt vaan onnellista odotusta. Ja tervetuloa uudet jutustelijat mukaan, AarreSaari ja Mihi ;)

Kirsikalla on myös jännättävää joulun jälkeen - saat "avata paketin" pikkuisen myöhässä ;) Minä ostin innoissani äippähousut melkein heti plussan jälkeen. Toki vasta pikkaisen myöhemmin niitä pidin. Musta äippäfarkut oli tosi mukavat päällä, ja ei paljon puristanut jos söi liikaa :)

Susanna ottaa nyt vaan rauhallisesti ja nauttii joulusta. Ja äitiysvapaista! Ei mene enää pitkään, kun on pikkuinen sylissä.

Ihanaa joulunaikaa kaikille masujen kanssa tai sitten lapsosten kanssa oleville mammoille. Itselle tämä on oikein merkityksellinen ja varmasti kaikkien aikojen paras joulu <3

Tervetuloa mukaan jutteluihin AarreSaari ja Mihi!
Odotuksen täyteisiä, mukavia päiviä kaikille teille joilla pienempi tai vähän isompi masu ja onnellisia hetkiä meille, joilla pikkuiset tekevät elämään sen sisällön :) Oikein rauhallista joulunaikaa kaikille!

Ultrassa käyty ja laskettu aika siirtyi 10 päivää eteenpäin, kaikki oli hyvin vauvalla tosin jouduttiin häntä herättelemään useaan eri otteeseen kun ei olisi halunnut siirtyi hyvään mittausasentoon. Meillä oli synkkä joulu minulla alkoi nimittäin kova verenvuoto aatonaattona, käytiin sairaalassa ja siellä kehotettiin odottelemaan rauhassa kuinka tilanne etenee, pidettiin uhkaavana keskenmenona, onneksi näin ei kuitenkaan ollut vaan pieni hematooma näkyi istumassa mistä veri ilmeisesti tuli. Huhhuh kun on ollut rankkaa :eek: Ollaan ihan väsyneitä ja onnellisia nyt :)

Onneks Kirsikka kaikki on hyvin teillä ja selvisitte säikähdyksellä. Voin vain kuvitella millaiset tunnelmat teillä on ollut! Koska sun la nyt sitten on?

Auts..sattuu vatsaa. Kramppaa sanalla tavalla ku nirmi menkkakivuissa. Alkaa ihan yht' äkkiä ja päättyy aikalailla samalla tavalla. Yks yö heräsin kaks kertaa kipuun mutta onneksi vaivat on yleensä koskettanut vaan päivisin. Pahan olon tunnetta ei oo. Neuvolassa en oo vielä päässy käymään. Pyhien jälkeen olis tarkoitus mennä, varhsisultraan varasin mehiläisestä ajan 9.1.
Nyt olis viikkoja 8+2 mut ei täyttä varmuutta vielä, kaikki voi muuttua ;)

Moikka kaikille!

Aivan mahtavaa, että saadaan tähän ketjuun koko ajan uusia odottajia :). Tervetuloa mukaan keskustelemaan!

Täällä ei erityistä uutta auringon alla. Raskaus etenee edelleen omasta mielestä oikein mukavasti. Väsymystä on ollut enemmän kuin keskiraskaudessa, mutta nyt kun jäin äitiyslomalle, niin lepäilen ja otan päikkäreitä tarpeen mukaan. Erityisiä kipuja tai muitakaan vaivoja ei edelleenkään ole ollut. Raskaustukivyötä ja tukisukkia olen tosin käyttänyt nyt jo koko ajan kun olen jalkeilla ja uskon näiden ehkäisevän selkäsärkyä ja turvotusta tehokkaasti, kun niitä ei ole esiintynyt. Vatsa kieltämättä painaa jo ja tuntuu olevan usein tiellä, mutta eihän tässä ole enää montaa viikkoa, eihän?!

Hikoilusta on tullut uusi ilmiö. Lämpöä tuntuu pukkaavan joka tilanteessa, välillä vaikka olisi vaan paikallaankin. Toisekseen hengästyn tosi helposti, joten vaikka olen ennen ravannut joka paikassa rappuja ylös alas, niin nyt valitsen suosiolla hissin, jos täytyy kiivetä useampi kuin pari kerrosta. Alaspäin painovoima vie paremmin, eikä hengästytä.

Perjantaina olisi edessä tutustuminen Kätilöopiston synnytysosastoon ja se vähän jänskättää. Positiivisessa mielessä :). On alkanut se itse synnytyskin jo kovasti paljon mietityttämään. Tarjolla on lääkkeetöntä ja lääkkeellistä vaihtoehtoa ja pitäisi osata tietää valita niiden kesken itselle paras vaihtoehto, vaikkei ole mitään käsitystä, mitä tuleman pitää. Yritän suhtautua asiaan rennosti, enkä halua kuunnella tällä hetkellä kenenkään kauhutarinoita aiheesta, kun jännittää ihan tarpeeksi muutenkin :).

Ihanaa uutta vuotta kaikille ihanaisille!

Ihanaa uutta vuotta kaikille!!!

Täällä alkoi 15. viikko tänään ja kaikki pahat olot yms. ovat hävinneet. Unikin maittaa taas paremmin. Jei!
Ei malta odottaa mitä (ja kenet) uusi vuosi tuo tullessaan :)

Nyt tämä alkaa mennä jo todella raskaaksi, tänään tuli soitto sikiötutkimusyksiköstä että "jäätiin kiinni" seerumiseulassa :sad001, siinäpä sitä taas stressin aihetta minulle. Riskiluku oli 1:240 eli jäätiin nippa nappa kiinni, raja on 1: 250. Ensi tiistaina sikiötutkimusyksikköön kätilön juttusille ja mahdollisesti tuolloin otetaan jo istukkanäyte. Tiesin toki että kun seuloihin osallistuu pitää olla varautunut siihen että sieltä jotain löytyy mutta silti...ei tähän voi varautua. Voihan kökkö.

Voi ei, Kirsikka :(. Kaikki sympatiat sinne! Toisaalta nyt on hyvä, että tutkivat asian tarkemmin ja saatte asiasta selvyyden. Itsekin tuohon seulontaan tuli osallistuttua ja kun eivät ottaneet jatkotutkimuksiin, niin päinvastoin jäi pieni epäolys, että olisiko sittenkin pitänyt käydä tutkituttamassa asia vielä yksityisesti. Toivon, että jatkossa saatte ihan toisen laisia uutisia ja pääset nauttimaan stressittömämmin raskaudestasi <3.

Nyt päivän rauhoittumisen jälkeen totesin että ei kai se maailma tähänkään kaadu, vaikka läheltä luikkiikin. Ei auta muu kuin rauhoittua ja mennä tutkimuksiin ja odotella sitten rauhassa vastauksia, sittenhän sitä ollaan viisaampia.

Mitenkäs muiden vuosi on lähtenyt käyntiin?

Takaisin