Heipsan!
Olipas ihanan paljon kirjoituksia täällä, Kirsikalle ja Kyfille tervetuloa mukaan :) Mulla ei hirveesti ollut väsymystä, kuin ehkä just parilla viikolla siinä aika alussa, pahoinvointia sitäkin enemmän. Työkaverin muistan kertoneen, että hän oli väsynyt läpi koko raskauden.. Eroja löytyy. Ja en tiedä miten sulla Kirsikka, mutta itellä ainakin tää pimeys (vaikka nyt jo vähän lunta näkyvissä..) väsyttää edelleen ihan hulluna.. Tsemppiä sinne!
Ja voi Riina <3 Kuulostaapa nyt kaikki tosi hyvälle :)
No Moro Vieno pitkästä aikaa :) Hienoa miten teidän tytsy kasvaa siellä hirmuista vauhtia! Varo ettei mee niskat jumiin kantelusta

Meidän pieni kans aukoo suutaan kuin pieni linnunpoika. Ja kaura- ja ruispuurot ei oo tehny poikkeusta, hyvin maistuu :) Just yhden toukokuisen mamman kanssa juttelin, kun hän tuskaili miten saada pieni syömään, kun ei vaan suu aukea, eikä kuulema auennut esikoisellakaan. Nää on näitä. Jossain kohdin päästään mekin vähän helpommalla
Juu ja hormonit on kyllä ihmeellisiä! Mulla ne ei vaivanneet pahemmin raskausaikana, mutta synnytyksen jälkeen, voe taivas. Ekat viikot oli ihan mahdottomia ja vieläkin huomaan herkistyväni tavallista helpommin. Esim.kaikki lapsiasiat on sellaisia missä joutuu pidättelemään kyyneleitä. Oikein nauratti yhden Ideaparkin kauppareissun jälkeen, kun siellä jotain lasta kuulutettiin, joka oli eksynyt vanhemmistaan. Ilmeisesti oli niin pieni/häkellyksissään, ettei osannut sanoa edes nimeään, joten vaatteiden perusteella kuulutettiin. Yleensä on noita vaan "ihmetellyt", että miten kukaan tuollain lapsensa hukkaa. Nyt hyvä ettei valunu kyyneleet, kun aloin miettiin, että "voi, joku on hukannut pienensä ja siellä se on täysin yksin vieraiden ihmisten hoivissa". Myös leffojen kattelu on ihan mahdotonta, jos tulee vähääkin jotain keskustelua lapsiasioista (esim.kun Gravity käytiin pe kattomassa ja siinä naisen taustalla oli lapsen kuolema) niin itku pääsee. Aijai. Onneksi nää on kuitenkin pieniä ja suurimmaksi osaksi vaan naurattaa :) Meidän prinsessa on nyt oppinut är-äänteen kunnolla. Kurluttaa joskus ihan hullun pitkiä pätkiä, kun höpöttää jollekin lelulleen. Mahdoton kiekuja :)
Tonttumuorille tsemppiä sinne! En tiedä onko sulla ollut sama terkka koko ajan, mutta sen huomasin itte raskauden aikana, että eri henkilöt (oli sitten terkka tai lääkäri) niin saivat aika erilailla niitä mittoja. Kun sama henkilö mittasi niin siihen pystyi luottamaan (ainakin meidän kokeneeseen terkkaamme..). Mites pitkällä sää nyt olitkaan..? Loppuraskaudessahan kun maha laskee, niin sf-mitta voi myös laskea.. Hyvä kuitenkin, että sydänäänet kuuluvat <3
Oi Susanna, ihanaa miten aika kiitää :) Tsemppiä loppuraskauteen! Onko sairaalakassi jo pakattu? :)
Kirsikalle vielä noista neuvolakäynneistä. Ite oon kans alalla,mutta on se vaan ihan eri juttu olla potilaana :) Toivottavasti on mukava terkka sulla :) Mulla ei oo mitään negatiivista sanottavaa mein palveluista, ihan huipputyyppejä, jopa omalääkäri on ihan loistava ja kuuntelee oikeesti mitä on sanottavaa eikä ole sellainen tuulispää :)
Hyviä jatkoja kaikille!