Ikää yli 35 ja esikoinen tulossa, vertaistukea kaivataan :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nyytikki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! Anteeksi pitkä hiljaiseloni. Aika mennyt kuin siivillä.
Alkuhankaluuksien jälkeen täällä on jo monta viikkoa nukuttu yöllä. Silloin alkuunhan päivät nukuttiin ja yöt valvottiin ja huudettiin (äiti kyllä valvoi päivätkin...). Onneksi ei ollutkaan koliikkia vaikka alkuun niin luultiin. Oli pojalla vaan rytmi aivan sekaisin. Oikeanlainen rytmi alkoi pikkuhiljaa löytyä muutama viikko sitten. Nykyään nukutaan n. klo 21-10 välillä ja omassa sängyssä (johon alkuun ei saatu oikein millään nukahtamaan vaikka oli jos jonkinmoisia viritelmiä). Esim. toissa yönä 22-09 ja viime yönä 21-07. Molemmat ilman syömään heräämistä. Joskus poika herää syömään n. 7 tuntia nukuttuaan, mutta pitkään aikaan ei enää lyhyempiä välejä ole ollut. Ihanaa, saa itsekin nukkua (KOP KOP). Päivisin syödään 2-4 h:n välein. Illalla voi väliä olla vajaa kaksikin tuntia, kun tankataan yötä varten. Poika on siis nyt reilu 2,5 kk.
Päivisin poika nukkuu yleensä n. 3 h:n päiväunet vaunuissa pihalla klo 12-17 välillä (usein käyn kävelyllä ensin). Jos on kova tuuli tai keli muuten huono, en vie ulos ja sitten ei kyllä nuku päikkäreitä juurikaan. Olisko vinkkejä miten saisin sen nukkumaan sisällä?? Omaan sänkyyn jos laitan niin ei nuku, eikä myöskään meidän sängyssä. Sitterissä saattaa joskus torkahdella jotain pätkiä. Jos lähdetään kauppaan tms. niin autossa nukahtaa ja saattaa sitten kaukalossa nukkua koko kauppareissun, mutta kotiin tullessa yleensä herää, kun nostetaan pois kaukalosta. Tänään sitten laitoin pojan eteiseen vaunuihin makuupussiin sisävaatteissa ja heiluttelin ees taas. Nukkui tunnin! ;) Siinä yksi keino, mutta vähän hassu...
Oon kuullu sanottavan, että mitä paremmat päikkärit, sitä parempi yöuni, mutta en oo kyllä huomannut eroa. Onneks.
Mutta olishan se kyllä kiva kun poika nukkuis sen kolme tuntia joka päivä, että mä kerkeisin tehdä jotain "omia juttuja", kuten lukea kasaan kertyneet kolmen kuukauden Vauva-lehdet. Tai okei, vaikka tehdä ruokaa tai pyykätä rauhassa. :P
Käytiin viikko sitten neuvolassa, kun poika oli reilu 9 viikkoinen. Paino 6790 g ja pituus 61 cm. Melkonen jässikkä siis. ;)
Mulla itsellä on ollu vähän vaikeuksia päästä siitä vaikeasta synnytyksestä yli, mutta kyllä on jo helpottanutkin. Olen kerran käynyt kätilön kanssa juttelemassa. Tosin joudun vielä jonkinlaiseen operaatioon, kun joku haava repsottaa (tuli ilmi jälkitarkastuksessa). Toivon, että siitä toipuminen ei vie toista kahta ja puolta kuukautta.

En nyt ehtinyt lukea tässä välissä tulleita kirjoituksia kovin tarkasti, mutta tervetuloa uusille ja tsemppiä!!
Ja kivoja hetkiä äideille vauvoineen (jotka siis ovat jo mahojen ulkopuolella)!!

Aivan mahtavaa, että ollaan saatu näin paljon uusia odottajia mukaan! Ja erittäin mukavaa, että jo synnyttäneet jaksavat edelleen jakaa täällä kokemuksiaan, sillä ne tulevat olemaan meille kullanarvoisia :).

Kävin maanantaina neuvolassa ja kaikki oli ainakin siellä kohdallaan. Pikkuinen on edelleen perätilassa, muttei kuulemma vielä ole mitään kiirettä. Nyt näköjään neuvolakäynnit kyllä tihentyvät, kun seuraava aika varattiin jo kahden viikon päähän ja sitäkin seuraava siitä parin viikon päähän. Ehdin siis ennen joulua käymään jopa kahdesti neuvolassa. Sitten jäänkin äippälomalle. Olen alkanut väsymään suht herkästi, niin että alan jo oikeastaan odottamaankin sitä aikaa, kun ei tarvitse aamulla nousta reippaasti töihin. Pimeys tekee ehkä osansa, mutta kai tämä loppuraskauskin vaikuttaa.

Onpa muuten todella kurjaa, että jotkut ovat joutuneet neuvolassa joutuneet kokemaan ikärasismia! Itse yritin alkuraskauden ultrassa ja ekalla neuvolakäynnilläkin korostaa ikääntyneisyyttäni ja siihen liittyviä riskejä, mutta minut päinvastoin tyrmättiin tämän asian suhteen! Ultrassa kätilö sanoi, ettei ikää pidetä riskitekijänä, ellei ole erittäin nuori tai reilusti nelikymppinen ensisynnyttäjä. Minulta ainakin otettiin luulot pois, että 38 vuoden ikäni olisi jotenkin riski. Edes edelliset keskenmenot, munasarjakasvain, kohdun kystat ja kilpirauhassairaus eivät vaikuta, jos raskaus on kunnolla saanut alkunsa ja päässyt siihen maagiseen 12 viikkoon. Näin se on nähtävä, kun sen on omakohtaisesti nyt kokenut. Kilpirauhanen on rauhoittunut, kun en tarvitse edes lääkitystä tällä hetkellä, kaikki gynekologiset vuosia jatkuneet oireet loistavat poissaolollaan ja koen olevani elämäni kunnossa, mitä nyt vähän maha on alkanut olemaan tiellä :). Edelleen haluan olla vaan raskaana, ettei tarvitse palata kaikkiin sairasteluihin :).

Ihanaa marraskuun loppua kaikille odottajille ja jo synnyttäneille!!

Muokattu viimeksi:
Viikoilla 37+5 mennään. Juuri oltiin ultrassa, jossa näkyi vilkas n. 2,5 kg pikkukaveri. Istukan toiminta on ilmeisesti kuitenkin hiipumassa virtausten perusteella, joten saatiin uusi aika maanantaille. Jos lukemat näyttää samoilta, niin sitten aletaan käynnistelemään. Nuo arvot voi kuulemma vaihdellakin. Mitään hätää ei vielä ole, mutta tuskin ihan laskettuun aikaan asti odotellaan. Huh, ensi viikolla voi olla jo vauva sylissä!

Neuvolassa tuli käytyä ensikäynnillä tämän viikon maanantaina. Terveydenhoitaja jonka tapasin ei ollutkaan minun "oma" terveydenhoitaja vaan ensi kerralla on sitten joku muu yhden kerran ja sitten taas joku uusi hoitaja. Noh, tällaista se on terveysalalla ainakin pk-seudulla nykyään, ihmiset vaihtuu nopeasti. Lääkärikäynnit käyn yksityisesti tutulla gynekologilla. Sydänääniä ei suostunut kuuntelemaan, harmi, olen varma että olisi kuulunut kun oikeasta paikasta etsii :rolleyes: Ultra tulossa ennen joulua joten silloinhan sen pikkuisen sitten näkee ja kuulee :p.

Pahoinvointi hellitti, ihanaa. Samoin ihon ja hiusten rasvoittuminen rauhoittui. Rinnat ovat erittäin kipeät ja väsymys katastrofaalista, olen nukkumassa joka ilta jo ysiltä :sleep002

Jänniä aikoja Tonttumuori siellä eletään, jee.. :) Puhtia ensi viikkoon! Ja kiva kuulla Miistäkin, hienosti teillä siellä jo nukutaan ja kasvu komeata! Mukava että muutenkin tuntuu rankan synnytyskokemuksen jälkeen arki kulkevan. Tuo vaunuissa sisällä nukutus on meilläkin tuttu juttu- välillä paremmin ja välillä huonommin. Ulkona nukutaan mainiosti mutta ihan aina ei vaan monta kertaa päivässä jaksa lähteä tallaamaan ulos varsinkin näillä Suomen keleillä.
Ja mäkään en ole päiväuni-ihmisiä oikein ollut koskaan, niin on sit mukava joskus juoda kahvikuppi ja vaikka yks lehti selata kun tyttö nukkuu ja rentoutua sillä tavalla..

Nyt kun tyttö on vähän isompi niin päiväuni tulee sisällä välillä niinkin että vain köllötellään vierekkäin. Tosin täytyy olla kunnolla väsynyt, muuten menee kierimiseksi ja touhuamiseksi. Just eilen oli ystävän kanssa puhetta,että on se kumma miksi lapsilla on unien vastaan taisteluja kun se nukkuminen meistä aikuisista on niin ihanaa! Ja miten ne pärjää tavallaan niin vähillä unilla (meillä on nykyään aina välillä heräilty aamukolmelta tai neljältä ja ihan pirteenä ja sit kestää ennen kuin uudelleen nukahdetaan..)

Joo, Kirsikka, niinhän se on että väki terveydenhuollossa vaihtelee ainakin isommilla paikkakunnilla. Ja jos ei muuta niin sairaslomia.. Mut sitä omaa terkkaa ja ultraa ootellessa :)

Aattele Riina, sulla on enää kymmenisen viikkoa aikaa sopeutua ajatukseen että raskausolotila päättyy :) mut eihän sen tarvii sairasteluja merkitä vaan tätä äitiyden huumaa :) upeaa että oot voinut hyvin!

Nyt täällä vedellään niitä päikkäreitä et täytyy pyykkivuorelle käydä.. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Käynpä täälläkin päivittämässä tilanteeni... Sain keskenmenon eilen, rv10+0. Olin jo viikkoa aikaisemmin saanut varhaisultrassa tietää, että alkio ei ole lähtenyt kehittymään lainkaan, joten ei tämä enää yllätyksenä tullut. Lähinnä helpotus, ettei tarttenut lääkkeelliseen tyhjennykseen lähteä.

Toivottavasti pääsen palaamaan tälle keskustelupalstalle myöhemmin iloisemmissa merkeissä.
Hyvää jatkoa kaikille!

Jee Vieno, upeaa, ihanaa! Toivottavasti unet on jatkuneet :) Mullekin jotkut kokeneemmat sanoivat silloin aiemmin, että "no ei kai se nuku, ku oot aina ollu sen kanssa liikkeessä, niin ei se osaa nukkua jos vaunut on paikallaan" Yritin siinä sitten varovasti, että kyllä se slloin alussa nukkui, taisi kaikua kuuroille korville. Mutta tulipa meilläkin se aika jolloin nukutaan oli vaunut paikallaan tai liikkeellä :) Ja meillä toi tuli nukahtamisen taito tuli vaunuihin viikon-parin viiveellä, kun sen pinnasängyssänsä oppi eikä edes enää kaipaa heilutteluja.. Huono äiti et missään nimessä! Kaikkee sitä tulee kuviteltuakin :)

Sinitiitu: Morientes! Täällä kyllä tarinaa riittää juu :) Oon yrittänyt pikkuhiljaa siirtää neitiä kaksiin päikkäreihin, kun viimoiset tunnin päikkärit ajoittui aina niin myöhään, että sitten aamuyöstä halusi syödä. En tiiä miten nää taas muka oli yhteyksissä toisiinsa, mutta niin ne vaan meni. Nyt neito siten melkein omatoimisesti alkoikin äidin toiveita noudattaa ja muutamina päivinä toiset päikkärit on olleet reilun kolme tuntia! Tänäänkin heräsi kolmen maissa ja jaksoi sitten valvoa seiskaan, jonka jälkeen syötiin ja oli kyllä niin rätti, että rinnalla nukahti mitä yleensä ikinä ei tapahdu..Ihana <3 Mutta joo, kylläpä samoissa pituuksissa ja painoissa tytöt menevät!

Eilen muskarissa tytsy lähti yks kaks yllättäen ryömimään hirmuista vauhtia. En osannu muuta, ku huutaa, että kattokaa nyt mitä toi tekee, kattokaa nyt :) Kotona ei oo sit se homma kiinnostanut. Mutta tänään harjoitteli peruuttamista ja oli äidin kauppareissun aikana pyörinyt muutamia kertoja ympäri, kumpaakaan noista ei oo aiemmin tehnyt. Eli kattellaan joko se kävelee huomenna ;) Hampaita ei vielä näy, mutta muutamana yönä ollut voimakasta ja epänormaalia itkua tai lähinnä itkukohtauksia mitkä ovat helpottaneet syliinotolla ja päivisin narskuttaa ikeniä vasten mitä vaan käsiinsä saa..

Oi ihana Mii miten teillä nukutaan! Oon niin kade =) Eikä kun siis onnellinen tein puolesta :) Ihana jässikkä teillä siellä! Meillä ei kans sisällä nukkumiset suju niin hyvin kuin ulkona, enkä kyllä päivällä oo kokeillutkaan. 5.5kk iässä opetin nukahtamaan omaan sänkyyn (tähän asti aina hyssyteltiin sylissä uneen) ja sen jälkeen on joskus ottanut iltapäikkärit, max.tunnin mittaiset, pinniksessä, jonne siis asetellaan samoin kuin yöunille mennessä..Ja jos nukkuu vaunuissa sisällä niin hyvä konstihan tuo on :) Ja jos ei oo ihan topattuna haalareissaan niin jättää nukkumaan siihen turvakaukaloon, kun tulee kotiin (jos on eteisessä esim.viileämpää tmv...) Meillä nukkuu yöt paremmin, jos iltaan jää pidempi valveillaoloaika. Mutta nää on niin yksilöitä, että kokeilemalla vaan oppii..

HuiJui Tonttumuori <3 Ihanata, että pieni on matkassa mukana! Tsemppiä tuleviin, eikun kassin pakkaukseen jos ei vielä ole valmiina :)

Voi KayKay, osaanottoni <3 Tervetuloa pian uudelleen :)

Vautsi Annis !!- voin vain kuvitella tuon teidän muskarin ja siellä neidin liikkeelle lähdön :) ja "pikkuinen tonttu sit ryömikin näin..", eiks niin, hih.. Musta on aivan liikuttavaa että joulujuhlassa nää pienetkin esittää, tippa tulee silmään jo ajatellessa..
Meillä oli useampi yö tässä aika rikkonainen, useita heräilyjä ja uneen tyynnyttelyjä ja parin tunnin virkeysvalvomisia mut nyt viimeisimmät taas parempia. Aamulla herätään puoli yhdeksän korvilla tavallisimmin ja sit mahtuukin vaan yhet pitkät päiväunet päivään ja toiset lyhyemmät. Tällä hetkellä hittinä on touhuilla itsensä ryömien keittiön pöydän alle ja tarkastaa maton hapsuja :) Huomenna aattelin sit typsyn päiväunien aikana aloitella joulusiivoiluja, villakoirat vilisee siihen malliin..
Ihanaa joulun odotusta kaikille :)

Heissan kaikki. Tonttumuorista ei ole mitään kuulunut, toivottavasti kaikki on hyvin! Ja LittleMyy on varmaan saanut jo pienen nyytin syliin...? Susannan hymiökimaraa ei ole näkynyt... Kuinkas kaikki muut mammat voivat Riina, BeNe, Kirsikka, Kyfi? Toivottavasti en ketään unohtanut. Kaykaylle osanottoni, älä lannistu kuitenkaan.

Hienosti Annis neiti siellä menee eteenpäin ;) Nään sieluni silmillä miten ylpeänä olit muskarissa! Täällä ylpeä mamma voi kertoa, että varpaat maistuu ilmeisesti mahtavalta... Vaipanvaihtoon saatu lisää haastetta ;)

Sinitiitu on varmaan jo joulusiivousta tehnyt? Ihana pieni hapsujen tarkastaja siellä ;) Täällä odotellaan milloin äidin "villakoirakätköt" paljastuu - mutta onneksi siihen on vielä aikaa. Ensi viikolla tyttö on jo puoli vuotta. Aivan liian nopeasti aika menee... Välillä jo itku silmässä olen kun kasvaa niin nopsaan. Mutta ihanaa on kun vuorovaikutus on jo uudella tasolla ja ne hymyt ja kikattelut on maailman ihanimpia!

Mii meillä nukutaan ulkona vaunuissa, mutta jos päivällä nukutaan sisällä niin ainoastaan kanssa vaunuissa. Öisin yläkerrassa omassa sängyssä, mutta päivisin sisällä ei nukahda mihinkään muualle kuin vaunuihin. Ehkä joku viltti vaan päällä ja pimennykseksi toinen viltti suuaukon eteen. Ja avot... Kun nukahtaa, niin sen jälkeen ei pieni meteli edes haittaa. Toivottavasti vointisi on parempi ;)

Enää vajaa 2 viikkoa jouluun, aika se rientää hirmu vauhtia. Jaksamista kaikille ja ihanaa joulun odotusta <3

Juu, nimenomaan Sinitiitu pikkuinen tonttu ryömi näin :) Ihana <3

Vieno: Täysi showlyyli kyllä täällä. Kotona, kun haluaisi liikkua johonkin niin makaa mahallaan joka raaja ylhäällä ja huutaa, että liikutaan jo :) No joo, ei siitä kiljunnasta ihan vielä sanoja oo ymmärrettävissä ;) Mut kieppuu ympäri ja välillä vähän peruutteleekin. Nopeesti kyllä menee aika :/ Eilen kävin kattomassa kolmiviikkoista poikaa joka oli lähes grammalleen samanpainoinen kuin Jenna syntyessään ja se oli niin pieni, niin pieni, siis niin pieni <3 Miten on voinut unohtaa NÄIN nopeasti sen pienen vauva-ajan. Tuo kahdeksankilon "vauvahan" on jo ihan järkäle :) Oliko se muka oikeesti noin pieni silloin :) Tai niin no, poitsu oli ottanu melkein jo kilon lisää syntymäpainoon, että Jenskuhan oli oikeasti kilon kevyempi, o-ou..

Muille mammoille siis tiedoksi, että kun sen nyytin saatte, ni yks kaunis päivä se ei olekaan enää pieni nyytti! Niin. Uskomatonta kyllä.. Aika täynnä rakkautta täällä kyllä ollaan <3

Masu meidän suloisuudella oli tuossa sekaisin ja pistin ohran piikkiin. Oisko kuitenkin ollu porkkana mitä kans oli pikkuhiljaa lisäilty. Nyt molemmat tauolla ja pikkuhiljaa alkaa petraantumaan. Kovin kipuhuutelevainen myös oli kolmena yönä ja sai lääkettä jolla vasta kunnolla nukahti. Hampaiden piikkiin pistin, mut oiskos sittenkin ollu tuo maha. No, siihen ei varmaan tuu selvyyttä, pääasia, että ehkä pikkaisen parempaan päin ollaan menossa kumminkin :) Tänään äippäliini kävi kampaajan tuolissa (piiiiiitkästä aikaa) ottamassa vähän jopa väriä päähän, että kelpaa naamaansa firman pikkujouluissa huomenna näyttää :) Ihana kyllä päästä tuulettumaan, jos vaan ei tuu mutkia matkaan.

Ja joulu on ihan just! Uskomatonta :) Mukavaa joulunalusaikaa jokkaiselle :)

Hei vaan kaikille!

Pikakuulumiset: kävin eilen neuvolassa ja kävi hyvä tuuri, kun terveydenhoitaja halusi harjoitella ultran käyttöä! Ultrattiin ja nähtiin, että pikkuinen on kääntynyt. Nyt toivotaan, että pysyykin niin päin :). Oikea pakara on alkanut mennä kivuliaasti kramppiin ja olen siksi joutunut hidastamaan tahtia. Toivon ettei tämä vaiva pahene. Onneksi enää ensi viikko töitä. Muuten voin edelleen hyvin.

Palaan tänne paremmalla ajalla!

Mukavaa joulun odottelua kaikille :)

Huhuuuu! Hyvä ajoitus, Vieno! Samalla sekunnilla eilisen viestisi kanssa tulin pitkästä aikaa tutkailemaan, että missäs täällä mennään vai mennäänkö missään, kun mulle ei taaskaan ollut tullut ilmoituksia uusista viesteistä täällä. No sitten koko keskustelu tilttasikin kesken viestini ja siihen jäi kirjoittaminen.

Mulla selkä jo ok, mutta tullut muita raskauden iloja, todennäköisesti sairauslomaa äitiyslomaan asti. Tekee kyllä tosi hyvää päästä irtautumaan ja relaamaan. Nyt huomaa, kuinka hullun intensiivistä työelämä onkaan - huoh.

Beibillä kaikki hyvin, häntä odotellessa :)

Hyvää tänne kuuluu, pahoinvointi lähes kokonaan poissa :smiley-bounce012. Pahin väsymyskin on jo helpottanut joten mikäs tässä ollessa. Masukin on jo pikkaisen pöyristynyt, olen ollut hyvin hoikka ennen raskautta joten näkyy nopeasti.
Katsoin eilen töissä pikkuista ultralla kun en malta odottaa ekaan ultraan joka meni harmillisesti joulun jälkeen, ja siellähän se pikkuinen pyöri ja hyöri ja sydän löi kovaa, ihanaa :happy093, olen rakastunut!

Nyt leivon tässä samalla pipareita ja torttuja, eipä voisi ihanampaa lauantaita olla. Kaikille paljon tsemppiä :talk017

Riina: Jee! Toivotaan, että pieni pysyykin oikein päin :)
Susanna: Nauti "vapaastasi" niin paljon kun vaan voit. Oot sitten valmis ottamaan beiben vastaan :)
Ja Kirsikka: Voi ihanuus sentään <3 Yritä olla ihan pakahtumassa, monta viikkoa vielä edessä :) Mutta nopeastihan se kyllä sitten menee!

Susanna kyllä itsekin huomasin, miten sitä onkaan ollut työelämän pyörteessä jo pitkään. Harmi, että sinulla on vaivoja - jospa ne kotosalla rauhassa olemalla helpottaisi ;) Nyt nautin kotosalla olosta ihan täysillä, kun ei tarvitse kotona enää "suorittaa" eli siivota tai touhuta hullun lailla vapaapäivät. Nyt tuntuu, että kotona vois olla pidempäänkin, mutta mieli on muuttuvainen... Ja jatko-opinnot pitäisi saada loppuun, ei vaan huntsittais yhtään mennä kirjastoon tai miettiä opintoja. Jospa se siitä kun taas alkuun pääsee.

Ihanaa Kirsikka, että olet pikkuista päässyt jo moikkaamaan. On se vaan niin ihanaa ja liikuttavaa!

Ja ihanaa mammalomaa Riinalle!

Minulle on joulu saanut ihan uuden merkityksen tuon pikkuisen pyöriäisen myötä. Suunnittelen ja odotan joulua ihan eri lailla - ennen joulu on ollut vaan pakollista kiertämistä sukulaisista toiseen ja "turhaa krääsän ostamista". Nyt on ihana seurata pienen touhuja ja valmistella ruokia ja tehdä paketteja. Lupasin osan laatikoista tehdä itse viemisiksi anoppilaan. Olen siis kaupan alalla esimiestyössä eli joulun alla on yksi kiireisimpiä aikoja. Nyt ensimmäistä kertaa saan olla luvan kanssa kotona ja rauhassa valmistella joulua. Aivan IHANAA!

Tuo on Susanna niin totta munkin mielestä, tuo työelämän hullu intensiivisyys! Eikä paremmaksi näy muuttuvan, tiukemmalle vaan vedetään alalla ja toisella! Mutta sä pääset nyt kans jo ehkä piiitkälle lomalle sieltä :) otahan rennosti; päiväunia ja kahvitteluja (ai niin, oon unohtanu et ei kahvi taida vielä maistua- mut sit 10 viikon päästä taas sitä aika usein tarvitaan.. :)

Tämänkin äiskän "henkinen työvatsahaava" ja -stressi on totta tosiaan niin lähtenyt pois pois ja edelleen vaikka on huonosti nukuttuja öitä ja valvomisia välillä niin paljon huonommin nukuin, välillä nukkumatta töihin lähdin ja stressasin työaikana! Ja niitä vuorotyövuosia kun jo on ehtinyt tukku kertyä... Nyt sen kaiken eron vasta huomaa! Siispä oonkin hakenut hoitovapaata ihan kunnolla, nyt on mun aikani olla pienen ihanuuden kanssa kotona ja vain häntä varten :) Kattoo sitten jos vaikka säännöllinen päivätyö ois mun juttu joskus myöhemmin.. Näitä kaikkea voi suunnitella..

Voi kun kiva Riina, että siellä pikkuinen hyörii oikein päin! Levollista mammaloman alkua sulle!
Ja Vieno, joo:joulusiivous on puskettu läpi yksien päikkäreiden aikana ( ja samana iltana kuolavanat kiilsivät taas jo komeasti, hih..) Mut sekin on ihmeellistä miten ennen ahdistui kun paikat eivät pysy järjestyksessä ja nykyään se on niin ihan itsestäänselvyys.. Tämmöstä tää kotiäitinä elämisen ihanuus vai mitä :)
Mäkin fiilistelen tuota joulua, muskarin joulujuhlassakin olin jo tippa silmässä kun vauvat tonttupuvuissaan niin suloisina.. Lahjat on jo melkein kaikki valmiina ja vanhempieni luo lähdetään joulusta nauttimaan. Meidän typsykkä on tosi liikkuvainen, silmät saa olla selässäkin jo nyt! Ja kun sähköjohdoista komentaa pois niin semoinen kulman alta tuleva veikeä katse kohtaa äiskän.. mItä sitten vielä kun oppii konttaamaan...

Pääsitkö Annis pikkujouluttelemaan? Toivottavasti! Teillä on kiva kun mukaan kutsuivat, mun töistä tai pikkujouluista ei oo kuulunut todella mitään. Käytiin typsykän kanssa kyllä siellä kun tuota vapautta anoin lisää, sama rumba tuntui jatkuvan eli oli kiva hilpaista taas eteenpäin!

Voi Kirsikka, aikas kivasti pääsit hyödyntämään työmaan laitteita :) oli varmasti ihanaa nähdä toinen!
Nyt vähän glögiä....

Heippa pitkästä aikaa!
Hyvää kuuluu tännekin. Huomenna on np-ultra ja sitä tässä jännäillään, ei malttaisin millään odottaa.
Pahat olot ovat vähän laantuneet ja väsymys on poissa. Järkyttävä turvotus on silti päällä, etenkin iltaisin ja närästää niin...
Tässä joulun järjestelyissä ja töissä on niin kiire, että meinaa jäädä foorumin lueskelu ja kirjoittelu ihan unohduksiin :)
Ihanaa joulunodotusta teille kaikille!

Takaisin