Ikää yli 35 ja esikoinen tulossa, vertaistukea kaivataan :)

Mua kans facessa jotenkin se mietityttää se, että vaikka miten suljettu ryhmä niin yleensä siellä kaikki kuitenkin näkee kaikki kommentit, niin siksi en oo niin siitä innostunut.. Mut varmasti sitten, kun nyytti on käsivarsilla niin voisi pitää yhteyksiä sitäkin kautta :)

Ja Sinitiitu: Jäi vielä edelliseen laittamatta, että mullahan on molemmat ultrat sanoneet la:ksi 12.5, että siihen viimeistään tähtäillään :) Huomenna Ideaparkkiin käynnistelemään :D
 
Auringonpaisteista uutta viikkoa taas aloiteltu, mahanpohjassa tuntuu olevan enemminkin perhosia kuin toivottuja supistuksia mitä pidemmällä aika rientää.. La huomenna eikä mitään ihmeempiä merkkejä eli niitä odotellessa.. Taitaa vauva olla kuitenkin kiinnittynyt enemmin kun liikkuessa tuntuu erilaiselta- nekö niitä liitoskipuja?
Pienoinen jännityksen poikanen vie alkuyöstä unia ja aamulla sitten nukuttaisi vaikka kuinka, täytyy vielä nauttia ja yrittää nukkua silloin kun voi.
Ja Annis: Mulla kanssa Ideaparkiin suunta iltapäivällä, mattoja pitäisi jaksaa valita,- jospa se olisi se taikasana tuo kauppakeskuksen vilinä ja saisi liikettä meidän pieniinkin :smiley-bounce012
 
Ihanaa aurinkoista huomenta! Kuinkas Sinitiitu ja Annis voivat - vieläkö yhdessä koossa? Tsemppiä ja jaksamista! :happy112
Ihanasti tuo aurinko on paistanut ja on lämmintä. Täällä pestään vimmastusti petivaatteita ja talvivaatteita varastoon. Ihanaa kun saa kuivattaa ulkona! Ja pihatöitä tekis kovasti mieli tehdä, mutta jos tänä vuonna olis järki päässä ja istuttais kukkasia vain sen verran mitä jaksaa kastella. Töihin ei ole pätkääkään ikävä - aika ei todellakaan ole käynyt pitkäksi! Mahtavaa, kun saa kerrankin nauttia vapaista ja touhuta kaikkea oman kunnon mukaan hissukseen. Ennen kaikki hommat pakkautuu viikonloppuihin ja vapaapäiviin - silloin, kun pitäis myös muistaa levätä ja tehdä mukaviakin asioita. Mutta minkäs teet kun halutaan asua omakotitalossa...

Me käytiin sairaalassa tutustumassa, ja se oli kyllä hyvä juttu. Vaikka kiertämään ei päästykään, niin paljon tuli 2 tunnin aikana asiaa. Ihanan oloinen kätilö oli kertomassa ja antoi uskoa, että kyllä kaikki menee varmasti hyvin. Miehellekin käynti oli hyvä, korva tarkkana kuunteli. Taitaa sitäkin jänskättää vaikka ei sitä näytäkään... Sairaalaa varten pitäisi kassia pakata - pitää ottaa joku pikkuinen kassi, kun tapana on kantaa aina mukana ihan liikaa tavaraa. "jos sattuu tarviimaan..."
Nauttikaa kanssasisaret auringosta ja voikaahan paksusti :smiley-bounce015
 
Sinitiitu: Nooo.. Oliko Ideaparkista hyötyä? Ihan huono paikka sanon mä :excited001 Ei niin mitään hyötyä, vaikka kotimatkan kävelinkin, pah. Tämä ei täältä synny, sanokaa mun sanoneen :wink

Ja Vieno; Mä niin ymmärrän sua! Itte oon tässä ollu jo melki kuus viikkoa poissa töistä ja ei kyllä käy aika pitkäksi. Eikä varmasti mitään kiirettä takaisin! :) Ja just toi on niin ihanaa, kun voi tehdä asioita "koska vaan" eikä tartte jättää illaksi myöhään tai just niille vapaille milloin sit voi suunnitella jotain muutakin menoa.

Mitenkäs muuten Firstlove jakselee? Miten on lähtenyt pienen kanssa elo sujumaan? Onhan kaikki hiljaisuudesta huolimatta ok??!?
 
Annis ja Vieno: samat ovat kanssanne aatokset eli olen myös NIIN nauttinut kaikkien työvuosien jälkeen tästä lomasta, joka on jo nyt ollut pidempi kuin mikään muu loma koskaan ennen :dance018 ja vaikka välillä herää öisin valvoskelemaan niin huomaa kuinka stressi on pois kun ei tarvitse laskea tunteja kellonsoittoon ja silmät ristissä töihin lähtöön. On voinut nauttia sitten aamu-unista ja rauhallisesta lehdenluvusta ja kevään tulosta..
Ja kaupoissa kiertelystä omaan tahtiin- mut kyllä ei tosiaan ollut uusien mattorullien kantelusta synnytyksen suhteen hyötyä, samat jamat on täällä, ei mitään uutta.. Ei supistele (muuta kuin ihan muutaman kerran eilen illasta niin että itsekin yllätyin sangen suuresti, hyvä etten alkanut eväitä isännälle pakkaamaan :happy119 )
Ja touhottaa olen koittanut koko ajan muutenkin, sit kun leipomispuuhilta en enää jaksanut seistä niin mahassa aloiteltiin perinteiset iltajumpat, ei kiirettä pois, ehei..
Saas nähdä kauanko menee.. Oishan se äitienpäivä aikas ihana vaikka.. Toivois että sitten kun alkaa niin ois todellista ettei tarvitsisi kauhean montaa kertaa suhata sairaalaan ja kotiin takaisin.

Kiva Vieno että teillä oli mukava käynti sairaalaan, toivotaan että saadaan ymmärtäväisiä ja osaavia ammattilaisia sitten itse jokainen meitä hoitamaan! Se vaan merkkaa siihen kokemukseen niin paljon.

Mitenkäs te alkuraskauden 35+- laiset, onko asiat hyvällä mallillaan?
Nyt täytyy kellahtaa kai unia katselemaan, jaksamista kaikille sekä pienempien että isompien masujen kanssakulkijat!
 
Heips Annis!
Täälläkin kotona vielä, puuh, viisi päivää jo päälle la:n.. ei mitään kunnon supistuksia, etovampaa oloa vaan vähän. Yöt rikkonaisia ja maha iso kuin mikä. Tsempillä toistaiseksi menty, mutta ois niin kiva jo pikkuhiljaa saada pikkunen kisakatsomoon syliin mukaan :love017 ei jaksa enää niin siivotakaan, täytyy vaan yrittää piharinnettä ravaamalla avittaa tilannetta.. Meidän täytyy varmaan varata tays:n kamari koodilla yliaikaispaikkalaiset :happy112
 
Sinitiitu:Mää jo mietinkin, et ootkohan sää jo urakoimassa ihan yksinäs, mut hyvä, et oot malttanut odottaa seuraa :wink To tunsin ulkohommissa ekan kivuttoman supistuksen ja kyllähän se maha kovettui ihan eri tavalla, ku mitä pienen punkemisesta, ei siis mitään epäselvyyttä siinä. Pe-aamusta oli sitten neuvola. Kaikki kunnossa; pikkainen olisi jo kiinnittynytkin, mutta ei vaan vielä tahdo ulos. Mittaushetkellä oli myös supistus, jota en tuntenut yhtään, että ehkä niitä on ollut sitten aiemminkin.. Nyt sitten koko viikonlopun supistellu säännöllisesti, joskin lähes kivuttomasti, joten tuskin vielä lähtöä tulee. Kiva kuitenkin, että edes jotain etenemistä havaittavissa :wink

Maha tuntuu supistusten aikaan tosi isolta ja liikkeitä on selkeesti vähemmän, niitä oon siis aatellu seurailla vähän aktiivisemmin. Mut tuskin niitä tuon kovuuden läpi tunteekaan.. Ens to ois vielä neuvolaan aika ja sit arvio Tays;n seuraavalla viikolla (mahd.21.5), jos ei edelleenkään edistystä. Mä oon toisaalta hirveen ristiriitaisissa tunnelmissa. Toisaalta pieni ois ihana saada jo syliin mutta toisaalta elämä on just nyt tosi helppoa. Siis tarkoitan, että helpompi sitä pientä on tuolla sisällä kantaa, ku miettiä kaikkia vaunu-ym.virityksiä mitä tarvii synnytyksen jälkeen :) :) Mut johtuupi ehkä vaan siitä, että vointi on edelleen hyvä. Ainoo, että kumartelut supistusten aikaan on hiukka hankalampia ja viimisen viikon yöt on kyllä mennyt tunnin pätkissä nukkuen..Siihen nähden päivisin ollut yllättävän hyvä vointi! Se on toi aurinko, ihana aurinko :Heartred Mut ei mee meillä enää kauaa, tsemppiä ja jaksamista nyytin odotteluun!! :)
 
Tsemppiä ja puhtia Annis täältä vaan, mahassa myllätään täällä kovasti ja supistellaankin eli saas nähdä koska kulku on taas Treelle.. Mukava on ollut vastaanotto ja ihmiset kun oon pari kertaa joutunut täs matkan myötä synnytysvastaanotossakin käymään. Liikeseuranta kävi ainakin mulle viime viikkoina itse asiassa helpommaksi kuin ennemmin, kun ovat niin kokonaisvaltaisia ja isoja. Vähän jännittää nyt kun ä-pkl-kontrollissa kokoarvioksi tuli n. neljä kg, huii.. No, hetki kerrallaan..
Ja tosiaan tuntuu edessä oleva muutos suurelta ja hämmentävältäkin kun ensin kantaa toista 9 kk ja sitten kaikki muuttuu. Mut luotetaan itseemme: kyllä me selvitään :happy119
Vienolle terkkuja myös ja iloista odotusta edelleen!
 
Ihanaa aurinkoista ja lämmistä alkavaa viikoa! Täällä on Sinitiitulla ja Anniksella jännät paikat... Teillä ei enää kauaa ole, kun on pallerot kainalossa :binkybaby . Täällä kans samoja tuntemuksia, eli toisaalta ei malttais enää odottaa vauvan syntymää, mutta helpompi on touhuta kun vauveli on vielä masussa. Mukamas on niin paljon vielä tekemättä ulkohommia ja siivousta - ihan niin kuin vauvaa haittais jos kaikkia ikkunoita ei ole pesty :happy118 ...

Huomenna olis neuvola (36+3) taas terveydenhoitajan luona, ja jospa siellä sais kokoarviota. Mulla ei ole ollu kuin yksi lääkärintarkastus ja sekin kesti noin 5 min. Ei kyllä ole ollu mitään puhetta toisesta lääkäriajasta... Ja ei terkkari taida mitään kohdunkauloja yms. tarkistella...? Tuntuu, että muut ovat käyneet tiuhaan tarkistuksissa. Ei mulla kyllä mitään ongelmia ole ollukaan - ihmetyttää vaan. Syntyy se kuitenkin oli minkä kokoinen nyt vaan...

Nauttikaa auringosta ja lämmöstä - ihanaa kun kesä tulee ihan väkisin! Tsemppiä jaksamiseen kaikille!
 
Mul oli 37 viikolla lääkäri, joka teki sisätutkimuksen ja se on kai mun mielestä ns.pakollinen. Ottivat sen saga-näytteen, mikä ilmeisesti kaikilta pitäisi ottaa. Jos sä saatkin Vieno huomisella neuvolareissulla sen lääkäriajan sit seuraavalle käynnille :) Mä kuulin, et jossain päin Suomea terkka tarkistais itekin kohdunkaulaa, mut meillä ei ainakaan. Vai vaatiskohan sit, et on kätilö? Jossainhan on niitäkin hommissa. Lisäksi meillä ei tehdä mitään kokoarvioita, ku ei oo kerran mitään problemaa ollut. Tosin terkan ammattitaitoon luotan siinä mielessä, kun sanoo ettei koe sitä kovin isoksi. Noi painoarviotkin voi sinällään niin paljon heittää, et tiedä sit tulisko vaan hermostuneemmaks, jos sais sieltä jonkun ihmetuloksen. Vaikka silti olis ihana saada jotain numeroita pöytään niinkuin Sinitiitu :D Must tuntuu, et tuo pieni vesseli kuluttaa tässä loppuraskaudessakin niin paljon, et itellä ei ainakaan ongelmaa pitää painoa kurissa ja se on vähän hämmentävää. Toivottavasti ei kuitenkaan liikaa turpoa..


Kiitoksia molemmille tsempeistä, on se vaan luotettava, että selviää ja osaa! Ja hiljaa hyvä tulee.. Mää jo eilen ensimmäiset after sunit heitin kroppaan, ku sen verta tullu tuolla ulkona pyörittyä :) Love the sun!!
 
Loppuraskauden lääkärintarkistuksessa on paikkakuntakohtaisia eroja, meidänkin neuvolassa siitä ollaan näinä päivinä kokonaan luopumassa. Kaikille kuuluvan saga-näytteen ottaa meillä terkka. Jos sf-mitta nousee yli käyrien ( niin kuin mulla esim kävi hups :color ) lähettävät äitiyspkl- kontrolliin herkästi kokoarvioon.
Mullle nuo kontrollit napsahti jo ennen sitä 33vkolla tulleesta jalan laskimotukoksesta ja sielläpä sitten rutiineihin kuuluu ultraus. Ja toivon tosiaan että pieni sieltä tulemaan suosiolla mahtuu vaikka tuollaisissa arvoissa liikutaankin. Yhdellä tutulla tuli yllärinä yli 5kg painava poitsu, oli ultrattu kyllä, mut jotenkin arvioitu pienemmäksi, et toivon meidän vaavimme arvion osuvan ennemmin piiikkuisen sitten alakanttiin..

Aurinko paistaa taas, kivaa!!
 
Kiitos infosta Sinitiitu ja Annis. Pitää kysyä sit huomenna neuvolassa siitä lääkäristä (jos sitä edes on). Tuntuu vaan omituiselle lähteä ihan "näin vain" synnyttämään - jotenkin kaipaisin jotain varmistusta että kaikki on kunnossa. Mut jos menee niin kuin teillä (yli lasketun ajan), niin ei mulla mitään kiirusta vielä ole synnärille. Hui, jos tuliskin 5 kiloinen lapsi!!

En kyllä tajua itteeni, kun miten tämä vauvelin syntymä yhtäkkiä alkaa jännittää..! Monen monta vuotta oon tätä odottanut, ja nyt sit tekee mieli hypätä koko sairaalahässäkän yli. "Tässä iässä" pitäis olla vanha ja viisas ja olo tuntuu yhtä avuttomalta kuin teininä. Tiedän, ne on ne hormoonit... Ja ehkä outoa olis jos ei yhtään jänskättäis... Pitää yrittää keskittyä touhuiluun ja jättää huolehtiminen taka-alalle. Onko teillä muilla mammoilla ollut samoja tuntemuksia?

Nautitaan juu auringosta ja lämmöstä - saadaan leppoisia lapsia :cool05
 
Joo, samat sanat Vieno, mustakin tuntuu että mitä pidemmälle mennään niin jännitys kasvaa ja sen aihe vaan vaihtelee.. Kuulunee juonen kulkuun :smile Muutama viikko sittten mietin että osaanko edes pukea vauvaa oikein tai kuinka ikinä imetyksen saa onnistumaan. Nyt on luottavainen olo niiden suhteen, että kyllä sitä pärjätään kun muutkin pärjänneet ovat ja ne "nuoretkin", heh..
Nyt sitten on alkanut jännittää synnytystä ja kipua etenkin enemmin. Ei varmaan parane ajatella liikaa, mennä tosiaan vain tunti kerrallaan ajatellen että jokainen hetki vie eteenpäin ja palkkioon :binkybaby (mut silti jo eilen ihan tosissaan sattu kun lääkäri tutkiessaan koetti jo vähän "houkutella" kohtua supistelemaan )
Kyllä sullekin se loppuraskaus-lääkäri varmasti tulee, täälläkin kaikki muutokset ja uudestijärjestelyt on tosiaan vielä auki ja pitäähän niiden kuitenkin taata synnyttävien turvallisuus (lääkärin sisätutk.) ennen tosikoitosta.
 
Moi kaikille !
Taidan tehdä enkat; heinäkuussa 40 täyteen ja nyt rv 6+3 ja tosiaankin esikoinen. Minusta on ylipäätään todella vaikea uskoa, että olen raskaana, plussa tuli vapun päivänä ja eka neuvola 27.5.
Kai tässä vaan kaikessa rauhassa odotellaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin :)
 
Sinitiitu: en siis ole ainoa jännitäjä... Ihan outoa on, kun työelämässä ei jännitä enää mitään ja tietää, että selviää kaikesta mahdollisesta mitä vastaan tulee. Oon monesti sanonut, että ihan kuin ois omia lapsia, kun työntekijöiden ongelmia selvittelee ja kuuntelee. Vaikka on vastuullisessa asemassa, niin se ei tunnu miltään tän tilanteen edessä! Ja mulla kanssa tulee ihan outoja ajatuksia, että mitäs mä sitten sen vauvan kanssa täällä kotona teen!?! Siis kuinka kans osaan sitä pukea ja syöttää oikein. Mut onneksi nuo ajatukset menee nopeasti ohi...

Ja mulla myös ajatukset pyörii synnytyksessä ja kuinka se menee. En pelkää kipua ollenkaan, vaan repeämistä... Mut niistäkin selvitään jos niitä tulee! Niin ne on muutkin selvinneet :happy112

Mitäs lääkärit on teille "yliaikaisille" sanoneet - milloin meinaavat käynnistellä vai kuinka pitkään teidän pitää odotella? Teidän vauvoilla on lokoisat oltavat masussa kun eivät halua syntyä :love7

Ja tervetuloa Maria mukaan! Paljon onnea plussauksesta... On se plussa vaan niin uskomaton tunne!
 
Heissan Maria ja tervetuloa munkin puolestani mukaan! Vaikka itse löysinkin tämän palstan jotenkin vasta niin myöhään eli loppuraskaudessa, niin tosi paljon on jo vertaistukea saanut ja ilo vaihtaa kuulumisia! Ja kiva katsella tuota tuttua syntymävuotta :happy119 (mulle pyöreät tulevat täyteen sitten syksymmällä..) On se vaan elämän suurta ihmettä, tämä aika :love017
Jaa-a, Vieno, käynnistyksen suhteen en ole ihan varma mitä tosiaan aikovat. Pe on kontrolli, silloin 41+3, mutta en tiedä sitten tuosta perjantaista viikonpäivänä käynnistyksen suhteen. Oon yrittänyt nyt tosiaan puuhata kaikkea sen mitä vaan jaksan, jotta lähtisi jo ennemmin luonnollisesti tapahtumaan. Naapurit toivottavasti ymmärtävät eivätkä pöhkönä pitäisi, kun meikä tallaa takapihan rinnerappusia ja nurmikkoa ees taas.. On kohta kurvit maassa näkyvillä kuin Roope Ankalla kolikkopolkuja konsanaan..
Ja pikkunen tuntuu nauttivan liikkeestä, myllää mukana ja tosi reippaasti sitten etenkin kun seisahdan sohvalle :dance008
 
Terkkuja neuvolasta, kaikki hyvin. Miten iloinen voikaan olla, kun 2 viikkoon painoa ei ole tullut yhtään lisää!!! :smiley-bounce012
Kysyin siitä lääkärintarkastuksesta ja meidän odotusaikaan kuuluu vain se 1 lääkärissä käynti. Ei mitään tutkimuksia eikä testejä enää...? Että sit vaan synnyttämään... Tuntuu vaan ihan omituiselta, että kaikki vois mennä näin helposti. Ettei vaan sit kostautuis synnytyksessä ja kaikki mahdollinen katastrofi tapahtuu. Täytyy vaan luottaa omaan kroppaan ja että kiltti vauveli syntyy helposti eikä halua tulla vauhdilla maailmaan.

Nyt vaan aurikoon lehtiä lukemaan ja huomenna voi touhuta taas. Jos pitäis "välipäivän", kun osa ikkunoista pesty eilen ja pottumaa ja kesäkukkaset istutettu. Illalla vois lenkkeillä korvasieniä hakemaan...

Sinitiitu: hauskaahan naapureilla vaan on, kun katsovat sun tallaamista. Toivottavasti sun ei tarvitsis käynnistykseen asti odottaa... Rupea tekemään jotain keskeneräistä hommaa, niin eiköhän pikkuinen het silloin halua tulla :laughing002
 
No olet kyllä ollut Vieno niin ahkera, että välipäivän auringossa ansaitset! Kesä tuntuu tulevan oikein kohisten, koivussa lehdet suurenevat päivä päivältä ja kohta varmaan ruohoakin saa jo alkaa leikata, niin haipakkaa kasvaa :glasses1 !

Näitä paikkakuntakohtaisia eroja tuntuu tosiaan riittävän maamme terveydenhuollossa ja joskus tuntuu että paljon on tuuristakin kiinni- mulla ainakin neuvolalääkäri oli tosi nuori ja katsoi aina terkkaan päin (joka onneksi ihanan kokenut) varmistuakseen joka asiasta. Terkka kuunteli, mittaili ja käytännössä päätökset teki. Ei herättänyt vasta-alkaja oikein luottamusta, vaikka pakkohan heidänkin tietysti jostain on aloittaa.. Eli et kyllä mitään Vieno menettänyt jos vaikka samanmoinen kohdalle olisi osunut. Ja kun kaikki menee mallillaan, niin kohti synnytystä voit hyvillä mielin edetä! Teidän sairaalasta olen lukenut paljon hyvää palautetta täältäkin palstoilta ja muualtakin ja varmaan siellä on samoin kuin meillä että herkästi synn.vastaaanottoon voi olla yhteydessä jos vauvan liikkeissä tai muussa jokin alkaa huolettaa?

Nyt taidan mäkin hilpaista tuonne nurmikolle katselemaan mitä uutta kukkaa tänään ilmoille nousee, vähän on yksinäistä kun miehelle osui iltavuoroviikko.. Oltiin niin varmoja, että voisi jo isyyslomailla , mut eipä vaan vielä..No, illemmalla tulee jääkiekkoa, jos me pikkusen kanssa kisakatsomossa oikein hurrataan, niin ties vaikka alkais reippaasti supistella!! Aurinkoa kaikille!!
 
Helou igen.
Marialle tervetuloa mukkaan!! Toivotaan, et kaikki menee hyvin :Heartred Eikä tule hirvittävää pahoinvointia.. Yh. Onneksi senkin unohtaa nopeasti vaikkei se silloin siltä tuntunutkaan..

Taitaa olla tosiaan liian leppoisat oltavat tuolla sisällä, kun ei mitään oo tapahtunut vieläkään. Viikonlopun supisteli tasaisesti, mutta kivuttomasti ja sen jälkeen vähemmän tasaisesti. Kovasti oon yrittänyt käynnistellä; esim.extremporee Ideapark-reissu maanantaina ja kävely sieltä kotiin ja muuten vaan kävelyä ja puunausta ja siivousta. Mutta kun ei. Onneksi aurinko edelleen paistaa. Mitä sitä kauniilla ilmalla hikoileen meniskään. Viikonlopuksi on luvattu sadetta, oisko se Sinitiitu sit meidän aika jo? :wink

Ja tosiaan paikkakuntaisesti on näemmä paljonkin eroja. Ja lääkäristä riippuen niistä käynneistä välttämättä hirveesti ns.hyötyä ole ja tosiaan kokenut terkka on kultaakin kalliimpi (jos ei oo liian kaavoihin kangistunut...). Mulla oli se välikontrollilääkäri yhdellä sijaisella ja olin ehkä vajaan kymmenen minuuttia sisällä sisätutkimuksineen :) Sit taas tää ns. oikea lääkäri on ihan hirmu ihana ja huolellinen ja siksi sen ajat onkin aina myöhässä :) Se vaan viimeksi mulle sanoi, ettei saa musta mitään irti, ku ei ollu mistä valittaa :D Yritti eka moneen kertaan, et no tuntuuko supistuksia, ym.vaivoja. No mistä valittaa, ku ei oo valitettavaa :)

Ja tosiaan Vieno et ole ainoa joka menee tuolla sapluunalle eikä niille kaikille muillekaan ole mitään katastrofeja tapahtunut, joten toivotaan, että hyvin menee! Toi repeäminen on kyllä kans se mitä itte pelkään. Kumpi sitten olis parempi, leikkaus vai luonnonmukainen repeäminen, tiedä sitä. Vissiin aika kätilökohtaiset erot niissäkin kuka suosii mitäkin. Mutta, kaikkeen vaan ei voi vaikuttaa, joten pitää yrittää mennä avoimin mielin.

Huomanna iltapäivästä neuvola ja saankin sitten yliaikaislähetteen. Joten vähiin käy ennen ku loppuu. Ellei sitten pieni keksi, että iltapäivän Tre-visiitillä olisi jo lähellä synnäriä ja voisi pyörähtää siellä samalla reissulla :) Adios ja kuuloillaan! :)
 
Hei vaan muut "iäkkäät" :D Itse olen syksyllä 36v ja esikoista odottelemme, rv 9+3, joten kovin ollaan alussa. Mukava lukea muiden kokemuksista odotuksesta, samalla kun pohtii omaa tulevaa eloaan. Kovin alussa täällä ollaan, kuten sanoin, mutta toivo elää että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Aika ihmeellistä ja pelottavaakin aikaa tämä on jo tähän asti ollut. Hieman huolettaa tuleva niskapoimu-ultra ja mitä siellä sitten selviääkään. Turhaa kai sitä etukäteen niin kovin murehtii, josko kaikki ei olekaan hyvin, mutta minkäs näille hormoniajatuksille tekee :D Tuskin kuitenkaan olen ihan ainut, joka asiaa pohtii... En ole varannut aikoja etukäteis ultraan, katsotaan nyt, mitä tuo kunnallinen palvelu tuo tullessaan. Tokihan tässä välillä on epäilyksiä, että onko sitä lainkaan raskaana, kun kerta ei pahoinvointeja pahemmin ole tms, toisaalta saan kyllä olla asiasta ihan onnellinenkin... Olisi mukava "kuulla", olikos täällä muita näin alussa olevia, ikää enämpi omaavia odottajia.. Aurinkoisia odotushetkiä teille kaikille!
 
Takaisin
Top