iho ja hiukset

jemberry

Puuhakas puhuja
Hei! Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia ihon- ja hiustenhoidosta, ja miten raskaus on mahdollisesti vaikuttanut niihin? :)

Ja onko teillä vinkkejä millä rasvoilla voisi yrittää ehkäistä raskausarpien muodostumista? Vaikka kyllähän niitä arpia taitaa tulla rasvauksista huolimatta jos iho on niihin taipuvainen. Itse olen jo nyt aloittanut rasvailut, olen vuorotellut perusvoiteen ja kookosöljyn kanssa :grin

Kolmas asia mikä mietityttää näin esikoista odottaessa, on hiusten värjäys raskausaikana? Herättää varmasti mielipiteitä puoleen ja toiseen. Juurikasvu on jo melkoinen, mutta mietin pitäisikö odottaa että ensimmäinen kolmannes on ohi? Muutoin olen ajatellut että tuskin on suurta haittaa jos kerran tai pari värjäisi..
 
Hiustenvärjäykseen ei oo oikeen yhtä oikeeta mielipidettä tai vastausta..osa on sitä mieltä et voi ja osa on et ei ja ainakaan ekan kolmanneksen aikana, muuten voi värjätä mut vissii suositellaa vähintää 2kk väliä..itse värjäsi hiukset viime viikolla koska oli myöskin hirvee tyvikasvu :D ja hormoonithan voi muuttaa sitä lopullista väriä..et teet niinkuin parhaaks näet :)
 
Mulla oli ekassa raskaudessa hiukset ja kynnet ihan loistokunnossa! Hiukset mulla on aina ollu paksut ja luonnonkiharat, siksi myös pörröset ja kiillottomat mut raskausaikana oli tosi kiiltävät ja kasvo hurjaa vauhtia :) kynnet mulla halkee jatkuvasti ja liuskottuu. Mutta ekaa kertaa esikoista odottaessa mulla oli pitkät ja vahvat kynnet. Saa nähä kuin nyt käy.
Mä rasvasin viime raskaudessa joka päivä aamuin illoin bio-oililla ja välillä ihan perusvoiteella. Joskus rv 36 paikkeilla aattelin että onneks rasvasin ku ei yhtäkään arpee oo tullu! No, sithän niitä alkoki ilmaantuun vaikka jatkoin rasvailua ja kunnon tiikeriraidat tulikin..
Tosta hiusten värjäämisestä on niin monta mielipidettä ku on mammojakin. Ite kampaajana olen kyllä värjänny sekä omiani että asiakkaiden hiuksia raskausaikana.
 
Mun pintakuivalle ja jokseenkin ongelmalliselle iholle raskaus on ilmeisesti tehnyt tosi hyvää, ei näppylän näppylää moneen viikkoon ja iho vaikuttaa pehmeältä. Etukäteen ajattelin, että iho olis menny pahempaan kuntoon, mutta tää on kyllä positiivinen ylläri. Hiukset tuntuu rasvoittuvan helpommin.

Mä oon ajatellut, että värjään hiukset taas vasta ekan kolmanneksen jälkeen. Ootteko muut muuten vaihtanu jotain kosmetiikka/meikkituotteita raskauden takia? Oon miettiny, että pitäisikö siirtyä kokonaan luonnonkosmetiikkaan raskauden ajaksi, kun muutenkin käytän jonkin verran.
 
En ole kyllä meikeistä ajatellut että vaikuttaisi :wideyed: Käytän myös päivittäin mm. meikkivoidetta, pysyttelen varmasti ihan perus Lumenessa. Mutta luonnonkosmetiikka ei ole koskaan huono vaihtoehto, eli jos mietityttää voit hyvillä mielin kokeilla :)
 
Hiukset ja kynnet sekä iho paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta, en valita :)
 
^ Voi kun voisin sanoa samaa.... :shifty: Mulla naamaan tulee koko ajan jotain ihmeellistä pientä näppyä, ei finnejä, pienempiä mutta kuitenkin kipeitä. En muista, että ois tällaisia ollut koskaan ennen! Siis tyyliin teini-iässäkään. Ja niitä tulee kummallisiin paikkoihin, yksi oli nivusessa, pari olkapäällä... :wideyed: Selkä on aivan täynnä näppyä ja sieltä löytyy niitä ihan rehellisiä finnejäkin, jotka on tosi kipeitä. Ei oo varmaan ikinä ollut selkä näin jäätävä! Aivan hävettää ajatuskin, että pitäis toppi päällä mennä ulos. :shy: Hiukset tuntuis rasvoittuvan jotenkin nopeammin ja hiuspohja tuntuu rasvaiselta jo samana päivänä, kun olen pessyt hiukset. En tiedä, että pitäskö vaihtaa shampoo ja hoitsikka hetkeksi johonkin muuhun... Normaalisti kun päänahka on tosi kuiva ja olen käyttänyt kosteuttavia tuotteita. Yhdessä välissä tuntui, että hiuksia tippuu koko ajan ja olen nyt koittanut latkia enemmän maitoa. Ja ainakin kynnet tuntuvat vahvemmilta. :)
 
Minulla ei normaalisti tule finnejä ollenkaan, mutta nyt niitä on naamassa aikamoinen liuta. onneksi ovat pieniä, joten häviävät itsestään.

Meikkiä en käytä nyt ollenkaan ja hiustenvärjäyskin on tauolla siihen asti, kunnes äitiysvapaa loppuu. En katso, että minun tarvitsisi tässä tilanteessa yrittää miellyttää muita ulkonäölläni, joten minun puolestani juurikasvu saakin nyt näkyä.
 
Hmm..Itsehän en kyllä värjää hiuksia tai meikkaa sen takia että miellyttäisin muita ihmisiä :D
 
Mä oon rasvannu masun raskauksissa helosanilla ja ainuttakaan arpea ei oo tullu,vaikka viime raskaus meni yliaikaiseksikin!
Syön biotiinia,että hiukset ja kynnet vois hyvin tässä hormonimyllerryksessäkin :)
Meikkaan harvakseltaan,joten en ole vaihtanu meikkejä ja tukkaa en aio värjätä,ei siis ole tarvetta mutta en muutenkaan raskaana värjäisi.
 
Mä värjään tänään latvat, muuten siis kasvatellut omaa väriä mutta piristänyt shokkiväreillä latvoista. Tää nyt ihan siks että viikonlopuksi mennään isoihin juhliin ja edellinen väri on ihan kamalan kulahtanut, muuten varmaan jäisi värjäämättä.
 
Täälläkin jotain ihme finnejä/näppyjä naama ja selkä täynnä. Iho myös tosi kuiva. Mies saa olla koko ajan rapsuttamassa selkää kun kutiaa. Ja tuntuu että hiukset hylkii vettä?! Suihkussa saa olla monta minuuttia ennenkun tuntuu että hiukset olis märät. Pitänee kans varmaan vaihtaa hoitoainetta että tulis vähän sileemmiks. Tuntuu kun hevosen harjaa yrittäis kastella..
 
Mulla ainakin oli ihan hirveesti finnejä rv6-8, nyt rv 9+2 suurin osa hävinnyt. Ikinä ei oo ennen ollut finnejä, ja nyt sit selkä oli ihan täynnä.
Hiukset rasvoittuu nopeesti, mut on myös terveemmän oloiset.
Ite ehtisin just yhden mustan värin laittamaan hiuksiin ennen raskautta. Ja nyt tosiaan ihan hirvee vaalee juurikasvu. En tiedä mitä keksisin, ettei tarttis sit kokoajan värjätä. Pitäis saada vaalennettuu vähän, että juurikasvu ois huomaamattomampi. En oo viel uskaltanu mitään tälle tukalle tehdä.
 
Muistaakseni oon lukenut että moni värjää raitoja tai juuri latvoja raskausaikana, kun siinä väriaine ei vaikuta päänahassa.. mutta itsellä juuri ongelmana tuo juurikasvu. Toivotaan että aurinko vähän vaalentaisi väriä niin ei erottuisi heti kilometrin päähän tämä tyvi :grin
 
Täällä kanssa yksi näppyläinen ja atooppinen iho on nostanut päätään.. hirveää siis tissitkin on aivan korput.. pitäs käydä ostamassa kunnon rasvaa.. jotenkin toi kookosöljy haisee niin kamalalta että ei pysty käyttämään nyt. Täytynee jtn ihoöljyä käydä hamstraamassa ainakin piakkoin :) mitä taas hiusten värjäämiseen tulee niin kampaajana itsekin oon päivittäin tekemisissä väriaineiden kanssa, en usko että kerran parissa kuukaudessa mitään haittaa aiheuttaa.. tietty voi raidottaa tai tehdä kevytvärejä jos tuntuu pahalta :)
 
Minullehan tehtiin siis ihan alkuraskaudessa kaksi värinpoistoa ja yksi värjäys, kun oli pakko saada teatteriesitysten takia sininen väri tukasta pois. Tätä tukkaa kun on vähän vaikea piilotella minkään peruukin alle... Onhan tuota sinistä vielä hieman näkyvissä, mutta ei mainittavasti. Ajattelin yrittää sinnitellä värjäämättä loppuraskauden ajan, mutta saa nyt nähdä, miten erivärinen tuo juurikasvu on kuin tämä blondi tukka. Että kestääkö sitä sitten niin kauan. : D

Minulla on tunne, että kynnet kasvavat todella nopeasti ja ovat vahvemmat kuin ikinä. Iho sen sijaan... No, otsa on täynnä pientä sellaista näppyä, ei mitään finnejä kuitenkaan. Muuten yllättävän hyvässä kunnossa on tuo normaalisti aika kuiva iho.
 
Näppyjä puskee naamaan urakalla nyt. Toivottavasti helpottaa muutaman viikon kuluttua. Ei minun iho tosin aivan hehkeäksi viimeksikään muuttunut, mutta hiukset tuuhentuu kyllä. Lähteäkseen sitten synnytyksen jälkeen urakalla.
 
Joo huh huh sitä sulkasatoa synnytyksen jälkeen! Nyt on tukka ihanan tuuhea ja kynnet pitkät ja vahvat. Naama on todella rasvainen, mutta odotan sitä puolivälin jälkeistä hehkua :D
 
Täällä yksi nostaa kättä jolla nassu kukkii ihanasti :sad001 Edellisen raskauden aikana th sano ettei kannata hassta rahojsan kalliisiin ns raskauvoiteisiin vaan ihan sitä perusvoidetta laittaa venyvään ihoon. On kuulemma ihan sama mitä käyttää,koska iho on yksilöllistä matskua ja joillain on enemmän taipumusta saada niitä raskausarpia kuin muilla :) Eiks se menny niin että raskausaikana ei tipu niin paljon hiuksia ja sen takia ne näyttää paremmilta raskaana ollessa ja sit synnytyksen jälkeen ne uusiutuu. Ettei se sulkasato liittyny mitenkään mihinkään imetykseen tms?
 
Mulla on ihan lyhyet hiukset ja niissä (tietenkin) oikein vaalea blondaus. Juurikasvuhan alkaa samointein näkyä ja nyt sitä on jo kolmen viikon ajalta (värjäsin viikko ennen plussaa). Mieli tekisi kokeilla sellaista Liven shokkiväriä, turkoosia tai sinistä. Oisko se miedompaa kuin oikein kestoväri? Sitten voisi kuukauden päästä vetästä tuon kulahtaneen päälle kerran kestovärjäyksen jollain mahdollisimman oman värisenä niin saisi loppuraskauden olla värjäilemättä...
 
Takaisin
Top