iho ja hiukset

Mun kampaaja sanoi, että on ihan turvallista värjätä hiuksia raskausaikana. Kävin värjäämässä omani pari viikkoo sitten.
 
Hiuksia olen värjännyt ihan itse kaupan värillä ja päänahassa tai tukassa en oo minkäänlaisia muutoksia huomannut. Atooppinen iho löytyy, mutta eipä sekään ole raskauteen (eikä edes omega3-kapseleitten syöntiin tai lisääntyneeseen vedenjuontiin!) reagoinut pahemmin mitenkään.
 
Minä joskus rasvailin ihan perus Ceridal- suihkeella (ja sitä voi käyttää myös ennen synnytystä paikkojen rasvailuun,jotta tulis vähän "joustovaraa"). Ceridal on myös hyvä putsausaine vastasyntyneen vauvan kakan putsaamiseen pyllystä, kun alkuviikkoina kakka kiinnittyy kun liima pyllyyn ennenkuin "normaalia" kakkaa alkaa tulemaan. Itselleni ei kyllä tullut raskausarpia, joten en sen kummemmin rasvaile enää.
 
onko kellään muulla nyt raskauden aikana päänahka ruvennut hilseilemään enemmän?
mulla päänahka kutiaa ja hilseilee paljon enemmän kun ennen... :/
 
Täällä kans pää hilseilee! Oon jo kauan ihmetelly tota hilseen määrää päässä. Normaalisti ei hilseile lähes ollenkaa, nyt kutiaa ja hilseilee koko ajan :sad001 mikäköhän tätäki lieventäis
 
Joo mullekin on tullut päänahkaongelmia, blaah.. Mut hiukset kestää tosi kauan puhtaina, eivät rasvoitu enää ollenkaan.
 
Mulla on tali-ihottumaa päänahas mut nyt raskauden aikaan on tullu kutinaa ja hilsettä iha älyttömästi! Ei paljoo tummia vaatteita kehtaa käyttää. Rasvottuu iha samalla tavalla ko ennen. Mut kynnet pysyy hyvänä ja kasvaa nopsaan :)
 
Kynnet ja hiukset kasvaa lähes tuplavauhtia ja pysyy hyvässä kunnossa.
 
Mulla iho on suht. samassa kunnossa kuin ennen raskautta, ehkä aavistuksen parempi. Joskus pari vuotta sitten sain jonkun ihottuman kasvoihin ja siitä kesti kauan parantua, sillon päälle jäi näpyt pitkäksi aikaa. Mutta ne oli jo ennen raskautta ehtinyt kadota, joten ei varmaan raskaus niihin vaikuttanut.

Hiukset ei tunnu yhtään sen paksummilta kuin ennenkään, eikä kiiltävämmiltäkään. Ja pestä saisi paljon useammin!

Värjäyksen olen lopettanut muutama vuosi sitten, kun aloin saada (lieviä) allergisoivia reaktioita, joten juurikasvuongelmaa ei löydy. Mutta! Mun hiuslaatu on luonnontilassa tosi liukas, piikkisuora ja näyttää likaiselta melkeinpä heti pesun jälkeenkin. Hiusvärit tasapainotti tätä kun ne karhensi tukkaa niin että se oli helpompi käsitellä. Värjäyksen lopettamisen jälkeen oon ottanut hiuksiin rakennekäsittelyitä, jotka myös karhentaa hiusta ja helpottaa tosi paljon sen käsittelyä ja sen kanssa elämistä. Ei siis varsinaisesti permanentti, mutta sellainen pehmennys, jolla hiuksista tulee vähän laineikkaammat. Otin edellisen just ennen raskautta, ja nyt tuntuu että raskaus on latistanut sen kokonaan pois, hiukset on taas tuskaisen lasimaiset ja vaikeat käsitellä. Onko kellään tietoa, onko noita rakennekäsittelyjä ihan turvallista ottaa raskauden aikana? Ainakaan ne ei ole aiheuttanut mitään allergisia reaktioita. Jotenkin oma ajatus on olla mahdollisimman paljon ilman kemikaaleja raskauden aikana, mutta voi kun tekis mieli ottaa, että ei näyttäisi joka päivä suihkun tarpeessa olevalta.
 
Mulla hiukset pysyy puhtaampina pidempää, ihokarvat kasvaa paljon hitaampaa kuin ennen raskautta. Kasvot niinkuin aina, eli ei ole näppylöitä tullut. Hmmm.. Ihmeen vähän tullu kyllä "muutoksia" tässä raskaudessa. Ihoa oon rasvaillu samoilla rasvoilla kuin eka raskaudessa, eli Body shopin kaakaopohjaisilla rasvoilla. Ne on ihan ehdottomia mulla kun jaloissa aina niin kuiva iho ja ne rasvat on niin super rasvaisia. Edellisessä raskaudessa rasvasin kans ahkeraa,mut silti tuli pakaroiden sivuille ja reisien sivuille yläosaan pieniä raskausarpia loppuajasta.
 
Mä oon käyttänyt muutaman viikon ajan Bio-Oilia, kun ihan varmasti tulee raskausarpia. Muuten tykkään siitä mut se imeytyy todella hitaasti niin mietin mitä muita vastaavia tuotteita vois olla? Tai löytyyhän niitä mut olis hyvä kuulla onko jollain kokemusta muista. Joku nopeammin imeytyvä olis parempi.
 
Minäkin kävin eilen ostaa bio-oilin ja tosiaan imeytyy hitaasti.
 
Mulle tulee raskausarpia ni en oo sit jaksanu mitään erikoisrasvoja tms sellasta hommaan :) perusvoidetta mitä laitan aina suihkun jälkeen. Mut eikös bepanthen mainostanu jotain omaa raskausarpivoidetta, bepacare tms, se on käsittääkseni ainaki iha voidetta ja imeytyy varmasti paremmin.
 
Mulla on kanssa bio oilia, mutta sen hitaan imeytymisen takia ostin apteekista myös bepancarea. Se imeytyy paljon nopeammin ja oon tykännyt siitä enemmän. Se on siis ihan tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn. :)
 
Mulla alkanu pikkuhiljaa ilmestyä haaleina "tulevia" raskausarpia, oon rasvaillu ja öljynny viikosta kuus asti ihan päivittäin, oon ostanu vaikka mitä eri öljyjä luontaistuote myymälöistä ja nyt kokeilen bio-oilia, mutta itselle tulee todella helposti arpia ja nyt öljyilystä huolimatta iho alkaa pikku hiljaa antaa periksi. Itselle vaikea hyväksyä vaikka raskauteen kuuluukin :) aion silti sinnikkäästi öljytä, ja ihokin palautuu hyvin hoidettuna paremmin :)
Rv 21+3
 
Täällä tissit jo arvilla.. masuun ei oo VIELÄ tullu mitään mut eiköhän sekin vielä tapahdu. Rasvailusta ja öljyämisestä huolimatta... ja itsekin oon aika huono ollut hyväksymään tätä etenkin kun rinnoille tiedän käyvän vielä huonommin kun maito nousee.. voi parat :sad001 :|
 
mää en oo vielä havainnut uusia raskausarpia (lihomisen takia niitä on jo ennestään), mutta eipä toi mahakaan vielä ole paljoa kasvanut... Mulle kuitenkin tulee aika helposti noita arpia, niitä on jo mahassa, reisissä ja tisseissä lihomisen takia. :D
Ja koska oon maailman huonoin rasvailija, niin toi avaamaton bio oil odottaa edelleen käyttäjäänsä tossa pöydän kulmalla.
rv 22+3
 
mullaki on jo entuudesaan raskausarpia mahassa ja tisseissä, sen takia tiiänki et niitä tulee viel enemmän sama kuin paljon rasvailisin :) kyl mä aika "usein" rasvaanki, joka toinen päivä ehkä, mut en jaksa 1-2 kertaa päiväs rasvailla mitenkään :/
 
Takaisin
Top