i

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hellou hellou! Minulla la 21.5.-10. Toivottavasti pienokainen pysyy sisällä ainakin suunnilleen siihen asti. Viimeksi heinäkuussa tuli keskenmeno rv 5+2 joten nyt pidetään peukkui pystys ja onnea myös muille odottajille, toivotaan tämän ensimmäisen kolmanneksen menevän nopeasti [:)]
 
Jospas nyt toimis.

Meillä on Tulpan kanssa sama laskettu aika :). Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
 
liityn kans keskusteluun.Tullu tässä selailtua kaikenlaisia keskusteluja läpi kaiket illat. Vähän sama tilanne kuin Papulla. Keskeytynyt keskenmeno todettiin rv 12 ekassa ultrassa.Syke oli pysähtyny rv 9+1. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Tämä tapahtu siis huhtikuun lopussa. Siitä asti toivottu uutta raskautta. Nyt meneillään 6+4. ens viikolla eka neuvola ja varhaisultra. Pelottaa ja jännittää. Täytyy vaan toivoo et kaikki menee hyvin.Mut silti pyörii päässä kaikki kauheimmat vaihtoehdot..raskaustestejäkin tein 5! 
 
Heippa kaikille
 
2 päivää ollut niiiiin väsy et oksat pois... ja tänään ollut koko illan pahaoloa ja kuvotusta.
Olis jo viikonloppu et pääsis taas lepäämään :)
 
Jaksamista kaikille!!!
 
Rauha
 
No onpas meitä täällä todella jo paljon - ihanaa ja onnea kaikille [:D]
 
Mulla alkaa nyt se ihan ensimmäisten viikkojen etominen tulla pikkuhiljaa takaisin, onneksi vielä aaltoillen eikä vielä siis okseta yhtään. Palan tunnetta kurkussa alkaa kyllä ajoittain olla, että ehkä minäkin näihin laatotushommiin tästä ryhdyn ennemmin tai myöhemmin...[:'(] nooo, kun nyt ekaan neuvolaan selviäisi ja voisi sitten kertoa kaikille, niin sitten voin ryntäillä vessaan ja olla saikulla ihan rauhassa minäkin [:)] kamalaahan tuo pahoinvointi siis varmasti on, mutta ei mua ainakaan ajatuksena tuo haittaa kun tietää mistä se johtuu [:D] Väsy on toistaiseksi pysytellyt poissa *kop kop kop* mutta viikonloppua täälläkin kyllä odotellaan kovasti, ei oikein tahdo tämä töissäolo kiinnostaa.....
 
Nyt kaks vapaapäivää töistä, ah! [:D]

On jotenkin tuskaista tämä ensimmäisen neuvolan odottelu, kun voi vaan toivoa, että pienellä on kaikki hyvin. Vielä melkeen 4 viikkoa pitää odotella. Molempien vanhemmat tohkeilee tulevasta lapsen lapsesta, mutta mä oon enimmäkseen peloissani, kai se on ihan normaalia..??
 
Huomenia! Täällä on selvitty pitkästä aikaa aamu pelkällä kyökkimisesllä. En oksentanu ollenkaan ja aamukahvi ja ruisleipäkin on pysyny ainakin toistaseksi vielä sisällä. Aamiaisesta toki vasta vartti menny. [:)]

Sukulaiset on soitellu ja ollu huolissaan et kaikki on hyvin. Tuntuu kyl kieltämättä hyvältä et on tullu heti alkuus kerrottua kaikille sisaruksille raskaudesta. Nyt ne soittelee ja lähettelee viestejä. Kiva et ne välittää. Tää tuntuu olevan sellanen koko suvun raskaus ku kaikki höösää ympärillä, siis hyvällä. [:D] Mukavaahan tää on [;)]
 
Mä kerroin viime viikon lopulla kans sisaruksilleni masun asukkaasta [:)] siskot ja nuorempi veli oli ihan tohkeissaan, isoveljeni elämäntilanteen takia en oikeastaan odottanutkaan mitään hurraa-huutoja, mutta onnea odotukseen minulle sieltäkin toivotettiin, siitä olin iloinen [:)] 
 
Kerroin eilen raskaudesta vanhemmille ja isovanhemmille ja kaikki on tosi innoissaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin =)
 
Ilmoittaudun varovaisesti mukaan, neuvolaan soitettuani sain lasketuksi ajaksi 20.5. Tänään on viikko 5+6, jälleen kerran pelkän puhelinkeskustelun perusteella. Ensimmäinen raskaus meni kesken juuri näillä paikkeilla kesäkuussa, joten vielä hieman varovaisesti yritetään täällä suhtautua [&:].
Neuvolaan menoa odotellaan, kaksi ja puoli viikkoa vielä aikaa siihen, toivottavasti kaikki menee hyvin.
Tosin tuntuu, että tässä raskaudessa on nuo oireet olleet vahvemmat ja niitä on ollut enemmän, kuin ensimmäisessä raskaudessa. Liekö se sitten hyvä merkki mutta yritetään olla positiivisia [:)]
 
Kivaa kun porukkaa tulee koko ajan lisää! [:)]
 
Mulla on kanssa tuo kuvotus helpottanu muutaman viikon takaisesta melkoisesti, enää vaan silloin tällöin tulee pala kurkkuun enkä oksentanutkaan oo enää hetkeen aikaan. [:)] Väsymys sen sijaan on niin kaameeta että oksat pois ja edelleen nukun urheiluliivit päällä, koska muuten heräilisin koko ajan siihen särkyyn. Viikonloppua odotellaan täälläkin kuumeisesti. [;)] Vähän on semmonen kuumeinen olo että en tiiä tekiskö vielä flunssakii tuloaan... [:-] Saa nähdä koska tulee kutsu possuflunssarokotukseen vai tuleeko ollenkaan. [;)]
 
Mulla olis kohta hieroja. [:)] En tiiä kauanko siellä uskaltaa vielä käydä mut varmaan vielä seuraavan kerran ainakii sovin. Ja kyllä kai ne sitten hieroo myöhemminkii mut sitä en tiiä miten se käytännössä toteutetaan ku nyt meinaa tissit olla niin kipeet ettei mahallaan kärsis olla ja sitten kun maha alkaa kasvaa niin ei ainakaan enää kykene olemaan. Mut nyt mä meen puoleks tunniks rentoutumaan ja sitten kotiin päikkäreille. [:)]
 
Ai nii, vielä piti sanoa että neuvolantäti laitto väkisin mun neuvolakorttiin LA:ksi 26.4. eli mähän kuuluisin sen mukaan tonne huhtimammoihin... Mut ei tuo LA pidä paikkansa mun pitkän kierron takia (ja myös siksi että tikutin oviksen viikon myöhemmäksi) eikä alkion kokokaan vastannut mitään 9 viikkoista, joten jos ette mua pois vielä potki ni mä pysyn tällä puolella. [;)]
 
Mulle neuvolassa (puhelimessa) sanoivat että 6. viikko meneillään vaikka laskurin mukaan olisi 5+4 tällä hetkellä. En sitten tiedä. Näkeehän sitten sitten ekassa ultrassa että kuinka pitkällä ollaan. Hassuu kyllä että ei mulla paljoa mitään "oireita"  ole. Paitsi tommoset perus eli haju- ja makuaisti herkät ja himo esim. hampurilaisiin =D
 
Ja tottakai tuo väsymys on semmonen että huh huh. Nykyään nukun päiväunet aika usein töiden jälkeen. Iltaisin menen viimeistään klo 21:30 nukkumaan. Koko ajan tuntuu että väsyttää.
 
Joojoo: Mulle neuvolassa (puhelimessa) sanoivat että 6. viikko meneillään vaikka laskurin mukaan olisi 5+4 tällä hetkellä.

Se neuvolatäti sano ihan oikein. eli aina kun edellinen viikko tulee täyteen esim nyt 5, niin sillon siirrytään seuraavalle. 5+1 on jo kuudetta viikkoa ja jatkuu aina 5+6 asti, jonka jälkeen onkin viikkoja tasan 6 ja siitä siirrytään taas seuraavalle alkavalle viikolle, eli sanotaan että on menossa viikko 7. en tie osasinko selittää oikein, mut noin se menee. sulla on siis nyt 5 täyttä viikkoa ja4 päivää yli eli kuudes viikko, joka on vielä kesken, mut meneillään kuitenkin. [;)]
 
Heipä hei taas
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille. Yhdyn kyllä tuohon väsymykseen, unta riittäisi vaikka kuinka paljon ja aina aamuvuoron jälkeen pitää päikkärit ottaa. Eikä sitä illalla jaksa kovin myöhään telkkaria katella.
Me ei olla vielä kerrottu kummankaan vanhemmille, muutamille hyville ystäville vaan. Tuntuu siltä, etten nyt jaksa mitään hössötystä ympärillä... vaikka hyväähän tulevat isovanhemmat varmasti tarkoittavat.

Tuntuu että muutamat kaverit ollu paljon enemmän innoissaan kun ite.. johtuu varmaan siitä, että en vielä oikeen tajua olevani raskaana, kun ei niitä oireita oikeastaan ole. Vaikka eilen näinkin varhaisultrassa pikkuisen sydämmen sykkivän, ei se tunnu menevän tajuntaan asti.
 
Heipsan vaan kaikille!

Kiva kun on paikka jossa voi lukea muiden kokemuksia ja tuntemuksia. Itse olen 27-v ja ekaa kertaa raskaana. Laskurin mukaan laskettu aika 29.5.2010. Naimisissa ollaan mieheni kanssa oltu 7,5vuotta ja lasta toivottu jo jonkin aikaa.   Aika jännää tämä odotus.

Aika hyvin on mennyt, välillä äklö olo ja vatsaa nipistelee (varsinkin yöllä), nälkä kokoajan muttei silti mikään oikein maistu. Onko muilla ollut suun ja huulten voimakasta kuivumista? Parin viikon ajan huulirasvaa on kulunut melkoisesti ja vaikka kuinka juon vettä niin tuntuu, että kieli jää kitalakeen. Rv 5+3 [:)]
 
Minä taidan oikeestaan kuulua tänne toukokuun-mammoihin tuon maanantaisen ultran perusteella.Lääkäri laski lasketuksi ajaksi 1.5.2010.Muutoksia ei kuitenkaan tehty mihinkään,kun ei monella päivällä heittänyt neuvolassa lasketusta ajasta.Tänään oli pientä vuotoa taas niin kuin viime perjantaina.Kävin sitten neuvolassa juttelemassa asiasta ja hoitaja kuunteli sydänäänetkin ja löytyhän ne sieltä [:)] Vuodolle ei ole mitään varmaa syytä,mutta voi olla jotain keskemenon jälkeisten kuukautisten jälkivuotoa mahdollisesti.Ihmettelen vaan kun pientä menkkakipua tuntu selässä,mutta toinen syy voi olla sekin että mulla pitäs olla menkat näihin aikoihin.Sain kuitenkin varmuuden vuoksi loppu viikon sairaslomaa,kun hoitajan mukaan on nämä kriittiset viikot menossa niin saa huilata rauhassa kotona.Pomo ei vaan ollut kovin innoissaan...tuli aika rumaa tekstiä,mutta sellanen se on aina kun joku saa sairaslomaa [:'(]

Ansku81:Kirjottelit tuonne hierojalle menosta,niin silloin kun poikaa odotin niin kävin hierojalla kerran ison massun kanssa.Neuvolasta sain kehotuksen mennä sinne hartijoitten takia ja ihan kivastihan se onnistu.Mahallani en maannut tietenkään ollenkaan,vaan selällään ja sivuttain.Hyvin hieroja hoiti hommansa,vaikka itse sanoikin että työasennot oli hänellekin vähän outoja.Joo ja hän vielä naksautteli   niskatkin [8D] Yks kerta riitti vallanmainiosti.Kannattaa kysellä mahdollisuuksista.
 
Takaisin
Top