i

Mä oon kans miettinyt, että minkäköhän LA:n neuvolantäti mulle laskee. Jos laitan laskuriin vaan menkkojen alkamispäivän, hedelmöittymispäiväksi tulee sellainen päivä joka ei kertakaikkiaan ole mahdollinen (ellei tässä ole kyse nyt neitseellisestä sikiämisestä [:D]) Jätin itse pillerit pois jo viime keväänä, mutta kierto on ollut sen 21-42pv!! Olen kuitenkin melko varma itse hedelmöittymispäivästä, ja aion kyllä siitä pitää kiinni vaikka neuvolantäti sanoisi mitä [:D]
 
Päätettiin nyt kertoa suuret uutiset isovanhemmille viikonloppuna, kun tulevat meille molemmat remonttiavuksi. Tuumasin, että mitäpä se ensimmäinen neuvola asiaa muuttaa kun ei siellä ees ultrata tai kuunnella sydänääniä! Raskaana ollaan ja aiotaan olla vielä toukokuulle asti [:D] 
 
Huh, mutta nyt ois pakko saada välipalaa ettei ellotus iske, vitsi kun en pysty oleen enää ku 2 tuntia syömättä ja sit on taas pakko saada välipalaa!!! Onneksi mulla on kyllä yksi näistä ihanista, huolehtivista ja rakastavista aviomiehistä! Sujuu remppakin mukavasti kun ei anna mun tehdä mitään raskaampaa *hih*
 
Ihanaa päivänjatkoa, mammatoverit!! Mahat pystyyn ja tuulta päin [:D]
 
Bris kyllä mullakii kuivuu huulet ja suu mut luulen että se johtuu ainakii tällä hetkellä tästä syysflunssasta mikä puskee päälle. [;)]
 
Kissuliini83 mulla ei kyllä eilen ollu mikään kauheen nautinnollinen se hierojakokemus... Tai siis teki se kyllä hyvää jumiutumeille hartioille mut kun en vielä uskaltanu sanoa sille hierojalle mitään raskaudesta (kun ei mikään lähipiiriin kuuluva ole kuitenkaan ja siinä samassa tilassa oli sermin takana muitakin ihmisiä) ja mahallaan olo oli ihan tuskaa näitten kipeitten tissien kanssa. [8D] Mut mä kestin sen kuitenkii ku raskaana oleva nainen konsanaan. [;)] Mut joo, tuli mieleen että kyllä munkii kaveri on käyny hierojalla vielä aika loppuraskaudesta. Sillä oli hierottu istualtaan hartioita ja sitten jotenkii tyynyn kanssa alaselkää. [:)] Eli ilmeisesti onnistuu. Toivotaan, meinaa mun niskat ja hartiat on niin juntturissa ettei veri kierrä päässä jos en hetkeen hierojalle pääse. [;)] 
Mä muuten taas kuuluisin neuvolatädin mielestä tonne huhtimammoihin kun laitto LA:ksi 26.4. mut oon vaan täällä koska hedelmöitys tapahtu aika varpilla viikkoa myöhemmin ku mitä ton laskun mukaan olis pitäny. [:)]
 
Joojoo juuri näin niin ku vauveli sanoi eli tuo 5+4 tarkoittaa juuri 6.raskausviikkoa. [:)] Eli sitten kun se 6 viikkoa on täynnä niin 6+1 jne tarkoittaa seitsemättä raskausviikkoa. [:)]
 
Tänään ensimmäistä kertaa aamulla kunnon ällötystä, mutta ei oksennusta. Vielä valitsin tämän päivän siivoiluun. Meni hetki ennen ku pysty alottaa imurointia ja nyt sekin iski, että tiskiaineen haju pikkusen alko ällöttää, mut selvisin [:D]
 
Moi. Noista teidän raskausviikko pähkäilyistänne vielä! Neuvolasta saa ekalla kerralla mukaan Vau.fi:n "Vauvan odotus" kirjan, jossa on omat puolet äidille ja isälle. Äidin puolella, joka viikon yläpuolella lukee, mitä viikkoa se viikko meinaa, mitä parhaillaan luet [:)]

Esim: 7. Viikko "Raskauden 6 viikosta 0 päivästä, 6 viikkoon 6 päivään". Että ei sitten jää epäselväksi varmasti, lukeeko oikeata viikkoa [:D]
 
Tämän päivän on aamusta asti ollut outo tunne vatsassa... navan alla viistoon vasemmalle kohta jota ajoittain nipistelee ja polttelee... Paniikki päällä [:(] Ei kai se mitään ole, toivottavasti, mutta silti vähän mietityttää.
Huomenna menen ensimmäistä kertaa neuvolaan niin san kertoa tämänkin asian neuvolantätille.
 
Moikka
 
Ihanaa, nyt se perjantai on... ja pääsee -yllätys yllätys- LEPÄÄMÄÄN!
Pienet on ihmisen ilot ;)
 
Ansku81 mä olen nyt neljänä viikkona putkeen käynyt hieronnassa ja tuskaa on ollut :(
Ekalla kerralla en vielä tiennyt olevani raskaana mutta koska erityisesti oikeaan riintaan pisteli niin aavistelin olevani (eräs näistä "kuuluisista merkeistä"). Nyt tuska on lisääntynyt kerta kerralta ja hierojalle oli pakko sanoa että tekee kipeää kun olen raskaana. Viime hieronnassa mulla oli neuletakki siinä pöydällä rintojen alla eikä tehnyt niin kipeää. Joka ilta hieronnan jälkeen on rinnat olleet kuin tulessa... ei siinä paljon hieronnasta enää nauti :(
noh, onneksi hartiat ja niska tuntuu nyt olevan kunnossa ja jatkossa sitten pyydettävä istualteen sitä hierontaa.
 
Wiikonloppuja kaikille!
 
Kaisa
 
Huonoja uutisia. Kävin eilen ultrassa kontrollissa ja pikkuinen oli kuollut jo alkumetreillä[:(]. Henkinen tuska on kova. Sitä alkaa henkisesti valmistautua jo raskauteen ja äidiksi tuloon heti kun on plussannut. Sitten vaan vedetään matto jalkojen alta ja kylmää vettä niskaan.

Menen maanataina äitiyspolille ja tyhjennys tapahtuu kotona lääkkeiden avulla. Poistun siis nyt täältä toukovauvoista ja toivotan kaikille onnellista odotusta. Toivottavasti ette joudu kokemaan samaa.
 
vaskilintu Olen todella pahoillani,että sait ikäviä uutisia.Tiedän varsin hyvin että miltä tuntuu kun on menettänyt pienokaisensa.Sure rauhassa ja koita pitää pää pystyssä.Erinlaisiahan me ollaan,mutta itse päätin alkaa heti kokeilemaan uutta raskautta ja onnistuihan se heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen.Toiset tekee niin kuin minä tein ja toiset suree kauemmin.Ja kyllä se asia kannattaa surra kunnolla loppuun ennen kuin tekee uusia päätöksiä.

Kaikkea hyvää sinulle ja tsemppiä!
 
Ihan hirveitä uutisia vaskilintu.[:(] kamalaa..

alkaa itteäkin itkettämään ja pelottamaan se ens viikon ultra.. viimeks näky ruskuaispussi ja veikkas viikoiksi viittä, ja nyt sit tarkistuskäynti keskiviikkona, et onko kasvua tapahtunut. jännittää tosi paljon. [:o]

no, oireita ainakin on ollut koko ajan ihan liiaksikin. et pakko jaksaa positiivisena eteenpäin ja toivoa et kaikki ois hyvin. 5 yötä vielä ja sit selkii missä mennään. mies tulee onneksi mukaan henkiseksi tueksi ja jos kaikki osoittautuu olevan hyvin ni näkee hänkin sit vauvan ja sydämensykkeet.

voimia ja isot virtuaalihalit multa.[:)]
 
Hei taas kaikille! Oli surullista lukea täältä huonoja uutisia.. Jaksamisia!
Itsellä on vielä 2 viikkoa ekaan neuvolaan ja edelleen vaikea uskoa olevansa raskaana. Mitään kummallista ei onneksi ole ollut mutta jatkuva huono olo alkaa masentaan. Ei pysty lähtee kouluun eikä oikeastaan mihinkään kun täytyy hötkyillä vessan lähellä..ylös ei ole tullut mitään mutta olo on jatkuvasti sellainen et tekis mieli tunkea sormet kurkkuun. Ja ainoa mitä pystyy syömään on appelsiini!
Välillä on kyllä pelko että mitä jos kaikki ei olekaan niinkuin pitäisi. Mies kehotti tekemään taas testin mutta en oikein syttynyt ajatukselle...
Harmittaa kun en osaa olla innokas odottaja vaikka lapsi onkin hartaasti odotettu..mutta eiköhän tämä tästä!
Halit kaikille! [:)]
 
Täälläpäs onkin jo paljon toukokuun odottajia. Meillä LA 7.5.2010
Harmittaa tuo pahoinvointi; muutama viikko meni yökkäillessä ja nyt oksentelen vähän väliä :(
Raskaus on odotettu, enkä haluis valittaa mistään, mut kurjalta tuntuu tuo huono-olo.
Enää kaksi päivää ja päästään ultraan :)
 
Vaskilinnulle voimia!
 
Meilla ei ihmeempia. Pienta pahoinvointia ajoittain, mutta ei pahempaa.
Paljon vahemman kerkeaa tarkkailemaan omia olojaan nyt kuin ekalla odotuskerralla kun on kohta 1,5v. lapsukainen tassa seurana [:D]
 
Uusille tervetuloa ja hyvaa odotusta kaikille!
 
Mulla on nyt vasta alkanut tämä kuvotus... parina päivänä ollut tosi yököttävä olo ja huolimatta jatkuvasta nälästä, paikoitellen menee vähän nieleskelyksi tuo syöminen, kun ei meinaa mennä alas [:'(]
Välttämättä en aina viitsi edes syödä nälästä huolimatta, kun on tunne, ettei mene alas.
Ja ainakin mulla tuo nälkä on jotain ihan järkyttävää! Ihan kaiken aikaa. Ja vaikka kuinka ison satsin vetäisi sapuskaa, menee ehkä vartti, niin taas on tyhjä tunne pötsissä [:@]
 
Ja sitten eilen illalla minua hämmästytti, minkälaisena röökin haju yhtäkkiä tuntui. Olen siis itsekin polttanut 10v ja nyt vähentänyt rajusti, mutta muutaman tupakin tässä vaiheessa vielä poltan päivän mittaan (lopetellaan pikkuhiljaa). Illalla en sitten mennyt tupakille mieheni mukaan (koska ajatus kuvotti [:D]) mutta kun hän tuli takaisin sohvalle, haistelin jotain kummaa hajua. Ihan kuin hän olisi polttanut ulkona hiuksiaan tai jotain jätteitä ja se savu tullut mukana sisälle.
Siis hyi hel... Enpä ole tuollaisena tupakan hajua ennen kokenutkaan. No, hyvä vaan jos alkaa kuvottamaan koko tupakka, niin se ainakin helpottaa lopettamista [:D]
 
Vaskilinnulle lämpimät halit ja jaksamista! [:(] Olen niin kovin pahoillani sun puolesta...
 
Mä kanssa viime yönä heräilin koviin vatsakipuihin. Herätin jo miehenkii että on valmiina jos tarttee lähteä sairaalaan... Se sitten muistutti että neuvolatäti oli just sanonu että tällä viikolla pitäis alkaa nipistelemään kun ne kohdun kannattimet (tai jotkut vastaavat) irtoaa ja kohtu kasvaa... Että niitä kipuja ei pidä pelästyä. Mut hirveen vaikeeta tietää mikä on normaalia ja mikä ei. [&:] No mitään ei vuoda ja tissit on edelleen kipeet eli näillä mennään.
 
Mä sain eilen ajan siihen ekaan viralliseen ultraan. [:)] Eka neuvolalääkäri on siis 12.10. ja se ultra 16.10.. Lääkärikin kuulemma luultavasti ultraa eli mulla on parin viikon päästä kaks ultrausmahollisuutta peräkkäin. [:)] Sitä ennen käyn vielä siellä veriseulonnassa mikä oli vapaaehtoinen mutta aattelin että tutkitaan nyt kun siihen annetaan mahdollisuus.
 
Hylene78 ainakin tuo pahoinvointi kertois että kaikki on hyvin. [:)] Mä oon tehny testejä myöhemminkii aina kun tuntuu että oireet häviää tmv. ja mua se tumma viiva on jotenkii rauhoittanut. Muakii välillä harmittaa kun vaikka vauva on tositosi odotettu ja kaivattu ni on ollu kauheen vaikeeta olla onnellinen ku pelottaa ihan kauheesti ettei kaikki menekään hyvin ja sitten on huono olo ja väsyttää ihan rotan lailla jne. Mä en oikee jaksain innostua mistään ja tekis mieli vaan olla kotona (vaikka yleensä oon menossa harrastuksiin ihan koko ajan). Mut ehkäpä tää tästä, joku sanoi että 12 viikon jälkeen alkaa energia palautua ja voinnit kohentua. [:)] Sitä odotellessa...
 
Rauha hienoa että tiedät mitä tarkotin. [:)] Niskat ja hartiat on mullakii aina jumissa ja tuntuu ettei päässä kierrä veri jos ei hierojalla käy mutta nyt ei ollut kyllä mikään maailman suurin nautinto... [:-] Musta tuntu oikeesti että tissit menee rikki tai jotain... Mä käyn vaan kerran kuussa ja seuraava kerta on vasta ltran jälkeen eli sitten uskallan jo varmaan mäkin kertoa raskaudesta. [:)]
 
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Hei kaikille ja mukavaa lauantai alku iltaa [:)]
Täällä ei edelleenkään ole mitään suurempia oireita. Ainoat on todella kova väsymys ja nännien arkuus. Mutta vatsallaan pystyy nukkumaan hyvin.
Meillä muutamat hyvät ystävät tietävät tästä raskaudesta ja he ovat paljon enemmän innoissaan kun mä ite. Mikä on aika hassua. Meillä tulevana torstaina ensimmäinen neuvola, joten sitä tässä odotellessa.

Mitenkäs teillä muilla väsymyksen kanssa?
 
Hyvät viikonloput munkin puolesta kaikille toukoäideille ja -isille tietty kans.
Nyt on ollu vähän parempi olo eilen ja tänään. Toki sellasta kuvotusta on ollu vähäväliin, mut ei kuitenkaan enää sitä jatkuvaa oksentelua, mistä oon enempi ku mielissään. Toki tää voi olla joku väliaika ku helpottaa olo ja sit taas kahta kauheempana jatkuu samanmoisena.
No, sit sen näkee kui tää tästä jatkuu.

Mieli on huipussaan. Aattelin ettiä jostain jotai söpöjä vauvan neuleohjeita. Tossut ja nutun tai vaiks peitteen vaunuihin. En kyl mikään käsityö-immeinen ole, mut voihan sitä opetella. Talvella ois hyvää aikaa neuloo jotain kynttilänvalossa lämmin kaakaomuki vieressä. Alan olee ihan vauvafiiliksissä. Voiku seuraava puolvuotinen menis äkkii ja sais nyytin jo kainaloon.

terkuin onnellinen äityli
 
Vauveli suosittelen niitä neulontapuuhia! [:)] Mä kanssa oon ostanu lankoja ihan kauheesti ja neulon nuttuja sitä tahtia että jännetuppitulehdus tekee varmasti tuloaan. [;)] Noita vauvanvaatteita on vielä niiiin ihana tehdä kun valmistuvat ihan hetkessä. Mun kärsivällisyys ei ehkä mihinkään isompiin projekteihin riitä mut kun saa valmista aikaan illassa tai kahdessa ni into säilyy. [:D] Nyt tosin uskottelen itelleni että urakoin niitä myssyjä ja tossuja naapurin ja kaverin vauvoille (saavat vauvat tässä kuukauden sisällä) mutta treenaan sitten samalla omia nuttuja ja myssyjä varten. [:)]
 
Herne on se väsymys täälläkin hetkittäin aika käsittämätöntä... Vois nukkua ihan koko ajan eikä tartte kun vaakatasoon käydä niin jo nukahtaa. Mä vielä nukahdan siinä heti tosi syvään uneen eikä mua herätä yhtään mikään mitä ympärillä tapahtuu. Musta on tosi outoa kun yleensä oon kovin herkkäuninen... Ja luulis että tuleva äitiys vaan herkistäis sitä unta. [8|] Mut nyt jo aina välillä on vähän reippaampia hetkiä ni eiköhän tää tästä ohi mene. [:)]
 
Nyt saunaan ja sitten taitaakin olla jo nukkumaanmenoaika... Varsinkin kun jo tunti sitten heräsin päiväunilta... [:D]
 
Iltaa!
 
Kellohan lähenee jo puolta yötä... Äkkiä peiton alle nukkumaan... ;)
Sain onnex tänään loikoilla puol yhteentoista (melkein kellon ympäri) ja tänään oltiin paljon ulkosalla joten nyt ihan kivan virkeä olo...
 
Ajattelin kysellä että sattuuko muillekin sitä että saunan jälkeen tulee huono olo?
Mä kun muutenkin "oireilen" illalla niin aina saunan jälkeen tulee entistä huonompi olo...
 
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
 
 
vaikuttaahan se sauna aineenvaihduntaan kiihdyttävästi ja varsinkin kun raskaana ollessa se on jo muutenkin kiihtynyt. Auttaisko jos ennen saunaa (n. puol tuntia ) jois reippaasti huoneen lämpöstä vettä ja sitte saunassa hörppis välillä lisää?

Itelläni on tuo äklötys vähän mennyt ohi, mutta esim kahvia tai keksiä en voi suuhuni pistää kun eivät maistu samalta kuin ennen. Oon reilu pari viikkoa heränny automaattisesti joka aamu ennen kuutta ja olo on virkeä ku peipposella. Yleensä ilman herätystä oon nukkunu 8:iin tai 9:iin. Illalla sitte alkaaki väsyttää jo puoli yhdeksän pintaan ja aina puoli tuntia syömisen jälkeen. Erikoista on se, että ihoni epäpuhtaudet (finnit ja mustapäät) ovat kertakaikkiaan hävinneet, johtunee aineenvaihdunnan kiihtymisestä. En muista teiniaikojen jälkeen päivää että ihoni olisi ollut näin hyvä.

Vaikka alkumetreillä mennään, niin salaisuus on ollut vaikeata pitää. Itse kerroin vanhemmilleni alkuviikosta ja anopille sitten eilen.

Aurinkoista syyspäivää toukomammoille [:D]
 
Takaisin
Top