i

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Odotus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaskilintu, pidetään peukkuja tosiaan että pienokainen on saanut vain hiukan myöhemmin alkunsa. [:)] Ainakin ruskuaispussi oli oikeassa paikassa ja se löytyi. [:)] Varmaan kauheeta odotella torstaita mut yritä pitää mieli positiivisena! [:)]
 
Juu, Meritähti, ei kai tässä vielä kukaan kuvittele että maha vielä vauvan takia kasvaa. [;)] Semmonen muutaman millin pituinen katkis ei tässä mahassa tunnu missään. [;)] Ihan kyllä turvotusta vaan. [:)]
 
Mua jännittää, huomenna on eka neuvola. [:)]
 
Moi kaikille!

Onnea kaikille odotukseen! Liityn näin viime tipassa seuraan. Elikkä mulla LA 29.5.

Kirjoittelin aiemmin tuolla tammivaavien puolella, mutta. Minulla todettiin 17.6. keskeytynyt keskenmeno viikoilla 10+6 ensimmäisessä ultrassa. Sikiö oli kuollut viikoilla 7+5 eikä minulla ollut mitään oireita.. Seuraavalle päivälle sain kaavinta-ajan. Sen jälkeen tuli kahdet kuukautiset ja eilen tein plussan. Odotamme esikoista. Olemme mieheni kanssa 26-v ja 27-v. Keskenmeno otti tosi koville..

Kauhun sekavin tuntein on nyt sitten taas odotus käynnissä ja viikot on hurjat, 3+6, huoh! Kovasti toivon, että tällä kertaa kaveri pärjää mahassa loppuun saakka ja syntyy terve vauva.

Onnea vielä kaikille ja voimia vauvansa menettäneille. Olen sitä mieltä, että toivoa ei saa menettää! Uusi raskaus on paras lääke keskenmenoon. Surkaa suru pois, älkää tukahduttako sitä.
 
Maanantaita kaikille, ja tervetuloa taas uusille mahan kasvattajille [:D] 
 
Ja komppaan Ansku81:stä, kyllä minä ainakin tiedän tämän pömpötyksen johtuvan ihan vain ja ainoastaan turvotuksesta, ei todellakaan siitä katkaravun kokoisesta nyytistä joka sisälläni kasvaa!! [;)] oispa mullakin neuvola nyt jo, joudun kuitenkin odottamaan vielä viikon päähän! No meillä alkaa täysi tohina remontin kanssa tänään, niin että eiköhän tämäkin viikko humahda ohitse ennen kuin huomaankaan [:)]
 
Tajusinpa juuri, että jos saan pitää kesälomani putkeen ennen mammaloman aloittamista, niin voin jäädä töistä pois jo helmi-maaliskuun vaihteessa - voi ihanuutta!!!! Tykkään siis työstäni, mutta jotenkin odotan silti sitä kotona "lorvimista" ennen kuin vauva syntyy ja saan olla ihan vaan omassa kuplassani masuni kanssa [:D]
 
Terveisiä ekasta neuvolasta! [:)][:)][:)]
Olo on nyt mitä mainioin, kaikki näytti olevan kunnossa! [:)] Neuvolatäti oli tosi kiva ja otettiin jopa ultra mahan päältä! [:)] Siellä se meijän pienokainen köllötteli ja sydän hakkas niin vimmatusti! [:)] Viikkoja oli tosin vasta 7+4 kokoarvion mukaan mutta näinhän mä vähän ounastelinkin oviksen ajankohdan mukaan... Tosin jos ovis oli silloin kun sen tikuttelin ni nyt pitäis olla viikko 7+6... Joka tapauksessa toi mun aikajana on ihan poskellaan mut kun ei se tajua että ihmisellä voi olla pidempikin kierto kun se 28päivää eli silloin ei aina voi laskea edellisistä menkoista täysin sitä päivää. [;)] 
1,5h siellä neuvolassa oltiin miehen kanssa ja aika vierähti ihan silmissä vaikka mies etukäteen ihmetteli että mitä me oikein siellä tehää niin kauan... [;)] Juttua tuli tosi paljon ja mukaan saatiin materiaalia iso nippu.
 
Ja tästä hienosta neuvolavisiitistä rohkaistuna kerrottiin sitten molempien vanhemmille ja sisaruksille. [:)] Ihan tekstiviestinä vaan ilmotettiin mutta poimin täältä sen kivan runon jonka joku ihanasti jakoi ja mukailin sitä meille sopivaksi. [:)] Meijän äitihän sekos ihan täysin onnesta mut se oli jo odotettavissa. [:D] Mies kysy että onko sille oikeesti pakko kertoa ennen synnytystä ku sitte alkaa se hirvee hössötyspainajainen mut mä vähän epäilen että olis se saattanu sen keksiä itekii jossain vaiheessa ja sittenhän se painajainen olis vasta alkanukii jos äiti olis tajunnu että joku muu on kuullu asiasta sitä ennen. [;)] Anopista ei oo kuulunu vielä mitään. [:-] Vähän outoa mut ehkäpä hän vaatii pienen sulatteluajan... [;)]
 
Mie olen menossa tämän viikon perjantaina ekaan neuvolaan! Jänskättää jo kovasti, mutta samalla harmittaa kun mies ei pääse mukaan. Olin varannut sellaisen neuvola-ajan, jonne olisimme molemmat päässeet, mutta en saanutkaan toivomaani työvuoroa siihen eikä kukaan työkaveri suostunut vaihtamaan vuoroakaan... Miestäkin harmittaa ihan kauheasti, ettei pääse mukaan elämiemme ihka ensimmäiseen äitiysneuvolaan [:(] 
 
Tämä väsymys on aivan jotain uskomatonta! Voisin nukkua vaikka koko ajan... Ja sitten itkettää kun ei saa mitään aikaiseksi! Autolla ajaminen alkaa olla aika iso turvallisuusriski: joudun pitämään ilmastoinnin kylmimmillä ja suuntaan kaikki suuttimet suoraan kasvoihini, sen lisäksi musiikin pitää olla täysillä enkä siltikään oikein saa pidettyä silmiä auki ajaessa. Aika pelottavaa. Nyt jo pelottaa olenko aamulla jossain ojassa kun lähden yövuorosta kotiin ajamaan.
 
Vatsan turvotukseen on kerennyt jo tottua, samoin kuin turvonneisiin ja kipeisiin rintoihin [;)] Mutta tää jatkuva 24/7 kuvotus ei ole kivaa yhdistettynä aivan järkyttävään väsymykseen...
 
Meillä on jo turvakaukalo vauvalle hankittu kun saatiin edullisesti hyvä kaukalo. Vaatteitakin (unisex-värisiä) on kertynyt viime vuosina kaappeihin jo kivat määrät [;)] Vaunutkin on varattu, samoin kehto ja pinnis jotka saadaan kaikki kavereilta lainaan.
 
Töissä pari kaveria tietää, samoin pomo. Miun eikä miehen kotiväet tiedä vielä mittään!!! Enkä oikein vielä ole päättänyt milloin ja miten kertoisimme.. No onhan tässä onneksi aikaa!
 
Voi Ansku81, hienoa että kaikki on teidän pikkuisella hyvin [:)] Mulla on eka neuvola ensi viikon maanantaina, meillä tuskin pääsee vielä ultraan silloin, kun nekin on ulkoistettu...olis ollut hienoa nähdä heti että kaikki on pienellä hyvin! Mutta mun mielestä meillä pitäisi eka ultra olla siinä 10-viikolla, niin että ei siihenkään kauaa onneksi ole!!
 
Mäkin liityn tänne. [:)]

Viime viikolla tein kaks positiivista testiä, kun en ensimmäistä ollut uskoa todeksi. [:)] Vasta edellisten kuukautisten jälkeen päätettiin mieheni kans, että vauva on tervetullut. Häitä vietettiin 5.9. ja tärppi päivä onkin ollut häitä edeltävällä viikolla. Uskomatonta kuvitella, että ekalla yrityksellä tämä on mahdollista, kun moni ystävä on yrittänyt helposti yli puolikin vuotta.

Oireita on alkanut olemaan enemmänkin. Helposti nukkuu yössä sen 12 tuntia ja sen jälkeen monesti vielä päikkäritkin ja töissä haukotellaan. Rinnat on TODELLA arat ja vatsan seutua turvottaa. Olen töissä sairaalan vuodeosastolla ja ne hajut.. huh huh.. ei ihan helpoimmasta päästä tuo ammatti tässä tilassa ainakaan. [&:] Alaselkää juilii ja repäisykivut vatsalla ei tunnu kivoilta. Saas nähdä kuinka pitkään näitä jatkuu ja tuleeko vielä lisää oireita tähän kroppaan. [:D]
 
[:)] Tervetuloa Piedra
 
Meillä kans tärppäs heti ekasta kerrasta...tosin lapsi ei ollut edes hirveän suunniteltu, mut ajateltiin, että saa tulla jos on tullakseen! [:)] Lähipiirissä on ollut paljon lapsettomuus ongelmia, joten tuntuu uskomattomalta, että itsellä tärppää heti!! Sisko on yrittänyt kohta vuoden verran, eikä tärppää...eniten pelkäänkin kertoa hänelle, että me ollaan onnistuttu (kun ei hän edes tiedä, että ollaan yritetty). Vaikka enhän hänen tilalleen voi mitään tehdä, ja tiedän että hän ymmärtää sen, mutta silti... [:(] 
 
Mitä mieltä olette varhaisraskauden ultrasta? Mietin että tilaanko aikaa vaiko en? Mietityttää, kun minulla on ollut yksi tuulimunaraskaus...että mitä jos tämäkin on? [&o] Huolestuttaa. Olisi helpottavaa kuulla sydänäänet.
 
Josko tänne nyt uskaltautuisi kirjoittamaan. LA olisi 8.5. Miehen kanssa tänään käytiin varhaisultrassa, en malttanu odottaa sitä myöhempää. Siellä se sydän sykki mahotonta vauhtia..viikkoja nyt 7+3. Ei tätä vielä tahdo todeksi uskoa, kun ei mitään oireitakaan oikeastaan ole. Nännit on hieman arat ja väsymys valtava. Mutta kaipa siitä täytyy olla ihan tyytyväinen, ettei ole pahoinvointia.
Nyt sitten vaan neuvolaa odotellessa, joka on 1.10. Tuntuu, että aika matelee niin hitaasti.

Tämä lapsi on niin toivottu, johan sitä melkein 2 vuotta on yritetty. Ei tosin onnistunu kotikonstein, joten tervittiin hiukan lääkärin apua. Olin kesällä hetken raskaana, mutta se oli ilmeisesti kemiallinen raskaus. Oli hedelmöittyny, mutta ei sitten kiinnittyny mihinkään. Ihanaa, että voi vaihtaa kokemuksia muiden kanssa, jotka käyvät samoja tunteita ja ajatuksi läpi. Ei tuon miehen kanssa viitsi ihan kaikesta puhua [;)].

Onnellista odotusta kaikille meille toukovauvojen odottajille.
 
Tervetuloa uudet toukomasun kasvattajat [:D]
 
Piedra ja Indigo 1404, meillä sama tilanne - ensimmäisestä kierrosta pieni päätti heti tulla [:)] häät oli meillä 8.8. ja häämatkalla heti tärppäsi! Tunne oli kyllä aika uskomaton, mieskin totesi hyvällä biologian tuntemuksellaan että "ei kai se näin nopeesti?!" [:D] Mutta ihanaa tämä on, kertakaikkiaan!!! Naatitaan kaikki [:)]
 
ALKUPERÄINEN: herne

Siis miksi ihmeessä en saa tuota laskuri juttua toimimaan allekirjoituksen kohdalla..argh[:@]

Kyllä sitten toimiikin... Kannattaa vissiin lukea ohjeet loppuun asti [8|]
 
Olinpas mä jäänyt parissa päivässä taas jälkeen jutuissa! Ja ihan piti revetä ääneen tohon meritähden suht turhaan kommenttiin, mutta tervetuloa ja valtavasti onnea uusille palstalaisille ja odottajille, tsemppiä masun kasvatukseen nyt kun on todettu että siellä on muutakin kuin "ilmaa tai ummetusta" (*reps*, taas [;)])
 
Väliaikatietoja fiiliksistä sen verran että ainakin mulla alkaa onneks väsymys vähän helpottamaan; Viikon narulla kuivuneet sukat on löytäneet tiensä takaisin sisälle (joskin hieman auringon haalistamina) ja koiratkin jo vähän enemmän liikuntaa. Miten muilla väsymyksen kanssa? Pahoinvointi sitten sen sijaan viekin melkein sen puhdin minkä tosta väsymyksen poistumisesta olen takas saanu... Hyvänä vinkkinä kaikille uiminen, mulla ainakin poisti heti huonon olon (tai ainakin se unohtui hyvin) ja piristi kummasti kun ei lenkille jaksanut ahteriani raahata. Lilluttiin miehen kanssa kylpylässä kolme tuntia vesiliukumäkiä testaillen, matkaa uiden ja porealtaassa lepäillen, ja päivä oli paras aikoihin.
 
Tsemppiä etenkin kaikille meille pahoinvoiville siis, olo on aika tasasen hirvee mutta kunhan tästä päästään, pääsee varmasti nauttimaan enemmän itse raskaudestakin [:)] Aurinkoista päivää kaikille!
 
Alkaa se pahoinvointi hiipiä tännekki. Ei kestä tyhjä maha olla olleskaan, kun alkaa jo tekkeen pahaa. Vähä huono vain, ko ei tee ees mieli syyä mittään :D. Ristiriitasta. Vieläkään en saanut varattua neuvola-aikaa, mutta huomenna teen sen!
 
Heipä hei kaikille,
 
täälläkin taas yksi odottaja lisää. Laskettu aika olis laskurin mukaan 22.5. Itse olen 22vuotias ja ensimmäistä odotetaan :)
 
Lilypie Pregnancy tickers[/align] 
 
^ Tervetuloa :)!

Jos nyt ei tuo laskuri näy, niin voisko joku fiksumpi neuvoa :)

-lme-
 
Tervetuloa kaikki uudet! [:)] Kiva kun porukka lisääntyy! [:)]
 
Lme, valkkaa sieltä lilipiesta se pheseidon tai joku vastaava [:D] (valitettavasti en kyllä muista mikä se oli oikeasti nimeltään...) semmonen vähän pidempi kaava... Siis kun nyt sulla on vissiin se "href kaava". Joku viisaampi oli tehny hyvät ohjeet jollekin palstalle, joilla jopa mä onnistuin. [:D]
 
Mulla kuvotus helpottaa mut väsymys on järkkyä. Ja nukun ihan tosi sikeästi heti siitä ilta ysistä (johon ehkä just ja just jaksan sinnitellä...) aamu viiteen. Mua ei herätä ku pissahätä (ei siis normaalit koirien painit ja puhelimen soitot) ja sitte aamulla klo.5.00-6.00 on ainoa aika päivästä ku mua ei väsytä ollenkaan. [;)] Josko tänään yrittäis sinnitellä vaikka kymmeneen ni jos mä sitte nukkusin vaikka kuuteen... [;)] ja yöllä on ihan pakko pitää urheiluliivejä ku tissit on niin kipeet ettei nukkumisesta tuu mitään ilman niitä. [;)]
 
Onnea ansku81. [:D]ihanaa et kaikki oli hyvin ja sydänkin löi jo. iha meni viluväreet.

mull on maanantaina neuvola ja sit keskiviikkona se uus ultra-aika jolloin sen sydämen sykkeen toivoisin jo näkeväni. mulla kun meinattiin kans et ois viikon pienempi, ni ei siellä viis viikkosesta vielä mitään saatu irti. [&:] laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty vielä muuttamaan. kattovat myöhemmin et onko aiheellista siirtää viikkojen määrää, mut näin edetään nyt.

pahoinvointi ei ota helpottuakseen. [:'(]yöllä ryntäsin oksentamaan puolen yön aikoihin vessaan ja kerkesin hilkulla ettei tullu lattialle. [:o]aamulla sit seittemältä sama juttu ja vielä kymmeneltä. onneks pääsin neuvolan lääkäriin. anto mulle kaks viikkoa saikkua. [:)]nyt pitäis sit vaa lepäillä ja koittaa juoda paljon ettei pääse kuivumaan. muuten joudun tiputukselle. muuten kaikki oli hyvin ja sano vielä ettei hän ainakaan usko et tää raskaus päättyis keskenmenoon, ku on niin paljon tota raskaushormoonia. vauva kasvaa todennäköisesti ihan hyvin ku huolehdin vaan siitä et saan jotain pysymään sisällä.
no, tuleepahan laihdutuskuuri sit samalla, he he[:D]

ihan kiva olla kotosalla nää pahimmat oksennusviikot, josko se sit alkais jo vähän helpottamaan, ettei sentään montaa kertaa päivässä antais ylen.

mukavaa viikkoa kaikille ja kiva et ollaan saatu niin paljon lisää kanssa odottajia riveihin [:D]
 
Takaisin
Top