Hurmaavat heinäkuulaiset 2014

Tein tänä aamuna taas yhen testin ja edelleenkin se näytti, että olen raskaana. Mutta heti sen jälkeen pyyhkiessä jäi paperiin ruskehtavaa, veristä ja limasta vuotoa. Sitä ei kyllä ihan valumalla ole valunu, eikä aamun jälkeen ole paperissakaan mitään näkyny, mutta silti kovasti mietityttää. Muuten olo on ihan samanlainen kun muutenkin tällä viikolla, eikä mitään muita merkkejä ole siitä, että jokin olis vialla. Ekassa raskaudessa oli joskus seksin jälkeen sama juttu, mutta nyt ei ole siitäkään kyse. Ei kai tässä oikein muuta voi, kun odottaa, että tuleeko vuotoa lisää ja tehdä taas muutaman päivän päästä testin...

Lowica, vuotoahan voi olla silti, vaikka raskaana olisikin. Ja juuri se rusehtava vuoto ei ole hälyttävää, vaan jos olisi tuoreen punaista. Näin mulle ainakin kätilö sanoi.
Mutta varmaan kannattaa se 48 tuntia odottaa ja tehdä taas uusi testi. Tsemppiä!

Joo, mä netistä lueskelin kaiken näkösiä juttuja ja siellä sanottiin, että vuoto ei välttämättä tarkota yhtään mitään. Mutta sitten taas just tollanen niukka, ruskehtava vuoto voi viitata kohdunulkoiseen raskauteen. Aamun jälkeen nyt ei oo kuitenkaan mitään vuotanu ja sillonkin se oli ihan tosi vähästä. Ja samat raskausoireet tuntuu kun eilenkin, että ehkä se ei ollu mitään vakavaa. Toivotaan ainakin. :)

Nyt pisti taas jännittämään. Tyhmä pää, niin tein jälleen cb:n digitestin ja tulos 1-2 raskaana, vaikka on jo dpo16-17.. Apteekin oma testeissä viivat vahvistuneet päivä päivältä, mutta jännittää nouseeko hcg tarpeeksi hyvin!! Perjantai aamuna se oli 82 ja huomenna otetaan uudestaan.. Sitten näkee nousu vauhdin, että onko tarpeeksi ollakseen normaali raskaus!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Nonniin. Täällä kävi sitten niin eilen että tulimme mieheni kanssa elokuvista ja bussipysäkille päästyä alkoikin sitten oksettaa, jouduin siellä kahden pysäkkikatoksen välissä yökkäilemään. Pari kertaa aiemminkin tullut todella huono olo hetkeksi mutta tämä oli jo pahin. Toivon mukaan ei tästä pahene. Ja pakko sanoa että onneksi kello oli sen verran että ihmisiä ei pysäkillä ollut muita :)

Illalla turvottaa niin ryyä näytän ihan kuin olisin pidemmälläkin raskaana....

Odottelen soittoa neuvolasta kun muutamakin ongelma/vaiva. Minulle herkästi tuo hiiva kun tulee että mikä se sopiva hiivalääke on raskaana ollessa ja toisena ongelmana se että kylkeen näyttää taas pukkaavan vyöruusua. Kivulias vaiva se. Toivon mukaan kellekkään muulle ei sitä tule :/ mutta siihen tarvittaisiin hoito....

Lowica, ei kannata tuhrusta huolestua. Jos siihen alkaa liittyä kipuilua enemmänkin niin sitten lääkäriin. Mutta soita neuvolaan niin siellä osaavat ammattitaidolla kertoa mitä kannattaa tehdä :)
Liinu2013, nyt jätät testit tekemättä ja odottelet vain verikokeita, tsemppiä! :)

Niin paniikissa soitin arvosta ja laskin että on vielä normaalia jos tuplaantuu 72h välein, joten odotin että arvo ois 160 nurkilla kun clearbluen digi antoi vain sen 1-2viikkoa tuloksen ja vissiin 200 on hcg raja 2-3viikkoa -tulokseen! Mutta hcg oli 324 joten päätin luottaa että pieni kasvaa oikeassa paikassa <3

Nonnih, hyvä. Nyt vaan pakko luottaa siihen. Tulee vaan ikävämpi olo jos miettii negatiivisia. Nyt vaan aurinkoisia ajatuksia täältä sinne :D

Sannie, onko sun oma koira kuvassa? Jos, niin minkä rotunen? :D

Aaa, ok:) meillä on husky ja etsinnässä pohjanpystykorvan pentu, jolta näin puhelimella kurkatessa sun kuva näytti!

Toivottavasti vyöruusu jättäis puhkeamatta.. Ystävän tytöllä oli ja kipeältä vaikutti :/

Joo neuvolassa se laitto äippäpolille konsultaatio pyynnön ja tänään selvii tarviiko mennä sinne vai pitääkö vaan soittaa terveysasemalle lääkäriaikaa. Mutta joka tapauksessa tarvii jonkun lääkärin luona käydä. Virustaudit aina hankalia tällee raskaudessa.... :/

Koirista puheenollen, meille on tulossa joulukuun alussa toinen koira, pentu....ja nyt oon miettiny pääni puhki et onko tää nyt ihan viisasta tällä hetkellä :/ mutta en pysty siitä kyllä luopumaankaan kun on ollaan sitäkin niin kauan odotettu (vanha koiramme kuoli kesän alussa ja tämä on samaa, hieman harvinaisempaa rotua, jota oli vaikea saada).

Mutta toisaalta, olemme molemmat niin koirahulluja että aina meillä koiria tulee kuitenkin olemaan ja jos kaikki menee hyvin ja vauva tulee kesällä, niin onhan uusi koiramme jo sitten vähän vanhempi ja pahin pentuikä on jo takana :) Ja toisaalta ajattelin että uuden pennun tulo voisi vähän jouduttaa tätä odottavan piiiitkää aikaa :) Miten voi olla että plussan jälkeen tuntuu että aika pysähtyi kokonaan...?! :D

No sanoppa muuta, tuntuu että pelkän ensimmäisen neuvolan ja ultran odottaminen tuntuu monelta vuodelta!

Ja oikeastaan hyvä jos teille koira nyt tulee. Saat sen sisäsiistiksi ennen lasta ja toiseksi oppii koira heti alusta asti olemaan pienen lapsen kanssa. Ei tule niin pahaa mustasukkaisuutta. Tosin siis ihan yksilöistäkin kiinni.
Me olemme ajatelleet että ensi vuonna kun muutamme pohjoiseen ja saamme omakotitalo projektin valmiiksi, niin sittena vasta seuraava. Eli, siihen vielä pati vuotta. Mutta parempi se koira ottaa ennen syntymää tai sitten seuraavana vuonna syntymästä. Tai no itse olen tätä mieltä. Tooki tapoja on monia :)

Moikka! Voisinko liittyä seuraan?

Olen 22vuotias kotiäiti yhdelle lapselle, tytölle jolla ikää on 9 kk.

Mulla olis laskettu aika tällä hetkellä 22.6 mutta olen ihan varma että ovis oli viikon tai puolitoista myöhässä ja siten laskettu aikakin enemmän heinäkuussa :)

Raskaus oli hieman yllättävä, oltiin päätetty että tulee jos on tullakseen ja se tulikin sitten heti!
Vähän jännittää miten elämä kahden pienen lapsen kanssa tulee sujumaan, mutta olemme tosi onnellisia!

Heinis ja papu 7+1 (ultran jälkeen sitten uudet lukemat, näillä mennään siihen asti)

Sannie, hyviä pointteja sulla koiran suhteen, kiitos niistä :)

Tein netin la-laskurilla uuden laskun mahdollisen hedelmöityksen mukaan ja sain la 29.6!Tosin en tällä kertaa tikutellu ovista vaan katoin yhen menkkalaskurin mukaan...aiemmin kun oon tikutellu niin ovis on kyllä ollu myöhemmin, mitä sen laskurin mukaan...no, en nyt tiedä mihin oikeesti kuulun, mutta aion nyt pysytellä teidän kanssa :) ehkä perjantain varhaisultrassa saadaan tarkempaa tietoa! Hui, kun jännittää! nyt siis joko 5+6 tai 6+1...

Onnea uusille plussanneille!

hei, mulla on laskettu aika laskurien mukaan myös tuo 29.6 ja olen tuolla kesäkuisten ryhmässä, mutta seuraan myös tätä ryhmää kun jotenkin tuntuu siltä että mennään enemmän samassa rytmissä neuvoloiden ja ultrien kanssa täällä. Mutta halusin vaan selventää tuota jorvin ultrausta ja sanoa ettei siellä mitään ruuhkia ole, tuo ultrauspuoli on remontissa tällä hetkellä niin sen takia ultrataan kaikki naistenkliniikalla. Eikä sielläkään käsittääkseni mitään ruuhkia ole, ainakin sain itse juuri laskelmien mukaan oikealle päivälle ajan ja niitä aikoja oli hyvin vapaana pitkin päivää. Voihan toki olla sattumaakin että juuri tuo päivä oli niillä melkein kokonaan vapaana mutta ei ainakaan neuvolassa tai siellä ultran ajanvarauksessakaan ollut mitään puhetta ruuhkista. Toivotaan että sitten kesälläkään ei olisi mitään ruuhkia jos/kun päästään synnyttämään... Mukavaa odotusta kaikille!

hei, mulla on laskettu aika laskurien mukaan myös tuo 29.6 ja olen tuolla kesäkuisten ryhmässä, mutta seuraan myös tätä ryhmää kun jotenkin tuntuu siltä että mennään enemmän samassa rytmissä neuvoloiden ja ultrien kanssa täällä. Mutta halusin vaan selventää tuota jorvin ultrausta ja sanoa ettei siellä mitään ruuhkia ole, tuo ultrauspuoli on remontissa tällä hetkellä niin sen takia ultrataan kaikki naistenkliniikalla. Eikä sielläkään käsittääkseni mitään ruuhkia ole, ainakin sain itse juuri laskelmien mukaan oikealle päivälle ajan ja niitä aikoja oli hyvin vapaana pitkin päivää. Voihan toki olla sattumaakin että juuri tuo päivä oli niillä melkein kokonaan vapaana mutta ei ainakaan neuvolassa tai siellä ultran ajanvarauksessakaan ollut mitään puhetta ruuhkista. Toivotaan että sitten kesälläkään ei olisi mitään ruuhkia jos/kun päästään synnyttämään... Mukavaa odotusta kaikille!

niin no minulle ehdotettiin jorvin omaan ultraan ensin aikaa ja sitten katsoi vapaat ajat muualta, ja sanoi siinä,puhelimessa että naistenklinikan remontin takia aikoja huonommin. Ja itse kun husissa olen töissä niin ruuhkia tulee kun joku osasto tai talo remontissa/sulussa... :)

aika jännä että olisit saanut jorviin ultrausajan kun mulle sanottiin ettei siellä jorvissa ultrata nyt ollenkaan kun se puoli on remontissa :D ihan hullua tämä toiminta, mielummin tietenkin olisin jorviin mennyt ja kun joulukuussa kuitenkin sinullakin tuo ultra niin luulis nyt että oltais saatu samaa tietoa... ja joo varmaan vaikuttaa tietenkin että on ruuhkaisempaa mutta hyvin tuntu vielä ainakin olevan aikoja tarjolla, mut nythän ollaankin varattu nuo ajat jo hyvissä ajoin!

Takaisin