Huolia

Nyytikki iso halaus ja pahoittelut sinulle! Toisaalta varmasti hyvä että tulivat itsellään pois, eikä lääkkeellistäkään tyhjennystä tarvittu. Toivottavasti loppu menee nyt kohtuullisella tuskalla. Kyllä se keskenmeno vaan niin keleesti sattuu, kaveri sanoi joskus että enemmän kuin synnytys ja kokemuksesta, vaikka itsellä sektioon lopulta päädyttiin, keskenmenon tyhjennys oli todellista tuskaa.
Voimia sinulle! Kuten muillekin murheiden kanssa.
 
Ultrassa käyty, todettiin km.. tyhjennystä odotellessa.
Eipähän tarvi enää miettiä. 

Tsemppiä kaikille!
 
Voimia!
Itse soitin aamulla neuvolaan kun tosiaan tuntuu ettei ole MITÄÄN oireita enää. Masussa ei tunnu "palkoa" eikä rinnat ole kipeenä, ei siis yhtään mitään. Menen nyt yhdeltä ja kokeilee josko kuuluisi sykettä, mutta tuskinpa kun viikkoja on vielä alle 10 :( Saas katsoa saanko lähetteen ultraan vai ei. Olisihan se hienoa jos äänet kuuluisi, mutta aika pessimistinä tässä nyt mennään. Kaiken lisäksi pienellä ja itsellä olo on kuin jyrän alle jäänyt muutenkin. Itsellä ei sentään kuumetta, mutta pienellä on viidettä päivää. Eilen käytiin neidin kanssa lääkärissä ja vielä odotellaan labratuloksia, tulehdusarvot sentään oli alta viiden.
 
Voihan... :( Jaksamisia kaikille huolta kantaville ja km kokeneille!

Tuntuu ny kyl ni mitättömältä tää oma huoli kun yks syke todettu vko sitten, mutta se toinen.. Endon toteamisesta 5-6vuotta takana, joten kmenojakin on takana useita, sekä pitkää yritystä.. Nyt va si tuntuu ni pahalta et ku sielä on näkyny se toinenkin, että josko se sittenkin vielä syke löytyisi tuhruista huolimatta..:( Kuvaa kun kahtoo niin näkyy samankokoinen ruskuaispussi "taaempana" kuin sisaruksellaan ja ei o puoltaka pienempi, eli tuskin on kolmea vkoa aikasemmin lopettanu kehityksen.. En tiiä.. Turhaa jossittelua varmaan, mutta kyllä silti pyörii mielessä kun on kuullu juttua et vasta myöhemmillä vkoilla toinen todettu tai pystytty syke näkemään jos visusti toisen takana.. Mut nuo tuhrut.. Jatkuu edelleen, välillä päiviä kun ei o mtn, välillä punertavaa limaa, hailakkaa lähinnä, tai puna-ruskeeta, kipuja eikä hyytymiä o minkäälaisia.. Sillä ehkä si toiveita vielä elättelen vaikkei ehkä pitäis.. :( Huoli kun on siitäki et entä jos tää pois vuotava vie toisenkin mennessään.. Muutama vko ois vielä seuraavaan ultraan.. Ensin olin iloinen et löyty edes yks, mut ny ku on kerenny liikaahi ajattelee asiaa ni on suru toisen ilmeisesti keskenmenneen vuoksi, enkä osaa nyt sitte yhtään iloita sinnittelevästä pienestä..

Anteeks ruikutan täällä kun monet on jo menettäneet sen ainoan kyydissä olleen ja mie tääl ruikutan vaik yks pitäs viel kyydissä olla.. Ei va o oikee kenen kanssa puhuu asiasta ja asia on ny iskeny joteki päi kasvoja täs viime päivinä lopulta ihan kunnolla kun ny sisäistäny sen..
 
^vähän varmaan on ristiriitainen olo tosiaan. Eipä kai se enää niin todennäköistä ole että tuo jäljelle jäänyt pienokainen sieltä mihkään hukkuisi. Toivotaan parasta.
Omaa napaa. Eli sykettä ei löytynyt dopplerilla, lähetteen synnärille voisi saada, mutta se olisi sitten ehkä joskus ensi viikolla. Ja terkka soitti sairaalaankin ja oli puhunut sihteerin, hoitajan ja lääkärin kanssa ja kaikki olleet sitä mieltä ettei lääketieteellistä perustetta tutkimukselle ole. Niinpä niin, pelkkä tunne ei riitä. Nyt menen sitten yksityiselle Turkuun ja jos ei mitään ole pitäisi ajaa Poriin! Taidan mennä TYKSin kautta. Tein siis päätöksen ja hurautan huomenna yksityiselle. Saas katsoa sitten miten käy :( Toivotaan parasta, vaikka aika allapäin tässä ollaan.
 

Tässä alkaa kyllä tavallaan oman pään luomat ajatukset nostaan huolenaihetta..
Tässä ryhmässä on niin moni saanu keskenmenon/tuulimunan jne, että alkaa itekin epäileen että onkohan pikkunen vielä matkassa mukana..
Mitään kovia kipuja tai veren vuotoo ei oo ollu, mutta kyllä sitä sittenkin tulee mietittyä, että onkohan kaikki hyvin.

Ensimmäinen ultra olis vajaan parin viikon päästä (11.2), ja sinne pitäis jaksaa vielä odottaa.
Ainoo oire raskaudesta on tällä hetkellä arat rinnat, että sekään ei aina edes muistuta tosta kehittyvästä pikkusesta.. Tiedän että pitäis olla murehtimatta ja stressaamatta, mutta se on jännä miten sitä murehtii enemmän kun on toinen lapsi tulossa..
Viikkoja nyt 10+4.

 
Laitanpa nyt tähänkin ketjuun että mulla oli kaikki ultrassa hyvin :D nappulan mitta oli 2.9cm ja viikkoja silloin viikko sitten 9+5. Kaikki mitä pystyi jo tarkastamaan oli kunnossa. Istukka on edessä kuten esikoisestakin joten mamille tullee rauhallinen odotus :D
 
Nyt sitten nostaa stressi ja paniikki päätään..
Kävin hetki sitten iltatoimillani kylppärissä ennen nukkumaan menoa.
Pöntöllä istuessani satuin sitten pyyhkäisemään pienen määrän verta :( ei sitä tosiaan paljon ollut, mutta säikäytti kuitenkin kun aikasemmin on tullut pelkkää valkovuotoa.
Nyt sitten tietenkin huolettaa ihan hulluna, että onkohan jotain huonosti :(
Maanantaina on nt-ultra, että siellä sitten nähdään missä mennään, ellei mitään muuta nyt ilmaannu ennen sitä..
 
LilMinni, toivottavasti kaikki kuitenkin pikkuisella hyvin.
Itselläni ollut alku raskauden kohdussa hematooma, joten kohdussa on jokin vuotanut verta. Lääkärini rauhoitteli, että useissa raskauksissa vuotoja tulee, eikä kaikki ole haitaksi vauvalle. Kuitenkin jos vuoto äityy runsaaksi tai kovia kipuja ilmaantuu kannattaa hakeutua välittömästi hoitoon.
 
LilMinni; Vuoto todella säikäyttää ja stressaa, mutta muista että itse ei voi oikeasti vaikuttaa tapahtumiin kuitenkaan, joten yritä ajatella positiivisesti ja olla stressaamatta.. :) Itselläni on koko alkuraskauden ajan vuotanut milloin minkäkin verran, eikä ultrassakaan oikein mitään varmaa syytä sille löytynyt, mutta kaikki oli silti hyvin. :)
 
Mulla oli alussa kolmeen otteeseen vuotoja, joka kerta kesti noin viikon. Nyt viime tiistaina kaikki uä:ssä hyvin ja kätilö sanoi kannustavasti että nyt pahimmat riskiviikot ohi eikä hän nähnyt mitään syytä minkä takia raskaus ei normaalisti jatkuisi. No nyt sitten olen ollut flunssassa ja kovassa yskässä lauantaista alkaen, rv siis tänään tasan 13+0, ja eilen kova yskiminen aiheutti tosi kovia vihlaisutuntemiksia alavatsaan. Luultavasti koska kohtu on kasvamassa ja näillä viiikoilla nousee lantiosta. Noh.. Tänä aamuna sitten joka ikisen vessakäynnin yhteydessä Jälleen rusehtavaa verta runsaasti paperiin :'( nyt myös kipua selässa ja mahassa.. Että en nyt tiedä taas voiko tässä olla millä mielin. Toivottavasti kaikki hyvin.
 

Salmiakki, muakin vihlaisee alavatsasta aina yskiessä, aivastaessa ja oksentaessa. Välillä sattuu kun nauran. Toivottavasti vuoto lakkaa pian.

Itse mietin että oonkohan juonut tarpeeksi. Yrittänyt oon ainakin! Aiemmin on oksennus ollut semmoista suht helposti ulkoistettavaa, nyt on muutamana päivänä tuntunut siltä, että oksentaisin jotain myslipatukkaa! Kuivaa ja kiinteää. :( Vaikka aamullakin join puoli litraa nesteitä niin tuntia myöhemmin leipä tuli patukkana ulos.

 
Onneksi selvisi, että LilMinnillä on kaikki hyvin.

Minä olen illan kärsinyt voimakkaista supistuksenomaisista alavatsakivuista, välillä on pitänyt ottaa tuolista tukea seistessä. Eli huolettaa taas, kyllä. Tekisipä mieleni vääntää vanha sananlasku hevosista muotoon huoleton on lapseton...
 
Kiitos, LilMinni, kivut menivät ohi yöllä, mutta nyt on taas herätty sellaiseen aamuun, että tuntuvat raskausoireetkin menneen. Nt-ultra on vasta ensi ma, eli olen siihen asti varmaan taas ihan hermoraunio...
 
Onneksi Minnillä oli kaikki kunnossa! Ja Hellille jaksamisia, sieltä se ma tulee. Eivätkö neuvolalla ota tarkastukseen? Meillä on yllättävän ihana neuvola, pari kertaa kun soitin vuotojen takia niin tarjosivat ihan ultraa ennen varsinaista ensimmäistä ja sanovat et jos vuoto pahenee ni soittaa samantien ni tarkiistavat tilanteen..

Ylihuomen oiski si nt-ultra tääl ja näkis onko se toinen sieltä hävinnyt kokonaan pois.. :( Salaa toivon et sieltä lävähtäs ruudulle kaks pientä sykettä, mutta oon varautunu siihenki et sielä ei näy ku yks syke ja viuhtoutuja..Tuhruilutki on loppuneet jokunen vko sitten jo onneks, kyllähä nuita vaihtelevasti on-off meiningillä kestikin sen 4-5vko.. hoih..toivotaan parasta, pelätään pahinta..:/
 
Onpa tosiaan yllättävää kuinka monella on ollut keskenmeno/tm tässä ryhmässä. Itsellänikin takana nyt ensimmäinen keskenmeno, joka oli keskeytynyt km. Kaavinnan jälkeen olen nyt vuotanut kolmatta viikkoa... Saisi jo loppua että pääsisi uutta yrittämään joskus. Kuitenkin raskaus oli mennyt kesken jo 8+2 ja vasta 12. viikolla todettiin, joten aika monta kuukautta tässä sitten lykkääntyi se lapsen saaminen. :( Onneksi on jo yksi. Kaikki tukeni teille joiden odotus päättyi liian aikaisin!
 
Hienoa, että LilMinnin huoli oli turha!

aurora83:lle
vielä pahoitteluni. :( Valitettavasti tästäkin ryhmästä näkee, miten yleisiä nuo keskenmenot tosiaan ovat. Ei se niistä kyllä sen helpompia kohdattavia tee. Toivottavasti kaikki pienoisensa jo näin alkumatkalla menettäneet saavat pian uuden plussan, joka pysyy matkassa loppuun asti! Sinulle, aurora, toivon myös, että vuoto pian loppuu ja pääsette uudestaan yrittämään.
 
Voimia kaikille kenellä km tai tm <3 itselläkin tätä raskautta edelsi keskenmeno, toivottavasti teitäkin onnistaa ensi kerralla! meillä tärppäsi heti seuraavasta kierrosta km:n jälkeen, ja olen melko monelta kuullut että yksi tai kaksi km helpottaa kuitenkin sitä raskaaksi tuloa :) me yritettiin ekat 4kk eikä tapahtunut mitään, sitten alkoikin tapahtua :) nyt jatkuva huoli vauvasta menossa! :( vuoto lakkasi onneksi, mutta viikonloppuna alkanut flunssa osoittautuikin maanantaina influenssaksi työterveyshuollossa, ja sieltä sitten sainkin sairaalalähetteen. sairaalassa oli kuitenkin tyly kohtelu eikä otettu mitenkään huomioon että olen raskaana. jouduin myös keuhkoröntgeniin : onneksi kuitenkin pääsin sieltä vielä myöhään illalla kotiin sairastamaan, oli sen verran ankea kokemus. sain myös kasan lääkemääräyksiä joista otin kyllä vain influenssalääkkeen käyttöön. ikävä kyllä se on pahentanut jo ennestään ilmentynyttä pahoinvointia ja olen oksennellut nyt reippaasti :( olen myös kuullut että influenssa voi olla sikiölle vaaraksi, joten paljon mietityttää onko pienellä vielä kaikki hyvin ><3 hömpylä, itse oon huomannu saman että oksut oli aiemmin helpompia ulkoistaa, eilen meinasin tukehtua kun jäi paksut mömmöt kurkkuun pyörimään :s>
 

Salmiakki, "kiva" että muillakin on sama ongelma! Tosin eilen lensi sen verran kepeästi etten ehtinyt vessaan asti.

Täältäkin sylin täydeltä voimia keskenmenon kokeneille.

 
Takaisin
Top