Huolia

ne nippailut/vihlasut voi aiheuttaa et alkaa pelottaa, jos ei vuotoa ni hyvä juttu. iteki vaikka päätin etten aio huolestuu helpost ni kyl vihlasut pistää miettii välil ja vessas tarkastetaa ettei tul verta ku käyny huonost jo 3 krt. mulle aikoinaa sanottii et ne nippailut/vihlasut on vaa venymiskipui ku kroppa alkaa valmistautuu kasvamisee, voi olla tosi koviaki kipui mut harmittomia. onneks koht itellä ultra ku pe taas sairaalaa tarkastukseen toivottavast pikkusel/pikkusil kaikki hyvin ja ovat kasvaneet kunnol.
 
Azalea eiköhän ne kivut o normaaleja kerta hävinneet. :) Koviksi jos muuttuvat, eivätkä häviä ja siihen vuoto alkaa, tai oireet häviävät, niin sitten voi olla jo huolissaan. Totta kai jos ensimmäinen on niin ymmärrän täysin sinuu! Itselläni toinen tulossa, vuotoa ollu nyt kohta jo vkon, tosin tuhruttelua silloin tällöin, nyt välilä oli tuhrutonkin päivä, mutta huomaa että stressin noustessa tulee taas vähä tuhrua, lähinnä rusehtavaa. Kipuja ei ole ja oireet äklötyksineen, tissikipuineen ja väsymyksineen ovat tallessa, joten en vielä ole huolissani. Esikoisen kanssa oli samanlaista, vaikkakin vko-pari myöhemmin. Keskenmenojakin kokeeneena, omalla kohdalla voin sanoa, että kipu on jotain järkyttävää, vuoto samoin ja seassa hyytymiä. Synnytyskin on helppo niihin kipuihin nähden.. :( Tosin kmenot ovat olleet hyvin varhaisia.

Tosiaan parin vkon päästä eka ultra, ens vkol tehä testi viel omaks kiusaks, vaikka tosiaa oireet tallel, eikä kipuja tai hyytymiä o ollu, vuotohi oli reilumpaa kahesti sillo ekana iltana ja seuraavana aamuna, sen jälkeen rusehtavaa, välillä punertavaa liman sekasta tuhrua (ja ainoastaan vessassa käydessä!), koko ajan vähenevissä määrin. Tosiaan eilen ei tainnut olla ollenkaan, tänäkin aamuna pientä tuhrua vaan kun pinna veti yli hilseen tän härdellin kansa. Peukut pystyyn et kaikki jatkuu hyvin!
 
Täältä tsempit myös kaikille huolestuneille! Itse raskaana 6+0(varmistamaton) ja juuri äsken vessassa käydessäni haalean rusehtavaa vuotoa. Vähäistä. Tiedän, mutta väkisinkin huolestuu. Aamulla vihlaisi kunnolla, erikoisella tavalla. Raskaus on ensimmäiseni ja ehkäisyn poisjättämisestä tulin aika nopeasti raskaaksi. Tuttavapiirissä melko monta, pitkän aikaa yrittäneitä pariskuntia ja jotenkin jännittää, että ei tämä nyt näin helposti voi mennä. Haluaisin riemuita koko maailman kanssa ja toisaalta pelottaa hirmuisesti... Tänne oli pakko tulla tuskaa purkamaan kun vielä kukaan ei tiedä masuasukista mitään. Avopuolisoni on aivan ihana ja "äijämäisellä" tavalla huomaavainen:) mutta on ihanaa kun saa myös näin netin välityksellä vertaistukea <3
*muoks* Nyt vuoto oli tummempaa...:(
 
Toinen tämä on minullekin, mutta viime kierrosta päättyi varhaiseen keskenmenoon, joten siksi ehkä vähän hysteerisenä kuulostelen kaikkia oireita. Mut tosiaan, raskausoireet (ne vähäiset mitä on ollut) on tallella ja kivut vaan väliaikasia, vaikkakin kyllä yllättävän voimakkaita. Mut kaipa sekin voi vaikuttaa, että edellisestä synnytyksestä on alle vuosi aikaa, kai se hiukan erilaista on uusintakierroksella ;)

ippa, toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki on hyvin!!
 
Heippa,

täällä on tullu rusehtavaa valkovuotoa jo viikon. Ekan lapsen kohdalla tai muissa raskauksissa ei oo ollu, mutta kuulostaa alkuraskaudessa olevan normaalia. On kuitenkin niin vähäistä etten jaksa ressata. Nyt töihin lähtiessä otan kuitenkin vuotosuojaa mukaan, jos vaikka yltyy.

Huoli pois, toistaiseksi, ennen kuin on todettu muuta! :) tsemppii!
 
Kiitos Azalea ja Hele81 :) Toivottavasti Azalean kivut on jo vähän lievittynyt eikä mitään uutta oiretta ilmaantunut?
Hele81: Mites sinulla vuodon kanssa nyt?

Tänään soitin ekan kerran neuvolaan. Ihana terkka siellä vastasi :) Kehotti ottamaan synnytysvastaanotolle heti yhteyttä jos pahenee tai pitkittyy tai huolestun muuten vaan. Samanlainen nestemäinen tummanruskea vuoto on jatkunut tänäänkin, suojaa olen pitänyt. Sen verran sitä kuitenkin tulee että ilman en pärjäisi esim. töissä. Juuri äsken tuli yksi pieni hyytymä samalla pihalle. Toivon niin ettei se tästä pahenisi...
 
Juu ei mulla sen yhden illan jälkeen oo mitään suurempia ollut. Eli eiköhän täällä kaikki ihan hyvin ole :) Toivotaan, että on muillakin! :)
 
Mulla oli ekassa raskaudessa rv 15 paikkeilla aivan törkeää kipua lonkkaluiden vieressä, munasarjojen kohdalla. Kävin siitä KHKS:ssä päivystyksessä ja multa tutkittiin kaikki mahdolliset. Lopulta se kipu vaan loppui. Lääkärit arveli niiden olleen venymisestä johtuvia kipuja. Ne kivut oli tosi kovia ja siksi pelästyin ja olin ihan paniikissa. Mut nyt onneksi tietää, että ei tarvii pelätä :)
 
Varasin ajan lääkärille, sain ajan maanantaille. Tosin ihan TKn puolelle. Vuoto on jatkunut tänäänkin. Todella toivon että siellä ultrataan?? Tietääkö kukaan, kokemuksia? :(
 
Luin tässä neuvolasta saatua vihkoa ja siinä sanottiin, että tollaista vuotoa esiintyy useilla naisilla (en muista oliko se neljäsosalla vai viidesosalla) ekan kolmanneksen aikana. Pidetään siis peukkuja pystyssä, että tää on ihan normaalia ja kaikki hyvin!
 
Juups...Kiitos teille! :) Tohdinko kirjoittaakaan: ehkä vähän on vuoto rauhaantunut...kopkop :) Oon jättänyt lenkit nyt välistä. Huomenna pitää kyllä mennä koirujen kanssa jonnekkin missä voin pitää niitä irti...alkaa niidenkin pääkoppa hajoamaan :D
 
Ippa onneks siula on vuodot rauhottunu. :) tääl vielähi tuhruilee ruskeeta tuhruu lähinnä sillon jos hermoni menetän totaalisesti tän touhun kans tääl ..:( muuten täälhi välipäiviä ollu ku ei o ollenka, etes paperiin pyyhittäessä. ny va yritän rentoutuu et saisin kokonaa nuo tuhrut pois eikä kävis ny huonosti... neuvolallekin soitin ni olivat sitä mieltä et ei o tarvetta katsastella, kerta esikoisen kohalla ollu sama homma ja oireet tallel, eikä kipuja o. et jos ny ens vkol pahenee ni soitella sitte, muuten 16. pvä neuvola ja ultraan.
 
Tällä hetkellä en ole enää ollenkaan varma, olenko edes raskaana. Alusta saakka oireet ovat olleet vähäiset (vain rintojen arkuutta, ummetusta ja turvotusta, ei yhtään pahoinvointia), nyt näyttää viimeisetkin oireet kadonneet. Verta en ole tosin vuotanut missään vaiheessa, ja testiinkin tuli aikoinaan oikein vahvat kaksi viivaa. Tiedä sitten tulisiko nyt enää ollenkaan.

Äitini tosin kertoi, ettei hänellä ollut kummassakaan raskaudessa oireita oikeastaan ollenkaan, joten hyvällä tuurilla kohdussani edelleen elelisi pienenpieni ihmisenalku, muussa tapauksessa alkaa vaikuttaa jo tuulimunalta :(

Asiaa ei tietysti auta se, että tuulimunaraskautta ja keskenmenoja googlailee harva se ilta ;) Ensi viikon torstaina on onneksi varhaisultra, siellä kai saamme lopullisen tuomion. Viikkoja pitäisi olla nyt 7+0, esikoinen (toivottavasti) tuloillaan.
 
mustaleski, oireettomuus on myös ihan normaalia joten ole kiitollinen että pääset noinkin vähällä. mulla vaihtelevast oireit mut nyt päivittäin pahoinvointi joka jatkuu yleensä aamusta illansuuhu suunnillee ja vessa on erittäin tuttu mutta ei oksentammisen takia onneks. hyvä että sulla to ultra, ite meen ma sairaalaa ja kaveri joka on hoitaja yrittää saada järkättyy ultran mulle ku alavatsassa kipui joka päivä ja toinen hoitaja oli pistän vast ens kuulle ajan ultraan, tänää ei sit hyväksyneet ensiavun määräystä aikastaa ultra-aikaa ku mies kävi papereiden kans vastaanotos et vaihtakaa aikasemmaks. nyt oon täydellises vuodelevos kunnes lääkäri toisin toteaa. ei ne oireetkaa ole tae että kaikki ois hyvin, sanon kokemuksesta. joten yritähän malttaa, tietenki jos kovii kipui tai vuotoa ni sit päivystyksee.
 
Paljon tsemppiä kaikille vuodosta kärsiville! Ymmärrän huolenne, vaikka vuoto voikin olla ihan normaalia. Itselläni huolet liittyvät lähinnä vähäisiin oireisiin. Tiedän toki edelliseltä kerralta, että oireettomuus on ihanaa. Viimeeksi tuli pönttöä halailtua ihan tarpeeksi. Vatsa on ihan järkyn turvonnut viikkoihin ja viime kertaan verrattuna. Koiran ruoka ja kakka saavat aikaan oksennusreaktion kuten viimeksikin. Varhaisultra houkuttais mutta tein jossain periaatepäätöksen, että en mene tällä kertaa. Saa nähdä pitääkö päätös. Vielä kommentosin sen verran, että mikäli muuten voitte hyvin jatkakaa ihmeessä liikuntaa. Tekee hyvää itselle ja pienelle. Tietenkin omien tuntemusten mukaan eikä mitään kauheeta rääkkiä. Itse harrastan lajia, jota ei ehkä kauheasti pitäis raskaana harrastaa, mutta toivon pystyväni jatkamaan maaliskuun lopulle ainakin riippuen raskauden etenemisestä.
 
EloVera, olen itse harrastanut aktiivisesti thainyrkkeilyä jo vuosia, mutta vielä en ole uskaltanut salille palata. Lähikontakti on todella kovaa, ja jos taas treenaa sparrittomassa ryhmässä, nousee siinäkin syke äärimmäisen korkealle. Oksennus ei ole yleensä kaukana, ei siihen tarvita edes raskautta pohjille. Ja kun ei haluaisi vielä salillakaan paljastaa, että älä pliis vain potki mahaan...

Juoksulenkkiä siis vain tällä hetkellä, vaikka liukkaat tiet eivät siihen nyt parhaimmat mahdolliset olekaan... Haluaisin kuitenkin vielä salille takaisin. Ehkä sen ultran ja neuvolan jälkeen sit :)
 
Saapi nähdä, jätänkö tänään elokuisten listan..:( Eilen illalla kivut oli mahdottomat. Sellaisia kunnon menkkasupistuksia suht tiheään. Arvasin heti, että vuoto pahenee..:( Kun en saanut kipujen takia unta niin aamuyöllä soitin synnärin päivystykseen. Kuuntelivat oireet ja kyllä se heidän mielestään alkavalta keskenmenolta kuulosti. :´( Kehottivat ottamaan särkylääkettä ja lämmintä kaurapussia vatsalle. Huomenna olisi ollut lääkärille aika, mutta nyt pian lähdetään päivystykseen... Kyyneleiden määrällä ei kyllä ole ollut viime yönä rajaa :´(
 
Ippa voi ei! :( Paha mieli sun puolesta. Toivon parasta ja jos menee kesken niin toivottavasti tärppää pian uudelleen. Voimia.
 
Voi Ippa! Kovasti voimia ja toivotaan parasta! Mustaleski: thainyrkkeily voi tosiaan olla aivan liian vaarallinen laji raskausajalle. Käsittääkseni iskujen määrä myös vatsanseudulle on suuri. Oman lajini vaarallisuus on lähinnä suuressa kaatumisriskissä, mutta liukkaat tiet koiran kanssa ovat yhtä vaarallisia, siksi jatkan vielä toistaiseksi.
 
Takaisin
Top