Täällä itseä pelottaa tällä hetkellä eniten se, että pikkunen ei ole siellä missä pitäisi. Olen miettinyt alkuraskauden ultraa, mutta olen niin tietämätön näistä asioista ensimmäistä odottaessani, etten tiedä vauhkoilenko turhaan vai syystä. Netistä paljon lukenut kohdunulkoisesta raskaudesta ja se hieman minua rauhoittanut ja saanut ajattelemaan, että kaikki on ehkä sittenkin hyvin. Syynä tähän pelkooni on siis oikealle alaselkään/jenkkakahvan kohdille paikallistuneet selkäkivut, jotka saattavat äityä kamaliksi krampeiksi ja viedä jalat alta. Jossain sivustolla mainittiin myös keskenmenoon liittyväksi. Nyt ollaan ehkä rv 5+5 ja ensimmäinen neuvola on 7.1. Joulukin on tulossa ja kaikki sen pyhät, joten kerkeisikö tässä enää ennen neuvolaa ultraan päästäkkään. Miehen kanssa puhunut asiasta monta kertaa ja kyllä hänkin sitä miettii. Toivon nyt vaan, että kaikki olisi hyvin ja pikkuinen kasvaisi niinkuin pitää.
Toinen pelkoni tässä vaiheessa on niinkin typerä, että miten eräs kaverini kuullessaan suhtautuu asiaan, että olen raskaana. Hän on miehensä kanssa yrittänyt lasta jo pidemmän aikaa sitä saamatta ja minä raskauduin lähes heti, kun jätin pillerit pois. Jotenkin mietityttää ja ehkä hieman pelottaa, että kaverini suuttuisi tai ottaisi asian jotenkin raskaasti kun näin on käynyt. Olen puhunut asiasta äitini kanssa, joka koitti minua lohdutella, että ei tälläisestä voi suuttua vaikka toisen onni koville ottaisikin. Itsellä vaan joku peikko pyörii ajatuksissa, että minun onneni ei todellakaan voi olla kaikkien onni. Enkä osaa sanoa mitään miltä hänen tilanteessaan voi tuntua, koska en ole siinä ollut. Tässäkin asiassa toivon, että kaikki menisi hyvin, vaikka kaverini on todella jyrkkä ja tuomitseva joissain asioissa. :/
Sitten on nämä varmaan ihan normaalit esikoista odottavan pelot ja huolet; osaanko, pystynkö, olenko hyvä äiti, miten parisuhde, jaksanko, raha, synnytys, tukiverkko...