Huolet/pelot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lucky87
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Bobcat! Kuulostaapa hurjalta (lievästi sanottuna)!! Toivotaan että jotenkin ihmeen kaupalla tämä oliskin vähän helpompi raskaus. Ja toivottavasti lapsesta tulee herttaisista herttaisin <3<3<3<3<3

Kiitos tsemppaamisesta!

Kehoni kuuluu siihen 1%:iin, joka tuottaa tavallisessakin raskaudessa monikkoraskauden verran HGC-hormonia. Kymmenet minua hoitaneet terveysalan ammattilaiset ja muut samaa kokeneet äidit ovat olleet sitä mieltä, että oksentelu pahenee seuraavien raskauksien aikana.

Kikkoja, joilla selviää vähän paremmin
- ensimmäinen ostoksemme oli plussaamista seuranneena päivänä 12 kpl valkoisia ämpäreitä. Asuntomme näyttää siltä, kuin täällä olisi vakava kattovaurio - joka puolella on ämpäreitä. Nimittäin oksennus tulee sitten yllättäen, kesken lauseen, kesken sanankin tulee ylös ja hemmetin kovalla paineella.
- syö vain ruokia, jotka eivät raasta kurkkua kipeäksi. Esimerkiksi porkkanat, pähkinät ja ruisleivät ovat kovaa kamaa oksentaa.
- kirjoittaa muistiin asioita, koska väsymyksen takia muisti alkaa pettää tai toisen ihmisen täytyy ottaa asioita huolehtiakseen.

Ja olihan niitä muitakin juttuja, nyt vaan en muista, heh.

Nyt nautin siitä, että vain vahva metallinmaku suussa, väsyttää liikaa ja maha vastaa jo nyt RV20!

RV 4+1 tänään 25.12.

Ei oikeestaan mikään muu pelota kun keskenmeno.. nyt viikkoja 9+3 ja pari päivää ollu selkäkipuja,oireet vähentyneet vaikkakin illalla alamahassa semmonen paineen tunne ym. Mutta pelottaa että mahassa on elo loppunut. Vaikka pitää aatella et niin kauan mahassa kaikki on hyvin kun en ala vuotamaan.
Menettämisen pelko suuri, tätä toista lasta toivottu niin kauan jo ☺

Mä pelkään ettei tuolla ookkaan mitään, tai on mut se on keskeytynyt tai keskeytyy... oon nyt rv 7+6 ja ihan alusta asti on ollu vatsakipuja/jomotusta. Välistä myös alaselässä. Kuutos viikon alussa tuli vaaleanpunaista vuotoa ppäivän, sitä tuli tosi vähän pyyhittäessä. Viikko sitte eli joskus ehkä 6+5 tuli yhden kerran vessassa käydessä verinen klimppi paperiin ja sen jälkeen taas vain vaaleanpunaista vuotoa. Tänään tullut taas hieman vaaleanpunaista vuotoa. En mä mitenkään hirveen kipee oo ollu, välistä vähä tuntuu hassulta, ei oo kertaakaa tarvinnu ees harkita särkylääkkeen ottoa, mutta silti pelottaa että kaikki ei ois hyvin, vaikka nämä vuodot ilmeisesti onkin aika normaalia. Ens viikon keskiviikkona on eka neuvola ja ultra, sinne pitää jaksaa nyt ootella ja jännittää... :D

Tsemppiä bobcat siis hurjasti! Ja tosiaan täällä saa käydä valittaan aina sittenkin kun kaikki muut kyllästyy kuuntelemaan!

Mulla todettiin raskausajan diabetes viikolla 15+ ja nyt jännittää, pelottaa, kauhistuttaa ja mitä kaikkea muuta aivan sairaasti. Kaikki muut olivat todella hyviä arvoja paitsi tunti sokerilitkun juomisen jälkeen, se arvo oli 10,4 joten ei kamalan suuri, mutta kyllä se pelottaa ja kauhistuttaa, että jos meidän pienellä ei olekaan kaikki hyvin ja mitä jos jotain tapahtuu sitten, kun hän maailmaan tulee. Kamalinta on se, että on esikoisemme vielä kyseessä mikä aiheuttaa vielä enemmän huolta. Vaikka pienokaisemme on ollut vatsassa 16+3 rv niin silti se on meille jo niiiiin rakas ❤️ Pelottaa, että kaikki ei menekään hyvin.

Tsemppiä bobcat! Kuullostaa aivan käsittämättömän raskaalta, oot sie kyllä vahva kun vielä lähdet siihen!

Ei tunnu yhtään, että on raskaana :/ ainoa, että nännit ovat todella arat ja kipeät. Muuten ei mitään! Raivostuttavaa! Rupeaa epäilemään, että onko kaikki kunnossa.

HALOO ONKO SIELLÄ KETÄÄN:anyone?

Kolmas kerta, kun ämpäriä tarvittiin. Olen syönyt plussaamisen jälkeen vain voileipiä, mutta tänään innostuin laittamaan paistinpannulle kanafileitä.

Viisi sekuntia riitti mulle, sitten ämpäri syliin ja terassin ovesta ulos. Terassilta huutelin miehelle ohjeita, miten jatkaa ruuanlaittoa. Mutta parissa minuutissa selvisi, että haju voimistuu ja leviää. Pikapäätös - vauhdilla fileet roskikseen ja roskapussi ulos. Nyt kaksi tuntia myöhemmin, kahden oven läpivedolla tuuletettuamme pystyin tulemaan olkkarin puolelle.

Miten mä voin mennä maanantaina töihin??? Toimistotyössä onneksi vähemmän laukaisevia tekijöitä.

RV 4+1 tänään 25.12.

Bobcat, itsekkin yritin viikolla 5 paistaa hunaja marinoituja kanafileitä. Lopputulos huono olo, tuuletus ja kanat roskiin. Ei uskalla enää kokeilla toiste. Ainoa ruoka mikä on aiheuttanut minulle mitään "oireita".

Tsemppiä!

Mulla todettiin raskausajan diabetes viikolla 15+ ja nyt jännittää, pelottaa, kauhistuttaa ja mitä kaikkea muuta aivan sairaasti. Kaikki muut olivat todella hyviä arvoja paitsi tunti sokerilitkun juomisen jälkeen, se arvo oli 10,4 joten ei kamalan suuri, mutta kyllä se pelottaa ja kauhistuttaa, että jos meidän pienellä ei olekaan kaikki hyvin ja mitä jos jotain tapahtuu sitten, kun hän maailmaan tulee. Kamalinta on se, että on esikoisemme vielä kyseessä mikä aiheuttaa vielä enemmän huolta. Vaikka pienokaisemme on ollut vatsassa 16+3 rv niin silti se on meille jo niiiiin rakas ❤️ Pelottaa, että kaikki ei menekään hyvin.

Tulikohan viesti oikeaan ryhmään? Vauvasi taitaa tulla ulos jo ennen elokuuta?

Tämä on elokuisten ryhmän alla otsikko huolet ja pelot. :) Eipä täältä toki ketään käännytetä, mutta enemmän samassa tilanteessa olevia varmaan löydät oman kuukautesi ryhmästä.

Tottakai voit kirjottaa, jos siltä tuntuu :-)

Mulla toinen tulossa, ja silti pelottaa. Se on varmasti normaalia, mut jos menee yli (niinku mulla saattaa, viime synnytyksenkin takia) niin mene ihmeessä puhumaan neuvolapsykologille. Jos vähäänkään tuntuu, että se vois helpottaa mieltä. :-)

Jotenkin pelottaa jopa kirjoittaa tänne, jos sitten jotain huonoa tapahtuukin. Tuntuu, että miusta on tullut jopa hieman taikauskoinen tän raskauden myötä.
Muutenkin on paljon huolia ja pelkoja edellisen raskauden ja vauvan takia, joista kerron ehkä myöhemmin.
Sain ensimmäisellä neuvolakäynnillä 21.12. lähetteen neuvolapsykologille, toivottavasti sinne ei ole kamalan pitkät jonot.
Laskettu aika osuisi siis 1.8., mutta luulen että ensimmäisessä ultrassa myöhäistyy pari päivää.

Tän vuotiset heinäkuiset pitää Annnika siulle kaikki peukut pystyssä <3

Takaisin