Huolet/pelot

Ei hitto, mikä ihmisiä vaivaa!? Mun äiti koki todella röyhkeää väkivaltaa, haukkumista ja uhkailua edellisessä suhteessaan ja voin samaistua kokemaasi. Tuollaiselle miehelle pitää vaan olla todella tiukka! Poliisille ilmoitusta, jos koet olosi uhatuksi! Ihan inhottaa, jos tuollainen tyyppi aiheuttaa lapsellekin kärsimystä! Voimaa tuhannesti, pysy vahvana!!:angry4:gen014
 
Niin ja tosiaan jos sulla on tosi turvaton olo, niin turvakoti on onneksi olemassa(en tiedä missä asut ja kuinka kaukana teiltä on), johon voi hätätilanteessa mennä. Varsinkin, jos mies tyyliin uhkailee, että "sulle käy huonosti, jos teet ilmoituksen poliisille.." voisi olla turvallisempaa hakeutua jonnekin piilopaikkaan. Ja jos mies oikeasti satuttaa sua, niin pitäis soittaa heti hätäkeskukseen, ettei asiaa pyyhitä vaan pois mielestä ja se pääsee vaan luikertelemaan rangaistuksetta.

Tosi hankala tilanne. En tiedä yhtään mitä tuossa on taustalla, onko mies ollut pitkään tuollainen ja onko hän jotenkin omistushaluinen ja mustasukkainen..? Mutta tuollainen toiminta pitää saada loppumaan. Jos sulla on lähettyvillä luotettavia ihmisiä, älä arkaile kertoa heille tilanteesta, vaikka tiedän, että se tuntuu nöyryyttävältä ja ehkä häpeälliseltä myöntää heille... Mutta tarvitset nyt kaiken tuen! Etkä sinä ole tehnyt mitään pahaa, vaan tuo eräs toinen!

Valitettavasti tulee äidin ex hyvin paljon mieleen, joka niin taitavasti manipuloi äitiä, että äiti tunsi aina olevansa se paha ja syntipukki, vaikka se iljetys oli naurettavista syistä hakannut äitiä ja rikkonut tavaroita, haukkunut ja huutanut ihan kamalia asioita... Iljettää, kuvottaa. Jos olisin ollut paikalla tai saanut tietää noista puuhista heti tekohetkillä, olisi ukko niin saanut rangaistuksensa kärsiä. Mutta kun aina onnistui uskottelemaan äidille, että hänhän vain "puolustautui"!!! Ja mullekin on aina ollut niin kiva, että sellaista kaksoisroolia vetää... Kiehun taas raivosta, varsinkin, jos sun mies on yhtään tuollainen samanlainen! Nyt vaan paljon rohkeutta ja oman ja perheen etua ajattelemaan! Tsemppiä!
 
Murmeli, paljon tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Kannattaa pitää yhteydenpito jatkossakin vain sähköpostien välityksellä, niin on kirjallisena kaikki uhkauksen yms. Yritä pitää pää kylmänä ja olla mahdollisimman asiallinen viesteissä, jotta niistä näkyy, ettet itse haasta riita yms. Kannattaisi ottaa yhteyttä viranomaisiin; poliisiin ja sosiaalityöntekijään. Jo raskausvaiheessa kannattaa tehdä yhteistyötä sosiaaliviranomaisten kanssa, ettei tule mitään yllätyksiä miehen taholta huoltajuuteen. Ja poliisille kaikki nuo sähköpostiviestit, jossa on vähänkin uhkailua. Toivottavasti olet pahoinpitelystä jo rikosilmoituksen tehnyt. Tärkeintä on tällä hetkellä suojella itseäsi niin fyysiseltä kuin henkiseltä väkivallalta, ja näin ollen pidät vauvasikin turvassa. Oletko jo hakenut apuja esim turvakodista? Osaavat varmaan siellä antaa parempia neuvoja. Nämä asiat tuli nyt esimmäisenä mieleen. Olet rohkea nainen, kun olet uskaltanut lähteä tuollaisesta tilanteesta pois.
 
mulla on turvakielto eli kukaan edes kela ei saa osotetta mistään mikä vähä hankaloittaa omaltaosalta elämää ja tän viimesimmän pahoinpitelyn vuoksi tehty lastensuojeluilmotus ja rikosilmotus.tällä viikolla eka neuvola niin ajattelin siellä myös puhua tästä. omalle äidille soitettiin kun olin sairaalassa ja kerrottiin sieltä tilanne. kiitos paljo tsempistä.päiväkerrallaan vain eteenpäin. :Heartred
 
ja niin tosiaan kun sairaalasta pääsin silloin pois niin takaisin en ole mennyt eikä mies tiedä mun olin paikkaa.
 
Hyvä, ettei tiedä! Mun piti kanssa sanoa, että kaikki todisteet, jotka viittaa uhkailuun, väkivaltaan ja muuhun kaltoinkohteluun kannattaa esittää viranomaisille, että miehestä saadaan riittävästi todisteita. Onneksi oot lähteny viemään asiaa eteenpäin!
 
ja taas spostia, tällä kertaa hän uhkailee oikeuden käynnillä jos muutan kauas hänestä.ja siellä kuulemma kaikki mun menneisyydestä tulee esiin,ei ilmeisesti tajua että puhun asioista jo neuvolassa :D syyllistää mua kaikesta,teen kuulemma pienestä pelinappulaa,en iki maailmasssa,tuntuu että haluaa vain saada mut romahtaan. muilla vastaavia kokemuksia?
 
murmeli87, kuulostaa jotenkin tutulta! Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta äidin kautta kuuleman perusteella tunnistan tuon ihmistyypin. Tai tavallaan väärin vaan sanoa, että "se nyt vaan on sellainen, paska ja paha ihminen", kun kukaan ei ole synnynnäisesti paha tai julma. Mutta mies on ajautunut kyllä tosi raukkamaiseksi, kuulostaa narsistilta. Niiltä ei uhkailukeinot lopu heti ja saattavat puhua miettimättä aivan kaikkea älytöntä. Ja eivät oikeasti aina muista edes mitä ovat sanoneet. Uhkailut ovat nimen omaan tarkoitettu romahduttamaan toisen, eikä tarkoita todellakaan sitä, että uhkauksista tehtäisiin totta. Ja usein uhkailut on myös ristiriidassa todellisuuden kanssa, eli tuo sinun tapauskin uhkailee aivan tosissaan ja itsevarmana, mutta todellisuudessa hänen kykynsä saada sinut alakynteen ja mahdollisuutensa tuossa taistossa ovat aika mitättömät. Se on pelkkää peliä. Luulenpa, että mies on tässä se, joka on ihan pihalla, epätoivoinen ja sormi suussa, vaikka ulkokuori olisi kova.
 
Täytyy jättää nt-ultraan asti käymättä täällä foorumilla. Alkaa tälläsel heikko hermosel mielikuvitus jyllää ja kovaa. Täällä ku lueskelee toisten keskenmenoja/ raskausoireita alkaa pelkäämään mitä jos itelläkään ei oo kaikki hyvin masussa. Varsinkin kun itse opein ymmärtämään ensimmäisen raskauden kohdalla ettei se niin itsestään selvyys oo plussauksen jälkeen että vauvan saisit.
 
Vaa_veli niin totta tuo mitä kirjotit. hän todellakin on narsisti. Ei hän meinannu uskoa edes että on tehty se lastensuojeluilmotus "kuinka muka voi syntymättömästä lapsesta ilmotuksen" . no hän saa nyt olla itsekseen ja miettiä. itse toivon et mun ei olis pakko mennä sit oikeuteen todistamaan kun on käsittely,ehkä hän sitten tajuaa edes jotain. en aio alentua enää hänen jutuilleen. :signs001
 
Oon kans kokenut välillä tosi ahdistavaksi lukea km. Toisaalta hienoja uutisia on mukava lukea. Pitäs itekkin vähentää... jokainen km lukeminen tuntuu niin pahalle
 
Mua pelottaa miten tuun pärjäämään pienen kanssa kun mun mies tulee olemaan luultavasti aika paljon pois kotoa. Hän on juuri vaihtamassa töitään tuulivoimakorjariksi, ja keikkoja ilmeisesti on paljon ulkomailla esim virossa ja Saksassa. Näillä keikoilla menee kuulemma yleensä se pariviikkoa...
 
Itseä myös mietityttää se, kuinka pärjään kahden kanssa, kun mies tekee pitkiä päiviä töissä. Toki esikko on jo aika iso ja omatoiminen, mutta silti aikaa ja huomiota tulee jakaa molemmille tasapuolisesti. Eiköhän aika näytä kuinka hommat sujuu. :)
 
Oon kans miettiny et mitäs sit kun on toi 1v7kk ja pieni vauva.. Mut eihän sitä voi etukäteen oikeen aatella, kaikesta varmaan selviää kuitenkin :)
 
Murmeli paljon voimia! Vaikutat vahvalta naiselta, toivottavasti sulla on tukiverkko ympärillä! Ja toivon nyös että saat rauhan olla raskaana ilman stressiä ja huolta!
 
Itseä ehkä eniten mietityttää, että miten sitä jaksaa sitä vauva-arkea kotona sitten, kun mies on palannut töihin. Mulla siis ikää jo 37, kun lapsi syntyy ja oon 16 vuotiaasta asti ollu koko ajan töissä. Alussa toki opintojen ohella. 4 kk on pisin aika, kun olen näiden 20 vuoden aikana ollut poissa töistä. En ole koskaan silti kokenut itseäni ihmiseksi, jolle työ olisi tärkeintä elämässä, mutta mietityttäähän se muutos.
Asutaan vielä pienemmällä paikkakunnalla, josta puolentunnin matka perheen ja kavereiden luo, niin mitetin, että miten sitä alkaa kokea olonsa yksinäiseksi. Vähän helpottaa ahdistusta, että ihan naapuriin on vähän ennen meitä syntymässä myös perheenlisäystä, joten jospa siitä saisi vähän tukea ja turvaa sekä seuraa :)
 
Välillä iskee hirveä paniikki..miten oikeesti kaksosten kanssa pärjään...miten jos oma vointi reuman kans pahenee. Onneksi kunnasta saa hakea kotiin apua ja meillä vielä huippu kunnassa perhetyöntekijä, ollut hoitajana synnärillä 20vuotta
 
Noniin, soittivat mulle noista np-seuloista ja veriseulasta oli ilmeisesti huomattu riskit downiin. Olin jotenki ihan shokissa ku soittivat nii en muista tarkkaan mikä se riskiluku nyt oli... oisko ollu1:47 vai 1:470... maanantaina pitää soittaa uudestaan ja kertoa mitä aiotaan tehdä, ryhdytäänkö lapsivesipunktioon jossa on 0,5-1‰ km riski, vai johonki verikoe juttuun... nää asiat jäi nyt jotenki tosi epäselviksi... onko kellään näistä tietoa?
 
Ja np ultrassa näky jo nenäluu jota sen tätin mukaan ei yleensä down lapsilla kehity ku vasta myöhemmin...
 
Takaisin
Top